Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällä palstalla enää ketään 1967 syntynyttä?

Vierailija
09.12.2011 |

Tekisi mieli vaihtaa ajatuksia oman aikalaisen kanssa.

Mulla paljon lapsia, nuorin n 6-vuotias. Jotenkin vain jäin tänne hengaamaan kuopuksen syntymän aikaan, mutta nyt kyllä väki ihan eri sukupolvea.

Elämä on jo ehtinyt iskeä kovaakin, eikä pikku harmit tunnu missään.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn seuraamassa keksusteluja joka päivä, joskus kommentoinkin jotain itseä läheltä liippaavaa. Kerron myös avoimesti, että käyn täällä..AV kuuluu oikeastaan jo yleissivistykseen, eikö!

Lapset 7 v., 12 v. ja 15 v.

Vierailija
22/34 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täällä on nelikymppisiä aika paljonkin.

t-70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi jonka lapsi on täyttää kolmen kuukauden päästä viisi. Lueskelen juttuja ja ihmettelen menoa.

Vierailija
24/34 |
09.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä että nykyään on enemmän ahdistuneisuutta, masentuneita vanhempia ja uusavuttomuutta. Mitä luulette?

Vierailija
25/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduin todella.

Itse olen tehnyt tänne aivan kaheleita aloituksia mitelentilastani riippuen. Nostalgia-ketjuissa olen laittanut itseäni likoon paljon enemmän.

Ei olisi tullut mieleenikään kaksikymppisenä puhua viivapilluista tms., nykyajan naiset puhuvat seksuaalisuudestaan estottomasti.

Anteeksi kun nostin juuri tämän brutaalin sanan, mutta kielenkäyttö muuttunut kovastikin. Nykyaikana ihmisillä silti parempi sanavarasto kuin ennen, hyvä niin.

Itse luin lapsena Tiina-kirjoja, viisikkoja, joissa kieli järkyttävän yksipuolista, muutamilla kymmenillä sanoilla mentiin.

ap

Vierailija
26/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä miltei päivittäin.

"Yhteiskuntaluokkien" eron kyllä huomaa - ja myös tietyn elämänkokemuksen puutteen.

Tuon ikäpolvien eron huomasi parhaiten tuossa 80/90-lukujen keskusteluissa, kun huomasi että suuri osa vastanneista oli silloin ollut vielä lapsia ja itse opiskelemassa tai työelämässä.

Vierailija
27/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v pojan äiti, löysin tämän 1998 kun poika oli 3v.

Ei täältä pois niin vain pääse, hulvattomia kirjoituksia, vauva onlinen hiljeneminen surettaa, siellä oli kivempi kirjoitella, täällä tulee pääasiassa vain luettua.

Vierailija
28/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tällä palstalla on harvinaisen paljon meitä vanhempia palstailijoita, ainakin jos noita ikägalluppeja katsoo.

Vierailija
29/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaan äiti.

Vierailija
30/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaa iän kanssa. Tosin olen nuorekas. :)

Lapset pieniä koululaisen. Kuopusta odottaessa tulin palstalle ja siitä lähtien olen täällä palstaillut.

vm -65

Vierailija
31/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ON luokkayhteiskunta.

Omassa nuoruudessani ei ollut teiniäitejä, eikä parikymppisiä usean lapsen kouluttamattomia kotiäitejä, eikä kolmevitosia isoäitejä...

Tai luulin niin! Tämä palsta on "avannut" näkymän toisenlaiseen Suomeen kuin missä itse olen elänyt jo 43 vuotta.

Omassa suuressa suvussani ja laajassa tuttavapiirissä (koulut, yliopisto, työpaikat jne.) on erittäin harvinaista, että alle 25-vuotiaina tehtäisiin lapsia. Äidit ovat päälle kolmekymppisiä ja aniharva on kolme vuotta hoitovapaalla.

Lähes jokaisella ikäiselläni naisella on kuitenkin 2 - 4 lasta, osalla on vielä alle kouluikäisiä ja vanhimmat lapset teini-ikäisiä.

Vierailija
32/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt äiti,joka on pian viiden lapsen mummi hengailis vauvapalstalla :D

t. -86 syntynyt

Vierailija
33/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia neljä, vanhin 23 ja nuorin 7 v. Kiinnostavaa lukea tämän päivän nuorten äitien touhuja :) Joskus aika surullistakin.

Vierailija
34/34 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vm. -80 ja olen samaa mieltä muutaman muunkin kirjoittajan kanssa siitä, että luokkaerot täällä näkyy, ei niinkään sukupolvikuilu. Uskon, että täältä löytyy noita ikuisesti keskenkasvuisia v**uilijoita ja provoilijoita sekä nuorempaa että vanhempaa sorttia. Niitä, joiden mielestä totuus on mustavalkoinen ja jotka eivät ymmärrä, että kaikkien elämä ei ole samanlaista kuin itsensä.

Itse olen jotenkin kadottanut iän merkityksen viime aikoina, ehkä se johtuu siitä että on vähän tällaisessa väli-iässä. Minulla on kavereita ikähaarukassa 25-55v ja huomaan, kuinka sisarusteni teini-ikäiset lapsetkin alkavat olla jo niin kuin aikuisia ja heidän kanssaan voi käydä ihan järkevää keskustelua. Age is just a stage of mind.

En varmaankaan jaksaisi täällä näin paljon roikkua jos porukka olisi vain oman ikäistä tai nuorempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän