En tiennyt, että lapsia kuuluu pitää joskus sylissä, ennenkuin sain toisen lapseni.
Minua ei lapsena kukaan pitänyt kertaakaan sylissä eikä ex-vaimoni pitänyt koskaan esikoistani sylissä, edes vauvana, vaan piti aina sitterissä tai lattialla.
Vasta kun näin, että nykyinen vaimoni otti ensimmäisen yhteisen lapsemme syliin, tajusin, että äidit pitävät lapsiaan joskus edes sylissä.
Sitten aloin itsekin pitämään lapsia sylissä.
Mies 37 v.
Kommentit (43)
että tytöllä on ollut edes yksi välittävä vanhempi. Tilanne on varmasti ollut sinulle rankka. Minkä ikäinen tyttäresi on nyt?
mutta miksi ihmeessä et vaatinut huoltajuutta itsellesi?
Raskastahan se on, mutta olisi ehkä ollut vaivan väärtti.
Miksi et ottanut tyttöä, vaikka vaimo sitä sulle tarjoskin?
että tytöllä on ollut edes yksi välittävä vanhempi. Tilanne on varmasti ollut sinulle rankka. Minkä ikäinen tyttäresi on nyt?
Mies 37 v.
mutta miksi ihmeessä et vaatinut huoltajuutta itsellesi? Raskastahan se on, mutta olisi ehkä ollut vaivan väärtti.
Käytännössä hoidin lasta yksin ja hän sai elatusavut. Edes suksia tai luistimia äiti ei tytölle ostanut kouluun, minä jouduin nekin ostamaan.
Mies 37 v.
mutta miksi ihmeessä et vaatinut huoltajuutta itsellesi? Raskastahan se on, mutta olisi ehkä ollut vaivan väärtti.
Käytännössä hoidin lasta yksin ja hän sai elatusavut. Edes suksia tai luistimia äiti ei tytölle ostanut kouluun, minä jouduin nekin ostamaan.Mies 37 v.
ottanut tyttöä luoksesi asumaan ja vaatinut yksinhuoltajuutta oikeusteitse? Eikä tuo "äiti" varmaan olisi vastaankaan laittanut. Yrittihän tyrkyttää lasta mukaan jo silloin kun lähdit.
Tytölle kuuluu nykyään menneisyyden huomioonottaen ihan hyvää. Puhelinsoittoihini häntä on kielletty vastaamasta, vaikka ostin sitä varten hänelle puhelimen, että voisimme pitää yhteyttä, joten en tiedä kovin hyvin.
Mies 37 v.
et mun pitää laittaa enemmän vauvaa lattialle jotta se oppis motorisia taitoja.Enpä olis uskonut raskaana ollessani et mua moititaan siitä et pidän liikaa sylissä mut nyt kun lapsi on yli vuoden tajuan mitä neuvolalääkäri tarkoitti.
Vanhana ensisynnyttäjänä saattasin kantaa sitä 24/7 vieläkin=)
Että esikoinen käveli hienosti ilman tukea 10kk iässä, kuopus taas vasta aloittelee nyt kun on 1v3kk. Molempia sylitelty paljon, esikoista varmasti enemmän vielä kun ei toista tarvitsijaa ollut. Eikä hidastanut motorista kehitystä mitenkään.
Myös afrikkalaislapset oppivat kävelemään keskimäärin 1-vuotta täytettyään kuten eurooppalaisetkin, vaikka afrikkalaisia kannetaan kantoliinoissa pääsääntöisesti koko ajan!
En tiedä missä se on, en ole käynyt siellä, eikä minulle kerrota osoitetta, joten en voi enää nähdä tytärtäni valitettavasti.
Mies 37 v.
Se on sinun tehtäväsi! 12 v. on vielä lapsi ja kaipaa edelleenkin rakastavaa ja hyväksyvää kotia.
Nythän lapsi on jo niin iso, että voi itse kertoa tarinansa.
Älä luovuta!
Sulla on yhteishuoltajuus, etkä tiedä osoitetta?
mutta olen niin totaalisen väsynyt tähän 12 vuotta jatkuneeseen sekametelisoppaan ja taisteluun, etten ole sitä jaksanut vielä selvittää.
Mies 37 v.
Kai mä sen osoitteen viranomaisten kautta saisin selville mutta olen niin totaalisen väsynyt tähän 12 vuotta jatkuneeseen sekametelisoppaan ja taisteluun, etten ole sitä jaksanut vielä selvittää.Mies 37 v.
Olen pahoillani jos olet tosissasi mutta jos teillä on yhteishuoltajuus, ei lapsen kirjoja pysty ilman suostumustasi siirtämään yhtään mihinkään. Ota nyt hyvä ihminen selvää asioista.
sekametelisoppa. Ap oot porvoosta
Mitä välittämistä se on, että tekee 13-tuntisia työpäiviä?
Tai ettei hanki yksinhuoltajuutta - jos äitiä on noin vähän kiinnostanut lapsen kanssa oleminen, niin olisi varmaan mielellään luopunut koko hommasta?
Kyllä se vie energiaa, mutta sitten kun se on ohi, helpottaa. 12-vuotias saa päättää, kumman vanhemman luona asuu, joten olet erittäin vahvoilla.
Sopisiko paremmin pirunpellolla paljain jaloin kävely paremmin?
Sehän tässä onkin huvittavinta, että ex-vaimoni vaatii yksinhuoltajuutta minulta itselleen, että saisi yh-korotuksen lapsilisäänsä ja kartutettua sossuntukiansa.
Voisi sitten rellestää tyttäreni kanssa miten huvittaa, muuttaa hänen sukunimensä muuksi minun sukunimestäni sukunimeksi, jolle hän ei ole itse eikä tyttäreni edes mitään sukua. Hän uhkasi tehdä niin.
Ja muuttaa tyttäreni kanssa Chileen. Niinkin hän uhkasi tehdä. Viimeksi oli muuttamassa Espanjaan. Ja millähän rahalla persaukinen sinne muuttaa, kysyn vaan? Hullun puhetta.
Mies 37 v.
pidetään sylissä koko ajan!! Ja monen Afrikanmaan lapsista tiedän kun olen nähnyt. Nämä lapset eivät itke juuri koskaan mistään syystä ja oppivat kyllä ajoissa noin 1-vuotisena kävelemään ja puhumaankin vajaa 2-vuotisena.
Aivan ihania lapsia ja ottavat nokosia useamman kerran päivässä. Olis kyllä syytä ottaa mallia!! Outoa mut heillähän ei ole koulutettuja ammattilaisia neuvomassa?????
Sopisiko paremmin pirunpellolla paljain jaloin kävely paremmin? Sehän tässä onkin huvittavinta, että ex-vaimoni vaatii yksinhuoltajuutta minulta itselleen, että saisi yh-korotuksen lapsilisäänsä ja kartutettua sossuntukiansa. Voisi sitten rellestää tyttäreni kanssa miten huvittaa, muuttaa hänen sukunimensä muuksi minun sukunimestäni sukunimeksi, jolle hän ei ole itse eikä tyttäreni edes mitään sukua. Hän uhkasi tehdä niin. Ja muuttaa tyttäreni kanssa Chileen. Niinkin hän uhkasi tehdä. Viimeksi oli muuttamassa Espanjaan. Ja millähän rahalla persaukinen sinne muuttaa, kysyn vaan? Hullun puhetta. Mies 37 v.
Exäsi on itsekäs narsisti paska, jolle tärkeintä on vain kosto.
Tiedän mistä puhun. Veljeni on tällä hetkellä samanlaisessa nalkissa kuin sinä olet ollut. Yhteinen lapsi on ainoa asia millä se hullu pystyy kiristämään.
Veljeni ei uskalla lähteä, koska lapsi jäisi ilman huolenpitoa. Tämä naispuolinen paskaläjä on uhkaillut ja kiristänyt veljeni täysin alistetuksi. Kuten myös kuvaan kuuluu, niin sukulaisiin veljeni ei saa pitää yhteyttä kuin salaa, eikä lapsi saa myöskään tavata isänsä puolisia sukulaisia.
Aika pitkälle minunkin piti elää, ennen kuin uskoin ja näin, että tällaisia "äitejäkin" on olemassa.
Ainoa neuvoni sinulle on se, että palkkaa asiansa osaava asianajaja (joo, maksaa -mutta lapsesi ja itsesi kannalta se on pidemän päälle kannattavaa). Hae lapsesi yksinhuoltajuutta tai ainakin lähivanhemmuutta.
Ota myös yhteyttä lastenvalvojaan ja käy hänen kanssa tilanne perinpohjin läpi. Tee tarvittaessa lastensuojeluilmoitus.
Älä anna sen naisen pyyhkiä sinulla persettä.
ja 2,5 kk joka kesä yhteen menoon 10 vuotta.
Kerran kun menin tapaamaan tyttöä, löysin sen kolmevuotiaana syksyllä pimeässä ojasta lohduttomasti itkemässä ja kun kuulin tutun itkun, juoksin paikalle ja otin tytön kainalooni ja kannoin kotiinsa. Äitinsä käveli puoli kilometriä edellä korvalappustereot päässä soiden.
Tytöltä sain kuulla, että äiti lyö ja tukistaa.
Vein erilaisia vitamiineja 10 vuotta tytölle, koska tämä oli jatkuvasti sairaana flunssissa ja muissa sairauksissa.
Exä keräsi kaikki 10 vuoden aikana tuomani vitamiinit pussiin ja 2 vuotta sitten, kun menin tytön luokse, hän heitti ne kaikki nauraen hullun naurua roskiin. Ei antanut ainoatakaan tablettia tytölle, eikä antanut tämän juoda maitoa. Kalkkitabletitkin heitti roskiin.
Varmaan 10 000 mk meni vitamiini-ja kalkkitabletteihin ja 10 vuoden aikana hänelle antamiini ruokiin ja hedelmiin, joita hän ei kotona saanut ollenkaan. Ruoat maksoin kaikki itse ja hän sai täydet elatusavut.
Neuvolakäynnit hoidin kaikki kahdestaan tytön kanssa kuusivuotiaaksi asti, kun äiti ei suostunut viemään lastansa neuvolaan.
Ympäri Helsinkiä matkasin tytön perässä edestakaisin 10 vuotta julkisilla, koska äitinsä muutti vuoden välein.
Mies 37 v.