Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMASUJEN TORSTAITURINAT**

10.11.2005 |

Huomenta vaan kaikille !

Heräsin sitten ihan omia aikoja, harvinaista kyllä, sillä nyt on tullu nukuttua pitkiä öitä viime aikoina...

Eilen illalla yritin taas saada tuota luonnollista syntymää aikaiseksi käyden kävelyllä ja seksiä miehen kanssa harrastaen, mutta mitään ei tapahtunut..taaskaan.

Sen verran se ens viikkoinen käynnistys pisti jännittämään, että nyt yritetään saada vauveli ulos ennen keskiviikkoa ;) vaikka aika huonolta vaikuttaa.

Eilen oli tosi huono olo iltapäivällä ja kävinkin oksentamassa ja vauvan liikkeitäkään en saanu tuntumaan. Onneksi pääsin käymään neuvolassa ja kaikki oli kuitenkin ok.

Voe mahoton, sitä on taas muutama marrasmasu saanu nyyttinsä..

Onneks olkoon.

Taidan tästä hipsiä keittää aamukaffit miehelle, joka lähtee pian töihin.

Mukavaa päivää kaikille !!!!

-marica ja elmeri 37+6

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koulutus ei auta kun suutarin lapsilla ei oo kenkiä =D. Mutta kyllähän siinä tietty sellainen perustieto auttaa paljonkin ja onhan se helpompi mennä synnyttääkkin kun tietää mitä tuleman pitää...

Mies on selvästi ylpee isäksi tulemisestaan vaikka ei sitä ääneen sanokkaan. Näkeehän siitä =). Tosin nää miun biologiset lapset ovat hälle olleet koko ajan todella läheisii ja ei kyllä huomaa et hää ei niiden biologinen isä olekkaan. Enemmän ottaa vastuuta lasten kasvatuksesta ja hoidosta kuin tyttöjen isä milloinkaan : oli mm. koti-isänä vajaan vuoden hoitaa tyttöjä ja kotia kun itse olin työelämässä =). Kävi jopa kahden nuorimmaiseni kanssa mammakerhossa. Mutta en toki halua syyttää exääni. Hän on sellainen taivaanrannanmaalari ja meillä menee hyvin nyt kun emme saman katon alla asu =). Miusta on ehkä parempi tilanne se että miehelläni ei ole edellisestä suhteesta lapsia, näin niin kuin ihan juuri sen takia mitä mainitsit : en tiedä miten heihin suhtautuisin ja sitten se " ravaaminen" viikonloppuisin....

Eikä meillä kutsuta miestäni sen enempää nimellä saatikka isäksi vaan ihan " lempinimellä" , jonka kuopukseni keksi ;o). Eikä mieheni ole lapsille isäpuolikaan, heillähän on jo oma isi. Isänpäivä on sikäli jännä että tyttöjä ei olla pakotettu tekee korttia kummallekaan vaan ihan itse päättävät ja eskarilainen teki paidan kangasväreillä tälle miehelleni =). Tosin kyllä he omaakin isäänsä muistavat ja huolehdinkin että näin tapahtuu ! Toisaalta ihana huomata että lapset ja mieheni ovat hyvin kiintyneitä toisiinsa ja pakko sanoa etten itse edes muista joka päivä ettei me olla ns. tavallinen perhe vaan uusperhe.

Mutta kukin tavallaan. Meillä on mennyt todella kivuttomasti ja vaivattomasti niin erot kuin uusi suhde jne. Exäni tulee synnytyksen ajaksi hoitamaan tyttöjä meille =D. Tänään soitin ja sanoin että olla valmiudessa jos tulee yöllä lähtö kun on tuota välimatkaa 200 km ! No ellei ennen maanantaita synny niin exä jää meille yöksi ja sit maanantaiaamuna lähtään mieheni kanssa synnyttää....

Näissä aatoksissa lähden etsimään elämää itselleni ts. tekee jalkahoitoa että ilkiää näyttää jalkojaan sille vyöhyketerpautille, joka on muutes kätilö niinikään =)))).

T : Ilman netin ulkopuolista elämää oleva Rapuäiti.

Vierailija
22/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on entistä laiskempi liikkumaan. Ennen on liikkunut pitkin päivää, mutta nyt tosi rauhallinen. Tänään vielä tuskin yhtään liikkunut:( Jos ei iltaan mennessä liiku, niin soitan naikkarille...

Olo alkaa olemaan malttamaton.. Ei jaksas enää yhtään oottaa..

JAKSAMISIA KAIKILLE!!

SaJuTu 37+1 vastaaaaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että pylleröinen pääsee tänään kärsimyksistään =)

Eilen olin sitten siellä kättärillä kontrollissa perätilan vuoksi. Edelleen vauva istuskelee. Kaikki näytti olevan hienosti! Vauva voi hyvin ja kaikki kamat pelaavat edelleen moitteettomasti =)

Näin vauvan kasvot! Siinä ne olivat isolla ruudulla. Itku siinä tuli. Oli niin kaunis. Suu raollaan, pieni nenä ja silmät kuin teevadit. Ultraaja sanoi, että vauvalla on kaunis huulenkaari. Loppupäivän hoin miehelle, että meille tulee vauva ja sillä on kasvot =) Uskomaton kokemus.

Painoarvioita kyseltiin ja meille niitä on tehty kaksi:

- rv 37 2500g

- eilen rv 39+3 3200g

Yliaikaiskontrolliin sain varmuuden vuoksi ajan viikoille 41+1. Kontrolli on aikaisin perätilan vuoksi. Tuon pidemmälle raskautta ei sitten päästetäkään, vaan menee sektioon. Toivottavasti syntyy ennen sitä. Lääkäri sanoi, ettei usko, että kontrolliin enää tulisin. Paikat ovat kuulemma kypsät ja vauva saattaa syntyä hetkenä minä hyvänsä! Jipii! Alkoi jänskättämään tätä mammaa..

Dem@: Juu, tervetuloa vaan meidän pinoomme. Toki saat tunkeutua tänne, kun muut ovat sinut jo hyljänneet ;) Toivon kuitenkin, että visiittisi jää lyhyeksi ja pääset pian synnyttämään! Hurjat viikot sulla.

Mies on ihan malttamaton. Ilmoitti äsken, että tänään mennään koirien kanssa pidemmälle päivälenkille ja sitten saunaan =)

Hyvää torstaita mahakkaille!

Noema ja Onni 39+4

Vierailija
24/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tänne tulla vielä kommentoimaan, että kieltämättä nyt äitiysloman alettua ja varsinkin viimeisinä viikkoina sitä lukee monta kertaa päivässä keskustelut ja varsinkin marrasmasujen höpinät.. todella kivaa lueskella mitä muille kuuluu, ku kaikilla odottamistilanne päällä.

Niin että Rapuäidin kanssa olen samaa mieltä tästä, että nettiriippuvaiseksihan sitä tulee..

Mitä silloin tehtiin kun ei ollu nettiä ;) on se niin kätevää maksella laskut, jutskata mesessä ja lukea keskusteluja ja olikos se kittykatti joka kertoi shoppailevansa täällä netissä. Ai hitsi ku sekin on kätsyä, varsinkin näin joulun alla..

hups tais mennä ihan väärälle suunnalle nämä höpinät. No, mutta ei ku takaisin siivoamaan. Mulla on siivousoperaatio meneillää ja selkää leouuttakseni tulen välillä käymään koneella..tekosyy :)

-marica

Vierailija
25/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole taas tullut kirjoiteltua melkeen pariin viikkoon. Aika ei riitä koneelle asti. Koko ajan pitää mennä poitsun perässä. Ja tää kone tuntuu muutenkin olevan miehen valtakunta. No nyt on vähä aikaa raapustella ku herrat on pihalla. Mä en voi enää pihalle lähtä kovin juoksenteleen ja nosteleen poikaa erilaisiin vempaimiin, joten iskä on päästetty niihin hommiin.

En vieläkään oota et vaavi syntys. Toki olis kiva päästä näistä kaikista kivuista mahdollisimman pian, mutta helpompi se vaavi on masussa ku ulkopuolella. Ainakin kun esikoinen vaatii niin paljon huomiota. Niiin ja olen myös onnellinen et oon päässy näin pitkälle tän raskauden kans, meinas nimittäin syntyä jo viikolla 25. Pariin otteeseen olen sairaalassakin maannut =( Koitetaan siis olla kärsivällisiä, ei tätä enää kauaa kestä.

Maanantaina oli neuvola ja kaikki oli ok. Edelleenkään ei turvotuksia koko raskausaikana, paino oli sama kuin viikko sitten nyt yhteensä jo 12kg. Vaavi liikku hyvin masussa, sykkeet jotain 140. Hb oli 120pintaan mikä mulle on tosi hyvä =) JA VINKIKSI KAIKILLE-KOITTAKAA NOSTAA HEMPPA MAHOLLISIMMAN KORKEELLE ENNEN SYNNYTYSTÄ!!Mulla oli viime raskaudessa hemppa ennen synnytystä noin 110 ja sunnytyksen jälkeen vaatimattomat 62, olo oli sen mukanen ja verta annettiin oikeen urakalla. Hb:n nostoon hyvä valmiste on se saksalainen Kräuter blutsaft.

Painoarvioita on mulle tehty muutama johtuen sairaalassa oloistani ja tarkistuskäynneistäni. Viikolla 36 arvio oli 2800gr. Täällä saa ensi synnyttäjä kaksi arviota normaalisti ja uudelleensynnyttäjä yhden normaalisti. Nämä siis polilla käyden. Neuvolassa kans arvioidaan.

Tarttee varmaan tehdä jotain muutaki kuin istua tässä koneella ku kerranki on aikaa =) Hyviä vointeja kaikille ja suppareita niitä toivoville

t.mamma rv 37+5(JO)

ps. kohdunsuu on jo reilulle sormelle auki ja kanavaa ei juurikaan jäljellä

Vierailija
26/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis 6.11. (la oli 4.11) meidän perhe kasvoi kolmihenkiseksi. Tyttö tuli sulostuttamaan meidän elämää. Pituutta hällä 50,5 cm ja painoa 3618 g pipo 36 cm. Synnytys oli pitkä, mutta palkinto kruunasi kaiken! Synnytyskertomusta myöhemmin, jahka jakssan!

ONNEA KAIKILLE JO JAKAUTUNEILLE MARRASKUISILLE JA TSEMPPIÄ MASUKKAILLE, KAIKILLA ON KOHTA OMAT NYYTIT

T: Onnelliset Hertta, isukki ja pikku pirpana 5 pv

Vierailija
27/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä..

Tuli vaan mieleen, että aiotteko laittaa vauvan http://www.syntyneet.fi sivulle ?

-marica

Vierailija
28/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jonnekin purkaa, kun tuntuu että hermot kohta pimahtaa ihan lopullisesti....Kuulunee asiaan raskauden tässä vaiheessa=)

Miten teidän muiden miehet on tavoitettavissa päivisin (mikäli ovat töissä tms.) nyt kun lähtö voi tulla periaatteessa milloin vaan?

Meillä mies touhottaa koko ajan, kuinka hän on tavoitettavissa milloin vaan, pitää puhelinta aina mukanaan ja hokee mulle kaikki illat, että soitettava on heti jos jotain alkaa tuntua. Työnsä on sellainen että voi pitää puhelinta aina mukana, pääsee lähtemään sieltä milloin vaan, ihan vaikka vaan katsomaan miten voin jos tulee huono olo jne.

Mutta kun käytännössä ei sitä koskaan saakaan kiinni!

Ei oikein työ- eikä vapaa-aikana. Milloin on puhelin unohtunut äänettömällä, milloin se on takin taskussa eikä kuule, milloin kuuntelee liaan isolla musiikkia jossain, milloin on unohtanut puhelimen töissä jonnekin toiseen huoneeseen jne. Ei mulla mitään synnytysasiaa ole kyllä vielä ollutkaan, mutta raivostuttaa aina suuresti kun soittaa jotain muuta asiaa, eikä se vaan vastaa... sitten alkaa miettiä, että jos sillä hetkellä olisikin tosi kyseessä, vedet olis tulleet, olisin paniikissa yksin kotona enkä saa miestä kiinni ja joudun lähtemään yksin.

En tiedä ärsyttää vaan. Niin ja olen tosi kärsimätön luonne jolle kaikki pitäisi tapahtua aina heti, en kestä odottamista=) Ja mies tietää sen.

Helpottipa kun sai hermota tänne. Miehelle itselleen hermoaisin jos se taas vastaisi puhelimeen.... melkein tekis mieli laittaa piruillessaan sille tekstari, että " heippa, vedet meni, lähdin sairaalaan" . Mutta se olis jo liian ilkeetä, eikä menis edes raskausajan kiukuttelujen piikkiin=)

Vierailija
29/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin koneella roikutaan..taas.Ihan pökkelö olo,otin päikkärit kun on vieläkin univelkaa toissayöltä.Viimeyönä nukuin sohvalla muutaman tunnin kun mies kuorsas ja olin ihan stressissä et pitää saada nukuttua jos taas alkaa supistaan mut siltä osin olikin rauhallinen yö.

Romenakin lähti synnyttään sitten tosi nopeesti,onnea heille!

Tervetuloa tänne vaan Dem@,pikkuhiljaa teitin porukkakin jakaantui..kävin ahkeraan kurkkimassa sivuillanne ja jännitin mukana täysillä kuka lähtee ja milloin..toivotaan et sulla lähtee sitten perjantaina käyntiin..tsempitykset!

Täällä mies kans ilmoitti eilen et olis töissä urakkahomma hoidettava ja pitkää päivää pitäis tehdä huomennakin ja vielä lauantainakin mennä töihin..vähän surullista,nyt sitten tän vauvelin ei kannattais syntyä kun vasta aikaisintaan sunnuntaina et sais virkeen miehen mukaan synnytykseen :( No la:han on vasta maanantaina..pitää kestää hammasta purren,niitä kyllä meinaa särkee jo muutenkin..

Eilen tuli kovasti soittoja et joko joko..meinas oikeesti v..tuttaa kun vastaan niin toisessa päässä ollaan pitkään hiljaa ja kun sit huhuilen niin sieltä kysellään..no eikö vieläkään...persus eihän tässä oo vielä la:kaan yli...anteeks kun näin meinaan räjähtää täällä koneen ääressä,mutta ottaa vaan niin aivoon.

Pitää varmaan mennä tekeen ruokaan,ärsyyntymiskynnys tuntuu olevan nyt tosi matalalla...jotenkin luulen etten taida olla kuitenkaan yksin sen ongelman kanssa ;)

Niin tosta Taysin touhusta kans meinaa hermostuttaa jos tää kuitenkin menee pitkästi yli että niin myöhäselle annetaan se aika..

Jaksuja meille mammat ja vaavit!

*odottelija76,rv 39+3*

Vierailija
30/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo synnyttäneet jos kerkeette niin olis kiva jos laittaisitte synnytyskertomuksia meille luettavaksi..kiitos etukäteen ;)

Vierailija
31/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut väärät mitat..Eli tässä oikeat..Poika painoikin hurjat 4720g ja oli 53cm pitkä..Joten iso miehen alku :)

Vierailija
32/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi onnittelut nyytin saaneille!=) Eipä ole tullut pitkään aikaan pinouduttua, laiskuus on iskenyt! Omasta navasta heti. Vauva voi hyvin, kovasti liikkuu. Supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, melko kivuliaastikkin välillä. Mutta sitten ne supparit aina lopahtaa!=( Eilen neuvolassa havaiittiin alapaineen nousu. Laitoin aiheesta oman aloituksen, mutta kerron nyt tännekkin. Eli alapaine olis siis koholla ja nyt se on ollut myös kotona kohollaan. Raskausmyrkytyksen muut oireet puuttuvat ja terkka epäilikin, että kyseessä voisi olla synnytystää ennakoiva nousu! Toivottavasti! Huomenna menen neuvolaan kontrolliin varmuuden vuoksi, ettei ole valkuaista ilmaantunut pissaan. Olisin jo ihan valmis jakautumaan. Yöt kun ovat hieman hankalia, oikeaa nukkumisasentoa ei tahdo löytyä. Ja kummitteleehan tuo laskettu aikakin jo parin päivän päässä. On se kumma, että sitä päivää sitä vaan kyttää vaikka tietää sen olevan vaan noin aika.=)

Mutta nyt taidan siiryä taas tuonne sohvalle lepäämään! Supistuksia kaikille niitä toivoville!=)

Miisa rv39+5

Vierailija
33/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein ensin, sain pojan viime lauvantaina 5.11 klo: 12.14 painoa oli 3620g

Vierailija
34/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.11 klo 12.14 syntyi meidän pikku hurmuri jolla oli painoa 3620g ja pituutta 50cm. kaikki hyvin mulla ja vauvalla, kotona olaan oltu nyt yks yö, toivottavasti ens yö sujuis paremmilla unilla :) ja viikkoja oli 39+2 t:narikka

Vierailija
35/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissaan täälläkin roikutaan koneella minkä kerkiää. kotona on todella tylsää yksinään. Unetkin maittaa kahteen asti ihan hyvin. Ja sen jälkeen onkin kamalan nuutunut olo. Pitäisi varmaankin tehdä asialle jotain ja herätä viim. kymmeneltä.

Kysymyksiä oli noista seurantakäynneistä. Itellä epilepsia, jonka takia tuli yksi lisäkäynti ja kaiken päälle raskausdiabetes, jonka takia käyntejä ihan liikaa. Noh, eikai niitä liikaa voi olla mutta ei se halpaa silti ole.

Ultrattu on (yhden kerran yksityisellä, huimat 150e makso) 12krt.

Onkohan mulla tuo maksukatto mennyt jo, täytyypä laskea. On nimittäin saanut käydä kaksi kertaa vielä sisätautilääkärillä, ja soittoaikakin oli.

Normaalisti meillä täällä Riihimäellä ei pääse kuin np-ja rakenneultriin.

Minäkin eilen illalla pidin " puheen" miehelle, että puhelin on sitten pidettävä äänellisellä tai ainakin niin että mun puhelut tulee läpi. Koulussa ei varmaankaan ole kiva jos lehtimyyjät soittelee koko ajan.

Onneksi tekniikka on kehittynyt.

Nyt täytyy vain toivoa ettei jostain kumman syystä alkaisi mitään tapahtumaan. Lähdin nimittäin äidilleni Espooseen. Mitäs sitten jos synnytyskäynnistyy täällä.. noh, enpä usko.

Maanantaina on käynti (taas) polilla, ajattelin samantien varata ajan sinne yliaikaisuuskontrolliin :D

(.) vauva on aika hiljakseen. Osaako kukaan sanoa mikä on semmoinen möykky toussa navan yläpuolella? Vauva rt:ssä, joten eikai se napanuora voi olla? Semmoinen jännä kohouma, joka laskee siitä aina välillä.

Närästys oli viime yönä KAMALAA, edes kolme rennietä ei auttanut (huom. mintturenniet on kamalan makuisia, YÖK)

Noooh, jatkan tästä päivää

10kaks ja asukki 39+1

Vierailija
36/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unna77 ja Pylleröinen: Toivottavasti olette tällä hetkellä tositoimissa ja kohta nyytti kainalossa. Kuulumisia odotellaan. Onnittelut kaikille nyyttinsä eilisen jälkeen saaneille. Kivaa, kun joka päivä alkaa tulla uusia nyyttejä marrasmasuihin.

Dem@: Mukaan mahtuu kyllä, toivottavasti kuitenkin pääset kohta tositoimiin.

Noema: Minä jännitän täällä toisena perätilallisena sun puolesta. Itselläni ollut nyt koko viikon supisteluita ja yöllistä menkkamaista jomotusta ja unet pyörii vaan vesien menon ja synnyttämään lähdön ympärillä. Toisin kuin sulla, minä yritän täällä sinnitellä sinne maanantaiseen sektioon ettei lähtis itsestään tulemaan. En haluais mitään hätäsektioo yms. Matkaa kun on sairaalaankin tunnin verta.

Tukisukkis on jo valmiina hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen. Kateeksi käy. Itse olin ennen raskautta himoliikkuja, mutta sitten vähensin tahtia ja olen oikeastaan jumpat jättänyt melkein kokonaan ja käynyt vaan koko raskauden ajan lenkkeilemässä kävellen.

Omaan (.) ei mitään erikoista. Viimeinen neuvola oli tänään ja oli aika haikee tunnelma. Näin se vaan tämäki odotus loppuu. Enää 4 päivää...Vähän tuo sektio pelottaa etukäteen, kun eivät vaivautuneet siitä mitään mulle kertomaan mutta eiköhän se maanantaina selviä mitä se on. Sitten se elämä muuttuu tässäkin huushollissa kertaheitolla ja alkaa elämän opettelu uuden tulokkaan kanssa. Apua.

Kovasti suppareita kaikille. Kukahan ensi yönä lähtee synnyttämään:)

Xtreme 38+6

Vierailija
37/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on minulla se kauan odotettu laskettuaika, mutta ei vieläkään mitään. Olo on vaan tosi väsynyt ja syykin selvisi äsken neuvolassa. Hemppa oli ruhtinaalliset 101! Terkka ei ollut uskoa lukemia, mut sanoin että kyllä sen olosta huomaa. Edelllisessä mittauksessa se oli yli 120... Obsidania olen syönyt, mutta viime aikoina vain tabun illassa. Pitää nyt tuplata määrä ja toivoa arvojen pikaista nousua. Hirvittää vain synnytyksen jälkeinen olotila ja jaksaminen! Nytkin iltaisin toivon ettei synnytys alkaisi yöllä sillä en varmaan jaksaisi synnyttää... (en olisi ikinä uskonut sanovani tätä tässä vaiheessa)

No tulipa taas vuodatettua! Paikat on vissiin aika kypsää kamaa ja maanantaina läkäri totesi paikkojen olevan 2 cm auki ja kohdunkaulan miltei hävinneen. Sisätutkimus ei sitten käynnistänyt synnytystä, pari päivää tuli verta, mikä muuttui pikku hiljaa ruskeaksi limaksi (yök). Kiva varmaan lukea muitten eritteistä... Nyt tilanne on normalisoitunut alapäässä.

Eilen ja tänään olen pariin otteeseen nähnyt tähtiä! En siis taivaalla... Johtuneeko tuo alhaisesta hemoglobiinista tai verenpaineista?

Ei muuta kuin odotusta kanssasisarille! ja nyt tuhoamaan appiukon tuomaa konvehtirasiaa....

T: Karjalantyttö, joka tahtoo jo nyyttinsä

Vierailija
38/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neuvolassa jos on normaali raskaus käydään äitipolilla(koksissa) 18 vk ultrassa ja tarvittaessa uudestaan 28 vk:lla(istukan paikannuksessa), muuten käydään neuvolalääkärissä kolme kertaa. Itse en ole ollut neuvolalääkärillä kuin kerran kun olen kuulemma riskisynnyttäjä tulossa kuudes ja kolme edellistä on käynnistetty raskausmyrkytys epäillyn vuoksi, enemmän ja vähemmän poikittain ja perätilassa, nyt kolmas ja tämä kuudes käännetty.

Aikaisemmin ainakin täällä neuvolassa sanottiin että lasketusta ajasta kymmenen päivää ja jos sattuu viikonlopuksi niin sitten maanantaina koksiin puoli kahdeksaksi odottamaan tarkistusta. Sen jälkeen pompottavat pari kertaa parin päivän välein jos on kaikki hyvin. Minulle on ainakin sanottu kun olen jatkuvasti joutunut ravaamaan koksissa että jos olo tulee huonoksi päänsärkyä tai jotain muuta jos ei neuvolaan pääse niin koksiin tarkastukselle, ei tarvi loppu viikoilla olla välttämättä mitään erillistä lähetettä neuvolasta.

ukule 39+6

Vierailija
39/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos on perätilavaavi, niin vatsassa on menkkamaista jomotusta?

...jos on istukka etuseinämässä, ovat selkäkivut vallitsevia?

...jos istukka on takaseinämässä tai muualla, ovat vatsapuolen kivut vallitsevia?

...avoparille tuleva vauva saa synnytyssairaalassa automaattisesti äidin sukunimen?

..ihmiset ovat ajattelemattomia odottavaa äitiä kohtaan?

Tästä päästäänkin aiheeseen. Mua uituttaa. Kamalasti. Joku akka tuli jumpassa suu auki mun luokse ja sano " kylläpä sinä olet VALTAVA- sopisit hirmu hyvin plussapallomainokseen. " Uidu. No lihaskunnon alkaessa sama kotka laskeutu lähelle ja sano, " sulla ei oo varmaan paljoo tullu lisäkiloja ootuksen aikana" .

Uidu II. Mä kuvittelin, että olen tasamittainen ja keskikokoinen normaalisti, mutta noihin sanontoihin peilaten minähän olen jumalauta täys lörssoni. Prkl. Nähtäväsit mun kehonkaava on täysin häiriintynyt. Mä oon siis läski enkä mikään tasapaksukeskimitta. Prkl II.

Oon kauheen pahalla tuulella eikä kyllä siitä hyvästä kunnosta ole oikeesti tietookaan. Raskausaika rv 34 asti oli täälläkin samalla tavalla hissuttelua . Kävelylenkkejä hitaasti vaan. Vasta sen jälkeen kun vauva käänty viistotilasta alassuin, pystyin rupeemaan harjoottelemaan normaalisti.

Hitto mä olen pahalla päällä.

Vierailija
40/42 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki marrasmasut!

Liityn pikaisesti seuraanne, itsellä laskettuaika huomenna perjantaina ja masu painaa... Jokohan sitä kohta pääsisi synnärille! Olo aika tukala, mutta mitään merkkejä ei ole ilmassa synnytyksestä. Hurjaa kun ei tiedä etukäteen milloin lähtö tulee!

Olen silloin tällöin kirjaillut palstalle yrittäjän puolisona olosta, nytkin mies duunissa, rakennetaan omaa taloa vimmalla, sunnuntaina olisi muutto edessä. Saapi nähdä kerkeääkö vielä sohvan paikan näyttämään! Toivon kuitenkin että kerkeän, niin mieskin saisi huilata ja ehtisi synnytykseen mukaan, eikä vaan nukkuisi siellä..

Kiva palsta ja kivat keskustelut.

odotellen Johanna rv 39+6