Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko paha jos perhe viettäisi joulu erikseen?

Vierailija
08.12.2011 |

Minulla ja miehelläni on niin erilaiset ajatukset joulusta. Minä kiskon rauhoittavaa paniikkihäiriöön, kun yltiömäinen touhukas sukujoulu saa pahan ahdistuksen aikaan. Lapset nauttivat miehen kanssa siitä sukujoulusta. Minä olen ainoa, joka saa näitä ahdistuskohtauksia joulun tullessa.

Olisiko teidän mielestä paha jos viettäisimme aaton erillään? Minä omassa rauhassani ja mies lasten kanssa sukujouluaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtaisa pettymys, että äiti ei ole paikalla.

Minkä ikäiset lapset?

Miksi joulu ahdistaa sua?

Vierailija
2/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 1v ja koululainen. Jouluna aina tapahtunut kauheuksia ja vuodesta toiseen mennyt pahemmaksi... itken ihan ahdistusta ja viime jouluna jouduin jo ottamaan rauhoittavaa,e ttä selviän joulusta.. :/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa. En millään meinaa sopeutua ajatukseen, että puolison mukana tulee joukko ihmisiä, joita ei ole millään muotoa valinnut elämäänsä, mutta joiden kanssa täytyy viettää loppuelämänsä juhlat tai ainakin niin kauan, kun puolison kanssa yhdessä ollaan.

Minun olisi pitänyt todella miettiä tätä puolta, kun naimisiin menin. Että vaikka olisi kuinka ihana mies ja sopisimme kuinka hyvin yhteen, olisi rakkautta, luottamusta, seksi toimii ja kaikki on niin ihanasti, mutta jos ei yhtään perusta miehen suvusta, se on todella huono homma ja korostuu vain, kun lapsia tulee.

Olen tilanteessa, että haluaisin olla näkemättä miehen puolen sukua enää koskaan elämässäni ja alkanut suorastaan inhota joulua siksi, koska se tarkoittaa juuri tätä yhdessäoloa ihmisten kanssa, joita ei todellakaan jaksa ja joita ei haluaisi elämäänsä ollenkaan. Joskus olen harkinnut eroa jopa ihan siksi, että pääsisi rauhaan tätä klaanista.

Sinulle ap, vastaisin, että jos miehestäsi ja lapsistasi ajatus on ok, sehän on pääasia. Silloin viettäisin oman rauhallisen jouluni. Hyvä ajatus!

Vierailija
4/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa. En millään meinaa sopeutua ajatukseen, että puolison mukana tulee joukko ihmisiä, joita ei ole millään muotoa valinnut elämäänsä, mutta joiden kanssa täytyy viettää loppuelämänsä juhlat tai ainakin niin kauan, kun puolison kanssa yhdessä ollaan.

Minun olisi pitänyt todella miettiä tätä puolta, kun naimisiin menin. Että vaikka olisi kuinka ihana mies ja sopisimme kuinka hyvin yhteen, olisi rakkautta, luottamusta, seksi toimii ja kaikki on niin ihanasti, mutta jos ei yhtään perusta miehen suvusta, se on todella huono homma ja korostuu vain, kun lapsia tulee.

Olen tilanteessa, että haluaisin olla näkemättä miehen puolen sukua enää koskaan elämässäni ja alkanut suorastaan inhota joulua siksi, koska se tarkoittaa juuri tätä yhdessäoloa ihmisten kanssa, joita ei todellakaan jaksa ja joita ei haluaisi elämäänsä ollenkaan. Joskus olen harkinnut eroa jopa ihan siksi, että pääsisi rauhaan tätä klaanista.

Sinulle ap, vastaisin, että jos miehestäsi ja lapsistasi ajatus on ok, sehän on pääasia. Silloin viettäisin oman rauhallisen jouluni. Hyvä ajatus!

Mies ei vain tahdo ymmärtää. Minun pitäisi leipoa ja tehdä laatikoita ja tehdä sitä ja tätä.. tavallaan kaikki mitä hänen äitinsä lapsuuden jouina teki. Ihan tolkutonta.Sekin ahdistaa, kun kaikki viikkosiivouksetkin on muutenkin niskoillani.Sitten nämä jouluhommat.. kiljun sisimmässäni.

Pelkään, että meillä on kamala perheriita päällä jos en suostu miehen suunnitelmiin. Hänelle on tämä joulu niin tärkeä juttu, mutta ei tajua että aiheuttaa minulle hirveän paineen ja ahdistuksen.

Miehen suku on juurikin tätä joulua rakastavaa ja hössöttävää laatua... itse en koskaan ole sellaiseen tottunut..

Vierailija
5/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin, kun toinen lapsenne on vasta 1-vuotias. Siis lähettää noin pieni matkaan isänsä kanssa suvun keskelle ja jäädä itse pois. Ei taida onnistua. Mutta hei, entä sellainen, että jäät pikkuisen kanssa kotiin, koska sukujoulu noin pienen kanssa "olisi liian hankalaa vauvan rytmin takia" (mikä olisi sitä paitsi varmasti myös totta) ja mies ja koululainen menisi sinne sukuhössötyksen keskelle? Ottaisit vauvanne syyksi kotiin jäämiselle. Tarkoitus pyhittää keinot?

Vierailija
6/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt läpi... Mutta katsotaan nyt mitä tulee. Isä pärjää pienimmän kanssa hyvin, mutta minä saan suvun vihat niskaani jos en mene...paska akka.Ja ilonpilaaja.

Vierailija
7/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se 1v ei varmaan tajua joulusta vielä mitään, joten mitä jos jäisit sen kanssa kaksin kotiin omaan rauhaan?

Vierailija
8/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairastu" jouluksi (mahatauti?). Mies ja lapset voivat mennä sukujuhlaan ilman sinua ihan hyvin. Miehelle voit sanoa, että mahatauti on ehkä jännityksen aiheuttamaa.

Mutta. Koita päästä paniikkihäiriöstä eroon! Hae siihen kaikki mahdollinen apu. Tuskin sinulle joka joulu sattuu kamalia, joten voit heittää menneisyyden taakat pois, ja vielä piankin alkaa nauttia joulunajasta. Vai onko tilanne siis sellainen, että sukujoulussa vieläkin sattuu aina jotain kamalaa? Sitten en suosittele, että päästät lapsiasikaan juhlimaan!

Vierailija
9/9 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oman perheen kanssa kotona. Haluan lapsille oman kodin rauhan, en reissujoulua.

Anoppi ja appi käyvät meillä jouluna. En tahtoisi jakaa perhettä, mutta olisi sekin toki mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi