G: Mikä anopissa / anoppilassa / appiukossa ärsyttää?
Kerätään tähän niitä naurettavan pieniä ja irrationaalisia asioita, jotka anopissa ärsyttävät!
Itselläni seuraavat:
- Jatkuva pälpätys ja huono kuulo. Kulkee perässä jaarittelemassa mitä milloinkin, hyvä jos vessaan pääsen yksin. Kaikki asiat saa sanoa ainakin kolme kertaa, koska kuulo tökkii..
- Pyyhkeissä huuhteluainetta, niillä ei saa itseään kuivaksi vahingossakaan. Olen joskus päätynyt kuivaamaan persvakoni talouspaperilla saunan jälkeen. En viihdy kosteana.
Ei siis mitään vakavaa, anoppilassa on ihan hauskaa. Mutta sieltä on myös kiva tulla kotiin. :D
Kommentit (67)
Sotkuista ja tahmeaa.
Saunassa iljettää käydä, samaten vessassa/suihkussa.
Appi haukkuu ja arvostelee koko ajan. Anopin kanssa on sellainen olo, että pyrkii hyötymään. Ainoat kerrat kun on ollut ystävällinen on olult silloin, kun vaati meitä ostamaan heille talon. Leikkelee lehdestä minulle työpaikkailmoituksia...
Kaikki lasten vaatteet pitää laittaa pesukoneeseen ja lapset kylpyyn, kun tulevat sieltä. Vessanpönttö on epäilemättä joskus ollut valkoinen, nyt musta/ruskea.
Pöydät notkuvat pullaa ja lämpimään jätettyjä juusto-, margariini- ja makkarapaketteja yms, joita taaperot sitten napostelevat. Ihme, ettei ole tullut vatsavaivoja.
kun se vaan on miehen äiti. Ja sekin ärsyttää kun se ei osta reimatekkiä ja anna tarpeeksi rahaa. Ja sekin ärsyttää kun mies sille soittaa joskus kun munhan se pitää olla miehen ainoa nainen.
Kerätään tähän niitä naurettavan pieniä ja irrationaalisia asioita, jotka anopissa ärsyttävät!
Itselläni seuraavat:
- Jatkuva pälpätys ja huono kuulo. Kulkee perässä jaarittelemassa mitä milloinkin, hyvä jos vessaan pääsen yksin. Kaikki asiat saa sanoa ainakin kolme kertaa, koska kuulo tökkii..
- Pyyhkeissä huuhteluainetta, niillä ei saa itseään kuivaksi vahingossakaan. Olen joskus päätynyt kuivaamaan persvakoni talouspaperilla saunan jälkeen. En viihdy kosteana.
Ei siis mitään vakavaa, anoppilassa on ihan hauskaa. Mutta sieltä on myös kiva tulla kotiin. :D
En tule miniän lapsia (nehän ei siis miniän mielestä ole miehen lapsia ollenkaan ja näin ollen minä en ole oikea mummo) hoitamaan, enkä käymään ja testamentinkin aion tehdä niin, että puolisoilla ei ole mitään osuutta meiltä perittyyn omaisuuteen.
Suosii tyttären lapsia, ei paljon välitä poikansa (ja siis myös minun) lapsista. Käy kyläilemässä vain tyttären luona, on siellä yötä, viettää aikaansa hänen lastensa kanssa yms. mutta meillä käy ehkä n. kerta vuodessa ja on yötä hotellissa mutta ei meillä (josta toisaalta en ole pahoillani!). Minun lapsillani on tosi etäiset välit mummiinsa, mikä on kuitenkin harmillista.
Toinen ärsyttävä piirre on se, että sen harvan kerran käydessään tuo lapsilleni vaatteita, mutta hänellä ei ole hajuakaan lasteni koosta (eikä sitä VOI etukäteen kysyä) joten vaatteet ovat joko järkyttävän suuria tai jo liian pieniä. Ja tyttäreni ei todellakaan halua pitää jotain nanson ihmetrikoita päällänsä, näitä anoppi harrastaa "kun saa niin halvalla". Voi ällötys sentään.
Anoppi röökannut läpi molempien raskauksiensa - ketjupolttaa edelleen. Ei häpeä/pahoittele asiaa mitenkään edelleenkään.
Selittää suureen ääneen, että imetti vain 2 kk koska "häneltä ei tullut maitoa" = päivitteli mun pitkiä imetyksiä.
On helkkarin pihi, aina lapsille lahjaksi kehnointa ja halvinta, joskus jopa rikkinäisiä kirppislöytöjä, ja sitten meidän lapset "tavaralla poispilattuja" kun esim. 7 v. poika ei liekeissä rikkinäisestä pikkuautosta... onhan näitä.
-rahan ja tavaran palvonta
-asioiden värittäminen omaksi eduksi, jopa suoraan valehdellaan
-huonompiosaisten halveksunta
-äänekkyys, anoppi aina joukossa suurimmassa äänessä ja keskeyttämässä
-ahneus
Jos vaikka kerron, miten työttömyys minua painaa tai miten olen huolissani lapsen kehityksestä, niin anoppi tokaisee, ettei tuollaisia KANNATA murehtia. Joo, ei kannata ei, tunteilleen ei vaan aina voi mitään. Oikeasti osoittaa varmaan myötätuntoaan ja haluaa rohkaista mutta koen tämän tavan mitätöintinä.
vanhojen asioiden muistelu _jatkuvasti_
yleinen juntteus
vanhanaikaiset ruuat, tyyliin perunaa ja ruskea kastike aina
kaikesta valittaminen
tyttärilleen antavat rahaa kun taas pojaltaan kerjäävät rahaa itselleen/ valittavat ettei ole rahaa
tyylitajuttomuus
juhlapukeutuminen ts. sitä ei ole
on siinä pari pikkuvikaakin.
- Marttyyri, uhrautuja, toisaalta myös päsmäri.
- Tekee epämääräistä safkaa, jota syödään epämääräisessä järjestyksessä. Koskaan ei olla kaikki samaan aikaan pöydän ääressä. Tuputtaa ja loukkaantuu, jos en ota. Tarjoaa Lidlin ikuisesti säilyviä kakkuja.
- Suosii tytärtään ja tyttärensä lapsia. Ei ole kiinnostunut pojastaan ja poikansa lapsista. Silti syyllistää, kun me ei käydä siellä usein. Kyselee silmät krokotiilin kyynelissä, vierastaako vauvamme toistakin mummuaan (eli mun äitiä, jonka luona käymme paljon useammin, sillä ensinnäkin äitini on kiinnostunut lapsenlapsistaan ja haluaa olla vahvasti mukana näiden elämässä).
- Kun mun mies on vaikka toisessa huoneessa ja yritän jutustella niitä näitä vaikkapa lapsista, anoppi katselee muualle eikä vastaa. Kun mieheni on läsnä, virittää kovasti keskustelua juurikin mun kanssani.
- Vaikkei ole kiinnostunut lapsistamme, tarjoaa kuitenkin mielellään kasvatusvinkkejä. Luulee, että vauva ei koskaan tapaa ketään, ja että kotimme on mausoleumi, jossa ei ääntäkään kuulu. Kun lapsi vihdoin lakkaa vierastamasta ja "pääsee" mummunsa syliin, mummu huutaa lapsen korvaan ja lapsi säpsähtää. Mummu neuvoo, että olisi hyvä, jos lapsi näkisi ihmisiä ja kuulisi erilaisia elämän ääniä, ettei olisi niin säikky. Ei ota kuuleviin korviinsa, vaikka sanomme, että kyllä meillä käy sukulaisia ja ystäviä, vaikka et sinä käykään.
- Luulee, että mä jotenkin kiellän miestäni ottamasta anoppiin yhteyttä, vaikka en tietenkään ole puuttunut asiaan mitenkään. Mun mielestäni mies saa hoitaa yhteydet omaan sukuunsa ja mä omaani. Anoppi ei käsitä, ettei sen poikakaan oikein meinaa jaksaa joitain sen juttuja.
- Lopuksi aivan tyhjänpäiväinen juttu, mutta menköön nyt listan jatkoksi: Osti 4 kk:n ikäiselle vauvallemme 50 cm -koon unipuvun. (Jätetään mainitsematta, että oli nuhjuinen kirpputorilöytö.) Ei sitten ymmärtänyt, että suurin osa vauvoista on puolimetrisiä jo syntyessään... :)
Toivoisin, että välimme olisivat niin hyvät kuin ennen lastemme syntymää. Myönnän, että mua hävettää ajatella rakkaan mieheni äidistä semisti pahaa..
- Anoppi oikeasti puhuu, puhuu, puhuu ja puhuu koko ajan. Ei varmasti ole hiljaa muuta kuin sen ajan, kun kaataa kahvia kurkkuunsa. En koskaan ole tavannut toista ihmistä, joka puhuisi niin taukoamatta.
- puheenaiheet eivät mieltä ylennä eli omat ja muiden sairaudet, muiden ihmisten haukkuminen, myös omien sukulaisten, muiden asioista juoruaminen
- kapea elinpiiri ja ajattelutapa, mitään erikoista ruokaa ei voi syödä eikä maistaa, kun se on hyi pahaa. Jos joku toimii elämässään toisin kuin hän on tottunut, on se omituista ja haukkumisen arvoista.
- karmea juoruamaan eikä osaa pitää mitään asiaa salaisuutena, vaan kertoo kaiken, mitä on kuullut, heti tilaisuuden tullen eteenpäin ja mahdollisimman monelle ihmiselle.
- ai niin, kyllähän anopin joskus saa hiljaiseksi, nimittäin silloin, jos minä sanon jotain hänen pulputuksensa vastaista, silloin hän jää hiljaa suu auki tuijottamaan, tosin puhe jatkuu sitten taas samaa rataa parin sekunnin päästä
- appiukko on ihan hyvä tyyppi, vähän avuton vain eli ei osaa sellaisia käytännön juttuja, joita voisi pitää perusasioina tuon ikäiselle miehelle. Niin ja appiukko on tosi hiljainen, mikä johtuu kai siitä, että ei ole koskaan saanut suunvuoroa anopilta...
- anoppi tunkee kylään lähes joka viikonloppu, mikä on liikaa. Meillä olisi omiakin menoja ja ystäväpiiri, jonka kesken kyläillään ja harrastetaan ja tehdään muuta mukavaa, mutta anopin on päästävä kylään melkein joka lauantai. Suostuu olemaan tulematta vain, jos poikansa eli mieheni soittaa hänelle pitkän puhelun, jossa selostaa tarkkaan, mitä sellaista olemme tekemässä viikonloppuna, että anoppi ei voi tulla kylään.
Ajattelevat, että kaikki muut ovat kaikissa asioissa samanlaisia kuin he. Jos joku tekee jotain "eri tavalla", sitä kauhistellaan puoli vuotta. Kaikki esimerkiksi haluavat naimisiin viimeistään 25-vuotiaana, ja jos eivät ole, ovat jotenkin epäonnistuneet. Kaikki haluavat myös omakotitalon ja matkustaa Kanarialle.
tekemisissä anopin tai apen kanssa, sen verran kaukana kun asutaan. Anoppi on mukava, vähän hissukka kuten kai minäkin, mutta toisaalta se hissukkamaisuus ärsyttää kun tuntuu että keskustelu on sellaista huokailua ja hiljaisuutta :D muuten kyllä on mukavaa. Appiukko taas on istunut vankilassa useamman kerran, on perussuomalainen amis ja ottaa viinaa rankasti, ei oikein mitään puhuttavaa. Tuntuu ettei oikein ymmärrä kaikkea, kerran kun selitin että aikoinani hain oikikseen niin tämä ei tiennyt mitä tarkoitan :D toivottavasti kuvittelen vain.. Sivistyssanoja en voisi kuvitella käyttäväni apen kanssa keskustellessa.
Anopissa:
-Ei mikään, kun ei olla nähty pariin vuoteen! Miehen puolesta ärsyttää kun oma äiti ei ole kiinnostunut ainoasta lapsestaan eikä lapsenlapsistaan.
Apissa:
-Lievä sovinistisuus. Sen ajan mies, että haluaisi naisen olevan hellan nyrkin välissä. No, lienee jo huomannut ettei minusta ole moiseen. Hänellä on mukava naisystävä, jota oikeastaan pidän enemmän anoppinani.
Anoppilassa:
-En ole käynyt tosiaan siellä anopilla, apella kylläkin. Ärsyttää kun aina pitää puhua samat asiat läpi, mistään vaikeasta ei saa puhua vaan iloisista asioista ja aina pitää olla sellainen tekohymy päällä. Ja tarjottavat on aina aika kamalaa, mutta kohteliaana syön, ainakin vähän :)
En käsitä miten kaksi moista munapäätä on saanut aikaiseksi maailman ihanimman miehen ja isän.
...eiku...eivät olekaan..enää..koska ovat kuolleet. Vanhemapani ovat samanlaisia..voi jukra...hekin ovat kuolleet.
Tyhmät, tyhmemmät, vauvasivuston mammat!
...eiku...eivät olekaan..enää..koska ovat kuolleet. Vanhemapani ovat samanlaisia..voi jukra...hekin ovat kuolleet.
Tyhmät, tyhmemmät, vauvasivuston mammat!
Ärsyttävä näsäviisastelija, ole sinä puuttumatta aiheisiin, jotka eivät sinua kosketa, ja anna muiden hakea palstalta vertaistukea!!!
Anoppini on aina pakko mainita jotain mieheni ex vaimoon liittyvää. Tuntuu myös tietävän tämän asioista, vaikka heidän suhteestaan on yli kymmenen vuotta.
anopissa ja anopin miehessä (ei miehen isä) ärsyttäviä asioita:
- toisten asioiden vatvominen pahantahtoisesti
- omien ja muiden (kuviteltujen) sairauksien vatvominen
- kateellisuus
- hajusteiden yletön käyttö myös meillä vieraillessa vaikka ollaan pyydetty olemaan käyttämättä meillä
59 jatkoa:
- itsensä ja miehen ja miehen lasten kuvitelluilla saavutuksilla kehuminen
- ylimielisyys
...
Hyvä syy jättäytyä pois parisuhdemarkkinoilta, että ei tarvitse tutustua sen toisen osapuolen vanhempiin. Voisin kuvitella sen naisraukan vanhempia kun ne hokisi, että "Saisit paljon paremman miehen kuin tuo Naispelko22, mikähän tuhnu lie? Varmaan joku murhaaja kun on noin hiljainen"
Terveisin Naispelko22
Ihania, anteliaita ja kilttejä ihmisiä ovat, mutta joskus on hyvä purkaa näitä triviaaleja juttujakin, etteivät patoudu -löytyy niitä omista vanhemmistakin :) Kaikki harmittomia, paitsi eka ja vähän toka:
- anoppi ajattelee olevansa edistyksellinen ja avomielinenkin, on oikeasti konservatiivinen ja tuomitseva (esim. homot, tatuoidut ihmiset, eri uskonnot, ateistit..)
- anoppi tekee ihme johtopäätöksiä ja puhuu niistä sit eteenpäin, esim. jos sanoisin ohimennen nauraen, että "kyllä sillon väsytti" niin saattais sanoa jollekin, että "Lindalla on ollut nyt aika rankkaa" ja antaa aika väärän kuvan asiasta
- tuntuu, että koko ajan apen pitää saada kattoa uutisia, kaikki uutiset mitä tulee -mut taidan liioitella :)