Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytävätkö teillä isovanhemmat koskaan oma-aloitteisesti

Vierailija
02.10.2011 |

lapsenlapsiaan kylään, vai "joudutteko tuputtamaan" lapsia mummolaan?

Anteeksi kökkö kysymyksen asettelu.

Mutta tämä asia hiukan vaivaa minua - mitä pitäisi ajatella mummosta, joka ei koskaan kovin "intoo piukassa" kysele, että milloinkas ne lapset taas tulisivat, voisivat olla vaikka koko päivän tai yökyläänkin sopisi tulla? Siis, aina se olen minä, joka olen "tuputtamassa" lapsia sinne päin (ei siis kylläkään koskaan kieltäydy)... ja viime aikoina olen kovasti harventanut tätä tuputtamista, kun jotenkin tuntuu välillä, että mummo ei ehkä olekaan niin innokas noiden lasten kanssa olemiseen, vaikka muuta väittää. Siis yökyläilyjä pari-kolme kertaa vuodessa ollut ja ehkä joka kk muutamia tunteja näkee lapsia... lapset 5v. ja 8v. - ja tuolloinkin minusta on tuntunut, että täytyy olla "joku hyvä syy", miksi lapset mummolle viedään eli muuten vaan ei.

Pitäisikö päätellä, että mummo ei ehkä halua juurikaan lapsia sinne mesoamaan, kun ei koskaan kysele itse...?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat, että nyt olisi niin kova ikävä, että tultaisiko koko porukka käymään vai hakisivatko vain lapset. Joskus mennään kaikki ja joskus taas menevät vain lapset. En ole tainnut kuin pari kertaa ehdottaa itse, jos on ollut jotain poikkeuksellista menoa tms.

Vierailija
2/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki neljä isovanhempaa nuorekkaita ja vielä työelämässä ja vapaillaan matkustelevat paljon. Ei heidän elämäänsä lastenlapset oikein mahdu just nyt enkä nyt näe sellaiseen hirveästi tarvettakaan. Eikä lapset kyllä ole kyselleetkään pääsiskö mummolle tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinne pitää mennä itse mukana. Isovanhemmat eivät osallistu lasten vahtimiseen tms. Heidän kotinsa on kaikkea muuta kuin lapsiystävällinen, joten ei käydä kovin usein kylässä.

Vierailija
4/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä esim. käymään kaupungilla kanssaan jne.

Vierailija
5/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmiten saa mennäkin.Joskus harvoin meillä on joku konsertti tms jolloin sovitaan lapsen hoito jo reilusti etukäteen.

Vierailija
6/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia yökylään kumpaankaan mummolaan, eivätkä mummolat halua yökylävieraita.

Vierailija
7/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mun että mieheni vanhemmat pyytävät lapsia ja mieluusti vielä yökylään.

Vierailija
8/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isovanhemmatkin ovat ansainneet kunnon yöunet! Enkä ymmärrä, mikä niissä isovanhemmissa on niin kamalaa, että omat lapset ei voi siellä olla lastenlasten kanssa samaan aikaan.

Vierailija
9/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos meitä ei yli kahteen viikkoon ole näkynyt, niin sitten jo jompikumpi soittaa, että saisiko niitä lapsia nähdä. Eivät kyllä koskaan pyydä lapsia hoitoon mutta mennäänkin sitten koko perhe tai minä ja lapset, joskus jos on pakkotilanne (esim. päiväkodin vanhempainilta) pyydän apua ja aina kun mietin vaihtoehtoja, sanovat, että todella mielellään hoitavat. Olen sitten tulkinnut, että eivät halua olla mitään hoitoautomaatteja eivätkä halua tuputtaa liikaa itseään mutta mielellään ne harvat kerrat hoitavat, jos pyydän.

Anoppi taas pyytää ihan itse ja jos ei meitä näy, tulee itse ylläriksi kylään. Isompi on yökyläillyt anopilla useita kertoja viime vuonna.

On jotenkin helpompaa, kun anopista tietää, että ei laita niin pahakseen hoitamista, kun kerran itse sitä pyytää, mutta on siinä omat haittapuolensakin. Anoppi saattaakin sitten naapurilleen huokailla, että onpa ollut raskasta, kun noita lapsiakin on ollut hoidossa. Siksi laitoin hoitoon annot vähäksi aikaa jäähylle, ettei pääse ainakaan meidän lapsista mitään sellaista sanomaan (myös muut lastenlapset ovat siellä paljon, enemmän kuin meidän). KÄydään silti siellä perheenä ja anoppi käy meillä.

Vierailija
10/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää useinkin lapsen sinne esim. viikonlopuksi. Oma isäni harvoin pyytää, mutta kysyttäessä ottaa mielellään. Joskus puolittavat viikonlopun keskenään, kun asuvat samassa kaupungissa.

Vierailija
11/11 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi siis omasta halustaan hakee lapsen lähes joka päivä hoidosta aiemmin ja viettää hänen kanssaan tunnin verran kunnes tulen töistä. Jos ei ole nähnyt poikaa muutamaan päivään esim. lomilla, niin jompikumpi kyllä soittaa toiselle, mummi on pojan parhaita kavereita.

Miehen vanhemmista toinen asuu tosi kaukana, nähdään kerran vuodessa. Toinen asuu lähellä, mutta ei koskaan tarjoudu hoitamaan, vaan jos kysytään hoitajaksi, valittaa kiirettä ja väsymystä (6-kymppinen eläkeläinen). Kylään kutsuu silloin tällöin, mutta aina koko perheen. Muutaman kerran on "uhrautunut", kun ei olla saatu muuta hoitajaa ja on ollut pakkotilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä