Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos annatte joululahjaksi rahaa omille teineille, kuinka pajlon?

Vierailija
06.12.2011 |

Itse ajattelin, että antaisin 200 euroa per lapsi, mutta onko sopiva summa? Mitä mieltä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskelee ja senkin takia ajattelin, että laittaisin tuon 200 e kun tarvitsee rahaa ja sitten nämä kotona-asuvat eivät voi saada vähempää.

Vierailija
2/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös yhden,reilun parinsadan euron arvoisen, tavaralahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua miks tämmöisestäkin pitää käydä keskustelua. sehän on jokaisen vanhemman oma asia paljonko lapselleen antaa rahaa ja mikä on omallensa se sopiva. toiset arvostavat 50 euroa erittäin paljon, kun toisille se ei puolestaan riitä ollenkaan. itselle kuitenkin tässä iässä jo tärkeintä se, että saan syödä hyvät ruoat ja olla perheen kanssa.

terveisin tyttö 18

Vierailija
4/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskelee ja senkin takia ajattelin, että laittaisin tuon 200 e kun tarvitsee rahaa ja sitten nämä kotona-asuvat eivät voi saada vähempää.

Kyllähän hekin aikanaan sitten kotoa pois muuttaneina nuorina opiskelijoina saisivat tuollaisen summan?

Vierailija
5/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua miks tämmöisestäkin pitää käydä keskustelua. sehän on jokaisen vanhemman oma asia paljonko lapselleen antaa rahaa ja mikä on omallensa se sopiva. toiset arvostavat 50 euroa erittäin paljon, kun toisille se ei puolestaan riitä ollenkaan. itselle kuitenkin tässä iässä jo tärkeintä se, että saan syödä hyvät ruoat ja olla perheen kanssa.

terveisin tyttö 18

Vierailija
6/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hekin aikanaan sitten kotoa pois muuttaneina nuorina opiskelijoina saisivat tuollaisen summan?

ap

Vierailija
7/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmille riittä se, että jokainen saa yhtä monta pakettia, isommilla taas tärkeää, että lahjojen arvo suurin piirtein samanarvoinen.

Vierailija
8/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan satasen ja sitten n. 300 sadalla lahjoja. Pienituloinen yh olen.

Vierailija
9/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaiken laittaminen tasan. Jos ajatellaan kahta lasta joista toinen 5v ja toinen 15v, heillä on aivan eri tarpeet. Pienelle riittää pienempi pala kakkua mitä isommalle, on molempia kohtaan väärin antaa kummallekin tasan saman verran. Samoin 5v innostuu helposti vaikka värityskirjasta uusista kynistä, 15v tarvitsee taas kännykän jne.

Se on epäreilua jos maksaa yhdelle lapsista koko ajan enemmän mitä muille. Mutta siinä ei ole mitään väärää että antaa esim. opiskelivalle, omillaan asuvalle nuorelle enemmän rahaa mitä nuoremmille, kotona asuville. Heitä voi sitten aikanaan muistaa samalla tavalla kun nämä muuttaneet kotoa pois.

Tuollanein "kaiken aina pakko mennä tasan" vain pilaa sisarussuhteet, kun kyttäävät ettei toinen saa enempää koska oppineet sellaisen mallin. Ja viimeisetään perinnönjaossa sitten tapellaan, kun yhtä keinutuolia haluaa 3 lasta, ja vain yksi sen voi saada. Ja vanha astiasto menettää merkityksen kun 12 hengen asiat on jaettu kolmelle =kukaan ei pääse nauttimaan siitä vert. olisi päästy sopuun kuka sen saa yksin.

Vierailija
10/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan satasen ja sitten n. 300 sadalla lahjoja. Pienituloinen yh olen.

Vierailija
11/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaiken laittaminen tasan. Jos ajatellaan kahta lasta joista toinen 5v ja toinen 15v, heillä on aivan eri tarpeet. Pienelle riittää pienempi pala kakkua mitä isommalle, on molempia kohtaan väärin antaa kummallekin tasan saman verran. Samoin 5v innostuu helposti vaikka värityskirjasta uusista kynistä, 15v tarvitsee taas kännykän jne.

Se on epäreilua jos maksaa yhdelle lapsista koko ajan enemmän mitä muille. Mutta siinä ei ole mitään väärää että antaa esim. opiskelivalle, omillaan asuvalle nuorelle enemmän rahaa mitä nuoremmille, kotona asuville. Heitä voi sitten aikanaan muistaa samalla tavalla kun nämä muuttaneet kotoa pois.

Tuollanein "kaiken aina pakko mennä tasan" vain pilaa sisarussuhteet, kun kyttäävät ettei toinen saa enempää koska oppineet sellaisen mallin. Ja viimeisetään perinnönjaossa sitten tapellaan, kun yhtä keinutuolia haluaa 3 lasta, ja vain yksi sen voi saada. Ja vanha astiasto menettää merkityksen kun 12 hengen asiat on jaettu kolmelle =kukaan ei pääse nauttimaan siitä vert. olisi päästy sopuun kuka sen saa yksin.

en ajattele lainkaan kuin sinä. ap

Vierailija
12/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki ole mennyt tasan, vaan joku lapsista ollut suosikki.

Vierailija
13/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuollalailla teet. Oikeuden mukaista on se, että kaikki saavat samassa iässä yhtä paljon.

Oletko muka tuolle vanhimmalle lapselle antanut ennen niin paljon, kuin mitä antaisit näille nuoremmille?

Kateutta herättää, jos vanhimmalla on ollut esim 15-vuotiaana vähemmän rahaa käytettävissä, kuin mitä näillä nuoremmilla nyt.

ap

Vierailija
14/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri-ikäisillä on eri tarpeet ja muutto opiskelemaan tuo ihan toisenlaisia menoeriä kuin kotona asuvilla. Ei omat sisarukseni ainakaan katselleet pahalla, kun sain vanhemmilta muulloinkin kuin jouluna vähän enemmän, sillä samalla tavalla hekin ovat myöhemmin saaneet. Jokainen vuorollaan, minusta.

Muutenhan tää on ihan perheestä ja rahatilanteesta kiinni.

Vierailija
15/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäänsä nähden enemmän kuin vanhimmat.

kun kaikki ole mennyt tasan, vaan joku lapsista ollut suosikki.

Vierailija
16/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olen tehnyt muulloin. Eli olen antanut tilille suoraan 500 euora kuluja kattamaan ja avastumaan opiskelijaa, tätä summaa ei ole nuoremmat saaneet. SAmoin olen ostellut opiskelevalle nuorelle lääkkeitä, maksanut matkoja jne. Nyt on kyse joululahjaksa, joka avataan kaikkien läsnäollessa ja silloin on mun milelestä syytä olla oikeudenmukainen! Tämä on valitettavasti mun selkärangassa ja ehkä teitä ei ole lapsena haitanneet jos vanhemmat kohdelleen eriarvoisesti, mutta minä en ole sellainen!! ap

Vierailija
17/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300 € olis hyvä

Vierailija
18/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kasvanut perheessä, jonka yhteenlasketut tulot olivat yli 400 000e, mutta en teininä koskaan -KOSKAAN, saanut satasia joululahjaksi! Mitä ihmettä olisin tehnyt sellaisilla summilla?

Ymmärrän asian paremmin, jos rahat sijoitetaan säästötillille tai ostetaan osakkeita, mutta pelkän riihikuivan antamisessa ei ole mitään järkeä. Vääristää vain lapsen suhteellisuuden tajua ja opettaa törsäämään.

Muutenkin sain lapsena aina vain jotain 5-10 lahjaa; pyjaman, kirjoja, leffalippuja ja sen semmoisia. Meillä on aina arvostettu tietoa enemmän kuin materiaa. Kasvoin kivassa kivitalossa hyvällä alueella Helsingissä, mutta siinä kaikki ulkoinen rikkaus millä mällättiin.

Mainittakoon vielä, että mulla on elämäni aikana ollut vain kolme kännykkää. Aikamoinen saavutus nykyaikana.

Vierailija
19/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kohdeltu lapsena eriarvoisesti. Jokainen esim sai auton sinä jouluna, jolloin oli täyttänyt 18v. Minä olin nuorin, ja ihan ilahtuneena odotin sitä, että millaisen auton tulen sitten itse saamaan.

Eikä tullut mieleenkään, että vanhempieni olisi pitänyt ostaa minulle yhtä kallis lahja (20 000), silloin kun olin itse vain 16v. (Tuolloin isosisko sai auton)

mitä olen tehnyt muulloin. Eli olen antanut tilille suoraan 500 euora kuluja kattamaan ja avastumaan opiskelijaa, tätä summaa ei ole nuoremmat saaneet. SAmoin olen ostellut opiskelevalle nuorelle lääkkeitä, maksanut matkoja jne. Nyt on kyse joululahjaksa, joka avataan kaikkien läsnäollessa ja silloin on mun milelestä syytä olla oikeudenmukainen! Tämä on valitettavasti mun selkärangassa ja ehkä teitä ei ole lapsena haitanneet jos vanhemmat kohdelleen eriarvoisesti, mutta minä en ole sellainen!! ap

Vierailija
20/35 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kohdeltu lapsena eriarvoisesti. Jokainen esim sai auton sinä jouluna, jolloin oli täyttänyt 18v. Minä olin nuorin, ja ihan ilahtuneena odotin sitä, että millaisen auton tulen sitten itse saamaan.

Eikä tullut mieleenkään, että vanhempieni olisi pitänyt ostaa minulle yhtä kallis lahja (20 000), silloin kun olin itse vain 16v. (Tuolloin isosisko sai auton)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä