Pitäisi laihtua ensi kesään mennessä 20kg..
Kommentit (13)
siun pitää vaan omistautua laihduttamiselle, mikä tarkottaa sitä et pistät kaikki elintavat remonttiin.Tärkeintä on nostaa energiankulutusta ja laskea ruuasta saatavan energian määrää..eli siis suomeks sanottuna syöt vähemmän kuin kulutat. Mahan saa toki syödä aina täyteen, kunhan katsoo mitä syö ja miten paljon. Tsemppiä yritykseen!
kuin miten ylikilot ovat kertyneet. Eli antaa elimistölle aikaa sopeutua muutokeen ja uuteen ravintomäärään.
Karkeasti, jos nuo 20kg ovat hiipineet kymmenen vuoden sisällä, en uskoisi että lähtevät fiksulla tavalla puolessa vuodessa. Jos lähtöpaino taas on todella iso, vaikka yli 100kg, voi jo pelkän nesteen mukana lähteä kiloja huimastikin elämäntaparemontissa.
Ne tärkeimmät kysymykset ap: miksi sinulla on tuollainen tavoite ja mikä on lähtötilanteesi?
ruokavalio kurissa ja liikunta kohdillaan. puoli vuotta on kuiten yli 20 viikkoa, eli vajaa kilo / viikko pitäs lähteä. Kunnon saliohjelma ja ruokavalio niin kyllä se siitä!
ryhmässä laihduttaminen ja elämäntaparemontointi kiinnostaa. Itse olen kys. ryhmässä laihduttanut 2 kuukautta ruualla (ei litkuilla)ja liikunnalla ja painoa on lähtenyt 7 kg. Alkupaino oli 77 kg ja nyt painoa 70 kg. Olen kyllä ottanut homman ihan tosissaan ja liikkunut melko paljon, lähes joka päivä.
Jätät kaiken ylimääräisen herkun alkuun pois, vähennä hiilareita ja lisää proteiinia. Pitkiä kävelylenkkejä niin usein kuin ehdit. Painoa lähtee ensimmäisen 2-3 viikon aikana helposti se 5kg kun nesteet lähtee ja loppu sitten tasaisesti noin kilon viikovauhtia :) Jos paino junnaa, muista että liikunta kiinteyttää ja lihas painaa enemmän kuin läski, luota siis peiliin ja vaatteisiin. Muista sallia herkutkin, kohtuudella, ettei tule valtavia mielitekoja ja kauheita repsahduksia.
Onnea matkaan, kärvistely kannattaa, hoikempana jaksat paremmin ja mielikin on pirtsakampi :)
Aloituspaino 75kg ja loppupaino 60kg. Olen tässä ollut lähes vuoden (+ - 2kg). Minulla oli vielä kesä siinä laihdutuksessä välissä ja silloin söin miten sattuu eli meni 2kk kun en laihtunut pätkääkään vaan ennemminkin sain 1-2kg takaisin eli uskon, että hyvin voit tuolla aloituspainolla saada 20kg pois kesään mennessä.
Kaikille tuo Jutta-dieetti ei sovi. Minulle sopi. Alun tein todella tarkasti (3-4kk) punniten painot tunnollisesti jne mutta loppuajan tein ruoat silmämääräisesti (sen oikean annoskoon oppii todella helposti katsomaan silmämääräisesti kun ensin punnitsee kuukausitolkulla kaiken ;-)).
Dieetissä siis kiinnitetään tarkka huomio annoskokoihin ja ns. "puhtaaseen ruokaan" eli ruoka tehdään alusta alkaen itse. Hiilarit jäävät laskelmieni mukaan noin 90g:aan per vrk eli jossain hyväkarppauksen rajoilla mennään. Rasvoista käytössä hyvät oliiviöljy (ja rypsiöljy). Proteiinit taas vähärasvaisia eli rasvat otetaan noista hyvistä kasvirasvoista.
Minä olen ihan karppaamalla laihduttanut 73kg:sta 62 kiloon 4 kuukaudessa. Eli tähän mennessä 11kg. Ja mun mielestä se ei ole paljoa. Mies laihdutti samassa ajassa 22 kiloo, joka on jo kunnioitettava määrä, mutta sillä lähtöpaino onkin jo paljon suurempi.
Siitä siis tavoite.
teet vain säntillisen ohjelman! laske kaloreita, esim. 1800kcal/vrk olis hyvä alkuun... ja sit liikuntaa vähintää 1h/3xvkossa.
tsemppiä!
Taidetaan olla aika samoissa mitoissa?
Mä oon 173cm ja 95kg ja tarkoitus olisi tosiaan kesään menessä painaa 75kg. Olen jo 10 kg saanut syyskuun alusta pois!
Eli kyllä me onnistutaan!
Tsemppiä!
tosiaan keventää vähentämällä hiilihydraattien määrää ja satsata niiden laatuun. Proteiinia on syytä lisätä. Pitkäkestoista liikuntaa useamman kerran viikossa sykkeitä seuraten. Laihdutuskuurit eivät kannata van elämäntapamuutokset:) Tsemppiä!
mitä aiot tehdä tuon pudotuksen saavuttaaksesi.
Itse olin 132 kg ja 13 viikon laihduttamisen jälkeen himpun verran alle 112 kg, joten hyvin ehtii jos lähtöpaino on järisyttävä. Eikä tarvinnut muuta tehdä, kun liikkua 5 pvä viikossa n.0,5-1 h/pvä ja syödä kevyemmin...
Mut jos lähtötilanne on 60 kg ja tavoite 40 kg, niin tuskinpa onnistut.