Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinpä taas tänään downin ja kävi kyllä äitiä sääliksi:(

Vierailija
05.12.2011 |

tämä lapsi oli jotain 10-13 vanha ja piti sellaista elämää kaupassa että oksat pois.

Tyttölapsi oli ja jostain syystä olen huomannut, että poikadownit paljon rauhallisempia.

Mutta mikä helvetti niitä lihottaa niin, että ovat sellaisia sotanorsuja? Ja enpä yhdy ajatukseen, että ovat enää niitä ihania päivänsäteitä, miten tälläkin palstalla jaksetaan aina jauhaa.

No, pienenä varmaan voi olla mutta tollaiset varhaisteinit on kaukana siitä.

Kaikki myötätunto sillekin äidille, joka tänään kaupassa sieti taas sitä lastaan. En ihmettele, kun äiti oli naama harmaana ja korotti ääntään ja yritti olla täysin romahtamatta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomista. Downit eivät yleensä ole levottomia. Eivät tytöt sen enempää kuin pojatkaan. Voi olla ,e ttä et tiedä mitä downin syndrooma tarkoittaa. Voi olla, että luulet asioita.

Vierailija
2/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun vammasi on paljon säälittävämpi kuin down.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tämän erään naisen paidassa ja oli kyllä osuvasti kirjoitettu..

Downit lihovat useimmiten kilpirauhasen vajaatoiminnan takia tai sitten hitaan ruuansulatuksen.

Downit eivät ole mitenkään tavallisia lapsia vilkkaampia.

Vierailija
4/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se mitä näen on totta mun silmissä ja muiden.

ja enkö saa sääliä äitiä, joka näuttää siltä että romahtaa ihan justiinsa isokokoisen pikkulapsen käyttäytymisen takia.

En tuomitse ketään, vain säälin.Ja Ihmettelen...miksi joku haluaa vapaaehtoisesti synnyttää lapsen jolla on down. Siis ne, ketkä tietää että sellainen on tulossa.

Vierailija
5/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä juuri koskaan käytöshäiriöisiä tai agressiivisia.

Vierailija
6/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nyrkistä otsaan jos hommat ei mene niin kuin down haluaa.

t. kehitysvammaistenhoitaja

eivätkä juuri koskaan käytöshäiriöisiä tai agressiivisia.

Vierailija
7/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla joku päivä naama harmaana kaupassa ihan perusterveen murkun kanssa.

tämä lapsi oli jotain 10-13 vanha ja piti sellaista elämää kaupassa että oksat pois.

Tyttölapsi oli ja jostain syystä olen huomannut, että poikadownit paljon rauhallisempia.

Mutta mikä helvetti niitä lihottaa niin, että ovat sellaisia sotanorsuja? Ja enpä yhdy ajatukseen, että ovat enää niitä ihania päivänsäteitä, miten tälläkin palstalla jaksetaan aina jauhaa.

No, pienenä varmaan voi olla mutta tollaiset varhaisteinit on kaukana siitä.

Kaikki myötätunto sillekin äidille, joka tänään kaupassa sieti taas sitä lastaan. En ihmettele, kun äiti oli naama harmaana ja korotti ääntään ja yritti olla täysin romahtamatta.

Vierailija
8/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuuttaa, että downeilta ei saa nyrkistä. Sellainen on hyvin hyvin harvinaista.

Vierailija
9/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden teini-ikäisen kanssa vaikka eivät downeja olekaan. Et se siitä.

Vierailija
10/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuuttaa, että downeilta ei saa nyrkistä. Sellainen on hyvin hyvin harvinaista.

enää paljon hoidettavaksi. Aikoinaan kun heitä oli laitoksissa paljonkin, osa oli todella "tulisia". Olen joskus joutunut pitelemään kiinni henkeni edestä, että muut ehtivät alta pois kun pani osaston sileäksi.

Hyvin itsepäisiä ja jos ei mene juuri oman rutiinin mukaan niin isokokoinen down saa aika pahaa jälkeä aikaiseksi jos hermostuu.

Vierailija
11/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä minä kuule olen naama harmaana ja vaikka minkä värisenä mukulani kanssa. Hän on todella villi ja hankala (tarkkaavaisuushäiriö) minulla ei ole ainakaan mitään mahdollisuutta sääliä ketään.

Vierailija
12/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo jokusen kymmentä vuotta. Eikä väkivaltaisia downeja ole näkynyt laitoksissa eikä muuallakaan. Pern harvinaista on agressiivisuus heillä ollut aina ja on edelleen. Miksihän sinä kehitysvammaistenhoitaja? valehtelet.

Vierailija
13/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennet alalla kohta 30 vuotta ja minä olen kyllä nähnyt useammankin väkivaltaisen downin :)

Se on kyllä hienoa jos olet ollut sellaisessa paikassa töissä, että et ole nähnyt. Ehkä teillä on ollut lääkehoidollisempi lääkäri, joka on läväyttänyt kunnon levozinit ja klorpromanit naamaan niin ei ole nyrkki heilunut.

jo jokusen kymmentä vuotta. Eikä väkivaltaisia downeja ole näkynyt laitoksissa eikä muuallakaan. Pern harvinaista on agressiivisuus heillä ollut aina ja on edelleen. Miksihän sinä kehitysvammaistenhoitaja? valehtelet.

Vierailija
14/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla kuin sinäkin. Eivät downit ennen olleet sen väkivaltaisempia kuin nytkään. Sinä valehtelet.

Vierailija
15/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa lannistettua mutta aikuisen downin,joka saattaa painaa toistasataa kiloa on jo vaikeaa.

Ja silloin tulee kyllä kovaa nyrkistä tai lyövät päänsä vasten hoitajaa. Siitä kyllä on leikki kaukana.

Kyllä jotkut downit tajuavat olevansa erilaisia ja rupeavat juuri siksi vaikeaksi,koska heitä vituttaa oma vammaisuutensa ja vähempiarvoisuus.

Kehitysvammahoitajana toimin vuosia mutta en jaksanut sitä taakkaa ja äkkiarvaamattomuutta enää.

Voin vain kuvitella sitä tuskaa ja taakkaa mikä äidillä ja isällä on harteilla. Ja ei käy kateeksi.

Vierailija
16/24 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia, jotka eivät sitä ole. Agressiivisia kehitysvammaisia olen kyllä urallani kohdannut, mutta downeja he eivät ole olleet. t. se oikea kehitysvammaistenhoitaja

Vierailija
17/24 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia, jotka eivät sitä ole. Agressiivisia kehitysvammaisia olen kyllä urallani kohdannut, mutta downeja he eivät ole olleet. t. se oikea kehitysvammaistenhoitaja

Ei meilläkään koskaan downit ole aggressiivisia ollut ja kuitenkin tuttavapiiriin näitä kuuluu reilu 50. "Normaaleista" sen sijaan löytyy paljon pahempia, oikeasti väkivaltaisia ihmisiä. Sellaisten vanhempia pitää oikeasti sääliä.. Mikäli downilla on myös esim. autismi, voi välillä tönäisy tulla, mutta sekin yleensä paniikista viimeisenä keinona. Mutta pelkältä downilta en ole ikinä aggressiivista käytöstä nähnyt tai kuullut. Muut keharit ovatkin sitten toinen juttu, downit kyllä mukavimmasta päästä. Isokokoisia, kyllä, mutta eivät aggressiivisia. Usein jääräpäisiäkin, mutta kiukuttelu menee nopeasti ohi neuvottelemalla, eikä ikinä johda väkivaltaan.

Miksi joku pitäisi downin jos tietää että sellainen on tulossa? Ennemminkin kysyisin, millainen ihminen tappaisi oman lapsensa ellei sen elämästä tulisi helvetti. Downit ovat yleisimmin erittäin elämäniloisia ja erityisen empaattisia, usein hyvinkin fiksuja. Itsellä ei olisi ikimaailmassa hyvällä omatunnolla tappaa lastani vain sen takia, että on down. Tuollaisia puhuva ei näe omaa nenäänsä pidemmälle ja olisi itse pitynyt abortoida. Toivottavasti et opeta moista asennetta lapsillesi; voit joskus olla downin mummo.

Vierailija
18/24 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllinen mieli ja hapan niin tuskin paljon hymyä saa ja kun asenne vielä nega niin kait sitä nyrkistä saa.

Vierailija
19/24 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heistä kasvaa vähemmän söpöjä aikuisia....

Vierailija
20/24 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassa syömässä ja eikö naapuripöytään tullut down-lapsia. Ilmeisesti pari perhettä oli yhdessä päättänyt lähteä lapsien kera virkistäytymään.

Kaikki kunnia niille, jotka sitä h-ttiä elävät mutta (juu, huono ihminen olen) minulta ja lapsilta loppui kyllä ruokahalu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi