11-vuotiaalla lähes joka viikko pää kipeänä...
Olen jo huolestunut, kun alkaa olla ihan säännöllistä. Näkö ok. Pitäisikö mennä johonkin tutkimuksiin?
Kommentit (9)
Korreloiko jonkun kanssa?
Tuleeko esim. kokeiden aikaan?
Entä perjantaisin? Migreeni usein tulee, kun stressi hellittää.
Entä johonkin tilaan? Home voi aiheuttaa.
Entä johonkin tekemiseen? Esim. niskat jumissa kun pelaa koko ajan.
Onko aina aamuisin? Voi olla kasvain.
Syökö miten paljon lääkkeitä? Voi olla särkylääkepäänsärkyä.
Pitäkää päänsärkykirjaa, niin ehkä syy löytyy tai voitte otaa särkykirjan ainakin mukaan sit lääkäriin.
t. valelääkäri melba
10 vuotiaalla ollut jo toista viikkoa pää kipeä,ollut koulustakin joitakin päiviä pois.
käytetty yksityisellä neurologillakin. on kuulemma hyvä laatuista päänsärkyä,mutta kyllä muakin huolestuttaa. itse olen aikanaa kärsinyt migreenistä. että oisko tuo sukuvika,tiiä häntä.
ruvettiin laittamaan aikaisemmin nukkumaan. Myös pelaamisen rajoittaminen käytössä. Meidän pojalla myös migreeniä, joka oireilee näköhäiriöinä ja paljona nukkumisena.
erityisesti valelääkäri-Melballe ;-). Ryhdymme pitämään päiväkirjaa ja katsomme liittyykö päänsärky johonkin tiettyyn tilanteeseen.
Käy sillä kerran pari viikossa. Lääkäriltä lappu. Ei kuulemma haittaa, jos sillä menee ohi. silmät tutkittu pariinkin kertaan.
Jos ei syö kunnolla, varma pääkipu.
Tyttö 11v.
Sillä on koulussa iltapväksi pieni välipala aina mukana.
Voisiko jotenkin liittyä esikurkkuikään?
Huomasin vain, että kaikki lapset suunnilleen samanikäisiä.
Meillä poika pelaa paljon, mutta päänsärkyä ei ole viikonloppuisin.
Yleensä tulee koulusta ja valittaa päänsärkyä.
myös ala-asteikäisenä usein päänsärkyä. Migreenikohtaus tuli varmasti jos en syönyt tarpeeksi usein. Verensokeri kai laski liian alas tai jotain.
Migreenistä kärsin edelleen mutta nykyään se tulee ihan muista asioista kuin syömisen puuttumisesta.
Voi liittyä jännitykseen tai valvomiseen.