Varokaa/ Tiedoksenne Ikeasta!
Jos palauttaa tuotteen niin siitä ei saakaan enää rahoja takaisin tai hyvitystä pankki- tai luottokortille.
Saa ainoastaan Ikean lahjakortin.
Kommentit (54)
Me muuthan sitten maksetaan ne palautetut tavarat, kun ne päätyy jonnekin outlet-myyntiin ja ovat firmalle hävikkiä. Saisi postimyyntifirmat mennä tuohon samaan.
Tietty noin toimitaan, jos ei ole avokauppa.
vääränkokoisen taulunkehyksen.
Aiemmin sai rahat takaisin.
Mielestäni tälläisistä muutoksista pitäisi tiedottaa kylteillä kauppaan astuessaan.
Ennen sai rahat takaisin kun palautti tuotteen priimakuntoisena takaisin.
Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.
Ne firmat, jotka antavat vaihto- ja palautusoikeuden, antavat sen ihan hyvää hyvyyttään, pakko ei ole, jos tuote on virheetön. Nettiostokset on asia erikseen.
Onhan se lahjakorttikin rahaa. Tiedän sellaisia ihmisiä, jotka ostavat jatkuvasti vaatteita ja palauttavat niistä vähintään puolet. Sama ilmiö voi hyvinkin levitä muihin kauppoihin, joten Ikea tekee ihan fiksusti.
Se olisi minusta fair play.
Mutta Ikeahan ei muutoinkaan ja/ tai muussakaan mielessä ole mikään reilun kaupan esikuva.
Ja kiviä sataa niskaan....
Ajattelin nyt vain ystävällisesti ilmoittaa teille, jotka ette tästä muutoksesta ole tienneet.
ap ;-))
Ne firmat, jotka antavat vaihto- ja palautusoikeuden, antavat sen ihan hyvää hyvyyttään, pakko ei ole, jos tuote on virheetön. Nettiostokset on asia erikseen.
vääränkokoisen taulunkehyksen. Aiemmin sai rahat takaisin. Mielestäni tälläisistä muutoksista pitäisi tiedottaa kylteillä kauppaan astuessaan. Ennen sai rahat takaisin kun palautti tuotteen priimakuntoisena takaisin. Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.
Halusit kehykset, ostit ne - ja koko ajan koko uhkasi sinua aseella? Kauppias ei ole vastuussa virheostoistasi.
kannattaisi avata silmänsä jo ennen kuin maksaa.
Tervetuloa AP tähän maailmaan. Tuo on ihan normaali käytäntö, eikä tuossa ole mitään väärää.
Jos haluat avokaupan, tiedustele sen mahdollisuutta ja sovi se ennalta. Muuten on ihan turha itkeä.
Käsittämätöntä pakko-ostattamista ja huonoa asiakapalvelua.
Ei pidä kuvitella että saa palauttaa, jos ei ole sitä varmistanut. Käsittämätöntä idiotismia.
Tuohan on vain loistava kädenojennus, että ylipäätään on otettu se tavara takaisin ja annettu se lahjakortti.
Kiitokset infosta, tänne ainakin kelpasi :) Itse myös palautellut pari kertaa Ikeaan ja enpä ole huomannut, että käytäntö olisi muuttunut. Ap on oikeassa, jos käytäntö yllättäen tällaisessa asiassa muuttuu, siitä olisi syytä tiedottaa näkyvästi!
sepä (palautusoikeus) koskeekin vain mattoja!
Milloin muuten olet viimeksi käynyt Ikeassa? Vai oletko koskaan?
kannattaisi avata silmänsä jo ennen kuin maksaa.
Ap on oikeassa, jos käytäntö yllättäen tällaisessa asiassa muuttuu, siitä olisi syytä tiedottaa näkyvästi!
on tiedotettu ihan näkyvästi, mutta miten kauan siitä pitäisi tiedottaa?
Kyllä se on asiakkaan vastuulla jokaisen kaupan yhteydessä varmistaa ihan itse, jos siihen aikoo nojata.
Jos kerta olit palauttamassa väärän kokoisia kehyksiä niin eikö
suht normaali ihminen vaihtaisi ne suoraan oikean kokoisiin jolloin ongelmaa ei synny?
Minä en yrittäjänä suostu asiakkaiden mielivaltaisiin oikkuihin kun usein tullaan vaatimaan rahoja takas selityksenä,ei tää sovikaan meidän sisustukseen.Pirustako minä sen myydessä tietäisin minkä värinen olkkari ostajalla on.
joku aika sitten niissä (jättikokoisissa) mainostauluissa tiedotus käytännön muuttumisesta. Ja tieto löytyy myös kuitista sekä liikkeessä olevissa infotauluissa. Ehkä jäi myös huomaamatta, että samalla palautusaikaa pidennettiin eli se on nyt 90 päivää.
Tähän suuntaan varmaan ollaan menossa eli rahoja ei saa takaisin vaan voi ostaa jotain muuta tilalle tai saa lahjakortin liikkeeseen. Suomalaiset ovat tottuneet saamaan virheostoksista rahat takaisin mutta muualla Euroopassa se ei ole tapana. Kyseinen järjestelmä on ihan hyvä - hillitsee ainakin turhia ostoksia... ;)
joku aika sitten niissä (jättikokoisissa) mainostauluissa tiedotus käytännön muuttumisesta. Ja tieto löytyy myös kuitista sekä liikkeessä olevissa infotauluissa. Ehkä jäi myös huomaamatta, että samalla palautusaikaa pidennettiin eli se on nyt 90 päivää.
Tähän suuntaan varmaan ollaan menossa eli rahoja ei saa takaisin vaan voi ostaa jotain muuta tilalle tai saa lahjakortin liikkeeseen. Suomalaiset ovat tottuneet saamaan virheostoksista rahat takaisin mutta muualla Euroopassa se ei ole tapana. Kyseinen järjestelmä on ihan hyvä - hillitsee ainakin turhia ostoksia... ;)
eivät ole hesassa, eikä siis kaikissa ole parkkihallia.
oli oikeasti hyödyllistä, että kerroit, kiitos siitä! Onhan tuo nyt vähän härskiä musta ja tulee kyllä katsottua ens kerralla tarkemmin mitä sieltä ostan...
Minulle tämä tuli ihan uutisena. En ole kuullut / lukenut tms. asiasta mistään aikaisemmin. Olen sen sijaan joskus palauttanut tuotteen ja saanut rahat takaisin.
Miksi te ap:ta täällä solvaatte?
kaikki ikeat
eivät ole hesassa, eikä siis kaikissa ole parkkihallia.
Helsingissä ei ole yhtään IKEAA.
Tuohan kyllä lukee suoraa niiden sivuillakin. Eli ei se mikään kovin suuri ylläri ole...