Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät äidit: hemmotteletteko itseänne koskaan, kun lapsi on päiväkodissa?

Vierailija
04.12.2011 |

Itse kävin tällä viikolla hieronnassa ja ensi viikolla käyn shoppailemassa joululahjoja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodinjohtaja muistuttaa joka vuosi että lapsen hoitopäivä on tarpeeksi pitkä jo muutenkin että pitäisi tulla hakemaan suoraan töistä, eikä esim kaupan tai parturin kautta...

Vierailija
2/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt olen väliaikaisesti kotiäitinä, eikä se ole mahdollista, koska lapseni eivät ole hoidossa. Kävin töissä ollessa esim. kampaajalla ja kynsihoidossa ja kaupoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää päiväkoti-ikäisiä, mutta tottakai olen saattanut käydä kosmetologilla tai kampaajalla kun ne on olleet päiväkodissa.

Onko se jotenkin kiellettyä?

Vierailija
4/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän nämä virikemammat tekevät jatkuvasti ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä, jotta jaksaisivat maata vauvan kanssa kotona ja istua kahviloissa. Miksei työssäkäyvät äidit saisi ihan yhtä lailla käyttää päiväkotia ennaltaehkäisyyn? Varmasti rasittavampaa käydä töissä ja pyörittää lapsiperhearkea kuin olla vauvan kanssa kotona. Jos minulla on etäpäivä tai normaalia lyhyempi päivä, niin käytän sen satunnaisesti itseni hemmotteluun.

Vierailija
5/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä äidit voi tehdä, vaan siitä mikä on sille päiväkodissa olevalle lapselle parasta. Ja johan töissäkäyvä äiti on saanut olla 8, tai jopa 9-10 tuntia erossa lapsestaan.

Vierailija
6/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää päiväkoti-ikäisiä, mutta tottakai olen saattanut käydä kosmetologilla tai kampaajalla kun ne on olleet päiväkodissa.

Onko se jotenkin kiellettyä?

Ei ole kiellettyä, mutta järkeäkin voi käyttää. Päiväkodissamme eräs lapsi on melkein päivittäin 6.15-17.15. Myös silloin kun äidillä on vapaapäiviä. Hakiessaan lasta hän saattaa tokaista "olin shoppailemassa koko päivän ja löysin vaikka mitä ihanaa". Jokainen voi miettiä onko se lapselle oikein.

Vierailija
7/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun on lyhyempi päivä kaäytän sen lapsen hemmotteluun: haen hoidosta ja mennään kotiin syömään jädeä ennenkuin iskä tulee töistä.

Ja kyllä: olen vienyt lapsen vapaapäivänäni hoitoon ja palannut kotiin vaikkapa maalaamaan terassin lattiaa. Se on hemmottelua minulle: saa kerrankin tehdä jonkun homman alusta loppuun ilman jatkuvia keskeytyksiä :)

Joululahjojen ostosta on kyllä hemmottelu kaukana, samoin joku parturissa käynti, pakko mikä pakko, väliin jättäisin jos voisi.

Vierailija
8/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä paljon ehdi hemmottelemaan. Lähinnä keskityn juoksemaan tukka putkella paikasta toiseen, välillä nappaan kahvilasta kahvin mukaan ja taas mennään.

Vierailija
9/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn ruokakaupassa, kampaajalla ym asioita hoitamassa, jos oma työaika antaa myöten, ja haen lapset vasta sen jälkeen. En kylläkään pidä sitä itseni hemmotteluna, vaan välttämättömänä asioiden hoitamisena. En ole koskaan nauttinut esim. jouluostosten tekemisestä. Jos haluan hemmotella itseäni, niin menen esim. illalla konserttiin.

Vierailija
10/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää päiväkoti-ikäisiä, mutta tottakai olen saattanut käydä kosmetologilla tai kampaajalla kun ne on olleet päiväkodissa. Onko se jotenkin kiellettyä?

..lukenut, et tee näin. Huuli pyöreänä kysytään: Miksi en voi käydä ??? Huh..huu..teitä, joiden ei olisi pitänyt lisääntyä, mutta luoja teki suuren virheen!

Vierailija
11/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin jopa minuutit.. että jos menen tätä ja tätä kautta kotiin..saan hakea lapseni 5 minuuttia aikaisemmin...

Hän oli tarhassa vain reilut kaksi vuotta ennen koulua. Ja ihmiseksi tuli. Kirjotti keväällä ja nyt opiskelee yliopistossa.

Vierailija
12/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotöissä käydessäni aikaa jäi joskus. Vein lapset hoitoon ennen lounasta ja päivälepoa mennessäni iltavuoroon. Siinä välissä saattoi vaikka nukkua päiväunet tai käydä kuntosalilla. En mitenkään tuntenut siitä pahaa omaatuntoa. Kävin myös mielelläni tekemässä ruokaostokset enenn kuin hain lapset pois iltapäivällä. Jaksoivat kyllä leikkiä 20min lisää pihalla paremmin kuin raahautua haalareineen vielä kauppaankin.

Vierailija
13/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun on lyhyempi päivä kaäytän sen lapsen hemmotteluun: haen hoidosta ja mennään kotiin syömään jädeä ennenkuin iskä tulee töistä. Ja kyllä: olen vienyt lapsen vapaapäivänäni hoitoon ja palannut kotiin vaikkapa maalaamaan terassin lattiaa. Se on hemmottelua minulle: saa kerrankin tehdä jonkun homman alusta loppuun ilman jatkuvia keskeytyksiä :) Joululahjojen ostosta on kyllä hemmottelu kaukana, samoin joku parturissa käynti, pakko mikä pakko, väliin jättäisin jos voisi.

..ja erityisesti lapsten heitteillejättäjiä.. miksi lisäännyit? Ei tarvitsisi ottaa vastuuta kuin siitä omasta navasta..kuten nytkin teet..

Vierailija
14/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen että tällainen itsensä hemmottelu työpäivän jälkeen on aika harvinaista herkkua, joten miksi se olisi joenkin paha asia? jos vaikka satunnaisesti kerran kuussa pääsee töistä vähän aikaisemmin ja kuluttaa sen ajan kampaajalla tms. ennen kuin hakee lapsen, niin tuskinpa lapsi siinä hirveästi kärsii. Enemmänhän se lapsi kärsii, jos äiti kuluttaa viikonloput itsensä hemmotteluun, sen kun pitäisi olla sitä perheen yhteistä aikaa. jos äiti liehuu koko lauantain shoppaamassa niin lapsi joutuu silloinkin olemaan erossa.

Vierailija
15/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä äidit voi tehdä, vaan siitä mikä on sille päiväkodissa olevalle lapselle parasta. Ja johan töissäkäyvä äiti on saanut olla 8, tai jopa 9-10 tuntia erossa lapsestaan.

Löytyy näitä järjellisiäkin äitejä!

Vierailija
16/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn ruokakaupassa, kampaajalla ym asioita hoitamassa, jos oma työaika antaa myöten, ja haen lapset vasta sen jälkeen. En kylläkään pidä sitä itseni hemmotteluna, vaan välttämättömänä asioiden hoitamisena. En ole koskaan nauttinut esim. jouluostosten tekemisestä. Jos haluan hemmotella itseäni, niin menen esim. illalla konserttiin.

..älämölössä?

Vierailija
17/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli iltatöitä. Vein lapsen kumminkin jo lounaalle, ja läksin itse lounaalle ystäväni kanssa. Isä haki lapsemme 16.30 hoidosta eli tenavan päivän pituus oli alle kuusi tuntia. Eli, jos ja kun pitää mennä esim kampaajalle, jumppaan tai muuta, yritämme järjestää niin, ettei lapsen päivän pituus ole missään nimessä yli kahdeksaa tuntia.

Vierailija
18/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidosta ei kukaan tiedä menoistanne mitään, kun ette niistä puhu.

Sen kun menette.

Minusta äidilläkin on hetken aika levähtää.

Aina toitetaan, että perheitä pitää auttaa, mutta pieni levon hetki äidille on vissiin liikaa.

Vierailija
19/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapsen huomenna hoitoon, jotta saan juoksevat asiat hoidettua. Haen aikaisemmin.

Teen - uraäitinä - nelipäiväistä työviikkoa, joten lapselle tulee 3 pvää muutenkin pk:ssa.

Otan palkatonta vapaata joulunaikaan, sillä pidän 2 vkoa lomaa, JOTTA lapsi saa olla kotona.

En siis pode huonoa omaatuntoa huomisesta. Olen hyvä äiti.

Vierailija
20/22 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän liukuman plussasaldoa ja pidän vaikka puoli päivää vapaata ja käyn kampaajalla/hierojalla/kosmetologilla tai shoppailemassa ja haen sitten lapsukaiset päiväkodista ihan ajoissa.