Mun äiti on niin TYHMÄ että mulla...
...katkee kohta verisuoni päästä!
Siis oikeasti tyhmä, yksinkertainen ja ääliö ihmiseksi.
Välillä suorastaan ihmettelen miten voin olla sukua tuollaiselle typerykselle. Kysyy välillä niin uskomattoman älyttömiä asioita ja omaa niin järkyttävän typeriä mielipiteitä, että on oikeasti suunnattoman vaikeaa yrittää tuntea jotain vanhempansa kunnioittamista jne häntä kohtaan.
Kiltisti yritän silti pitää mölyt mahassani, täällä oli pakko nyt avautua. Huh!
Kommentit (116)
Oon nyt 11v täytän 12 (en kerro enempää) Mutta mua vituttaa ihan sairaasti että sain viimein cruiser-laudan oon halunnu semmosta pitkään.No kuitenki mun isi ja puoläiti osti viel semmoset suojat mm.Polvi- ja rannesuojat. Elikkäs joudun käyttää niitä suojia ku harjottlen ja mun kavereiden ei tartte se on RAIVOSTUTTAVAA!!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 19:51"]
..vaikka olen maisterisnainen ja lapsen isä on myös tyhmä ins.-ekonomi koulutuksesta huolimatta. Lapsemme mielestä siis. Lapsi on 19 vee ja opiskelee nyt yliopistossa. Josko me vanhemmat joskus viisastutaan...
[/quote] No te viisastutte varmaan viimeistään siinä vaiheessa kun lapsenne täyttää 40v. Silloin hän huomaa että hän oli itse se tyhmä ja te niitä viisaita :)
Mun äiti on koko ikänsä tehnyt töitä kotona. Alhainen koulutustaso ei selitä sitä, se on vaan moukka. Turhautuu ihan kaikesta ns kiireestä, uudesta asiasta ja vähänkin haastavasta jutusta. Yleissivistys on tasoa nolla. Ei osaa perustella mielipiteitä eikä tunnu yrittävän kehittyä koskaan missään... :/
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:28"]
mun äiti on niin tyhmä että räjähdän tuntuu etse haastais riitaa se kysyymultaniin tyhmiä kysymyksiä esim tiiäkkö mikäpäiväon huomenna nojoo niin ärsytävää se pilasmunsynttäritkin sekutsu mun serkun sinne ja seonniin ärsyttäväserkku se eitottele se kiroilee sehaukkuu muita jasit mun ätipyssitä yöks vaikka setietää kuinka vihaan sitä tänääkin katon telkkuu mun äiti tulee sanoo tiiätkö mitä mä vaihankohta kanavaa kun yks hyvä ohjelma tulee jakun oon suihkussa sehuutaa et älä oo tuntii pitempää kun ite on tunnin ja ainakun meen koirani luokse sanoo älämee se einyttykkää vaikka mun koirahaluuleikkiämunkaa ja iteonsen kaa aina niin ärsyttää:-/ sitse lupaajotai ootan etse päiväolis kysyn milloin mennää sesanoo mitä enmä mitää oo luvannu ja ainakun yritän sanoa sille kuinka ärsyttävältä sätunnut se nauraa kun mun äition joskus tosikiva ja tärkeä niin voiko joku auttaa mitäsanoisin sille oliskiva tietää
[/quote] Hmmmmm...panee miettimään KUKA se tyhmä on.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 16:02"]
Oon nyt 11v täytän 12 (en kerro enempää) Mutta mua vituttaa ihan sairaasti että sain viimein cruiser-laudan oon halunnu semmosta pitkään.No kuitenki mun isi ja puoläiti osti viel semmoset suojat mm.Polvi- ja rannesuojat. Elikkäs joudun käyttää niitä suojia ku harjottlen ja mun kavereiden ei tartte se on RAIVOSTUTTAVAA!!!!!
[/quote] Ymmärrän kyllä että se raivostuttaa mutta TOTUUS on että sun isä ja äitipuoli on näköjään erittäin paljon fiksumpia kuin niiden muiden ja lisäksi he välittävät sinusta ja voinnistasi aidosti kun taas niiden toisten lasten vanhemmat ei näköjään välitä omista lapsistaan lainkaan.
Pian on muuten ÄITIENPÄIVÄ, kaippa siihen onnittelukorttin liitätte kirjoitukset jotka tänne lähetitte?
Minun äitini ei ole tyhmä, ei kyllä isäkään. Ovat n85v) Ei heillä ole tietokonetta, ei edes TV:ta, mutta entä sitten? Jos tarvitsen apua muuttoon niin isä tulee auttamaan, jos minulla on joku hätätilanne voin soittaa heille vaikka keskellä yötä ja jutella jne. He muistavat aina minun ja lasteni synttärit, joulun jne ja jos on jotain ikävää sattunut niin lähettävät jotain pientä vähistä varoistaan. Äitini on sairastanut jo kymmeniä vuosia ja isäkin viimeaikoina...silti he jaksavat vieläkin miettiä kaikkia lapsiaan (5), heidän puolisoitaan ja vieläpä lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsiakin. He rukoilevat puolestamme joka ikininen ilta.
Minulla on maailman parhaimmat vanhemmat. Rakastan heitä suunnattomasti.
Oma äitini on ollut pankissa töissä, laskenut pankkien lainoja ja korkoja ja...
Sitten puhuin jotain omaan asuntolainaamme liittyen 3kk tai 6kk euriborista ym. asioita. Ja äitini kyseli, että mikäs euribor sitten on? Päivittäin työssään käsitellyt ennen!
On 65v nainen, joka on vielä kunnallispolitiikassa mukana. Mutta ihan selvästi on vanhuus iskenyt lähes heti eläköitymisen jälkeen. Ihan perusjuttuja ei muka tiedä tai sitten on alkanut dementoitumaan. Käy esim. meillä kylässä ja väittää, että meillä on uusi lasten sänky ja ompa lapsi kasvanut isoksi, kun ei ole enää pinnasängyssä. Tuo "uusi" lastensänky on ollut jo pari vuotta ja äitini käy meillä kuitenkin parin kk välein.
Tosi nopsaan se alamäki alkoi. :/
Miksi tulette tänne puolustelemaan äitejä, joita ette tunne? Miksi haluatte tulkita, että tyhmät äidit ovatkin väärin ymmärrettyjä reppanoita, joita sydämettömät tyttäret haukkuu?
Mun äiti on syntynyt 1950-luvulla, eli tietokoneita on ehtinyt käyttää siitä saakka, kun ne Suomessa yleistyivät. Hän on aina autoillut, ja muutenkaan me ei nyt puhuta jostain takahikiän seniilistä kotiäidistä, joka pelkää sähkölaitteita ja nykyaikaa.
Mutta se tyhmäksi heittäytyminen. Hän oikein petaa niitä tilanteita nykyään. Meille soittaessaan ei muka osaa sulkea puhelinta vaan vain laskee sen pöydälle. Kohta raikaa luurista hirveä kaakatus, kun äiti siellä ihan kanana ihnettelee, että miten se nyt noin, ai kamala, onko se rikki, rikkihän se on. Ei, äiti. Puhelimesi ei ole rikki. Sinä itse jätit linjan auki tahallasi, jotta voisit olla taas vähän tyhmä.
Liikenteessä äiti selostaa jatkuvasti kauhuissaan: tulleeko se kylykeen, mitä se nyt tuossa vilikun pani päälle... Hän ajaa autoa ihan normaalisti, mutta se saatanan kälätys ja selostus ja tyhmäksi tekeytyminen on tullut mukaan liikennekäytökseen. Ei oikeasti pystytä olemaan kyydissä kymmentä minuuttia kauempaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 16:31"]Pian on muuten ÄITIENPÄIVÄ, kaippa siihen onnittelukorttin liitätte kirjoitukset jotka tänne lähetitte?
[/quote]
En ole yksi heistä joka on vanhempiaan täällä haukkunut mutta ihan sivusta on pakko kysyä että mikä järki tuossa on? Jos haluaa avautua jossain av:llä anonyymisti niin eihän se äiti siinä ole mitään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2011 klo 20:39"]
Mulle ei tulisi mieleenikään lähettää kuusikymppiselle äidilleni mitään linkkiä. Hän ei edes käytä tietokonetta.
Tekstaritkin pitää muotoilla kieli keskellä suuta ettei ymmärrä jotenkin väärin.
Vanhuus ei tosiaan tule yksin ja se tulee monille aika aikaisin.
ja äitini 70v, hän surffaa sujuvasti netissä, käyttää sähköpostia ja yhteisöpalveluita, tilaa tavaroita ulkomailta, hotelleja, matkoja jne. Olemme molemmat käyttäneet tietokoneita ihan niistä ensimmäisistä tekstinkäsittelykoneista lähtien eli vuodesta 1980 asti.
Musta olisi kiva tuollainen äiti. Minun äitini ei edes käytä tietokonetta. Mitenköhän aikoo hoitaa asiansa, jos isästä aika jättää. Ikää kuitenkin vasta 65. Ja kyseessä on fiksu ja sivistynyt ihminen. Vain tuo tietokone netteineen ja maileineen on musta aukko.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 16:31"]Pian on muuten ÄITIENPÄIVÄ, kaippa siihen onnittelukorttin liitätte kirjoitukset jotka tänne lähetitte? [/quote] En ole yksi heistä joka on vanhempiaan täällä haukkunut mutta ihan sivusta on pakko kysyä että mikä järki tuossa on? Jos haluaa avautua jossain av:llä anonyymisti niin eihän se äiti siinä ole mitään pahaa.
[/quote] Se järki, etten itse ole ikinä tykännyt ns "silmänpalvojista". Miksi kehua kortissa jos sitä ei tarkoita? Tai miksi esim kuolleita aina kehutaan...se oli niin ihana jne jne vaikka eläessään oli oikeasti tosi ilkeä.
Jep. Täälläkin yksi tyhmä mutsi kohta 60 vuotta olen ollut tyhmä lapsen mielestä, mutta jollakin ihme tempulla viisastunut iha viimeisen vuoden aikana. Kas lapsi 22 vuotta, on perustanut yrityksen ja se mutsi osaakin nyt neuvoa kuinka annetaan alv-ilmoitus netissä tiettyyn päivään mennessä ja kuinka yrittäjän veroilmoitus toimitetaan tiedoksi verottajalle ajoissa. Mamman apu onkin tarpeen ja vielä ilmaistakin. Harrastan , matkustan ja olen työelämässä ja vielä. Esimerkkinä äitini, joka vanhoilla päivillään osti kännykänkin, silloin kun niitä ei vielä ollut monellakaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 20:24"]
Mun äiti on kanssa aivan käsittämättömän tyhmä, on aina ollut. Koko elämänsä on käyttänyt puolustuksekseen sitä, että ei ole koulutettu. Hänen ei tarvitse ottaa palautetta vastaan huonosta käytöksestään eikä yhtään mistään, koska hän ei voi ymmärtää mitään kun ei ole koulutettu. Väittelee kuitenkin joka asiasta ja on viimeiseen asti oikeassa. Siis sellaisista asioista, että alakouluikäiset lapsenikin tietäisivät oikean vastauksen, mutta äitini ei. Silti väittelee ja on varma, että on oikeassa. Jos toiset jatkavat väittelya, sanoo näiden halveksivan vanhuksia. Ei ole koskaan väärässä. Mutta aivan saakelin tyhmä inttäjä on. On ollut sellainen niin kauan kuin muistan, että ei ole dementiaa.
[/quote]
Tämä. Juuri tämä. Ja kun tällainen ihminen tulee mummoksi ja jää eläkkeelle, läheisillä on vitsit vähissä. Lapsenlapsia kohtelee kuin joku vajukki, ja kun lapset sanoo vastaan tai minä menen väliin, alkaa se saatanan saarna siitä, miten "en minä voinut tietää, minun koulutieni jäi kansakouluun". Vajukki, rasitusvamma, marttyyri ja ennen kaikkea aivan helvetin surkea isoäiti, kun ei voi niellä ylpeyttään ja oppia uutta. Kuten että taaperoa ei laiteta pääsiäisenä Keski-Suomessa pelkissä sisävaatteissa ulos, vaikka se hänen mielestään karaisisi lasta.
aikamoinen nulikka olet tyttäreksi ap. oma isäni ei enää osaa edes mennä Googleen. joudun häntä jatkuvasti neuvomaan kuin pikkuvauvaa, vain vähän aikaa sitten oli toisinpäin, kysyin kaikki atk asiat häneltä. mikä lie dementia, se iskee jo 50 vuotiaillekkin. Kittämätön penikka lapseksi olet!
Mä ymmärrän kyllä viestiketjun aloittajaa, koska oma äitinikin on monissa asioissa todella tyhmä. Tiedän, että omasta äidistään on kamala ajatella noin, mutta maailmassa on tyhmiä ihmisiä ja jotkut heistä ovat myös äitejä, minkäs sille voi. Arvomaailmamme on todella kaukana toisistaan, enkä pysty monesti ymmärtämään äitini ajatuksenkulkua. Monesti menee hermo, osaa kysellä ihan ihmeen typeriä kysymyksiä ja niitä vaan tulee ja tulee. Paapominen ja elämänohjeitten määrä on myös ihan mahdotonta, vieläkin vaikka olen jo päälle 30v! Riitely on myöskin ihan mahdotonta, koska hän osaa vetää vain marttyyrikortin, eikä kuuntele tuntemuksiani tai ajatuksiani, loukkaantuu heti jos annan hänen käytöksestään tms palautetta tai yritän puhua ikävistä asioista, ja osaan kuitenkin keskustella rakentavasti, hän ei. Ja vielä kurjempaa on että jo aika varhain lapsena huomannu, ettei äitini ei ole sieltä fiksuimmasta päästä, ja on vaikea arvostaa ja kunnioittaa häntä siksi, sekä myöskin hänen monien elämänvalintojen takia. Piirteet, joita en hänessä arvosta ovat itsekkyys, rahan ja kulissien tärkeys, marttyyrimäisyys, valehtelu ja manipulointi, pitkävihaisuus, kaksinaamaisuus. Että omista kokemuksistani voin pysyä sen mielipiteeni takana, että äitini on tyhmä ihminen enkä pysty arvostamaan häntä vanhempana niin paljon kuin ne, jotka omaavat toisenlaisen äidin. Rakastan silti äitiäni, koska hän on ainoa äitini, ja hänessä on tietty myös hyviä ja rakkaita puolia, ja itsekään en ole täydellinen tytär, se ei silti poista äidistäni tyhmyyttä.
Oma äitini on myös monissa asioissa rehellisesti sanottuna typerä. Siis ihan suoraan sanottuna. Myös typerät, rasistiset ja sivistymättömät ihmiset saavat lapsia. Oma äitini myös lisäksi sellainen persoona, että käyn hänen kasvatuksensa jäljiltä terapiassa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:28"]mun äiti on niin tyhmä että räjähdän tuntuu etse haastais riitaa se kysyymultaniin tyhmiä kysymyksiä esim tiiäkkö mikäpäiväon huomenna nojoo niin ärsytävää se pilasmunsynttäritkin sekutsu mun serkun sinne ja seonniin ärsyttäväserkku se eitottele se kiroilee sehaukkuu muita jasit mun ätipyssitä yöks vaikka setietää kuinka vihaan sitä tänääkin katon telkkuu mun äiti tulee sanoo tiiätkö mitä mä vaihankohta kanavaa kun yks hyvä ohjelma tulee jakun oon suihkussa sehuutaa et älä oo tuntii pitempää kun ite on tunnin ja ainakun meen koirani luokse sanoo älämee se einyttykkää vaikka mun koirahaluuleikkiämunkaa ja iteonsen kaa aina niin ärsyttää:-/ sitse lupaajotai ootan etse päiväolis kysyn milloin mennää sesanoo mitä enmä mitää oo luvannu ja ainakun yritän sanoa sille kuinka ärsyttävältä sätunnut se nauraa kun mun äition joskus tosikiva ja tärkeä niin voiko joku auttaa mitäsanoisin sille oliskiva tietää
[/quote]
Vau! Oikeinkirjoitus hiukan hukassa :D
Ei omena ole kauas puusta pudonnut...