Lapsen henki on 450 euron arvoinen Askolassa. Hesarin sivu a7 tanaan kertoo, etta pph, jonka huolimattomuuden seurauksena 1½ vuotias poika hukkui
jokeen, sai 450 euroa sakkoja ja lisäksi maksaa yhdessä kunnan kanssa oikeudenkäyntikulut. Perhe ei saanut pyytämäänsä 100000 euron korvauksia. Oikeus ei katsonut tekoa törkeäksi huolimattomuudeksi. USKOMATONTA!!!!!!! Mikä on huolimattomuutta jos ei seuraava ole: pph pukee lapset ja laittaa ulos. Itse hän jää laittaamaan pyykkiä sisälle vartiksi. ulos tultuaan hän huomaa 1½ vuotiaan kadonneen. Kun hän ei löydä tätä, hän soittaa sisarelleen ja tämä tulee auttamaan etsinnässä. Poika löytyy joesta 80 metrin päästä. Sitten hälytetään apua Porvoosta. Apu ei löydä suoraan paikalle. Poika kuolee parin kuukauden päästä tulematta koskaan tajuihinsa. Pph jatkaa kahden viikon sairasloman jälkeen vanhassa ammatissaan. on kuulemma turvallinen paikka nykyään. Mua pistää niin vihaksi, etten voi sanoin kuvailla.
Kun naapuri ajoi stpo-merkin ohitse pysähtymättä, hän sai yli 800 euron sakot. Lapsen hukkumisen hinta on 450 euroa. Fair play.
Kommentit (16)
ja hoitaja on itse sanonut ajaksi 15-20 minuuttia.
Ja mitä helvettiä se on pyykkejä laittanut työaikanaan? Tuskin kuuluu pph:n toimenkuvaan..
Kuka järkevä ihminen jättää 1½ vuotiaan ulos ilman aikuisen valvontaa?
voin kyllä 2-vuotiaan pukea ulos ja sitten vasta pukea itse ja mennä perässä, mutta ovi aina auki ja olen näköyhteydessä!ei tulisi koskaan mieleenkään olla 15min. sisällä lasten ollessa ulkona!
ihmettelen kyllä vanhempiakin ketkä tälle hoitajalle nykyään lapsensa vie, mutta hoitaja itse on kyllä uskomaton!eipä ihmekkään että pph:n ei oikein luoteta kun on tällaisia mätämunia joukossa!omasta mielestäni tuo lähentelee jo kuolemantuottamusta!
mutta ehkä ne " viisammat" taas tietää mitä tekevät...
kunnes taas yksi lapsi kuolee huolimattomuuden takia...
Minäkin ihmettelin uutista, sillä onhan se törkeää huolimattomuutta jättä 1,5 vuotias valvomatta pihalle ja jäädä sisään laitamaan pyykki. Itse en olisi edes omaani jättänyt ja vielä vähemmän vieraan lasta. Mitähän ajatettelevat kuolleen lapsen vanhemmat. Tai sen nyt arvaa, mutta mitä ajattelevat niiden lasten vanhemmat, joiden lapsi edelleen tädillä hoidossa.
Vaikka ohjaaja antaisi luvan mihin tahansa, on oman järjen käyttö sallittua.
ja suojelemisen arvoista.
Sama juttu raiskaustuomioiden kanssa. Tuomio kevenee mitä ihmeellisimmin perustein, kuten että vankilatuomio olisi vienyt raiskaajalta vakituisen työsuhteen. Ei ihme, etteivät raiskatut tee rikosilmoituksia ja lähde julkisesti nöyryyttämään itseään kuulemalla, kuinka rikoksen tekijän elämänlaatu on tärkeämpi kuin uhrin kärsimykset.
Hirveää ajatellakaan tuon kuolleen lapsen omaisten tunteita =( Ja 15 minuuttia on ihan hemmetin pitkä aika, kun on kyse pikkulapsista!
Samoin kuin heidän taloudelliset kytköksensä esim. kuntaan, vakuutusyhtiöihin ja muihin organisaatioihin.
En jättäisi häntä ulos ilman vartiointia (tai rattaisiin/vaunuihin valjaisiin laittamista) edes siksi aikaa että pitää sisällä käydä yli puoli minuuttia, kerkiäisi kadota vaikka kuin pitkälle...
Ei ole silläkään järki luistanut.
ei sellaisia saa Suomessa edes raa' asti murhattujen omaiset
Ajattele nyt.. tuohan on sama kuin se pph olis itse tyrkännyt sen lapsukaisen sinne jokeen.. Mä en ikinä päästäis 1v 2kk ikäistä yksinään hetkeksikään mihinkään. se juoksee samantien tielle tai mihin ehtiikään. MInä ainakin jätän ne pyykit koneeseen jos sillä hetkellä en niitä kuivumaan saa lapsen kanssa..
musta pph on syyllinen ja piste. Mutta ihmettelen kyllä ohjaakin, joka antaa jotain " pikaisia lupia" . Itse en jättäisi vartioimatta lasta (1 v. 2kk) hetkeksikään ulkona vartioimatta. Sehän kipittää heti auton alle...
muuten siis ulkona. Mutta pph kerää kaikki lapset kitisemään eteiseen haalareissa, jos yhdellä on pissahätä. Siellä ovat kuumissaan ja kiukkuisena, mutta eihän yksi lapsen kiukku ole mitään, jos vertaa yksin jättämiseen.
Sen ymmärtäisin, että pitäisi käydä ottamassa lasten lounas uunista ulkoilun aikana, siihen menisi ehkä 2 minuuttia. Mutta miksi pph:n on pestävä pyykkiä hoitopäivän aikana, ja vielä ripustaakin ne ulkoilun lomassa eikä vaikka päiväuniaikaan? Ja aikuisen ihmisen ja lastenhoidon ammattilaisen pitäisi ymmärtää ettei lapsia jätetä vartiksi yksin, vaikka pph-ohjaaja kuinka " antaisi luvan" !
juttu, kun vertaa lapsen hengen riskeeraamiseen. Asiat siis tärkeysjärjestykseen, kuten tuon aiemman kirjoittajan pph tekeekin.
Ts. pph-ohjaaja oli antanut luvan käydä pikaisesti sisällä, jos lapset on ulkona. Näin luki lehdessä. Tälläiset skandalijutut tekee aina vain yhdestä syyllisen, eikä näytä sitä puolta, että tälläisestä ongelmasta (lapset takapihalla-> täytyy käydä sisällä) oli puhuttu.