SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Huomasitteko miten soma on uusi äitiyspakkaus!
Uusi äitiyspakkaus vaihtuu elokuussa 2012 -kelpaisi minulle!
Hei kaikille tutuille, on ikävä nähdä teitä täällä ;-( Minäkin siirryn tuolta elokuisista pikkuhiljaa tänne.
Ja hei uusille tuttavuuksille myös. Pieni esittely: Olen 40v ulkosuomalainen keski-Euroopassa. Kroppa on vanha, mieli nuori ;-) Vaikka olen 25v ajan halunnut lapsia, vasta näin "kypsällä" aikuisiällä tapasin tämän ihanan miehen, joka haluaa mulle lapsen antaa! Ihan alusta asti sanoin miehelle, että minä en sitten ehkäisyä halua käyttää, kun haluan lapsen. Siitä on pian kaksi vuotta...
Viime kierrossa sain tosi aikaisilla päivillä vaalean plussan, joka ei valitettavasti siitä kuitenkaan vahvistunut. Ollaan puhuttu IVF:stä ensi vuonna ja näin siitä viime yönä untakin.. Olen myös alkamassa katsoa adoptiota vaihtoehtona.
Tässä kierrossa meillä ei valitettavasti ole suurtakaan mahdollisuutta tärppiin, koska ollaan eri maissa kp11-16. Mutta yritän pysyä positiivisena, koska vaikka kiertoni on keksimäärin 29, se vaihtelee välillä 27-31. Jos nyt tulis pitempi (31) tai tosilyhyt (26)kierto, olis teoriassa mahdollista! Pähkäilen tässä vielä, että otanko Clomeja tässä kierrossa vai en kun noi mahikset on noin pienet... Ja jos otan, minä päivinä. Hmm...
Hyvää torstaita kaikille! Tekis hirveesti hernekeittoa mieli! :-P
Gabriela kp3/27-31
Emmastiina: En kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin, joten en saa äitiyspakkausta, mutta luultavasti saisin sen ostaa (tietääkö kukaan?) ja varmaan ostaisinkin! Olis niin ihanaa...
Alexandra: Marjanaa ei tosiaan ole näkynyt! Huhuu, missä olet?
Voi Elmu, onpa surullista nähdä sinutkin taas täällä. Kovia koettelemuksia sulla takana, toivottavasti nyt on positiivisten asioitten aika!!!
Gabriela
Elmulle suuren suuret pahoittelut! Miten elämä voikaan rankaista noin paljon! :(
Samoin pahoittelut kaikille, jotka tähän pinoon ovat tipahtaneet.
Alexandra: Varmasti sitä limakalvoa voidaan vahvistaa hormoneilla. Eiköhän joku keltarauhasvalmiste ole ensimmäinen mitä kokeillaan. Lugesteron käsittääkseni on juuri limakalvon vahvistamiseen käytetty. Kyllä ne sinulle avun löytävät. :)
Täällä on näköjään jo minun perääni kyseltykin. Herttaista suorastaan. :)
Tarvitsin ilmeisesti hetken ilman tätä vauvakuumeilua, että jaksoin potkaista uuden kierron taas käyntiin. Yritin tietoisesti olla ajattelematta koko asiaa, enkä käynyt edes täälläkään lueskelemassa mitään. Kalenteria selatessa alkoi ahdistaa, kun tajusin miten lähellä mahdollinen inseminaatio on. Vain tämä ja ensi kierto olisi aikaa saada raskaus alkamaan. Sen jälkeen pitäisi soitella polille. Yritän olla ajattelematta sitäkään asiaa yhtään enempää.
Esittelynä vielä uusille: Olen 26v, mies 28v ja esikoista ollaan väkerretty nyt reippaasti yli 1,5 vuotta. Nyt lähti kolmas kierto Clomifenin tuella, mutta en oikein tiedä onko siitä meille mitään apua. Edellinen kierto oli ainakin lyhyempi kuin aikoihin (29 päivää), joten kai se on hyvä asia. Ja menkkavuotoa on tullut normaalisti, joten vissiin limakalvotkaan ei ole ohentuneet.
Tikuttamaan rupean ensi viikolla jossain vaiheessa... Edellisen kerran ovis oli kp 15, joten varmaan vähän sitä ennen pitänee aloittaa. Peitot heiluu kyllä säännöllisesti ja oviksenkin tunnistan, mutta harjoittelen tuota tikuttamista, että osaan niitä tikkuja sitten tulkita, jos inseminaatioon joudutaan.
Ja jotta tämä ei mene vain vauvan kiilto silmissä hommailuksi, tilasin lämmittävää liukkaria ja Pina Coladan makuista makuliukkaria hauskanpito mielessä. =P
Marjana kp 6/29-33 yk 21
Emmastiina: Mä ainakin aloin tikutteleen tuota ovista vaikka nyt onkin menossa vasta yk2. Kun on vähän sama tilanne, että ei ole mitään tietoa milloin se yleensä on. Mitään oireitakaan en ole ainakaan tiedostanut oviksen aikaan. Voihan olla, että niitä on ollut, mutta kun ei ole osannut niitä tutkiskella ennen kuin nyt kun esikoisen yritys on alkanut. Tädin tullessa kipuja on sitten senkin edestä. Säästää vähän omaakin energiaa, kun ei tarvitse pupuilla kahta viikkoa joka ilta, kun tietää milloin ovis on.
ON: Eilen sain ovistestillä todella haalean viivan, mutta pitää tässä nyt tikutella taas tänään, että alkaako tummumaan. Peitto on kyllä heilunut, että jos oviksen yli tätä vielä jatkaa niin odotukset on kovat. Kun ei vaan joutuisi parin viikon päästä pettymään.
Ihan ehdottoman hyvä pitää hauskaakin! Tässä projektissa niin helposti menee kello kädessä ja ovistikut toisessa meiningiksi!
Tiedätkö sä sanoa, miten Clomit vois vaikuttaa kierron pituuteen? Tai lähinnä se, minä päivänä niitä ottaa? Haluaisin NIIN että olis tosi lyhyt (26) kierto, tai sitten pitkä (29->) jotta olis joku mahdollisuus tässäkin kuussa...
Minä muuten tilasin netin kautta Jenkeistä jotain pillereitä (FertilityCM) muistaakseni, joitten pitäs auttaa limiksen kasvussa. Nyt kun ne on mulla kotona, en ole uskaltanutkaan ottaa -mistä sitä tietää mitä niissä on? :-o Yritän kuitenkin "päästä itseni yli" tai ainakin pelkoni yli, ja ottaa niitä avuksi. Minäkin kun olen näitä ei-runsaita menkkoja omaava.
Tilasin samasta paikasta myös Preseed-liukkaria, joka on markkinoiden ainoa liukkari, jota suositellaan erityisesti silloin kun yrittää tulla raskaaksi. Sitäkään ei ole vielä kokeiltu, mutta nyt kokeillaan nyt tässä kierrossa!! Sitä saa muuten Suomestakin, tai ainakin suomeksi tilattua.
Hyvää Sibeliuksenpäivän iltaa leidit!
t. Gabriela
Täälä täti pakkasi laukkunsa ja tajusi että on aika häipyä. Vihdoinkin. :P Päätin etten osta ovistikkuja, katsotaan sitten ensi vuonna jos ei tärppää tänä vuonna.
Onneksi on ollut muuta ajateltavaa, kun joulu lähestyy. Luntaki saatiin vihdoin ja se piristää kovasti. :)
-Mami kp 7/31
Elikkäs tänne se minäkin siirryn. Tänään alkoi rusehtava vuoto joka loppui kylläkin kuin seinään mutta eiköhän se täti sieltä huomenna jo ovella kunnolla kolkuttele:(
Taustatietoja: 2 lasta saatu helposti aikaan. Muksujen välissä kohdunulkoinenraskaus & leikkaus josta kokemus hirveä vaikka säästävä leikkaus olikin. Lokakuussa 2010 poistettu kuparikierukkaja, maaliskuussa alkuraskauden keskenmeno sekä 3 kemiallista raskautta sen jälkeen. Toivo alkaa olla hiipumaan päin mutta ei silti luovuteta. Kierrot heitelleet ennen niin säännöllisen 28-päivän kierrosta 26-35. Gynellä kaikki ok ja limakalvot kuulemma loistavat. Olen 29v, mies pari vuotta vanhempi, yritystä ei ainakaan puutu :D koitan olla ajattelematta kuumetta mutta hankalaa se on. Viime kierrossa en päiviä laskenut ja tänään sitten laskin ja hetihän se täti sieltä yllätti....Tulee jos on tullakseen siis.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
Ele
Gabriela: Ovulaatiohan tulee 7-12 päivää Clomien lopettamisen jälkeen. Sen tarkemmin sitä ei pysty kyllä ennustamaan. Minulla aloitetaan aina kierron 3. päivä, mutta syytä siihen en kysynyt. Ainakin tuolla tavalla minulla lyheni viime kierto tuohon 29 päivään, kun aiemmin ollut 32-33 päivää parhaimmillaan. Varmaan kannattaa katsella niitä aiempia Clomi-kiertoja, että miten ne on sinulla vaikuttaneet ja yrittää sen perusteella ennustaa milloin ne kannattaisi aloittaa.
Ele, pahoittelut että sinäkin olet tänne tippunut. :(
Mami: Toivottavasti sitä lunta saataisiin vielä vähän lisääkin. Vaikka mies onkin sitä mieltä, että ei tarvitse, kun joutuu kolaamaan niin hirvittävästi. :D Meillä on aika iso pihamaa, eikä ainakaan toistaiseksi ole vielä hankittu lumilinkoa...
ON: Clomi-kuuri olisi nyt saatu loppuun taas. Yöllä heräilen usein tuon takia, kun heittää ruumiinlämpöjä. Hikoilu on ollut kyllä toistaiseksi ainoa haittavaikutus, mutta ikävää kun se haittaa yöuniakin. Enivei... viikon päästä odotellaan sitten ovista saapuvaksi. Pitäisi ainakin olla työvuorojen ja muiden menojen puolesta aikaa hyödyntää sitä riittävästi.
Mies on ollut jostain syystä ihan järkyttävän väsynyt koko viikon, joten toivottavasti se helpottaa ensi viikkoon mennessä. Liekkö oikeasti kipeäksi tulossa sitten. Patistelin jo vähän ottamaan lääkäriin yhteyttä, että ottaisivat verikokeet edes, jos vaikka onkin hemoglobiinit pielessä.
Marjana kp 7/29-33 yk 21
Heipä hei kaikille! Tänne minäkin tuolta elokuisista tulen, koska en usko raskauden mahdollisuuten tässä kuussa. Ovista ei voitu hyödyntää, koska minä odottelin syöpätuloksia ja ne saatuani oli jo liian myöhäistä :( Nyt siis dpo 10 ja testasin varmuudeksi (ummetusta ihmetellessäni), negahan sieltä tuli YLLÄRI!
Vähän taustaa siis, minä olen 27v ja mies 31v. Kaksi lasta ennestään ja kolmatta siis haaveillaan. Vielä ei olla kunnolla päästy yrittämään, mutta nyt näyttäis siltä että seuraava ovis olis joulun aikoihin joten kun mieskin on vapaalla niin peitto saa heilua ilman rajoituksia :) JEE! Edelliset raskaudet ovat alkaneet lähes ajatuksen voimalla, joten toki nytkin on toiveet korkeella. Tätiä odotellessa, jonka pitäisikin saapua v-lopun aikana.
äiti kp 28/28-30
Emmastiina: En ollut huomannut uutta äitiyspakkausta, mutta hyvältä vaikuttaa :)
Gabriela: Tervetuloa joukkoon! Vaikka tosiaan olisinkin mielummin nähnyt sinun siirtyvän odottajien puolelle. Pitäisiköhän sitä itsekkin alkaa vähän tutkiskelemaan mitä kaikkea netin kautta saakin tilattua… Toivottavasti sinun kiertosi nyt sitten olisi joko lyhyt, tai pitkä :)
Marjana: Hienoa että löysit perille! :) Ehdin jo ihmetellä että mihin olet kadonnut. Täysin ymmärrettävää että tarvitsit hieman taukoa täältä! Kolmas kerta toden sanoo, joten ehkä se nyt olisi se! Hauskaa että jaksat panostaa oikeasti hauskanpitoonkin, eikä vain vauvantekoon. Oikea asenne!
Kiitos tiedoista, toivottavasti nyt sitten saisin jotain hormonivalmistetta avuksi tähän. Katsotaan miten käy.
Mami: Kuulostaa aika hirveältä kun sanot että katsotaan sitten ensi vuonna, jos ei tänä vuonna tärppää. Mutta siihen ensi vuoteenhan ei tosiaan enää ole hirveästi aikaa. :) Eipä sitä tikuttamista välttämättä tarvitse tehdä, jos muuten ässäilee tarpeeksi.
Ele: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!!! Toivotaan nyt vielä ettei se täti sieltä tulekkaan, vaan saisit sen plussan!
ON: Ihanan lyhyt viikko takana! Sain gynelle puhelinajan ensi viikon maanantaille. Se on siis se yksityisen gyne, jolla kävin viime kierrosta. Jorviin en ole vielä soitellut. Vatsaa on nippaillut sieltä täältä useita kertoja päivässä. Välillä oikeata munasarjaa, ilmeisesti valmistelee jo ovista, vaikka siihen onkin aikaa ja välillä ihan alavatsasta. Ärsyttävää... Herättää kuitenkin aina niitä kysymyksiäkin että miksi ja onhan kaikki varmasti kunnossa jne.
Huomenna menossa 30-vuotis juhliin, joten tiedossa on alkoholia hyvällä omalla tunnolla :)
Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Toivottavasti saamme sen parhaan joululahjan tänä vuonna (vaikkakin ehkä vähän joulun jälkeen), eli plussan!
Alexandra, kp8/28-32, yk6+km+yk4
Hei, täällä kuumeillaan toista vauvaa. Ovis oli jo kp 11, nyt vain odotellaan miten tässä kierrossa käy! Jouluaattona voisi testailla... :-)
Ihqu, kp 14/28-30 yk 2
Hei taas uusille ja "vanhoille". Toi äitiyspakkaus on herkku =)
Mut valittiin eilen vuoden 2011 uudeksi edustajaksi -tuli ihan puskista mutta kyllä lämmitti! Ihana ilta ja ruoat siis takana.
Päätin aloittaa tikutuksen ihan vaan tarkistusmielessä kitenkin. Edetään jtp taktiikalla joten sinäälään ei ole tarvetta tikuttaa mutta haluan tietää h-hetken.
Hyvää viikonloppua kaikille, tänään siis Lahteen katsomaan 80-l rock showta.
Kaamea ilma, tuulee ja sataa räntää taivaan täydeltä.. Ja nyt on sellainen olo että flunssaa pukkaa.. :( nenä vuotaa ja aivastuttaa.. toivottavasti ei mene kauhean pahaksi, koska kipeänä ei pahemmin kiinnosta peittoja heilutella :/
Emmastiinalle hauskaa iltaa ja kaikille muillekkin mukavaa viikonloppua!
ps. Uusi äitiyspakkaus näyttää kivalta, harmi vaan että ollaan päätetty ettei sitä oteta uudestaan, kun esikon paketin sisältö vielä tallessa ja hyvässä kunnossa.. jos siis se vauva sieltä joskus tulee.. vähän kyllä tekisi mieli.. ;)
Taidanpa ilmoittautua kuumeilijaksi myös tänne.
Takana rankka keskeytynyt keskenmeno rv18, sitä ennen 1,5v yritystä. Tuo keskeytynyt tärppäsi clomikuurilla, joten toivoa raskautumisesta ei varmaan ole ennen kuin saan lääkäriltä luvan clomeihin. Lekuri on onneksi jo 20.12., joten toivottavasti saan seuraavaan kiertoon clomit.. Aikaisemmin ne kyllä sanoi mulle, että pitäisi kaksi kiertoa odottaa ennen kuuria, mutta josko josko..
Oma kierto huitelee jossain 28-58pvän välissä, joten se kuuri saattaa mennä aika pitkälle jos joudun vielä yhden tädin odottamaan.
Iitu 26v, mies 30v, ensimmäistä kuumeiltu 01/2010 alkaen.
-iitu kp1/yk?(1,5v + kkm rv18 + yk1 = liian kauan)
PS. Tuolla ryhmissä on sellainen ”Keskenmenon kokeneet”, jos olet keskenmenon kokenut kuumeilija, niin tervetuloa höpisemään myös sinne!
se täti saapui kunnolla tänään.
Ele kp1 vai kp2 (eilen tuli rusehtavaa vuotoa ja tänään alkoi kunnolla lorisemaan)
Lapset 05&06, lasten välissä kohdunulkoinen, yk15 (miljoona!!) km 03/11 sekä 3 kemiallista raskautta
Gabriela: tervetuloa, toivotaan, että tämä on nyt sun kk!!
Alexandra: mukavaa iltaa, nautiskele!! ja hyvä, että sait gyneajan noin nopeasti, ei tarvitse arvuutella ja mietiskellä missä mennään! Eikö Terolut ole sellainen keltarauhashormoni, mitä määrätään niukkojen kuukautisten vuoksi ja samalla se paksentaa limistä?
ihqu: sullahan on ihan kohta jännät paikat, tsemppiä!!
Emmastiina: Waude, onnittelut! Lämmitti varmasti kovasti mieltä tuollainen tunnustus!
Sissi: paranemisia! Mun mies on ihan kauhessa flunssassa, sitä on näköjään liikkeellä!
iitu: tervetuloa mukaan! Kauhean menetyksen olet kokenut!
eleanora: tervetuloa tänne puolelle, vaikka harmittavaa, että tipahdit elokuisista! Tiedän tuon tunteen, kun ajattelee, että ei tässä nyt hirveästi kuumeilla ja ajatella asiaa, mutta kyllä se vaan on tosi vaikeaa :D
Kävin kanssa kurkkaamassa tuota uutta äippäpakkausta ja oli kyllä tosi söpis! Jos toinen tärppää, niin ei varmaankaan oteta pakkausta, koska meillä on niin paljon hyvää vaatetta jäänyt poitsulta jo pieneksi. Tietty jos saataisiin pieni prinsessa, niin sitten olisi ihanaa osteskella kaikkia tyttöjuttuja :) Mies on kyllä jo "tilannut" samaa "merkkiä" olevan, haluaa vissiin kunnon ukkovallan meidän perheeseen :D
Mä tikutan tässä kierrossa jo ovista CB:n hymynaamalla, en ole synnytyksen jälkeen tuntenut samanlaisia oviskipuja kuin ennen raskautta, joten senkin takia kiinnostaa tietää koska se tapahtuu.
Sain viikko sitten tietää, että systeri odottaa esikoistaan! Ovat yrittäneet pari vuotta ja systeri söi ennen raskautumista 4 Clomi-kuuria, jonka jälkeen heillä tärppäsi. Heinäkuun alussa on LA, jos kaikki menee hienosti! Olishan se makeeta, jos itsekkin raskautuisi niin, että saisi vauvelin vuoden 2012 puolella. Olisi mun vanhemmilla tekemistä, kun saisivat kolme lastenlasta kahdessa vuodessa :D
Kivaa viikonloppua!!
satu kp 7/28-36 yk 1
nytpä ne sitten
alkoi yöllä, joten syyskuisiin ilmottaudun.
Osaatteko sanoa, missä vaiheessa lääkäriin voi soitella kun lasta ei ala kuulumaan?
Minulla kuitenkin yksi lapsi, mutta se on eri miehen kanssa :/
Noh, nyt on sitten kp:1
Tervetuloa Merinak -pahoittelut putoamisesta tänne.
Hooligan: Kysyitkö tuolla aiemmin tuon äitiyspakkauksen ostamisesta? Siis joo sen voi ymmärtääkseni myös ihan rahalla ostaa, käy katsomassa www.kela.fi ja sieltä niitä perhe-etuuksia.
Eilinen reissu meni ihan hyvin vaikken ollut ihan satavarma päästäänkö hengissä kotiin. Nyt aamulla paljastui seuraava myrskyvahinko -meidän viime kesänä ostamana kunnon rautainen palviljonki on ihana paskana tuolla pihalla PER****LE!
ON: eka ovistikku käytetty ja pelottavan vahva viiva siihen piirtyi. Mitenhän tää nyt on mahdollista? Nyt kp8, ovis tuolla kp17 tienoilla ja viiva on astetta vajaa tarkastusviivan värinen ja paksunen ei todellakaan mikään haamu! Mielenkiintoista...testinä siis Pregcheck.
Pieni.rakkaus: Toivotaan ettei sitä tätiä näy pitkään aikaan, vaan että pysyisi nyt vain lomalla 9kk :)
Niisku: Mukavaa saada seuraa tännekin, vaikka kenenkään tipahtamista seuraavaan kiertoon ei tietenkään ikinä toivo! Kauan jouduitte esikoistanne odottelemaan, jos saa kysyä?
Satu75: Kiitos vastauksestasi! Itsellä tosiaan ennen km:a oli ihan normaalit menkat, ei mitenkään hirveän runsaat, mutta kuitenkin. Nyt km:n jälkeen on ollut todella niukat ja tosiaan viimeisimmät mielestäni vielä niukemmat kun aikaisemmat, vaikka kierto oli pidempi. Kävin siellä gynellä kp 10 ja silloin sanoi että hyvältä näyttää. Nyt pähkäilenkin että voiko olla että kasvu vaan jotenkin aina loppuu, ja sen takia se näytti gynen mielestä silloin hyvältä. Ajattelin että voisi varata tosiaan puhelinajat sekä tälle gynelle, että sille joka hoiti minua km:n aikaan, että josko saisi jotain apua tähän tilanteeseen. Tuntuu vaan niin turhauttavalta yrittää, jos ei ole mitään mihin kiinnittyä… :/
Tirlittan83: En ole vielä soitellut. Ajattelin että tänään voisin varata puhelinajat. Toivottavasti onnistun saamaan nopeasti ajan! Tein tänä aamuna varmuuden vuoksi vielä raskaustestin, negahan siellä odotetusti oli. Pahoittelut sinunkin koettelemuksistasi!!! Niistä on ilmeisesti jo aikaa, toivottavasti aika on parantanut haavat! Mutta, sinulla on siis nyt limakalvot palautuneet siitä? Muistatko yhtään kauan siihen meni? Oikeassa olet, en tiedä miten oikeasti pysyisin järjissäni ilman tätä palstaa ja sitä ihanaa taustatukea mitä täältä saa! Tiesitkö muuten että pillereiden lopetuksen jälkeen sitä on hedelmällisimmillään? Joten, plussaonnea sinne päin! :)
Emmastiina: Ihanan kalenterin olet tehnyt! Toivottavasti kukaan muu ei sitä näe vahingossa :D Meillä mies on kyllä myös nyt km:n jälkeen täysillä mukana, mutta ottaa hirveästi paineita kyllä. Joten, hirveästi ei saa asiasta puhua, ainakaan otollisina päivinä. Kylläkin tiesi hymynaamasta viime kierrosta jne. ? Mitä päätit tehdä tikuttamisen kanssa? Meillä mennään yleensä joka toinen päivä-menetelmällä, jos onnistun oviksen bongaamaan ja saan sen iki-ihanan hymynaaman, niin silloin ässäillään enemmän ja sen jälkeen vain pari päivää. Joten, meillä ainakin tuo tikuttaminen kyllä loppujen lopuksi lyhentää sitä ässäilykautta, joka on oikeasti ihan kiva. Koska usean viikon putki joka toinen päivä vie kyllä voimat molemmilta :)
ON: Kirjoittelinkin jo tossa että tein tänä aamuna vielä raskaustestin, mitä sitä vauvakuumeinen vainoharhainen nainen itselleen voi. Olin suunnitellut tekeväni sen tulevana lauantaina, mutta totesin että jos nyt olisin raskaana, niin kyllä se plussa jo näkyisi. Joten, nyt kun olen varmistanut että niukkaakin niukemmat kuukautiset eivät johdu siitä että kantaisin sisälläni tulevaa lastamme, on suunnitelmana varata puhelinajat gyneille. Toiveessa on nyt vihdoin (muutama kuukausi tuntuu ikuisuudelta) saada apua tähän tilanteeseen. Itse oletan että koska gyne oli kp10 sitä mieltä että limakalvot näyttävät hyvältä, että kasvu jostain syystä sitten lakkaa loppukierroksi, tai jotain. No, toivottavasti saan puhelinajat pian!
Tietääkö kukaan, voiko tätä tilannetta auttaa jollain hormooneilla, tai vastaavilla? Voiko limakalvoa "kasvattaa" jotenkin? Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan! :)
Kiitos teille kaikille taas tuesta!
Marjanaa edelleen kaipailen! Kolmas kerta toden sanoo!
Alexandra, kp7/28-32, yk6+km+yk4