SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Tervetuloa joukkoomme, tänne kyllä mahtuu. Varsinkin nyt kun osa on siirtynyt jo tuonne lokakuisiin niin porukkaa aika paljon vähempänä.
Minä se tilasin 10 raskaustestiä netistä, eivätpähän lopu kesken ;D Ja tuossa illalla kohdussa tuntui polttava kipu hyvin paikallisesti ja kun kävelin niin koski aika kovaa pistämällä. Siitä parin tunnin päästä oli kuukautiskipuja, mutta nekin jo loppuivat. Eli nyt se pikkuinen on tarrannut kiinni ;D Ja minähän plussaan tässä kierrossa, positiivisena pitää pysyä! :)
päättäväinen äiti dpo 5
Niimpä, haha minäkin eilen tilaisin 6 raskaustestiä ja koko ajan tekisi mieli testailla mutta ei haluaisi pettyä niihin negoihin.. Vaikka ei sitä koskaan tiedä vaikka tässä kierrossa olisi hyvin käynyt, niinkuin 2äiti84 sanoit, pitää olla positiivinen ;)
Minullakin on ollut tuollaisia kipuja? Tai sellaista pistelyä oikealla alavatsalla ja välillä oikeen sattuu jos tekee äkkinäisen liikkeen tai esim. kääntää kylkeä. Mitä lie mahtaa sitten olla? ;) Kerroppa muuten heti kun alat testailemaan, että jokos se plussa sieltä tuli!:) Peukut ja varpaat täällä pystyssä sinulle ja myös muille !
Gabriela: Tuo lähes menkattomuus antoi hyvän vihjeen siitä että kaikki ei limakalvoissa ole kunnossa :) Toivottavasti tästä kierrosta saisitte nyt kuitenkin sen ihanan yllätyksen! Pidän peukkuja!!!
Satu75: Kiitos! Lokakuisissa nähdään!
Lillian74: No kyllä se plussa on! Onneksi olkoon!!!
Onneksi olkoon kaikille plussanneille ja iso halaus kaikille lokakuisiin tippuneille!
ON: Täti tuli kylään uutena vuotena, joten lokakuisiin pitäisi nyt siirtyä. Sehän oli odotettua gynekäynnin jälkeen, joten ei tuntunut mitenkään pahalta :) Suureksi ilokseni huomaan että menkat on jo nyt runsaammat kun viime kierrossa, vaikka en ehtinyt estrogeenilaastaria ja teroluteja käyttämään kun 5 päivää. :D Toivo on siis nyt virallisesti herännyt siitä että ehkä ensi kierrossa ovat jo niin hyvät että olisi kiinnittymismahdollisuus. :)
Oikein paljon plussaonnea niille jotka eivät vielä ole testanneet!
Alexandra, kp4/28-32, yk6+km+yk5
Onnea plussanneille! Olen iloinen puolestanne mutta myös hieman kade ;)
Hei täällä taas :) tädistä tosiaan toivuin ja koska kiertoni on ilmeisen lyhyt, noin 26 päivää nykyisin, niin johan se ovis siellä nippaili sunnuntaina mutta ehkä tänään vielä enemmän... toisaalta kiertoni on välillä myös 27 tai 29 päivää, vaikeaa siis ihan tarkkaan tietää oviksen paikkaa... perjantaina tehtiin pikatalletukset(oltiin vanhempieni luona :D) pakkohan se on tänään vielä hommailla, ja sitten alkaa se piinailu :/ tää on nyt se maaginen kierto, esikoinen tärppäsi toisella yrittämällä nimittäin ;> ja tosiaan syyskuisissa vielä pysyn, jos nyt tärppäisi niin la olis siinä 23-26.9 :)
Sirru kp 15/26-29 yk 1 (toinen yk käynnissä nyt)
No niin pitkästä aikaa,pahoittelut.
Onnea kovasti plussanneille.
Kiitos gabriela kun päivitit listaa,mamiko siirtynyt lokakuisiin plussanneissa ei näkynyt ainakaan.
Kyllä on tosiaan syyskuiset hiljentyneet,muutamalla aktiivisella taitaa olla jännän paikat edessä. Ja onhan se itsellänikin siirtyminen lokakuisiin jos ei tärppi nyt käy. Kaikenmaailman oireita löytyy täältä paitsi rintojen aristus joten olisikohan se nyt sitten niin että ei ole tärppi käynyt :( nooooh tämä oli vasta ensimmäinen yritys kerta ja onhan tässä vielä melkein viikko tädin kyläilyyn ( kierron pituudesta e kyllä tietoa mitä se tänä päivän on kun ensimmäiset kuukautiset/ kierto synnytyksen jälkeen) no mutta niin kun joku tuolla vinkkasi,positiivisin mielin toivottava parasta :)
Nyt niitä plussia tulemaan!!!!!!kehtasko sitä viel huomenna testaa,mitä mieltä ootte?
Meerkatti kp21 (28-30)
Muoks kp 22 taitaakin olla jo menossa :)
Sirru: Hyvä, että olette saaneet talletuksen tehtyä vaikka kylässä olittekin ;D Tsemppiä piinailuun!!
Meerkatti: Ei kannata vielä testata, liian aikaista. Aika samoilla päivillä mennään kun minun kp on nyt 23/30. Itse tilasin eilen testit netistä ja ne tulee varmaan ke tai to. Ajattelin testata ehkä lauantaina. Jännää :) Toivotaan parasta, pelätään pahinta!
+++++Plussia meille kaikille +++++
äiti dpo 5
itse en ole myös pahemmin jaksanut kirjoitella.. Tällä hetkellä pitäis olla ovis tulossa.. Peittoja heiluteltu uudenvuoden aattona ja kait pitäisi tänään taas..
oikein paljon onnea plussanneille!! ja tarrasukkia lähettelen myös!!
Voi kun aika menisi nopsaan ja pääsis taas testailemaan.. :/ tylsää tällainen odottaminen..
sissi kp 14/28-? yk 7
Ihanaa, kun tänne on noita plussiakin jokunen tullut! Onnea heidän saajilleen ja tsemppiä heille, jotka piinailevat.
Itse taidan jatkaa kohti lokakuisia. Tänään dpo13 ja tuhruttelee jo. Jos jotain positiivista täytyy asiasta löytää, niin potentiaalisesti kierto on ihan normi eikä viikkokausia pidempi, kuten viime kierto. No juu, mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :)...
Niisku
KP 31->
Ihqu kp 39/28-30 yk 2
Tirlittan kp 33/32-35 yk 3
Axutar kp 32/25-29 yk 2 tai 3
pieni.rakkaus kp 32/39 yk 2
Kesätyttö kp 31/32-42 yk 14
JensQ kp 31/30-40
KP 21-30:
Elita kp 30/26-32 yk 3
Gabriela kp 29/27-31
dajm75 kp 27/28-35 yk 1
iitu kp 26/yk?(1,5v + kkm rv18 + yk1)
Äiti kp 23/30 yk 2
Meerkatti kp 22/28-30? Yk1
Tiitu kp 22/34-36 yk 2
KP 11-20:
Kaisla kp 20/27-29 yk 5
äitskäx2 kp 20/29-31 yk 4
Sirru kp 16/25?-29 yk 1
Sissi kp 14/28-? Yk 7
Nasulais kp 13/28 yk 2
Tinde kp 12/27-30 yk3
KP 1-10:
Nani kp 9/26-33
Ele kp?
Plussanneet, ONNEA ? ? ?
Ania26 kp 33/35 yk 1
Neli
Sanniskainen
Lilian74
Hooligan kp 32/27-30
Tervetuloa JensQ! Hyvinhän tänne mahtuu, varsinkin kun osa on tosiaan jo valitettavasti siirtynyt lokakuisiin..
Lilian: Ihanaa kuulla (taas kerran, kyllähän tän tiesinkin, mutta se silti antaa lohtua ja toivoa), että joskus raskausoire on se, että on oireeton, tai että on menkkamaisia kipuja! Onnea vielä raskauteen, hyvin se menee, ja hei, jos saisin plussan niin aivan VARMASTI testaisin vielä pitkään, että olikos se todella niin? :-)
2äiti84: Ymmärrän erittäin hyvin, että tilaa 10 testiä kerralla :-) Itse olen nykyään ovistestien ja raskaustestien suurkuluttaja.. En tosin ole vielä netistä tilannut, mutta ei hullumpi ajatus yhtään - apteekista kun ostan niin ne ovat aika hintavia. Hienolta kuulostaa kiinittymisoireet! :-D Mulla taas oli tossa niinkin aikaisin kuin dpo 4-5 yöllä (jouluaattoyönä) sellanen ihan mielettömän kova kipu hetken aikaa alavatsassa, että ajattelin että nytkö kiinnitty??
Alexandra: Kiitos kannustuksesta taas! Pientä suurta ihmettä elättelen vielä, vaikka sitten pudotaankin taas korkealta, eikä pudotus tunnu yhtään helpottavan, vaikka siitä on jo kuukausien kokemus... Tervemenoa lokakuisiin sinulle sitten sinulle :-( Olen pahoillani, että tipuit! Olisin niin nähnyt sinun vaihtavan tuonne odottajiin. Onneksi lääkkeet tuntuvat jo auttavan, ehkäpä lokakuu on se teidän kuukausi?? bd bd Sitä jäin miettimään vielä, että miten niukat menkat ovat sitten niin niukat, että limiksessä voi olla jotain vikaa? Mulla ei ole tullut puheeksi mun gynen kanssa jostain syystä mun niukat menkat, mutta on limistä mitattu ja aina on sanottu, että on normaali tai erinomainen, mutta mun menkathan on oikeasti todella niukat nykyään. Kaksi päivää, sitten tauko, ja sitten kaksi tuhrupäivää. Vain!!Nuorempana mulla oli ihan mielettömät niagarat yli viikon! Mutta toivotaan nyt että se kahden gynen arvio mun limiksestä on oikea...
Sirru: Toivottavasti osui ajoitukset oikeaan! Peukkuja! bd bd
Meerkatti: Tsemppiä piinailuun! Parhaat/herkimmät testit voivat nähdä raskauden 4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamista, eli jos sinulla on yleensä kiertopäivä 29-31 muuttunut ykköseksi, eli näin ollen tuo 28-30 kierto, niin ei kyllä ihan vielä kannata testata... kp25 vois alkaaki jo näkyä?
Sissi: Kannattaa varmaan heilutella tänään vielä, jos vaan voitte, vaikka kyllä ne uudenvuodenaatoisetkin siittiöt voivat elää ovikseen, jos oletetaan sen tapahtuvan piakkoin. Onko sulla mitään ovistuntemuksia, tai testaatko ovisliuskoilla? Mä olen kyllä ihan toista mieltä, että en uskalla enää testata kun viime kierrossa sain "kaikkien näkemän" haamun, mutta se ei siitä vahvistunut, joten nyt olen sitten päättänyt odottaa vaan, vaikka ei sekään helppoa ole.
Voi Niisku, pidetään nyt vaan toivoa yllä, koska toivoa aina on -ennekuin täti löytää.. Peukkuja, että tuhruttelu oliskin vain tuhruttelua eikä menkoiksi siitä enää muuttus bd bd
).( Täällä tosiaankin vihdoin tuo kp29 ja menkkojen pitäs mun laskujen mukaan alkaa tänään. Tai sitten huomenna. Mietin kuumeisesti tänä aamuna kuudelta ennen aamupissiä, mutta en lopulta uskaltanut tehdä testiä... Pelkään näköjään negaa enemmän kuin tätiä! Koko päivän on ollut sellanen olo, että nyt alkoi, mutta ei tuhruakaan eikä ole kummoisiakaan kipuja ja vain vähän menkkatuntemuksia, edelleen siellä oikealla niinkun tässä kierrossa on tuntunut, jos on tuntunut. Katsotaan nyt jos huomiseen saakka pääsis ilman tätiä, että uskaltasko sitten testata....? Tai sitten torstaina...
Plussia kaivattas kyllä vielä tähän ketjuun, että täältä lempeän myrskyisiä plussatuulia kaikille!!!
t. pelkuri-Gabriela kp29/27-31 (dpo 14)
Gabriela; en ole enään käyttänyt ovistestejä, vaan ihan omilla tuntemuksilla ja mahd. usein pupuilua yritetään.. On ollut tykytystä alavatsassa pari päivää.. ja pientä "kuplintaa", sekä valkkari on ollut sellaista räkää :D eli sellaista kun on ovis.. joskus olen tuntenut oviskipuakin, mut en joka kerta.. Nyt pidetään peukkuja että täti tajuaa pysyä poissa ja saat sen plussan!! :)
Täällä on nyt "työ" tehty tämän kierron osalta ja jäämme odottelemaan... :) Olemme olleet ahkeria!
Olo ja mieli on muuttunut lyhyessä ajassa pelottavan kurjaksi ja jouduin aloittamaan mielialalääkityksen uudelleen. Lopetin edellisen lääkityksen omasta toiveesta noin kuukausi sitten vauvaprojektin takia. Nyt uusi, mahdolliselle vauvalle turvallinen lääke käytössä.
Hirmu paljon onnea raskautuneille! Ja kelkasta pudonneille tsemppiä uuteen yritykseen! :)
Tiitu kp 22/34-36 yk 2
tällä suunnalla..joulu ja vuodenvaihde menneet häslätessä. Pian lähtään miehen kanssa reissuun thaimaan auringon alle. Toivon hartaasti ettei täti tule reissuun mukaan! Hyvää alkuvuotta kaikille! Toivottavasti plussa pärähtää mahdollisimman monelle!
Kääk! Eli Kaisla täällä moi! olen ilmeisesti joskus muinoin ollut tällä nimimerkillä. Pyysin uutta salasanaa sähköpostiin, ja laitoin ilmeisesti toisen osotteen vahingossa :D Kyllä sitä onkin jo loman tarpeessa.
Gabriela: Sulla on näköjään sitten vähä sama homma kuin minulla, menkat pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa mutta toivottavasti ei ala ja sielläkin täti pysyisi poissa! :) Minäkin ajattelin että jos sitä huomenna uskaltaisi jo tehdä testin, mutta en sitte tiedä onko liian aikaista vielä? Hmm.. Nyt on siis menossa kp 31/30-40 .. Ja kiitos myös sinnulle kun päivitit minut listaan ja toivottavasti sielläkin nyt plussa tulisi!
akvila: Ooi, hyvää matkaa teille! Thaimaa on todella ihana paikka, itse kerran käynyt siellä ja peukut pystyssä ettei täti tule mukaan:)
Niin sitä piti vielä sanoa että meillä siis on menossa yk12 että meilläkin suunnassa aika pitkään jo yritetty.. :/ Ja viime vuoden helmikuussa oli varhainen keskenmeno tai tuulimunaksi sitä nyt sit varmaan kutsutaan. Oli se aikamoinen pettymys kun ensin ihan innolla ajateltii että näin nopeasti tärpännyt, mutta ei.
Tänään on ollut kauhean etova olo koko ajan ja illan mittaan ihan semmoinen olo kuin täti olisi tulossa mutta ei ole näkynyt tai kuulunut.. Toivottavasti pysyisikin nyt vihdoin ja viimein poissa ja se plussa meillekkin tulisi :)!
Ja paljon onnea kaikille plussanneille! Ja teille ketkä vielä piinailevat.
Eli täti saapui tänään. Ja tais olla kp 33 tais siis 1, miten sen nyt ottaa... Mutta tälle ketjulle jäähyväiset ja toivotaan, ettei tavata lokakuisissa =D
Axuliini 1(25-32) yk3
Axuliini, Harmit että täti tuli :( Mutta onnea seuraavaan kiertoon , toivotaan että siellä sitten tärppäisi! Ja luulempa että itekki saavun vielä sinne lokakuisiin :D Toivottavasti en.
jemsq
KP 31->
Ihqu kp 40/28-30 yk 2
Tirlittan kp 34/32-35 yk 3
pieni.rakkaus kp 33/39 yk 2
Kesätyttö kp 32/32-42 yk 14
Elita kp 31/26-32 yk 3
KP 21-30:
Gabriela kp 30/27-31 (yk lähes 2v.)
dajm75 kp 28/28-35 yk 1
iitu kp 27/yk?(1,5v + kkm rv18 + yk1)
Äiti kp 24/30 yk 2
Meerkatti kp 23/28-30? Yk1
Tiitu kp 23/34-36 yk 2
Kaisla kp 21/27-29 yk 5
äitskäx2 kp 21/29-31 yk 4
KP 11-20:
Sirru kp 17/25?-29 yk 1
Sissi kp 15/28-? Yk 7
Nasulais kp 14/28 yk 2
Tinde kp 13/27-30 yk3
KP 1-10:
Nani kp 10/26-33
Ele kp?
Plussanneet, ONNEA ? ? ?
Ania26 kp 33/35 yk 1
Neli
Sanniskainen
Lilian74
Hooligan kp 32/27-30
Pahoittelut Axuliini! :-( Ja tsemppiä seuraavaan kiertoon..
Akvilalle mahtavaa rentouttavaa lomaa!
Tiitu: On ikävä kuulla, että olet ollut huonolla mielellä. Toivottavasti lääke auttaa oloosi. Peukkuja pidän, että ahkeruutenne palkitaan!! bd bd
Sissi: Toivottavasti osui nyt ajoitukset kohdalleen! Peukkuja! bd bd
JensQ: Aika samoissa fiiliksissä tosiaan taidetaan mennä! Uskalsitko testata tai milloinko aioit? Tsemppiä kovasti ja pidän hirmuisesti peukkuja, ettei täti tuliskaan sinne, pitkään aikaan!!! bd bd
Mua ei kyllä edo, mutta tänään masentaa aivan kaikki :-( Tämä on ilmiselvä hormonaalinen masennuskohtaus, taas, näitä on saatu tässä kierrossa jo paljon! Mutta toisaalta NIIN tyypillinen täti-tulossa-varoitus, ettei paljon ilahduta. Lisäksi tekis mieli suklaata ja illalla vetäsin illalliseksi 1,5 patukkaa suklaata kuin ei mitään muuta ruokaa tehnyt mieli :-( Aivan selvä PMS oire sekin.
On ihan koko ajan sellanen olo, että menkat alkaa just :-( Silti (ällövaroitus) tänään on tullut kaksi kertaa vain ihan minimaalisen vähän tuhrua, josta on mahdoton edes sanoa onko punaista vai ruskeaa?? Alavatsalla tuntuu painostavalta ja aika menkkamaiselta eikä muita oireita sitten juuri ole, mutta eipä ole alkaneet. Vielä. Voi kumpa pysyisivätkin poissa!! Vaikka ei mulla tässä kierrossa mitään hyvää mahdollisuutta olekaan. Ehkä ovis onkin ollut myöhemmin? Ja kun tässä kierrossa se ainokainen talletus, joka teoriassa olis voinut tärpätä, tapahtui niin aikaisessa vaiheessa kiertoa (kp10), niin luultavasti kaiken järjen mukaan en ole raskaana ja on vaan pidempi kierto. Valtavan suurta pientä ihmettä tarvittas todella tärppiin! Ja kun tässä kierrossa vielä gyne sanoi, että suoraan IVF:ään vaan pitäs mennä niin luonnollisesti raskaaksi tuleminen tuntuu entistä suuremmalta ihmeeltä kaiken kaikkiaan...
Must on muuten tullut tässä kierrossa joku ihmeen aamutestaustapelkäävä?! :-o Mietin ja mietin taas tänä aamuna, enkä sitten tänäänkään uskaltanut testata!? Sen sijaan eilen kyllä illemmalla uskalsin ihan mainiosti?? Testasin Predictorilla, jonka pitäs näyttää sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa ja mihin aikaa vuorokaudesta vaan. Sillon oli kyllä vaan jotain 2-3 tuntia edellisestä vessassa käynnistä. Ja viivanpaikan sain. Testi alkoi tosi oudosti, HETI piirtyi vasemman puoleiseen testi-ikkunaan superselkeä VAAKAviiva?? Kun pitäs pystyviiva olla, että olis plussa, mutta sekin siitä sitten hälveni. Testiruudun keskelle ilmestyi valkoinen puhdas viiva, siis aivan väritön leveä viivanpaikka vain, jonka ympärykset olivat tummemmat. Itse tulkitsen sen kyllä ihan tasan negaksi. Ja sehän ei tietenkään oloa piristänyt.
Olin jo suunnitellut ja puhunutkin miehelle, että haluaisin lähteä meidän 2v päivän kunniaksi Barcelonaan viikonlopuksi, mutta tänään tuntuu että ei jaksas edes sinne lähteä??? :-(
Anteeksi nyt kovasti, että näin supermyrtsinä täällä teille masentelen :-( Toivotan kaikesta huolimatta teille kaikille aurinkoa ja toivoa ja tsemppiä ja haleja!!
t. totinen Gabriela kp30/27-31
Ihanaa kun taas uusi plussa :)
Pahoitteluni tädin tavoittamille, tsemppiä seuraavaan kiertoon. Tämä on teidän vuosi!
Gabriela milloin meinaat testata? Peukut on sulle pystyssä ja muillekin.
Ele, menkkajomotukset ei tosiaan aina tarkoita sitä itseään. Peukut pystyssä.
Menkkajomotukset tai oireettomuus ei tosiaan tarkoita, ettei raskaana voisi olla. Olen siitä hyvä esimerkki. Vähän huolestuttaa itseänikin, kun mitään oireita ei siis menkkajomotuksen lisäksi ole. Tein uuden testin tänään ja ainakin vahvempi plussa tuli.