SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Voi kökkö että nyt harmittaa. Kävin apteekissa ja ostin Predictorin tuplapakkauksen tarkoituksena testata lauantaina, että tiedän sitten olla ilman kuohuvaa. Mutta hetken mielijohteesta tein sitten testin samantien. Ja ei häivähdystäkään viivasta testi-ikkunassa. Ja voitte uskoa, että kieputin sitä joka suuntaan ja jopa heheh pakko tunnustaa, kaivoin kaapista taskulampun ja katsoin vielä silläkin o-i-k-e-i-n tarkasti ja läheltä. Mutta ei. Mur. Mur. Mur.
Onnea plussanneille ja kovasti lämpöä ja haleja tädin kohdanneille ja superisot tsempit jännääjille:)
Itse tein juuri testin virtsasta joka oli ollut rakossa vain 1,5h.. ja testiin ilmestyi lähes heti haamu jota ei tarvitse tihrustaa koska näen sen hämärässäkin.. ostin sen testin myös mistä näkee viikot ja sen teen huomenna aamupissasta. Oireita ei oikein ole kuin vähän arat rinnat ja viime öinen pissareissu ja kummallisen levottomat yöt.. olen ihan ihmeissäni ja nauran ääneen. Pitäkää peukut että tämä vahvistuisi jotta onnistuisi. Sillä ukkoni ei vieläkään ole kovin innoissaan ja pelkään että jos emme pian onnistuisi niin hän haluaisi perua koko jutun..
Sannis
Moi vaan kaikille! Olen nyt kuukauden verran täällä "kurkkinut" juttuja ja nyt päätin kirjoittaa itsekin :) Sen verran naurattaa omat jutut ja ostokset, pakko myöntää että aikamoinen vauvakuume on iskenyt! Tänään tuli postissa pari vauvanvaatetta -jotka nyt vaan pakko oli saada- kaappiin ilmestyi raskaustesti ja greippimehuakin hankin. Noin niinkuin tänään. Tosiaan eka kuukausi menossa ilman e-pillereitä ja nyt sit jännäillään :) Toivonkin siis että pääsen vielä mukaan porukkaan kuumeilemaan! Plussaonnea kaikille =)
Tervehdys kaikille!
Onnea plussanneille ja pahoittelut kaikille tädin tavanneille!
Olen taustajoukoissa jo seuraillut palstaa jonkin aikaa, ja nyt oli pakko tänne pulla purkamaan tuntojaan... Eli meillä pikkuneiti, joka ens viikolla täyttää 2, viime keväänä km. Sen jälkeen söin 4 kk. pillereitä, koska en olis kestänyt seuraavaa keskenmenoo heti perään. Myös kesähäät olivat osasyynä pillereiden syöntiin, en olsi halunnut olla omissa häissäni pahoinvoivana ja raskaana.
Edellinen kierto oli 25 päivää ja olin jo varma, että oon raskaana, tein testiä testin perään, mutta sitten täti yllätti. 16 vuoden tätihistorian aikana ei oo ikinä ollut kierto noin lyhyt.
Nyt menossa kp28 25-29 ja piinaa riittää. Tosin päätin, että en testaa, ennen kun huomaan ,että täti on oikeasti hukannut tiensä minun kroppaani. Eli ehken viimenen tai ensimmäinen päivä.
Oireita hämärästi.... selkää särkee ihan hulluna koko ajan ja sain rinnasta puristettua tipan "mehua" vaikka imetys on loppunut jo vuosi sitten ja ehken on rinnat hieman turvonneet ja kipeet kun oikeen kokeilee =) Mutta edellisistä raskauksista tuttua raudan makua suussa ei tunnu... toissa iltana oli kyllä tosi huono olo, mut se jäi siihen. Alaselkä on kyllä niin kipee ollut jo varmaan oviksesta asti ja koko ajan pahenee, et oon varma, että kyllä se täti sieltä saapuu.... Toisaalta huomenna pitäs jo testin näyttää jotain, mutta se yks viiva on mielestäni paljon masentavampi kuin täti... Eli taidan odotella kiltisti sitä tätiä vielä hetken, ellen sorru apteekkiin huomenna.
Axutar tai joku sinne päin kp 28 (25-29) yk 2 tai 3
Mahaa jomottaa ihan mielettömästi. Toivon että menkat alkaisi samantien, ettei tarvitse ootella sunnuntaihin asti. Ennenhän mulla alkoi menkat aina tarkalleen kp 28. En tiedä aiheuttiko stressi ja jännääminen sen, että venähti tuonne kp 31 asti...
Kyllä on taas itketty negan takia. Se pettymys on vaan niin hirveä. Ja vauvakuume niin kova, että en nää mitään muuta kuin vauvoja ja raskaanaolevia ja pieniä ihania vaatteita ja ja ja... NYYH.
Jos joku ihana taas sitten jatkaisi tuota kp listaa, kun itsellä ei enää intoa siihen? Varmaan ymmärrätte... Päivitän toki siihen asti kunnes se täti tulee. Ja toivottavasti joku ihana alottaisi sen Lokakuisten ketjun? Olen kaksi kertaa peräkanaa jo sen aloittanut, joten varmaan joku muukin haluaa sen välillä tehdä?
Kauniita unia rakkaat Siskot, plussia teille puhaltelen. Tämä menee nukkumaan ja huomenna shoppailemaan. Ja ihan varmana nappaan muutaman vauvanvaatteet mukaani, jos jotain ihanaa löytyy alesta. "Eteenpäin vaan, sanoi mummo lumessa...";)
Mami, haluan jotenkin kirjoittaa sinulle että kaikki voi vielä muuttua, omalla kohdallani kävikin juuri niin. Testasin nimittäin 25.12 aamupissasta ja oli niin negaa kuin olla voi. Enkä tiedä varmaksi kiertoni pituutta kun en merkkaa menkkojen alkua minnekään, joten eilen tein siksi testin kun odotin menkkoja kylään mahakipujen vuoksi. Ja haamun sain! Ja koko illan mahaan sattui kuin menkat olisi tulossa! Sinullahan mahaa juilii myös? Älä muru vielä luovuta, oikeasti sillä niin kauan kuin menkat on pois, on mahdollisuus vaikka mihin
Kirjoitin kaksi viestiä eikä tää julkaise niitä ja meni pahasti hermot kun pitkä postaus jäi kesken prkl!!
ON: testi näytti aamulla Raskaana 1-2 viikkoa. Ei voi olla totta. Alamaha on niinkuin jalkapallo, turvottaaa IHAN kamalasti! Ja pissattaa.
Kaikille voimia ja toivoa, te upeat ihmiset
Auringonkukkanen ja Axutar - tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Sanniskainen: Ihan hirmupaljon onnea plussasta. On se niin ihanaa, että joitakuita onni potkaisee ensiyrittämällä :)
Mami: Mä voin aloittaa Lokakuisten pinon, ellei joku kauemmin pinoillut sitä halua tehdä? Tsemppiä ja voimia sinulle, mutta tästä tosiaan pääsee vain eteenpäin!
Marjana: Voi harmitusten harmitus ... Ilmeisesti kaikki testausolosuhteet oli samat kuin haamutestinkin aikana? Ja samanmerkkinen testi?
Alexandra: Estrogeenilaastareista en ollut ennen kuullutkaan. Onneksi nykyaikana on kaikenmoista hormonaalista apua saatavana. Kontrolloidaanko sua jotenkin siitä, että ovutloitko ja milloin? Siis muutenkin kuin, että teet o-testejä?
Täällä odotellaan menkkojen alkua ja ottaa päähän, että kierto venyy. No jos tänään alkavat niin pysyy kierto 29 päivässä, mua niin harmittaa jos venyy 30 tai pidemmäksi. Seuraavassa kierrossa kun joutuu vieläkin kauemmin sitten jännäämään ennenkuin menkat edes ovat myöhässä. Olen kuitenkin päättänyt testata uudelleen huomenna aamulla. Ja sitten luovutan tämän kierron suhteen.
Tervetuloa mukaan Auringonkukkanen ja Axutar, mukava saada uusia kuumeilijoita seuraksi!
Sanniskainen: Oikein isosti onnea plussan johdosta! :) kyllä se vain on niin ihanaa!
Mami: Älä vielä luovuta, ennen kuin täti tulee niin aina toivoa on, ja sittenkin vain uuden kierron kehiin! Ja toivotaan todellakin että täti katkaisee nilkkansa juuri ennen teidän ovea ja PYSYY POISSA!!!
Marjana: Koita jaksaa piinapäivät! Testailet jos tätiä ei kuulu. Hyvä se kyllä täältä on neuvoa kun ei itsekkään koskaan pysty malttamaan mielensä :D Plussapuhureita sinnekkin hurjasti!
Vilmiina: Kerrothan heti mitä testi tahtoi kertoa,täällä ollaan hengessä mukana! tsemppiä ja plussapuhureita sinnekkin!!
ON: täti pakkailee laukkuaan ja toivotaan että lähtee huomisen aikana. Testi jos jonkimoiset hankittu joten Niiskurouva: varma plussa, näinhän se on asennoiduttava:)yritys on ainakin kova! täytyy nyt osata rauhottua, rentoutua ja antaa luonnon hoitaa tehtävänsä!
OIKEEN HASSUN HAUSKAN HUPAISAA UUTTAVUOTTA KAIKILLE!
Hieman nopeasti käyn täällä nyt, kun miehellä on kavereita kylässä, enkä halua tulla yllätetyksi vauvapalstailemasta. :)
Mami, kyllä varmasti joku sen lokakuisten pinon aloittaa, kuhan täältä alkaa porukkaa sinne tippumaan. Kuka ehtii ensiksi. :)
vilmiina: Juu kyllä ne testausolosuhteet ja testit on olleet samoja. Tosin en ihan satasella luota noihin Mammaksin testeihin, kun olen kuullut niiden näyttävän hyvin haaleaa haamua pitkään, mutta nyt ne ei kyllä näyttäneet haamun haamuakaan...
Huomisaamuna ja ehkä illallakin on kyllä testattava vielä, että tietää uskaltaako sitä kuohuvaa ottaa muiden seurana. Illalla pitäisi menkkojen jo jollain tavalla ilmoittaa tulostaan, joten silloin kyllä pitää testissäkin jo jotain näkyä, jos on näkyäkseen. Harmittaa kyllä, jos tästäkään kierrosta ei plussata. :/ Vähän siltä se uhkaavasti alkaa kyllä näyttää, vaikka toki toivoa pitää niin kauan kun täti ei ole tullut paikalle.
Marjana kp 28/29-30 Dpo 13 yk 21
Pitkästä aikaan täällä. Käyn kyllä päivittäin lueskelemassa, mutta jotenkin ei huvita yhtään kirjoitella. Tää kk on täällä mennty sairastaessa, me miehen kanssa flunssassa ja vauva keuhkokuumeessa. Eli ei niin hirveän innokkaita olla miehen kanssa oltu.. Pitää siis toivoa, että ollaan juuri oikeaan hetkeen osuttu. Vaikkakin niin kovat tuntemukset menkoista on :/
Kovasti tsemppiä kaikille ja vauvaonnea ensi vuoteen!!
(Taustalla oleva) Elita, 26/26-30, yk3
2 päivää ruokaa, shoppailua, leffateatterissa käyntiä, ihania päikkäreitä ja kiireetöntä olemista. Seura vaan on ihan hanurista sillä pitipä törmätä täällä toisella puolen Suomea tätiin! Jeps rakkaat, voiko muuta toivoa...
En halua enkä pysty nyt suremaan tai miettimään asiaa täällä lomalla, mutta totta se on että kaikki oireet oli pelkkää valhetta ja petosta.
Onnea Sanniskaiselle ja tsemppiä teille muille.
...Mikä tilanne? :)
Sanniskainen, onnea! Lisään sut samantien plussanneisiin. :)
Pahoittelut kaikille negan saaneille ja tädin yllättämille. Yhdessä tsempataan eteenpäin, vai mitä? Iso halirutistus kaikille!
Menkkajomotukset jatkuu ja tissit on kipeenä. Eniten ketuttaa nyt se, että täti kurvaa paikalle vasta sunnuntaina. Ärrrrsyttääää odottaa sinne asti. >:( Kiitos teille ihanat, kun tsemppaatte ja pidätte toivoa yllä. Olette kullanmuruja! Mutta en millään usko plussaan enää tässä kierrossa, koska kahdessa aiemmassa raskaudessa se plussa on samantien pärähtänyt testiin, mutta nyt ei näkynyt edes haamua.
Onneksi mennään kohti uutta vuotta! Odotan niin kovasti jo kevättä ja VALOA, inhoan tätä pimeetä aikaa. :/ Kesänlapsi mä oon! =O*
Kauniita unia siskot, huomiseen! :)
Heipä hei taas kaikille!
Mamille tsemiä... mikään ei oo varmaa, ennen kun täti saapuu, täälläkin kaikki oireet, mut ei näy...
Joku oli plussannut, hänelle suuren suuret onnittelut ja tahmatasssut matkaan...
ON: En sitten malttanut olla testaamatta kp 29 (25-29) ja niin puhdas nega, kun olla ja voi... tein mammaksin testitllä... Täti oireilee tai joku muu oireilee joka paikkaa särkee selässä, mahassa ja lonkissa... mutta tätiä ei kuulu ei näy. Pisu kerkes oleen rakossa kyllä ehken reilun tunnin ennen testiä... jos ei tätiä näy niin seuraavan testin teen vasta maanantaina...
On tää naise kroppa vaan ihmeellinen. Edellinen kierto oli 25 pv ja olin varma, että on tärpännyt, kunnes alkoi ihmeellinen täti... ensin vähän ruskeaa... sitten ei mitään varmaan vuorokauteen, kunnes vuosi viikon klimppeineen päivineen, niin ettei oo ikinään tehnyt... Ja nyt, jos edellinen olikin aikainen KM, miksei täti jo tuu??? Kertokaa!!! Ikinä ei oo kierto ollu yli 29 päivää... Plaah! Kai sieltä pitäs ees pisara verta tulla, jos täti on saapunut???
Peukut pystyssä että plussa tulisi, eikä täti punainen tai ruskea?! :/ Mullahan oli ennen tasan tarkkaan kp aina 28 asti, kunnes muuttui yhtäkkiä kp 31. Olen miettinyt että ehkä stressi ja jännääminen aiheutti sen? No mutta, peukut ja varpaat on pystyssä! Sitäpaitsi moni on vasta sitten saanut plussan testiin kun menkat on oikeasti ollut päivän tai pari myöhässä. :)
Menkat alkoivat muutama tunti sitten. Voi sitä masentavaa fiilistä mikä imaisi mukaansa ensimmäisillä vessareissuilla joilla paperiin tuli punertavaa.
Masentaa. Ja harmittaa. Ei tullut plussaa tänä vuonna. Tässä uudessa kierrossa tulee vuosi siitä kun viimeksi yllättäin tulin raskaaksi, oli siis tammikuun puoliväli 2011. Mahtaako tärppiä tulla uudelleen kuin vasta joskus kolmen vuoden päästä.
Mutta tiedän, että parin viikon päästä olen noussut tästä suosta ja valmiina jännittämään uudelleen :)
Iso rutistusvoimahali! Jos yhtään lohduttaa, niin meitä on täälä muitakin... pian tulen siis perässä. Onneksi ollaan täälä yhdessä tsemppaamassa toisiamme, muuten varmaan masentuisin vieläkin enemmän. :/ Joten katse kohti uutta vuotta, toivotaan että se olisi parempi vuosi kuin tämä...
-Mami kp 30/31, joka toivoisi että täti tulisi edes päivää aikaisemmin, ettei tarvisi odottaa sinne sunnuntaihin asti... HUOH.
Mulla oli jotenkin ikävä intuitio tänään, että alkaa varmaan meidän ketjussa täti vierailla yhdellä jos toisellakin?! En yleensä koe sellaisia tuntemuksia, mutta nyt jostain syystä oikeasti ajattelin niin negatiivisesti, ja niin on käynytkin. Olen tosi tosi pahoillani Emmastiina ja Vilmiina! :-(
Mamille toivotan kärsivällisyyttä, vielä on toivoa... Me kaikki ollaan hengessä mukana, tää on ryhmä, joka kannustaa ja elää mukana hyvässä ja pahassa. Suuret kiitokset sulle siitä, että olet niin ahkerasti päivittänyt listaa; on ollut ihana tarkistaa ihan päivittäin että missä kohtaa minä ja muut mennään.
Alexandralle piti sanoa, että jännä että "tiesit" jotenkin itsekin, että limiksessä on vikaa. Onneksi se on kuitenkin vaiva, johon nykylääketiede antaa apua. Olen ihan varma, että teidän perheeseen vielä lapsi saadaan!! Tsemppiä ja kiitos kovasti kun aina jaksat kannustaa sinäkin.
Marjanalle ekstrasuuret peukutukset!! Vielä on toivoa ihan reilusti - joillain todella näkyy plussa vasta pari päivää kun menkkojen olis pitänyt alkaa! Toivon sydämestäni teille sitä plussaa ja onnellista odotusta, on teidän vuoro!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
Ja Sanniskaiselle isot onnittelut, ONNEA raskauteen!! :-)
Nyt en sitten muista muitten juttuja, anteeksi... Mutta kaikille tietysti paljon tsemppiä ja onnea ja kaikkea hyvää muutenkin!
).( Tässä kierrossa on taas ollut tosi hienoja tuntemuksia. Ajattelen sen niin, että valkkari on ystävä, koska sillonhan tuolla tapahtuu jotain?? No, sitä on taas saatu runsaasti. Raudan maku on joskus aiemminkin vieraillut mutta tässä kierrossa sitä on ollut suussa melkein joka päivä oviksesta lähtien. Nännit on kipeet ja oikealla puolella on nippailutuntemuksia ollut joka päivä, kerran oikein SATTUI (jos olisin ollut nukkumassa olisin herännyt siihen, tämä tapahtui dpo 4-5 yöllä) ja muuten nippailee vaan. Kummastelin sitä tiistaina gynelle kun hän sanoi että olen ovuloinut vasemmalta, että miksi sitten oikealla tuntuu. Niin hän selitti, että mulla munasarjat on melkeenpä "edessä" (se "vasen") ja "takana" (se "oikea") että siksi tuntuu vähän missä sattuu. Tänään kyllä alkoi juilia silleen että menkat ovat tulossa ja olishan se ollut todellinen ihme, jos tässä kierrossa olis tärpännyt. Olen ollut tosi masentunut tämän kierron ajan.. Sekin voisi olla raskausoire mutta luultavasti on ennemmin oire ikäkriisistä, joka jyllää kovasti tällä hetkellä.
Mutta se tältä erää. Olen tänään alkanut haaveilla kissanpennuista molemmille naarailleni keväällä. Jos ei sitä ihmislasta anneta vielä(kään) niin jos sitten edes kissanpentuja saisi...
Luultavasti jatkan muuten silti Clomeilla vaikka oma Suomen gyneni sanoikin niin tylysti. Belgian gyne on ollut sitä mieltä että miksi lopettaa kun ne selvästi toimivat (mutteivät liikaa).
Ja Galluppiin vielä: Meillä makoillaan ja hellitellään aina seksin jälkeen. Jälki"leikki" on usein pitempi kuin esileikki.. ;-) Vasta kerran olen nyt nostanut jalat seinälle ja ollut siinä mahdollisimman pitkään. Mutta yleensä makoilen aina vähintään 10 minuuttia ja usein kauemmin. Enkä säntää suihkuun, en ole mitenkään siisteysintoilija tai spermavastainen tai superpuhdas, musta on kiva tuoksua "meiltä" :-)
Hyvää yötä ja kauniita unia, kanssakuumeilijat!
t. Gabriela kp lauantaina 26/27-31 (dpo 11 tai 12)
Muoks: korjattu että se oli dpo 4-5 yöllä kun SATTUI, eikä kp 4-5 :-)
Tunti sitten viimein kotiuduttiin reissusta ja oli pakko tulla nopeasti kurkkaamaan miten täällä. En ole koko lomaviikkona ollut netin ääressä, joten ihan pimennossa olen.
Nyt en ehdi kunnolla viikon ajalta kirjoittelua lukemaan, mutta pikku hiljaa. Äkkiseltään huomasin 3 plussannutta. Mielettömän paljon onnea!!!! Ihanaa!!! Paljon tarrasukkia matkaan. Toivottavasti tulee vielä paljon paljon plussia muillekin bd! Ja pahoittelut tädin tavoittamille.
Minä taidan uskaltautua huomenna aamulla testin ääreen. Mitään oireita ei ole. Menkkamaisia tuntemuksia eilisestä lähtien eli tätiä pelkään alku viikosta odottavani, mutta toivottavasti ei. Tämä onkin nyt normaalia pidempi kierto, ehkä jopa 35-36pv ovulaation mukaan. En onneksi sortunut reissussa raskaustestejä ostelemaan.
Loma oli ihana ja aurinkoinen. Tosin loppui vähän kurjasti, kun mies aloitti viime yönä ripuloimaan ja laatoitti tänään Las palmasin lentokenttää... Toivottavasti muu perhe selviää tästä. On meinaan mun mielestä kamalista kamalin tauti tuo vatsatauti.
Lilian kp32/29-31(36?)
Enkä usko enää plussaksi muuttuvan tässä kierrossa. :'( Luulisi että haamu sieltä ainakin näkyisi. Nyt Dpo 12 ja sunnuntai-iltana pitäisi tädin saapua.
Torstai toivoa täynnä? Ei ainakaan täälä pidä paikkaansa...
Marjanalle voima ja tsemppihali. Rukouksissani olet edelleen.