Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä joka hoitaa kaiken

Vierailija
01.12.2011 |

Alan olla totaalisen puhki. Syynä seuraavaa : Vaimoni ei tee yhtään mitään perheemme eteen. Esimerkkejä: Minä hoidan perheemme kaikki laskut, mikäli en sitä tee, ne jäävät maksamatta. Meillä on 2 alle kouluikäistä lasta joiden harrastuksiin viemiset, vaateostokset, syntymäpäivät ym minä hoidan ja junailen. Nyt kun on tulossa joulu, minä hommaan lasten lahjat, vaimoni ei osallistu ollenkaan. Häntä kiinnostaa ainoastaan ruuat, joita omalle suvulleen jouluna meillä tarjoaa. Kun yritän puhua asiasta ja osallistumisesta, hän haukkuu minua hulluksi. Ainoa mistä hän on oman sukunsa lisäksi kiinnostunut, on huonekalujen loputon siirtely. Hän ei kysele mielipidettäni vaan esim olojuoneen kalusteet vaihtavat paikkaa viikon välein. Muutenkaan hän ei mielipidettäni kysele missään asiassa, jyrää vaan. Mitä tehdä, alkaa olla henkisesti ihan piipussa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin valittaa, jos asiat on pielessä. Meillä mies ei osallistu mihinkään ja on lähestulkoon aina töissä. Vapaa-ajat katsoo telkkaria tai on koneella. Olen vastuussa meillä kaikesta, mies tuo rahaa taloon, ei muuta.

Tuo lasten kanssa matkalle lähtö kuulostaa kivalta:)

Vierailija
42/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo on ihan normaalia, jos käännetään roolit toistepäin. Eli meillä ainakin.. minä hoidan laskut, kodinhoidon, lapset ja niiden kuskaamiset.. jos haluan lomalle, varaan hotellit, sovin aikataulut jne. Mies tekee lähinnä niitä asioita, jotka koskettavat häntä itseään. Tekee toki pyynnöstä jotain.

Tuskin ostaa joululahjoja, jos en anna listaa käteen. Lapset hän kyllä hoitaa, jos niiden kanssa on että siitä ei tarvitse huolta kantaa. Mutta jotenkin käytännön syistä tilanne on ajautunut tähän. Kyllähän se aika ajoin vituttaa, paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä sinäkään kysele vaimolta, mitä haluaa tehdä vaan teet ihan niin haluat lasten kanssa. Menette ja tulette ilman erillistä ilmoitusta. Teet ruoat vain teille, hankit jääkaappiin vain teille ruoat, huolehdit vain teidän tavaranne, vaatteenne jne.

Jos vaimo kutsuu vieraita, pidä huoli, että et siivoa tai kokkaa vaan lähde lasten kanssa tuntia ennen pois. Älä suostu vaimon pompotteluun. JOsko sitten riittäisiä älliä kuunteluun ja keskusteluun?

Mukavaa matkaa!

Vierailija
44/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hankkinut toisen lapsen tuollaisen puolison kanssa?

Provohan tämä on, mutta vastaavassa tilanteessa olevat: laittakaa laskut suoraveloitukseen. Raha-asioiden hoito nyt ei montaa minuuttia viikossa vaadi, ja jos toisella on niiden kanssa vaikeuksia, ei kannata ottaa riskiä viivästyskoroista ym. Kaikessa muussa voikin sitten hellittää otetta. Osta lapsilel yksi lahja kummallekin ja piilota vaimolta. Käykö muka tosiaan niin, että vaimo ei missään vaiheessa ala järjestellä lahjojen ostoa, jos sinä et evääsi liikauta? Pakota ottamaan vastuuta.

Vierailija
45/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun lapset pyytävät jotain niin sano että pyytävät äidiltä ja kerrot äidille että annatko sille sitä ja sitä

- Varaat lomat ja ilmoitat vaimolle aikataulun ja touhut

- Aikataulutat lasten harrastuksiin viemiset ja hakemiset niin että kerrot vaimolle mitkä hän hoitaa

- Teet lahjalistan ja pistät vaimon ostoksille

- Siivouksista et maininnut mitään, mutta jos nekin jäävät vain sinun harteillesi aloitat vapaapäivänä kaikille käskynjaon eri tehtävistä

Näin ainakin itse toimin. Eli minä suunnittelen ja organisoin ja sitten pistän perheen hommiin sen verran kuin jaksan pitää jöötä yllä.

Toisaalta meillä mies maksaa laskut ja kuskaa yhtä lasta treeneissä (siellä miehelläkin kavereita), mutta minä hoidan ne lahjat ja kahden muun lapsen harrastukset, sekä ruoat ja suurimman osan siivouksista ja kaikki matkat, sekä vierailut. Nyt olen jalka paketissa ja en pysty tekemään lähes mitään, saas nähdä kuinka nopeasti mies hyytyy arjen pyörittämiseen yksin. Mutta nyt on pakko, kun ei ole ketään muutakaan joka voi.

Vierailija
46/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen hoitanut lapsemme muutenkin vauvasta lähtien. Kun vaimoni oli hoitovapaalla, oli lapsella esim sama vaippa aamusta lähtien. Ja taas olin hullu, kun lapsen iho punoitti ja mainitsin siitä. Olisi niin kiva tehdä perheen kanssa jotain esim matkustella, mutta eihän sekään käy. On kuulemma hulluutta lähteä 3 ja 5 vuotiaiden kanssa matkalle. Noh,minähän heitä kuitenkin matkallakin hoitaisin ja perään katsoisin... Emme tee mitään, mitä perheet yleensä yhdessä tekevät ja se myös harmittaa.

Aloittaja

Voisin oikeestaan vaihtaa miestä... mulla on lapset 3v. ja 1v. Olen vielä hoitovapaalla, mutta hoidan lapsia ihan oikeasti :)

Vierailija
47/52 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä hoidan taas meillä...haluatko alkaa kirjoitella minun kanssa, olen kaunis ja kiltti nainen jolla on yksi lapsi ja mies. Olen halunnut miehestäni eroon jo kauan muttei anna eroa. Kirjoita tänne ni annan s.postiosoitteni jos haluat kirjoitella kanssani.

Vierailija
48/52 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minukin mieheni tuollainen !!!!!

Vierailija
49/52 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Aloitus kuulostaa naisen kirjoittamalta. Siksi epäilen provoksi.

2. laskujen maksaminen ja lasten harrastukset ja joululahjat ovat sairaan pieni osa perheellisen hommista. se ei ole kaikki, eikä paljon mitään, varsinkin jos lapset ovat alle kouluikäisiä, niin heillä tuskin on edes paljon harrastuksia tai lahjojen tarvetta. koululaisten harrastukset voivat käydäkin työstä, kilpailua ja jokapäiväistä.

3. eniten työtä on jokapäiväisessä ruoassa ja perheen ruoka ja siivoushuollossa. vaatehuolto jne. teetkö nämäkin ?

Vierailija
50/52 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä tämä on edelleen ihan tosielämästä ja mies olen. Hoidan vaatehankinnat lapsille ja siivoamisen myös. En oikeastaan valita työn määrästä, selviän siitä kyllä ja lasten eteenhän sitä tekee mitä vain. Se siis harmittaa, kun emme toimi PERHEENÄ, eli kun vaimoni ei juurikaan osallistu mihinkään. Lasten puolesta harmittaa kun esim olen muiden 'äitien' kanssa hiekkalaatikolla lasteni kanssa, pistäähän se miettimään, miksei vaimoani siellä näy. Luuseri en ole, luuseri ei asiasta välittäisi.

Vierailija
51/52 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä tämä on edelleen ihan tosielämästä ja mies olen. Hoidan vaatehankinnat lapsille ja siivoamisen myös. En oikeastaan valita työn määrästä, selviän siitä kyllä ja lasten eteenhän sitä tekee mitä vain. Se siis harmittaa, kun emme toimi PERHEENÄ, eli kun vaimoni ei juurikaan osallistu mihinkään. Lasten puolesta harmittaa kun esim olen muiden 'äitien' kanssa hiekkalaatikolla lasteni kanssa, pistäähän se miettimään, miksei vaimoani siellä näy. Luuseri en ole, luuseri ei asiasta välittäisi.

sanoisin valittavalle naisellekin: sitä niittää mitä kylvää. Itse olet itse eukkosi vapaaehtoisesti nainut ja lapsia tehnyt ja hyvin sen pesä sulle on kelvannut. Turha narista.

Vierailija
52/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyvistä hommista. Itse sanoisin, että rasittavaa tuossa onkin juuri se, että täytyy yksin olla vastuussa ihan kaikesta, niin pienistä kuin suuristakin asioista. Mulle oli eron jälkeen iso helpotus pelkästään se, kun annoin itselleni luvan olla järjestelemättä miehen asioita. Mun ei tarvinnut enää muistuttaa sitä lasten juhlista tai harrastuksista tai käskeä sitä soittamaan äidilleen tämän syntymäpäivänä. Nyt saa ex-anoppi jäädä ilman onnitteluja, mutta eipähän ole enää syy minun.

2. laskujen maksaminen ja lasten harrastukset ja joululahjat ovat sairaan pieni osa perheellisen hommista. se ei ole kaikki, eikä paljon mitään, varsinkin jos lapset ovat alle kouluikäisiä, niin heillä tuskin on edes paljon harrastuksia tai lahjojen tarvetta. koululaisten harrastukset voivat käydäkin työstä, kilpailua ja jokapäiväistä.