Isä joka hoitaa kaiken
Alan olla totaalisen puhki. Syynä seuraavaa : Vaimoni ei tee yhtään mitään perheemme eteen. Esimerkkejä: Minä hoidan perheemme kaikki laskut, mikäli en sitä tee, ne jäävät maksamatta. Meillä on 2 alle kouluikäistä lasta joiden harrastuksiin viemiset, vaateostokset, syntymäpäivät ym minä hoidan ja junailen. Nyt kun on tulossa joulu, minä hommaan lasten lahjat, vaimoni ei osallistu ollenkaan. Häntä kiinnostaa ainoastaan ruuat, joita omalle suvulleen jouluna meillä tarjoaa. Kun yritän puhua asiasta ja osallistumisesta, hän haukkuu minua hulluksi. Ainoa mistä hän on oman sukunsa lisäksi kiinnostunut, on huonekalujen loputon siirtely. Hän ei kysele mielipidettäni vaan esim olojuoneen kalusteet vaihtavat paikkaa viikon välein. Muutenkaan hän ei mielipidettäni kysele missään asiassa, jyrää vaan. Mitä tehdä, alkaa olla henkisesti ihan piipussa.
Kommentit (52)
kauniisti sanottuna vaimollasi taitaa olla jonkin sortin ongelma.
ota lapset ja vaihda maisemaan, tullainen vaimo joutaa kiertoon!
Ei kai muuta voi kuin yrittää istuttaa vaimo alas ja yrittää saada kuuntelemaan, miltä susta tuntuu. Toivottavasti saatte muutosta aikaan, tsemppiä!
sukupuolet vaihtaen. Varmaan suurimmalla tai ainakin suurella osalla muistakin äideistä. Onhan se mies täällä paikalla ja jos lapsi siltä jotain pyytää niin antaa, ja jos pyydän niin saattaa vaikka iltapalat antaa, mutta kyllä tämä arjen pyöritys on tasan minulla vaikka on vaativa työkin. Ikävä, mutta näin se on. En aio silti erota. parempi tuokin kuin ei mitään. Tuohan mies edes palkan ja jos minulla on illalla meno, niin on täällä ainakin lastenhoitaja.
Niin, olen hoitanut lapsemme muutenkin vauvasta lähtien. Kun vaimoni oli hoitovapaalla, oli lapsella esim sama vaippa aamusta lähtien. Ja taas olin hullu, kun lapsen iho punoitti ja mainitsin siitä. Olisi niin kiva tehdä perheen kanssa jotain esim matkustella, mutta eihän sekään käy. On kuulemma hulluutta lähteä 3 ja 5 vuotiaiden kanssa matkalle. Noh,minähän heitä kuitenkin matkallakin hoitaisin ja perään katsoisin... Emme tee mitään, mitä perheet yleensä yhdessä tekevät ja se myös harmittaa.
Aloittaja
ja vie Pelastusarmeijan joulupataan. Kai se jollekin hädänalaiselle kelpaa.
Ansaitset parempaa. Suosittelen lämpimästi keski-Eurooppalaista vaimoa tai venäläistä.
Oletko nyt vain isä ja elättäjä, vai saatko edes henkisesti sitä mitä vaimoltasi kaipaat? Onko ongelmanne se, että koet ettei vaimosi rakasta sinua, ainakaan yhtäpaljon kuin sinä häntä? Koetko olevasi jatkuvasti antamassa, etkä koskaan saamapuolella?
Ehkä sinun pitäisi nyt tarttua härätärtä sarvista ja keskustella vakavasti siitä mitä vaimosi kokee saavansa ja antavansa parisuhteellenne ja perheellenne. Jos et pysty keskustelemaan vaimosi kanssa mitenkään järkevästi ja rakentavasti, suosittelen ottamaan yhteyttä joko yksityiseen parisuhde/perheterapeuttiin tai seurakunnan perheneuvontaan. Sieltä saa neutraalin kolmannen osapuolen tukemaan ja ohjaamaan keskusteluanne parempaan suuntaan.
Pystytkö palkkaamaan mitään apua kotitöihin, kuten siivoukseen tms. johon vaimosi ei osallistu? Auttaisiko joku ulkopuolinen lastenhoitaja lasten kanssa, että saisit omaakin aikaa? Ehkä vaimo hieman havahtuisi itsekkyydestään. Koita hakea ainakin itsellesi apua, jos tuntuu ettet jaksa. Miehelläkin on lupa uupua ja hakea apua kun on vaikeaa. Voit mennä sinne perheneuvontaan yksinkin keskustelemaan. Tilanteenne kuulostaa kohtuuttomalta kannaltasi. Ei tuohon tarvitse tyytyä.
Onni lapsille, että heillä on noin hieno ja rakastava isä. Toivottavasti asiat helpottuvat.
olet yh, mutta liitossa vielä. Useinmiten se äiti vetää koko hoitoa, nyt vain sun osallesi on kaatunut tämä akkana oleminen. Itse erosin exästäni, kun ei tehnyt just mitään perheen eteen. Paljon helpompi kun on yksi huollettava vähempänä. Suosittelen!
MIKSI teit hänen kanssaan toisen lapsen? Tuohan alkaa olla jo lastensuojeluasia.
Niin, olen hoitanut lapsemme muutenkin vauvasta lähtien. Kun vaimoni oli hoitovapaalla, oli lapsella esim sama vaippa aamusta lähtien. Ja taas olin hullu, kun lapsen iho punoitti ja mainitsin siitä. Olisi niin kiva tehdä perheen kanssa jotain esim matkustella, mutta eihän sekään käy. On kuulemma hulluutta lähteä 3 ja 5 vuotiaiden kanssa matkalle. Noh,minähän heitä kuitenkin matkallakin hoitaisin ja perään katsoisin... Emme tee mitään, mitä perheet yleensä yhdessä tekevät ja se myös harmittaa.
Aloittaja
ihan samaa on joka toisella naisella, vaipat, matkat ym. Jos et meinaa kestää, niin eroa, mutta ihan normitilanne tuo on, valitettavasti, teillä on vaan roolit eri päin. Ilmeisesti vaimosi kuitenkin oli hoitovapaalla ja piti huolta silloin lapissta. Sitä ei moni mies tee, teitkö sinäkään?
lastensuojeluasia. Jos sinne tulee vaan pieniä pisuja niin kyllä sitä voi aamusta iltapäivään pitää ihan hyvin, muu on ihan turhaa tuhlausta.
Missä vaiheessa vaimosi alkoi lipsua vastuusta? Halusiko hän kuitenkin itse lapsia? Kai olette jo ennen lasten syntymistä keskustelleet perhekuvioista, töistä, kasvatuksesta jne., joten uskoisi vaimonkin jotenkin varautuneen äitiyteen.
Sinun pitäisi pystyä jotenkin luovuttamaan osa asioiden hoitovastuusta vaimollesi ja pakottaa hänet pysymään vastuussa ja kieltäytyä paikkaamasta hänen tekemättäjättämisiään. Talousasiat ovat ehkä liian vaarallisia vaimosi vastuulle, mutta mitä haluaisit hänen hoitavan, mitä nyt joudut itse yksin tekemään? Aloita jostain konkreettisesta asiasta.
Voit ihan rehellisesti sanoa, ettet koe tilannetta nykyisellään reiluksi. Ja että haluaisit nyt pian muutosta, ennen kuin asiat paisuvat ja joudut oikeasti alkaa harkitsemaan eroa.
Ei sun tarvitse hoitaa niitä asioita. Riittää kun maksat laskut. Laskujen maksaminen on helppoa nykyään. Silti sekin koetaan taakaksi. Ajatella ettei tarvitse lähteä pankkiin asti. Voi maksaa kotona. Sama astianpesukoneen kanssa. Kukaan ei jaksa ottaa astioita pois koneesta tai siirtää likaisia koneeseen.
Ei sentä tarvitse tiskata. Ihmisen laiskuus on aina vakio.
Ei sairasta masennusta .. Käy kampaajalla, urheilee ja hoitaa itseään, mutta ei perhettäån.
Vaimosi taitaa olla naispuolinen narsisti ??
antaa kyllä aina kun haluttaa ja ottaa suuhun jos vaan vihjaileekin sinne suuntaan, muuten on ihan veltto paska.
vaimo. Eli täys paska. Menin ja tulin miten lystäs. Mies teki KAIKEN! No en ole enää. Löysin sisäisen kotihengettäreni varsin myöhäisessä iässä. Onneksi ei mies lähteny. Nykyisin teen mielelläni kaiken ja mies otti riskin, kun halusin vielä lapsen. Tuntui hyvältä ja pahaltakin, kun mies kyynel silmäkulmassa sanoi miten upeasti hoidan vauvaa.. On kuulema kauneinta mitä tietää. Esikoiset hoiti mies :(
Pistä nyt vaihtoon herran tähden.
Tämähän kuulostaa samalta, mitä monet äidit täällä valittavat. Mies hoitaa jotain itseään kiinnostavia ja kaikki muu on vaimon kontolla.
Lycka till!