Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - JOULUKUU

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ekstra ultrassa neuvolalääkärillä. Ei ottanut mitään mittoja, mutta molemmat huiskivat täyttä vauhtia masussa. ;)

Nippe 11+1

Vierailija
62/75 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nippe, että sulla on jo noin paljon viikkoja kasassa. Pakko minun on seurata sinun raskautta tuolla odotuspuolella, vaikka yritän vierottautua tältä palstalta...

Omassa navassa ei mitään uutta. Mieli myllertää, toisaalta tuntuu etten itsekään enää halua sitä kolmosta. Haluaisin kokea raskauden, synnytyksen ja vastasyntyneen, mutta yövalvomiset, uhmaiät, päivähoitorumban aloitus alusta jne ei niin houkuttekaan.

Ja sitten taas, jos oviksen aikaan ei ole puuhailtu, harmittaa ihan kympillä. Että enpä taida tietää itsekään mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori Minttu kun vastaus on kestänyt. Ei ole tullut käytyä tällä puolella vähään aikaan.

Eli sinne suljettuun ryhmään pääsee, kun klikkaa tuosta vasemmalta ryhmät ja etsii sieltä "keskenmenon kokeneet", siihen sitten liittymispyyntöä niin käyn hyväksymässä.

Itse kirjoittelen nyt vallan siellä, kun tuntuu toisinaan ikävälle avautua tässä julkisella puolella.

Ja ryhmään ovat tervetulleita siis kaikki keskenmenon kokeneet; kuumeilevat, odottavat ja tukea kaipaavat ja tietty kaikki keltä riittää tukea meille muille.

-iitu 7+6 / meneillään oleva toinen keskenmeno ??

Vierailija
64/75 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat eilen illalla, sen verran niukkaa kuitenkin oli vielä illan ja yön aikana, että lasken ensimmäiseksi kiertopäiväksi vasta tämän päivän. Jos jotain positiivista pitää hakea niin se, että kierto edelleen säännöllinen ja että eipä mitään mahkuja olisikaan tärppiin ollut kun väärään aikaan oltiin liikenteessä sillä mielellä.

Tervetuloa iitu85 mukaan tähän mukavaan joukkoomme vaikkakaan meitä yhdistävä kokemus ei todellakaan ole iloinen. Jos haluat, voit laittaa hiukan taustatietoja itsestäsi niin lisään ne sitten tuohon esittelyysi.

Suljettua foorumia joskus mietittiin, mutta se jäi syystä tai toisesta toteutumatta.

Nipestä ei ole kuulunut mitään, voi kun viiva ja toivon pilkahdus olisivat jo vahvempia.

t. Vilmis, joka on vakaasti päättänyt tässä kierrossa kellistää miehen juuri oikeaan aikaan :)

Vierailija
65/75 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Iitu, 26v. Esikoista kuumeillaan. Sain keskeytyneen keskenmenon rv 18, 11/2011. Syytä ei vielä tiedetä, eikä varmaan koskaan saada tietääkään..

Suru on edelleen niin suuri, että haluaisin vain musertua sen alle. Päivä päivältä huomaan silti vauvakuumeen nostavan päätään enemmän ja enemmän.

Ensin pitäisi kuulemma odotella kahdet normaali kuukautiset, ennen kuin saan taas syödä Clomifenia ovulaation aikaan saamiseksi.

Toivottavasti ne menkat vaan tulis sieltä nyt sit nopeasti, normaalisti kiertoni on ollut kaikkea 28-58 väliltä…

En tiedä kumpaa pelkään enemmän, sitä että tulen raskaaksi vai sitä etten tule.

Avasin nyt tuonne ryhmiin meille oman ryhmän ”keskenmenon kokeneet”. Se on salainen ja sinne pääsee vain mukaan liittyneet.

Toivoisin, että siellä voidaan keskustella koko keskenmenon tunnekirjosta, eli tervetuloa mukaan kaikki saman kokemuksen omaavat, kuumeilevat tai kuumeettomat, odottajat tai jo vauvan saaneet.

Teillä tuntuu olevan täällä oma porukka ja mielestäni suljetulla palstalla voi hyvin käydä myös sellaista yleistä keskustelua jokaisen kuulumisista..

Laittakaa siis rohkeasti liittymispyyntöä niin voidaan keskustella omassa ryhmässämme.

-iitu

Vierailija
66/75 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että täällä on pari viime kuussa plussannutta. Onnea paljon ja tarrasukkia vauvalle matkaan!

-iitu

Vierailija
67/75 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu reissunpäällä, joten en oo oikein päässy tänne palstailemaan ja huomenna taas uudelleen reissuun... Eli plussa se taitaa oikeesti olla. Keskiviikko ois ollu virallinen testipäivä ja sillon oli jo selkee plussa ja äsken plussasin jälleen ;) Kävin tänään myös verikokeissa varmistaakseni asian, mutta en tuloksia kehdannut soittaa...

En katoa tältä palstalta kyllä minnekään, en uskalla. Koska en oo uskaltanu ilmoittaa lapsettomuuspolille, jonne ois pitäny testipäivänä ke heti ilmoittaa... en uskalla varata neuvolaa/ilmoittaa sinne, koska aina kun oon niin tehny, on tullu keskenmeno. Jotenkin haluais tehdä aivan kaiken toisin kuin aiemmissa, jos se auttais tällä kertaa pääsemään maaliin asti... No en silti aio kuiteskaan ruveta ryyppäämään tai polttamaan ;)

Anir: Kyllä tää aika uskomattomalta tuntuu, mutta toisaalta en oo uskaltanu iloita tippaakaan, odotan vaan, että milloin taas tulee kylmää vettä niskaan...

Vilmis: Pahoittelut menkoista!

Iitu: Pahoittelut keskenmenosta. Ja suru on varmasti vielä pahempaa, kuin asia havaitaan noin myöhään! Samat tunteet, en tiedä kumpaa pelkäsin enemmän, että en tule koskaan raskaaksi, vai sitä että jos tulen, että saan taas keskenmenon. Nyt odotellaan sitä kolmatta keskenmenoa paraillaan ja pelottaa niin kamalasti...

Vierailija
68/75 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upeeta Nippe! Tuhannet onnittelut :) Nyt toivotaan et kaveri pysyy matkassa! Ja nyt sit alkaa toisenlainen "ressaaminen". Enää ei tartte ressaa kun ei tuu raskaaks, vaan nyt sit resstaan 9kk siitä et onko kaikki hyvin ja et kaveri pysyy matkassa. On tää naisen osa rankkaa... Välillä tuntuu ihan tyhmältä ressata kaikesta, kun itse ei kuitenkaan pysty siihen vaikuttamaan miten raskaus jatkuu. Mut koita Nippe sä nyt olla panikoimatta :) Mä en siinä onnistunu :P Vielä tarrasukkia kovasti sulle matkaan!

pupuliini

Vierailija
69/75 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu: Onnea plussasta! Kiva, että joku menee samaa tahtia! Tosin mulla on vaan aina tapana ollu tippua kyydistä....

Pupuliini: Paniikki päällä koko ajan. Miten selvitä reissusta kavereiden kanssa, kertomatta raskaudesta? Siis en tahtoisi kertoa, kun on niin alussa ja historia on mikä on. Toisaalta tää pariskunta odottaa esikoista keväällä syntyväksi... että oishan se kiva puhua, mutta... en tiedä sitten miten selitän juomattomuuden?! Entä sitten joulu... ollaan perheen parissa... mites sitten selitellään. Toisaalta ois valtavan ihana kertoa jouluna (käyn ultrassa pari päivää ennen joulua), mutta sitten kaikki innostuis ja entä jos tuottaisin jälleen pettymyksen??

Vierailija
70/75 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe ja Minttu, onko teillä raskausoireta?

Sulla on Nippe vaikeita kysymyksiä. Olen itse miettinyt noita samoja kysymyksiä tuhat kertaa, että mitä teen jos vielä joskus raskaudun, miten raskauden saisi pidettyä salassa mahdollisimman pitkälle...

Minä olin aikoinaan kaverini häissä, just olin tehnyt raskaustestin kuopuksesta. Oltiin häissä opiskelukaveriporukalla ja kärähdin heti alkuunsa, kun en ottanut viinaksia. Ei mennyt sekään läpi, kun tarjouduin kuskiksi, hääjuhla oli jossain korvessa. En minäkään haluaisi ihan alkuvaiheessa kertoa kellekään, pelko keskenmenosta jäytäisi kuitenkin takaraivossa.

No, minä en taida edes raskautua, joten ei kannattaisi ressata näillä ajatuksilla.

Toivotaan Nippe että kolmas kerta toden sanoo ja yliajalle pääset tuskailemaan, että syntyis jo :)

Vierailija
71/75 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ihana tunne, mutta varmasti myös kovasti pelottaa. Koskaan ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan, joten voisko sitä kuitenkin yrittää nauttia jokaisesta päivästä? Vasta jos itse joskus vielä plussaan niin tiedän, miltä sitten tuntuu yrittää luottaa tulevaan.

Olen yhtä utelias kuin anir: onko teillä Nippe ja Minttu jotain oireita? Muistan kuinka Nippe viime kuun pinossa sanoi mulle, etten saa hänestä oireiden perusteella viime kierrossa jännäyskaveria. Ja kuinkas sitten kävikään ;) Ihanaa!

Voi kun anir suakin onni potkaisisi ihan sattumalta ja yllättäen. Mä oikeastaan toivoisin, että minäkin yllättäen olisin raskaana vielä jonain päivänä. Jotenkin tuo keskenmennyt raskaus tuntui niin ihanalle, koska se tuli ihan yllätyksenä, ilman yrittämistä, luomuna.

En haluaiskaan alkaa stressata yrittämisestä, haluaisin elää päivä kerrallaan ja olla miettimättä koko asiaa. Mutta kun raskaus- ja vauvakuumeilen niin kovasti ettei se unohtaminen varmaan kyllä onnistu.

Esikoinen kasvaa ja on jo "iso" poika ja mä märehdin, että meneeköhän taas kolme vuotta ennen kuin seuraava raskaus saa alkunsa.

Vierailija
72/75 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Toivottavasti teillä onnistaisi myös. Ihanaa kun käyt täällä aina välillä!! Mie en tältä palstalta uskalla karata pois varmaan ikinä, vaikka miten kävisi... Toivotaan parasta ja PELÄTÄÄN pahinta! Täällä raskausoireita ei oikeestaan oo, ehkä vessassa saa juosta entistä tiheempään ja välillä outoja menkkamaisia masukipuja...

Vilmis: Joo nää on jotain salatiedettä raskautumiset siis ja pahinta on ettei kukaan voi taata että tämäkään onnistuisi tai, että onnistuisimme ikinä pääsemään loppumetreille... Toivottavasti teilläkin tärppää!

Soitin tänään tuloksen siitä verikokeen hcg:stä. Eli otettu dpo 15 (4+1) ja oli jotain 570 se arvo. Että kait sitten nuo useammat raskaustestit on ollu oikeessa, mutta eihän ne toki näytä että montako viikkoa tätä kestää...

Vierailija
73/75 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis,

Kävin hakemassa Foli-B-vitamiinilisän, josko sillä olis jotakin vaikutusta limakalvoihin ja hyvän onnen sattuessa olis kohdussa tarttumapintaa. Sanoin myös miehelle, että sekin sais niitä syyä. Ei varmana syö ennenku lukee ohjeen ja sit sillä kolahtaa itsetuntoon se "sperman laadun parantamiseksi". Luultavasti keskustellaan vielä tovi ennenku hän niitä suostuu syömään. Meillä ei miehen spermassa pitäisi olla mitään vikaa, ei olla tutkittu, mutta ainakin viimeksi tärppäsi heti kun mun kroppa saatiin kuntoon. Ei kai siitä silti haittaa ole..

Mutta foolihaposta ja b-vitamiinista tulikin mieleen kaikki jipot ja kikkakolmoset mitä kerrotaan raskauden alulle saamista auttavan.. Mitäs niitä olikaan; greippimehu nyt ainakin, en muista sen vaikutusta. Ja punaviiniä lasi/pvä ovulaatiosta loppukiertoon asti, en muista senkään vaikutusta.

Tietääkö kukaan mitään muita tai muistaako näille kukaan sitä syytä?

-iitu (odotellaan vielä niitä eka tätejä..)

PS. Mainostan vielä sitä ryhmää. Eli tuolta sivun vasemmasta reunasta "ryhmät" ja sitten liittymispyyntöä tulemaan siihen "keskenmenon kokeneet". Yritän niitä hyväksyä mahd. pian, mutta annan kyllä mielelläni myös ylläpito-oikeuksia muillekin. Meillä on siellä jo keskustelua vauvakuumeilusta ja toivottavasti myös odottajia saataisiin mukaan.. Pääsette sitten ainakin keskustelemaan vaikka kahdessakin eri paikassa (täällä ja siellä) vaikka vähän fiiliksen ja asian mukaan.. :)

Vierailija
74/75 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat loppuivat tänään, tai ehkä pian lorahtaa taas enemmän. Hyvin niukat olivat verrattuna aiempiin. Ja myöskään mitään kipuja tai kramppauksia ei ollut kuten aina mulla on. En sitten tiedä onko se huono asia, onkohan limakalvo ollut jotenkin todella ohut tai jotain. Osaako joku sanoa? Yleensä siis vuodan vuotamalla ainakin viitisen päivää ja viime kierrossa oikeastaan vasta seitsemäntenä päivänä ei enää tullut mitään. Ajallaan kuitenkin alkoivat. En mä tiedä, ehkä mun melko raju painonpudotus- ja kuntoiluprojekti kuitenkin alkavat vaikuttaa kuukautiskiertoon. En tiedä. Kai normaalipainoon pääseminen kuitenkin pitkällä tähtäimellä on hyvä asia raskautumismahdollisuuksien kannalta.

Pitäis varmaan kanssa alkaa popsia jotain vitamiinilisiä raskautumisen mahdollisuuksien parantamiseksi. Pitääkin ostaa iitu tuota samaa vitamiinia. Mun mies ei ikimaailmassa moisia kyllä popsia ala. Ja meillä syynä tärpppäämättömyyteen on kyllä varmaan mun oligo-ovuloiminen. On kyllä niin pölö mutta kuitenkin niin kuvaava nimitys tälle mun raskautumisen esteelle :) Pakko hymyillä tuolle diagnoosille, on se niin hassunkuuloinen.

Ja Nippe: mä olen niiiiiin onnellinen sun puolesta! Vaikka sua pelottaa niin nauti kuitenkin näistä alkuhetkistä ja saa voimaa niistä. Tämä kerta voi onnistua loppuun saakka!

Mä olen kanssa kuullut tuosta punaviinin nauttimisesta ovulaation jälkeen. Punaviinistä saa rautaa joka vahvistaa verta joka vahvistaa kohdun limakalvoa. Vai?

Greippimehusta olen kanssa kuullut hyvää mutten muista miten se vaikutti. Tekikö kohdunkaulan ominaisuudet happamuuden takia otollisemmiksi siittiöiden etenemiselle?

Mä taidan kanssa ottaa kaikki kikkakolmoset käyttöön ja tässä kierrossa yrittää kaikkeni viimeiseen saakka. Saattaa mies kyllä ihmetellä kun yritän kammeta hänet puuhiin useamman kerran. On siis melko halutonta sorttia ;)

Vierailija
75/75 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: Kyllä minä olen oikeastaan toivoni menettänyt, että meille ei enää vauvaa suoda :( Mies vaan tuhahtelee, kun otan vauva-asian puheeksi. MOlemmat lapsemme sekä se keskenmennyt saivat tosi helpolla alkunsa, mutta nyt ei tärppää sitten millään. Mies totesikin kerran, ettei se enää tällä iällä tärppää (minä olen 35v, mies 39).

Kuitenkaan en osaa olla haaveilematta, kun kaikesta huolimatta mies ei ole vaatinut ehkäisyä eikä sitä käytetä sen harvan kerran kun puuhastelemaan innostutaan.

Yritä nyt Nippe kuitenkin nauttia raskaudesta, vaikka tiedän että vaikeaa on.

Minä kokeilin joskus tuota greippimehua ja se pidensi minulla kiertoa ja vähensi valkovuotoa. Kaksi kiertoa kokeilin enkä ole sen koommin juonut.

Onnekseni olen pysynyt päätöksessäni enkä ole laskenut kiertopäiviä. Ei siis hajuakaan, mutta noin viikon kuluttua täti kurvaa taas paikalle. Tietty, kun on ilta miehen kanssa kaksistaan tiedossa.