Hei! Onko teistä joku liittynyt Face book-yhteisöön?
Millainen se on ja mitä toimintaa sillä on? Olen huomannut, että viime aikoina monet ystäväni ovat puhuneet tästä yhteisöstä. Ilmeisesti se toimii ainoastaan internetissä.
En löydä oikein tietoa siitä, kun siihen pitäisi ensin liittyä. Hullunkurista toisaalta!
Mitä tämä yhteisö ajaa takaa? Onko se jotenkin poliittisesti tai uskonnollisesti aktiivinen? En haluaisi sotkeentua mihinkään ideologiaan.
Kiitos vastauksistanne!
Terveisin A. K. Järvelästä
Kommentit (11)
Se on vähän sellainen Vapaamuurarien tyylinen yhteisö rituaaleineen ja heimovaatteineen.
Sun täytyy kysyä tarkemmin joltain joka kuuluu siihen. En itse kuulu.
Onko todella näin, miten kirjoitit? Miten ystäväni on saatu siihen houkuteltua? Missä näitä rituaaleja suoritetaan ja millaisia ne ovat?
Olen kysynyt ystäviltäni tästä yhteisöstä, mutta en oikein pääse perille kaikesta. He kertovat kuulleensa uutisia ja asioita yhteisöltä ja jotenkin nopeammin kuin esimerkiksi televisiosta tai radiosta. He pelaavat myös jotain pelejä keskenään, tapaavat muita ystäviä ja näyttävät kuvia. En ymmärrä, mikä tämän yhteisön tarkoitus on. Ja miksi se on niin salamyhkäistä. Miksei tästä yhteisöstä saa tietoa ilman liittymistä? Se ei kuitenkaan kai maksa mitään?
Terveisin A. K.
vai onko facebookin sisällä joku yhteisö?
liittymismaksua en muista, mutta vuosimaksu on 400e. Onhan se kerran vuodessa kertamaksuna tuntuva, mutta ei yhteisön arvoa voi rahassa mitata.
Tarkoitatko facebookia yleisesti vai onko facebookin sisällä joku yhteisö?
En tiedä, onko tuon yhteisön sisällä pienempiä yhteisöjä, mutta puhun tästä kattojärjestöstä. Tai niin ainakin luulen. Yhteisöön pääsemiseksi tarvitsee internetyhteyden. Ikärajasta en tiedä, mutten ole kuullut pienten lasten olevan jäsenenä. Ystäväni ovat sanoneet, etteivät halua lasten liittyvän alle 14-vuotiaina.
Yksi ystävistäni kertoi, että yhteisö vaatii huomattavasti läsnäoloa, vaikkakin etäyhteydellä internetissä. Lomamatkallaankin täytyi kertoa yhteisön jäsenille tekemisistään.
Onko teistä siis joku tässä yhteisössä?
Terveisin A. K.
On maksullinen liittymismaksua en muista, mutta vuosimaksu on 400e. Onhan se kerran vuodessa kertamaksuna tuntuva, mutta ei yhteisön arvoa voi rahassa mitata.
Voi Luoja. Tämä kuulostaa aivan kauhealta. Pitäisikö minun yrittää puhua ystäväni pois sieltä? Pääseekö sieltä pois? Kaikki tämä kuulostaa todella huolestuttavalta. Yhteisöön on liittynyt kaksi ystävääni, serkkuni, koko veljen perhe ja moni tuttava.
Terveisin A. K.
ja jos sulla on nykyaikainen älypuhelin niin sitä kauttakin pääset facebookiin jos olet sinne kirjautunut.
Voi Luoja. Tämä kuulostaa aivan kauhealta. Pitäisikö minun yrittää puhua ystäväni pois sieltä? Pääseekö sieltä pois? Kaikki tämä kuulostaa todella huolestuttavalta. Yhteisöön on liittynyt kaksi ystävääni, serkkuni, koko veljen perhe ja moni tuttava. Terveisin A. K.
Pahoin pelkään, ettet saa puheillasi tuttaviasi pois Face bookista. Aivopestyjä ovat, eikä elämä ilman Face bookia ole mitään.
Olen itse siellä, kysy mitä haluat. Vastaan kysymyksiisi Face book yhteisön antamien ohjeiden mukaan.
Kyllä internetissä toimii ja jos sulla on nykyaikainen älypuhelin niin sitä kauttakin pääset facebookiin jos olet sinne kirjautunut.
En minä halua liittyä yhteisöön, jonka toimintatapoihin en voi etukäteen tutustua. Ja tuo 400 euron vuosimaksukin tuntuu todella kohtuuttomalta pienituloiselle. Onko vuosimaksu perhekohtainen?
Mitä säännöllistä toimintaa tuolla yhteisöllä on? Missä he tapaavat? Ei kai koko toiminta voi olla täysin internetissä tapahtuvaa? Miten yhteisö sitouttaa ihmiset piireihinsä, kun kaikki sinne tuntuvat haluavan?
Terveisin, A. K.
Melkein olisi voinut mennä hyvänä vitsinä, mutta nopeasti meni maku.
Voi Luoja. Tämä kuulostaa aivan kauhealta. Pitäisikö minun yrittää puhua ystäväni pois sieltä? Pääseekö sieltä pois? Kaikki tämä kuulostaa todella huolestuttavalta. Yhteisöön on liittynyt kaksi ystävääni, serkkuni, koko veljen perhe ja moni tuttava. Terveisin A. K.
Pahoin pelkään, ettet saa puheillasi tuttaviasi pois Face bookista. Aivopestyjä ovat, eikä elämä ilman Face bookia ole mitään.
Olen itse siellä, kysy mitä haluat. Vastaan kysymyksiisi Face book yhteisön antamien ohjeiden mukaan.
Kiitos vastauksestasi! Haluaisin tietää ihan kaiken.
Mitä sinä teet yhteisössä? Onko sinulla joku rooli (esimerkiksi jonkun ryhmän vetäjä, varainhankkija, tiedottaja)? Mistä sait tietää tästä yhteisöstä ja kuuluuko perheenjäseniäsi siihen?
Mitä tapahtuu, jos joku haluaa lähteä pois? Saako työnantaja tietoon, kuuluuko yhteisöön vai ei? Onko toimintaan pakko osallistua (ja mitä se toiminta käytännössä on?), jos on liikuntakyvytön? Ystäväni on pyörätuolissa ja valittaa usein, että lonkkaa alkaa särkeä, kun on liikaa Face bookissa.
Terveisin A. K.
rituaaleineen ja heimovaatteineen.
Sun täytyy kysyä tarkemmin joltain joka kuuluu siihen. En itse kuulu.