Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urjalan tragedia?!

Vierailija
22.11.2011 |

Kyllä tässä maassa nyt tätä tragedia- termiä viljellään ihan joka suuntaan. Isä polttomurhaa lapsensa, se on mielestäni kiistatta valtava tragedia joka koskettaa monia. Nuori mies kuolee oman käden kautta oltuaan oikeudenkäyntiprosessissa petoksista. Sitäkin lehdet nyt kaupittelevat tragediana, jota koko kylä suree valtavalla kynttilämerellä.

Tragedia tuokin, lähiomaisille valtava tuska. Mutta miten näistä kaikista kuolemista Suomessa nyt yhtäkkiä on tullut median rummutuksen kohteita ja kynttilämeriä kootaan koko kansan ja kylän voimin. Muistanpa parikymmentä vuotta sitten, että ei näitä reposteltu samalla tavalla. Ja onko vähän arvostelukyvyn puutetta, jos rikollisista puuhista syytettyäkin lehden palstoilla surraan näyttävin otsikoin (Iltalehti tänään)?

Voi aikoja, voi tapoja. Miten se nyt latinaksi menikään. Suru läheisillä. Eikö se riittäisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kunta suremassa jotain rikollista?

SITÄPAITSI oletko tiennyt että suomen lain mukaan jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan! ja mietipä sitä että kyseinen RIKOLLINEN oli jonkun poika, jonkun pikkuveli ja jonkun paras ystävä.. KANNATTAIS EHKÄ VÄHÄN MIETTIÄ MITÄ TÄNNEKKIN KIRJOTAT! ja jos ei tiedä asiasta koko totuutta niin ei tarvii ruveta täällä ketään haukkumaan, ainakaan vainajia.. itse taidat olla joku "pyhimys" joka ei ikinä ole itse tehnyt yhtään virhettä elämässään.. toivon että tämä hieman herättelis suakin ennenkun rupeet ketään arvosteleen.

Vierailija
2/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itketään ihmisiä, joita ei koskaan ole edes nähty, sytytellään virtuaalikynttilöitä ja haukutaan julmiksi ihmisiä, jota tätä eivät tee. Se jolla on ihan omaakin surua, ei jaksa tällaiseen keinotekoiseen suruun(itse ei ole menettänyt yhtään mitään) lähteä.

itse olen joutunut kohtamaan todella suuren surun, jota on vaikuttanut koko minuun loppuelämääni. Tämä ajoi minut usean vuoden vakavaan masennukseen eli omakohtaista surua kyllä löytyy. Silti tunnen suurta surua Tyrnävän lasten turhasta kuolemsta ja suren äitiä, koska tiedän vähän mikä helvetti äidillä on edessä juuri omien kokemusteni kautta. Siksi sytytin myös kynttilät kotona ja virtuaalisesti sunnuntaina näille pienille viattomille..eli MIETI VÄHÄN MITÄ KIRJOITTELET TOISISTA jos sinulla ei riitä tunteita kuin omalle perheelle niin älä mene väittäämään sellasiten ihmisten surua KEINOTEKOISEKSI SURUKSI joilla riittää myötöätuntoa vielä muillekkin puhumattakaan siitä, että tee tuollaisia johtopäätöksiä ihmisten taustoista. SE ON ÄÄRIMMÄISEN LOUKKAAVAA JA JULKEAA.

mutta uskon että sinä suret omaa menetystäsi, joka tulee mieleen Tyrnävän tapauksesta. En ole tuon ensimmäisen lainauksen kirjoittaja, mutta hyvin vahvasti hänen kanssaan samaa mieltä. Kyllä se niin että suru on joko keinotekoista surua tai sitten surraan omaa surua joka tulee taas kerran mieleen vastaavankaltaisesti menetyksestä.

työssä ,missä joudut kohtaamaan ihmisiä kriiseissä. Olisi hirveetä kun jotuisit kokemaan keinotekoista surua ja empatiaa terapiatyössä. Ihan oikeaa myötätuntoahan ja surua tämän ihmisen kohtalosta et pysty tuntemaan koska hän on sinulle vieras ihminen.Ja jos tuntuu siltikin surulliselta niin tunne äkkiä pois pitää olla ulkopuolinen ja neutraali ja tiukan analyyttinen TÄMÄ ON MINUN SURU JA TUO ON TAAS SEN SURU JNE. ei pidä mennä sekoittaan näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, Urjala on pieni paikkakunta joten täällä ehkä moni tunsi kyseisen ihmisen joten moni häntä myös suri ja sitä paitsi ketään ihmistä ei voi määritellä tai tuomita yhden virheen tai rikoksen takia, sillä olihan hän paljon muutakin. Se ei poista tosiasiaa että hänellä oli paljon ystäviä ja läheisiä jotka häntä jäivät kaipaamaan. Häpeäisitte!

Vierailija
4/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itketään ihmisiä, joita ei koskaan ole edes nähty, sytytellään virtuaalikynttilöitä ja haukutaan julmiksi ihmisiä, jota tätä eivät tee.

Se jolla on ihan omaakin surua, ei jaksa tällaiseen keinotekoiseen suruun(itse ei ole menettänyt yhtään mitään) lähteä.

Vierailija
5/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomio pamahtaa. Vai mitä varten luulette, että oikeudenkäyntejä pidetään?

Vierailija
7/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan.

Vierailija
8/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytön, syytön tietysti kunnes tuomio pamahtaa.

Mutta syytettynä oli nyt. Usein se viittaa rikolliseen toimintaan. Vai olisiko sinulla jotain tilastoja siitä, kuinka monta suomalaista on ensin syytetty ja sitten vapautettu? Todennäköisintä taitaa olla tuomio noin keskimäärin katsottuna!

Tämä on juuri yksi typerin kommentti tällä palstalla... "syytön kunnes toisin todistetaan". Kaipa sitten paikalla on televison kasvatteja, amerikkalaiset sarjat opettaneet noita fraaseja ja luullaan elävänsä jossain TV jännärissä.

Vierailija
9/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai eikö perhe, sukulaiset, ystävät ja tuttavat saisi surra laisinkaan?

Vierailija
10/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei siis ole SYYTÖN. Taitaa Suomessa olla käytäntö että todetaan SYYTETYKSI. Eri käytäntö siis todella kuin amerikoissa.

t. 6

Vierailija
11/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itketään ihmisiä, joita ei koskaan ole edes nähty, sytytellään virtuaalikynttilöitä ja haukutaan julmiksi ihmisiä, jota tätä eivät tee. Se jolla on ihan omaakin surua, ei jaksa tällaiseen keinotekoiseen suruun(itse ei ole menettänyt yhtään mitään) lähteä.

itse olen joutunut kohtamaan todella suuren surun, jota on vaikuttanut koko minuun loppuelämääni. Tämä ajoi minut usean vuoden vakavaan masennukseen eli omakohtaista surua kyllä löytyy. Silti tunnen suurta surua Tyrnävän lasten turhasta kuolemsta ja suren äitiä, koska tiedän vähän mikä helvetti äidillä on edessä juuri omien kokemusteni kautta. Siksi sytytin myös kynttilät kotona ja virtuaalisesti sunnuntaina näille pienille viattomille..eli MIETI VÄHÄN MITÄ KIRJOITTELET TOISISTA jos sinulla ei riitä tunteita kuin omalle perheelle niin älä mene väittäämään sellasiten ihmisten surua KEINOTEKOISEKSI SURUKSI joilla riittää myötöätuntoa vielä muillekkin puhumattakaan siitä, että tee tuollaisia johtopäätöksiä ihmisten taustoista. SE ON ÄÄRIMMÄISEN LOUKKAAVAA JA JULKEAA.

Vierailija
12/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon että sinä suret omaa menetystäsi, joka tulee mieleen Tyrnävän tapauksesta.

En ole tuon ensimmäisen lainauksen kirjoittaja, mutta hyvin vahvasti hänen kanssaan samaa mieltä. Kyllä se niin että suru on joko keinotekoista surua tai sitten surraan omaa surua joka tulee taas kerran mieleen vastaavankaltaisesti menetyksestä.

Vierailija
13/14 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tyrnävä-juttu on vähn eri asia kuin tämä urjala-juttu. Ja sitä paitsi, ehkä sunkin pitäisi antaa muille mahdollisuus omiin mielipiteisiin!

Vierailija
14/14 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen nuori, joka kuoli oman käden kautta.. Ei koskaan päässyt siihen oikeuskäsittelyyn.

Oli ihana, valoisa, aina kaikille ystävällinen ihminen, joka joutui väärien ihmisten kanssa tekemisiin.

Oli vasta täyttänyt 18. Oli monelle rakas.

Kaikki pitivät hänestä, eikä kukaan häntä inhonnut.

Teki elämässä virheen, joka lopulta koitui kohtaloksi.

Ja te täällä päivittelette tapahtunutta, syytätte ja arvostelette vaikkette tunteneet.

Häpeäisitte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä