Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koulutus on mielestäsi "korkea koulutus"?

Vierailija
30.11.2011 |

Tiedän kyllä, mitkä koulut Suomessa ovat "korkeakouluja", mutta mikä sinun mielestäsi on korkea koulutus?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ammattikorkeakoulun käyneitä korkeasti koulutettuina. Tosin maistereita on nykyisin niin paljon, että sekään ei enää ole oikein mitään.

Vierailija
2/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis maisteri tai DI (amkkeja mäkään en laske)

Korkeasti koulutettu sitten taas on yliopistollisen jatkotutkinnon suorittanut, mieluusti vähintään tohtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä tosiaan ylempi korkeakoulututkinto eli lähinnä maisteri ja DI.

Vierailija
4/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu sitten taas on yliopistollisen jatkotutkinnon suorittanut, mieluusti vähintään tohtori.

LOL. Eihän sen pidemmälle pysty kouluttautumaankaan!

Vierailija
5/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä itse esim olen dosentti.

Vierailija
6/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä pelkkiä mitä vain maisterin papereita mitenkään ihmeellisenä, esim. itsestäni tulee aineenopettaja ja ei tämä nyt mikään suuri saavutus ole. Arvostan eniten varmaan lääkärin ammattia.

Vierailija
7/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi

Valtiotieteiden tohtori

Kaikki lääkärit,jostain syystä arvostan eläinlääkäriä eniten.

Juristit

jne.

Vierailija
8/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä itse esim olen dosentti.

Juu olet olet...

Vierailija
9/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolta (tai muusta tiedekorkeakoulusta) hankittu tutkinto on korkea koulutus.

AMK:t ovat entisiä opistoja uudella nimellä eli niistä saa mielestäni keskiasteen koulutusta.

Vierailija
10/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiede- tai taidekorkeakoulusta tai yliopistosta

Vierailija
11/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeasti koulutetuista, jos tarkoitan yliopistosta tai perinteisestä tiedekorkeakoulusta valmistuneita.

Sitten sana korkeasti jää pois ja puhun koulutetuista, kun kyse on amk-porukasta.

Esim voin sanoa, että "Milla on korkeasti koulutettu nainen.." ja Milla on maisteri.

Sitten taas voin sanoa: "Onhan Saara ihan koulutettu..." Saara on sairaanhoitaja.

Vierailija
12/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeasti koulutetuista, jos tarkoitan yliopistosta tai perinteisestä tiedekorkeakoulusta valmistuneita.

Sitten sana korkeasti jää pois ja puhun koulutetuista, kun kyse on amk-porukasta.

Esim voin sanoa, että "Milla on korkeasti koulutettu nainen.." ja Milla on maisteri.

Sitten taas voin sanoa: "Onhan Saara ihan koulutettu..." Saara on sairaanhoitaja.[/

Totta tämäkin. Mielenkiintoista olisi vielä tietää kulkeeko teidän mielestänne myös sydämen sivistys ja suvaitsevaisuus korkean koulutuksen mukana? Tästäkin voisi kehitellä Gallupin

T. ammatti(korkea)koulusta valmistunut sairaanhoitaja

Vierailija
13/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista olisi vielä tietää kulkeeko teidän mielestänne myös sydämen sivistys ja suvaitsevaisuus korkean koulutuksen mukana? Tästäkin voisi kehitellä Gallupin

En siltä pidä sopimattomana tai suvaitsemattomana sitä, etten pidä AMK-koulutusta korkeana koulutuksena.

Vierailija
14/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ammattitutkinto, ja se riittää mun "korkeaan koulutukseen"!

Vierailija
15/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minusta korkea koulutus. Sitten tohtorit ym. on extraa siihen päälle :)

Vierailija
16/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisterit on akateemisia. (toki tohtorikin on, mutta jos kyse korkeasta koulutuksesta, niin en tavismaisteria ihmeemmin noteeraa)

Vierailija
17/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat korkeakoulutettuja, taiteen maistereita.

Vierailija
18/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä myös amk on korkea koulutus. Siltä vaikuttaa :) Eli varsin iso osa suomalaisista nuorista aikuisista on nykyisin korkeasti koulutettuja. Itse olen maisteri.

Vierailija
19/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa on se, että nykyään yliopistoon pääsee jokainen joka sinne haluaa. Pitää vain viitsiä. Toista se oli vielä 20 vuotta sitten.

Vierailija
20/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja nyt yliopisto-opinnot suorittaneena, arvostan yhä enemmän amk-koulutustani. Mielestäni sain paljon paremmat tiedot amk:sta kuin yliopistosta. Näillä argumenteilla sanoisin, että molemmat ovat korkeasti koulutettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän