Mikä koulutus on mielestäsi "korkea koulutus"?
Tiedän kyllä, mitkä koulut Suomessa ovat "korkeakouluja", mutta mikä sinun mielestäsi on korkea koulutus?
Kommentit (103)
siis maisteri tai DI (amkkeja mäkään en laske)
Korkeasti koulutettu sitten taas on yliopistollisen jatkotutkinnon suorittanut, mieluusti vähintään tohtori.
ja sieltä tosiaan ylempi korkeakoulututkinto eli lähinnä maisteri ja DI.
Korkeasti koulutettu sitten taas on yliopistollisen jatkotutkinnon suorittanut, mieluusti vähintään tohtori.
LOL. Eihän sen pidemmälle pysty kouluttautumaankaan!
mä itse esim olen dosentti.
en pidä pelkkiä mitä vain maisterin papereita mitenkään ihmeellisenä, esim. itsestäni tulee aineenopettaja ja ei tämä nyt mikään suuri saavutus ole. Arvostan eniten varmaan lääkärin ammattia.
Ekonomi
Valtiotieteiden tohtori
Kaikki lääkärit,jostain syystä arvostan eläinlääkäriä eniten.
Juristit
jne.
mä itse esim olen dosentti.
Juu olet olet...
yliopistolta (tai muusta tiedekorkeakoulusta) hankittu tutkinto on korkea koulutus.
AMK:t ovat entisiä opistoja uudella nimellä eli niistä saa mielestäni keskiasteen koulutusta.
Siis tiede- tai taidekorkeakoulusta tai yliopistosta
korkeasti koulutetuista, jos tarkoitan yliopistosta tai perinteisestä tiedekorkeakoulusta valmistuneita.
Sitten sana korkeasti jää pois ja puhun koulutetuista, kun kyse on amk-porukasta.
Esim voin sanoa, että "Milla on korkeasti koulutettu nainen.." ja Milla on maisteri.
Sitten taas voin sanoa: "Onhan Saara ihan koulutettu..." Saara on sairaanhoitaja.
korkeasti koulutetuista, jos tarkoitan yliopistosta tai perinteisestä tiedekorkeakoulusta valmistuneita.
Sitten sana korkeasti jää pois ja puhun koulutetuista, kun kyse on amk-porukasta.
Esim voin sanoa, että "Milla on korkeasti koulutettu nainen.." ja Milla on maisteri.
Sitten taas voin sanoa: "Onhan Saara ihan koulutettu..." Saara on sairaanhoitaja.[/
Totta tämäkin. Mielenkiintoista olisi vielä tietää kulkeeko teidän mielestänne myös sydämen sivistys ja suvaitsevaisuus korkean koulutuksen mukana? Tästäkin voisi kehitellä Gallupin
T. ammatti(korkea)koulusta valmistunut sairaanhoitaja
Mielenkiintoista olisi vielä tietää kulkeeko teidän mielestänne myös sydämen sivistys ja suvaitsevaisuus korkean koulutuksen mukana? Tästäkin voisi kehitellä Gallupin
En siltä pidä sopimattomana tai suvaitsemattomana sitä, etten pidä AMK-koulutusta korkeana koulutuksena.
on ammattitutkinto, ja se riittää mun "korkeaan koulutukseen"!
on minusta korkea koulutus. Sitten tohtorit ym. on extraa siihen päälle :)
maisterit on akateemisia. (toki tohtorikin on, mutta jos kyse korkeasta koulutuksesta, niin en tavismaisteria ihmeemmin noteeraa)
ovat korkeakoulutettuja, taiteen maistereita.
jonka mielestä myös amk on korkea koulutus. Siltä vaikuttaa :) Eli varsin iso osa suomalaisista nuorista aikuisista on nykyisin korkeasti koulutettuja. Itse olen maisteri.
faktaa on se, että nykyään yliopistoon pääsee jokainen joka sinne haluaa. Pitää vain viitsiä. Toista se oli vielä 20 vuotta sitten.
... ja nyt yliopisto-opinnot suorittaneena, arvostan yhä enemmän amk-koulutustani. Mielestäni sain paljon paremmat tiedot amk:sta kuin yliopistosta. Näillä argumenteilla sanoisin, että molemmat ovat korkeasti koulutettuja.
En pidä ammattikorkeakoulun käyneitä korkeasti koulutettuina. Tosin maistereita on nykyisin niin paljon, että sekään ei enää ole oikein mitään.