Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koulutus on mielestäsi "korkea koulutus"?

Vierailija
30.11.2011 |

Tiedän kyllä, mitkä koulut Suomessa ovat "korkeakouluja", mutta mikä sinun mielestäsi on korkea koulutus?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa on se, että nykyään yliopistoon pääsee jokainen joka sinne haluaa. Pitää vain viitsiä. Toista se oli vielä 20 vuotta sitten.

On aivan yhtä vaikeaa ellei vaikeampaa päästä yliopistoon tänään kuin 20 vuotta sitten. Esim. Hgin yliopiston valtiotieteellisen sisäänpääsyprosentti on alasta riippuen noin 5-15%, joten ei se ihan läpihuutojuttu ole.

Vierailija
22/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa on se, että nykyään yliopistoon pääsee jokainen joka sinne haluaa. Pitää vain viitsiä. Toista se oli vielä 20 vuotta sitten.

vaikea päästä vaan siitä, mikä on nykyisin korkeakoulutettu.

Mä olen samaa mieltä kuin toi edellä, että maisteri ei oikeastaan enää kuulu siihen ja ihan sillä perusteella että lähes 50 prossaa ikäluokasta jatkaa maisteriksi asti.

Nostaisin kyllä riman kaikkeen maisterista ylöspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja nyt yliopisto-opinnot suorittaneena, arvostan yhä enemmän amk-koulutustani. Mielestäni sain paljon paremmat tiedot amk:sta kuin yliopistosta. Näillä argumenteilla sanoisin, että molemmat ovat korkeasti koulutettuja.

eikä tiedekorkeakoulua muutenkaan pidä verrata ammattikorkeakouluun

Vierailija
24/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on olemassa erilaisia väyliä. Ihan järkevää kun perusopintoja voi suorittaa helposti työn ohessa.

On aivan yhtä vaikeaa ellei vaikeampaa päästä yliopistoon tänään kuin 20 vuotta sitten. Esim. Hgin yliopiston valtiotieteellisen sisäänpääsyprosentti on alasta riippuen noin 5-15%, joten ei se ihan läpihuutojuttu ole.

Vierailija
25/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on aina yhtä huvittavaa :) Vitunmoinen kilpailu aina ja kaikesta. Kilpailkaa rauhassa, joillakin on elämässä oikeaakin sisältöä...

vaikea päästä vaan siitä, mikä on nykyisin korkeakoulutettu.

Mä olen samaa mieltä kuin toi edellä, että maisteri ei oikeastaan enää kuulu siihen ja ihan sillä perusteella että lähes 50 prossaa ikäluokasta jatkaa maisteriksi asti.

Nostaisin kyllä riman kaikkeen maisterista ylöspäin.

Vierailija
26/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen nimessäkin lukee, mutta silti en missään tapauksessa pidä amk:n käyneitä korkeastikoulutettuina. Olen aikoinaan ennen yliopistoa käynyt kauppaopiston ja ainakin alkuvaiheessa tradenomikoulutus oli vain jatkumoa tuolle. Siis ihan yhtä turhanpäivästä.

Vierailija
27/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero tiede- ja ammattikorkeakoulun välillä... miettikääpä kumpi palvelee enemmän työelämää. Itse sain paljon paremmat työelämävalmiudet amk:sta kuin tästä "tiede"korkeakoulusta. Töihinhän tänne tullaan vai mitä?

Vierailija
28/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen nimessäkin lukee, mutta silti en missään tapauksessa pidä amk:n käyneitä korkeastikoulutettuina. Olen aikoinaan ennen yliopistoa käynyt kauppaopiston ja ainakin alkuvaiheessa tradenomikoulutus oli vain jatkumoa tuolle. Siis ihan yhtä turhanpäivästä.

opetusministeriö muutti ne ammattikorkeakouluiksi, sehän on pelkkä organisaatiouudistus, ei muuta.

Vierailija
29/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikorkeakoulussa niin ei se kyllä mikään korkeakoulutettu ole.

Vierailija
30/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytteeksi.

opetusministeriö muutti ne ammattikorkeakouluiksi, sehän on pelkkä organisaatiouudistus, ei muuta.

Vierailija
31/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu sitten taas on yliopistollisen jatkotutkinnon suorittanut, mieluusti vähintään tohtori.

LOL. Eihän sen pidemmälle pysty kouluttautumaankaan!

mä itse esim olen dosentti.

Juu olet olet...

Tämä henkilö on varmasti suorittanut dosentin tutkinnon LOL

Nyt kaikki mammat vaan ilmoittautumaan vaan dosentin koulutusohjelmaan.

Vierailija
32/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kutsuu kaikkia yliopistossa opiskelleita akateemikoiksi....

Vierailija
33/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täysin tyhjänpäiväisiä ja valmistuu työttömäksi esim. medianomi. Moni AMK-tutkinto voitaisiin lyhentää muutamaan kurssiin, jotka olisi tarkoitettu työkokemusta omaaville ammattilaisille. Nousisivat siten johtotehtäviin. No esim. sairaanhoitajan AMK-tutkinto on paikallaan ja arvostan sitä.

Toki yliopistossakin on paljon "turhaa" ts. ei tuottavaa. Esim. joku naistutkimus. En voinut ennen kuvitellakkaan että jotain niin typerää on. Siis omana nimikkeenä, liioiteltua. Näitä kirjallisuuslinjoja yms. humanistisia voisi vähentää reilusti. Samaten diplomi-insinöörejä yms. Samaten lääkäreiden määrää, koska nykyiset rahat eivät riitä tämänkään määrän kunnolliseen koulutukseen. Joku huutaa sieltä käytävästä ettei nähnyt miten toimenpide tehtiin, minkäs teet kun et huoneeseen mahdu.

Vierailija
34/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oleksä niitä jotka valikoi ihmiset koulutuksen mukaan ja hyväksyvät 'vain körkeästi köylytetyt'? Vittu miten säälittävää :D

ammattikorkeakoulussa niin ei se kyllä mikään korkeakoulutettu ole.

Vierailija
35/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla, ja jokaisella amispölvästillä takuuvarmasti amis-stigma otsassa. Eihän sellaiset ole edes ihmisiä.

jotka kutsuu kaikkia yliopistossa opiskelleita akateemikoiksi....

Vierailija
36/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi "dosentti" taitaa olla niitä jotka kutsuu kaikkia yliopistossa opiskelleita akateemikoiksi....

Jussi Parviainen on "opiskellut professuuria ja kaikkee"...

Vierailija
37/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aika selvä mielikuva että korkea koulutus on 3.asteen koulutus; eli amk tai yliopisto. mitä monia insinöörejä seurannu niin en yhtään väheksy amk tutkintoa, monet yliopistoalat paljon "helpompia". Monesti joillakin amk puolella opiskelleilla löytyy sitä kuuluisaa tietotaitoakin enemmän.

Itse siis olen yliopistossa, mikäli joku nyt tulkitsee että joku ammattikorkeasta tulee puolustelemaan :)

On toki eri asia mitä koulutuksia arvostan, mutta niitäkin löytyy sekä yliopisto että amk puolelta

Vierailija
38/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tittelinkipeiden ihmisten täyttämästä Suomi-nimisestä maasta.

Moni täysin tyhjänpäiväisiä ja valmistuu työttömäksi esim. medianomi. Moni AMK-tutkinto voitaisiin lyhentää muutamaan kurssiin, jotka olisi tarkoitettu työkokemusta omaaville ammattilaisille. Nousisivat siten johtotehtäviin. No esim. sairaanhoitajan AMK-tutkinto on paikallaan ja arvostan sitä.

Toki yliopistossakin on paljon "turhaa" ts. ei tuottavaa. Esim. joku naistutkimus. En voinut ennen kuvitellakkaan että jotain niin typerää on. Siis omana nimikkeenä, liioiteltua. Näitä kirjallisuuslinjoja yms. humanistisia voisi vähentää reilusti. Samaten diplomi-insinöörejä yms. Samaten lääkäreiden määrää, koska nykyiset rahat eivät riitä tämänkään määrän kunnolliseen koulutukseen. Joku huutaa sieltä käytävästä ettei nähnyt miten toimenpide tehtiin, minkäs teet kun et huoneeseen mahdu.

Vierailija
39/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alempi korkeakoulututkinto.

Olen saanut haistaa yliopistoelämää mutta olen saanut sitä kautta ammatin. Mä en koe olevani korkeasti koulutettu.

Samoin on mun mielestä nämä amk-tutkinnot: vähän pintaa raapaistaan mutta jos haluaa oikeasti jotain oppia tai oppia oppimaan on mentävä yliopistoon graduilemaan.

Vierailija
40/103 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ala-arvoisempia kuin amk-tutkinnon lopputyöt...

ja gradussa on kyse ylemmästä korkeakoulututkinnossa ja amk:ssa puhun alemmasta tutkinnosta.

T. sekä yliopiston että amk:n käynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi