? Mitä asioita te tulette ikävöimään vauva-ajasta? ?
Minä ikävöin varmasti näitä ainakin:
-tissien suhina kun vauva juo
-kun vauva oppii rapsuttelemaan kaikkea
-vauvan hymy
-vauvan hassut ilmeet
-hampaaton suu
-pullea hupsu vartalo
-se miten vauva rauhoittuu heti kun ottaa syliin
-miten silmät alkavat lupsua tissillä tai sylissä
-vauvan haukotukset
-kalju pää
Kommentit (14)
-vauvan haukotukset ja aivastukset
-ne ilmeet kun vauva onnistuu jossain/tajuaa jotain ekan kerran
-vauvanauru
vauvan tuoksua ?
vauvan tuhinaa ?
vauvan pulleita ruumiinosia ?
suurta päätä ja lyhyitä käsivarsia ?
jotain pikkuasioiat ja yksittäisiä hekiä, mutta en ole mikään vauva-fani. Esim. se "nauti vauva-ajasta kun kohta se on ohi" sai aikaan reaktion "no ONNEKSI on kohta ohi, ei yhtään pidempään tätä kuin on pakko!"
Varmaan eniten sitä syvälle silmiin ulottuvaa katsetta, jonka vauva luo imetystilanteessa.
meillä alkaa kohta olla vauva-aika ohi, neidillä on ikää kohta jo 10kk ja parin kuukauden päästä on edessä, valitettavasti, töihin paluu. Joten sanon, että jään kaipaamaan pitkiä hyviä yöunia ja kiireettömiä aamuja yhdessä, kun herättiin kaikessa rauhassa ja nostin vauvan viereeni köllimään..
jäänytkään ikävöinyt noista mitään vaikka niin luulin, koska toi kaikki jäi mun muistiin
helpommin on mennyt lapsen kasvu kuin odotin, saa sitten nähdä kun alkaa olla aikuinen tai muuttaa pois kotoa, tuleeko sitten se ikävöinti
t. 9-vuotiaan äiti
sitä sairasta väsymystä
Nooh, onneksi vauvat kasvaa ja voi elää parempaa elämää sen ajan jälkeen.
vauva, mutta jo nyt tuntuu välillä hieman surulliselta, kun tämä aika menee niin nopeasti ja vauva kasvaa kohisten. Varmaan tulen kaipaamaan kaikkea muuta paitsi itkuisuutta ja yöheräilyjä. Meidän vauvalla on vähän refluksia ja ilmavaivaa ja sitä pitää aika paljon kanniskella ja hytkytellä.
Varmaan tulen kaipaamaan vauvan ihanaa ulkomuotoa, sen pyöreitä poskia, kirkkaita silmiä, isoa päätä, pientä pulleaa vartaloa. Hassuja ilmeitä ja ääniä, käsien asentoa kun vauva on tissillä. Vauvan hajua. Imetyksestä tykkään myös, on mukava rentoutua tai lukea sängyn päällä ja katsella välillä vauvaa. On tämä ihanaa aikaa, en olisi uskonut, että nauttisin vauvasta näin!
tulen kaipaamaan kaikkia mainittuja sekä sitä, miten tutti heiluu vauvan imiessä sitä. Se pieni nytke :)
-vauvan tuoksua
-ekat hymyt
-se tunne että olen vauvalle se maailman tärkein ihminen
no mä olen imetykselstä nauttinut, mutta tietenkin parasta on se kiireettömyys kun on kotona. Mulla on vielä 10 kk jäljellä tätä ihanuutta, sitten on hoitovapaat loppu.
Kolmen äiti.
ei tarvi mennä töihin
ei kiire aamuisin
saa tehtyä kotihommat(ei ole rästissä niinkuin töissä ollessa)
vauvan tuhinaa
imetystä
sitä fiilistä kun synnytys ohi ja vauvasängyn kanssa kärrytelee sairaalan käytävillä ennen kotiin pääsyä:)
Oi niitä aikoja!