------Pointsaajien tilannetta----- :)
Moro! Se on jo keskiviikko eli se vaaran vyöhyke=vkonloppu alkaa lähestyä. Mulla nyt tsemppi ollu pari päivää päällä. Tänäänkin söin kanakeittoa ja paistettuja juureksia ku miehelle oli lasagnea. Nyt alan siivoomaan ja katon kuinka kuluttavaa se on ja illalla vielä steppiin. Toivottavasti vloppunakin ruodussa, vaikka onhan siellä aihetta juhlaankin-->Isänpäivä (meillä eka sellaienen miehelle).
Point-sai-le-mi-siin!
Kommentit (21)
Minulla on keskiviikkoisin aina ns. vapaailta ja mieluiten käytän sen uimiseen. Tulee muutama ylimääräinen poinsti käytettäväksi, nyt ne varsinkin ovat tarpeen, kun viikonloppuna on kuopuksen synttärit... Uinti sitäpaitsi virkistää ja altaassa saa olla itsekseen ja omissa ajatuksissaan:) Harvinaista herkkua kotiäidillä.
Pisteitä kulunut tänään 11.5, eli vielä on jäljellä 8.5. Ihan mukavasti. Jos saisi vielä jätskiä iltaherkuksi mahtumaan...
Tsemppiä kaikille. Hoikempi olemus odottaa!!!
Mohno
Tämä viikko on mennyt joka päivä yli, rnkä saa ollenkaan tsemppiä päälle. Nytkin on sämpylät paistumassa uunissa, niin en kyllä voi olla syömättä biitä ja todennäköisesti paljon... Auttakaa tytöt takaisin ruotuun!!! Muilla näyttää sujuvan paremmin, hyvä juttu!
Siis iltaahan tässä piti kaikenlisäksi toivotella jo tähän aikaan!
Alkuvko on mennyt kivasti pisteiden rajoissa, joten kahden vkon pikatavoite olla repsahtamatta on kohta sujunut neljäsosan verran hyvin!!!! Heinähattu, älä luovuta! Tiedän kyllä tuon ihanan tuoreen leipomuksen tuoksun. Olen sen verran paha herkkupeppu itsekin... Nyt olen välttänyt leipomista, mutta huonolta sen suhteen näyttää, kun vkonloppuna kynttiläkutsut ja ens vko menee leipoessa esikoisen 4-vee synttäreitä varten. Sattuu vielä keskelle vkoa, joten leivotaan sitten kakkua kotiin ja hoitoon ja vielä vkonlopuksi lisää!!! Huh j o etukäteen. Täytyy vissiin tosiaankin tsempata!
Ajattelin kokeilla semmosta keksipohjaista juustokakkua aikuisten herkuksi ja laittaa sitä pv:n sivuilla olevaa lähes 0 pojon marjavaahtoa täytteeksi. Olis ainakin puolet kevyempää. Pitää testata onnistuuko!
Oon ite taas käyny lukemassa onnistuneita laihdutustarinoita pv:n sivuilta esim. ja tsemppiä taas löytyy lisää - pystyttävä minunkin on jos nuo kaikki muutkin...
Pahnu
laitoin johonkin esittely pinoon viestiä mutta se tais olla jo vanha. Jotenka voisin tässä vielä vähän esittäytyä. Toivottavasti mahtuu vielä mukaan pointseileen.. :)
Elikkä olen 25-vuotias pohjanmaalla perheeni kanssa asusteleva tytteli (?), avomies on 28v ja tyttö tänään 5 kuukautta. Viitisen kiloa pitäis saada pois ja ai että on vaikeaa. Pisteitä olen laskenut nyt toista viikkoa, ekka viikko meni ihan hyvin kilo tippui mutta viikonlopun aikana koko ajan tuli herkuteltua. Masentavaa! Liikuntaa harrastan mielestäni riittävästi, lähes joka päivä reipas vaunulenkki ja 2kertaa viikossa salilla. Voipi olla myös että menkat aiheuttaa turvonneen olotilan...tiedä sitten. Onneksi maanantaihin on vielä vähän aikaa...tosin sitä ennen isäinpäivä ja herkutella pitäis kohtuudella. Huoh!
No tsemppiä kaikille!
TErhe
Eipä ole plajon tytöillä ikäeroa pari päivää. Meidän tyttö tulee 12pvä eli lauantaina 5kk. Aika on menny nopsaan ja tänään jo päivähoitohakemukseen vein..hoh hoi. Enää 4kk ä-lomaa jäljellä ku tyttö syntyi viime tipassa 41+6...
Mutta siis pointsaaminen on ok tapa pudottaa painoa? vieläkö imetät, että tuleeko lisäpojoja siitä???(en muista kerrooitko siitä jossain). Jatketaan ahkerasti..KAIKKI!
alkuviikko meni repsahdellessa ja nyt olen nyt pari päivää onneksi pysynyt pisteillä. Tunnistan itsessäni vahvasti sen piirteen, että kun repsahtaa niin repsahtaa kunnolla...tulee sellanen olo että nyt on pari päivää herkuteltu, niin ei kannata enää pisteitä laskea, kun kaikki on jo pilalla!" !!!!!!
typeräää ajattelua, täytyisi yrittää ajatusmaailmaa muuttaa mutta se on niin pirun hankalaa!!
tsemillä eteenpäin tytöt vaikka onkin hankalaa!!
No ei eipä ole paljoa ikäeroa, hauskaa :) Ja meijän neiti muuten synty 41+4. Imetän vielä osittain eli sen viis pojoa päivässä olen syönyt enempi. Ja kun pisteitä on enempi käytössä tulee herkuteltua enempi :( Huoh, pitäs ottaa ittee kunnolla niskasta kiinni! Aika on kyllä menny tosi nopsaa, minä tosin jään hoitovapaalle ens vuoden loppuun elikkä vasta 2007 vuoden alussa meen töihin.
Just tässä istun pikkujoulu vaatteet päällä ja yritän saada itseni ylimotivoituneeksi, koska jo muutama kilo ja ei puristais :)
No tsemppiä kaikille!!
Nii vaikka tää ei vauvapuoli olekaan, niin oliko laskettu aikasi sitten toukokuun puolella myös? Mulla nimittäin oli 30.5, mutta kirjoittelen vauvapuolella kesiksissä kun en odotusaikana chattailly ollenkaan tällä palstalla. Nii ja täällä pointsaajilla on useilla 4-5 kuisia vaaveja.. Siitä imetyspistejutskasta että totta on, että ne imetyspisteet menee herkkuihin. Mutta entä ku ne ylellisyydet loppuu ni mites sit pisteissä pysyy.. mulla edelleen täysimetys ja +10 pojoo!!!! Mutta nyt circuitiin..viuh!!!!
Nyt ottaa oikeasti kaikki aivoon!!
Mä huitasin herneet nenään ihan tosissani kun huomattiin että edes soija ei käy tuolle tytölle. Siis en tietenkään ole missään nimessä vauvalle vihainen, vaan yksinkertaisesti sille tuurille, että on allergiaa.
Mun jouluherkut on sitten tosiaan soseutettua porkkanaa ja lanttua -jee. Mulla joka rakastaa joululaatikoita. jipii. Suklaasta puhumattakaan!!
Ja nyt tuntuu hieman paremmalta kun sai tuon kiukun purettua :)
Isänpäivä tulossa joo, mä aattelin leipoa brita-torttua kun ei ole pelkoa että itse sitten söisin liikaa, saavat ainakin muut herkutella :).
Pisteissä suht pysytty...
parempaa tuulta muille!!!
santtis
tais olla samanikäinen vauva terhellä?
Mulla kuopus 4kk, syntyi raskausmyrkytyksen takia käynnistyksellä rv41..
huijasin sua vähän eli meijän neiti synty 41+3, mun laskettu aika oli nimittäin sama 30.5. Mä oon ollu hirmu huono kirjotteleen vauvapuolelle ollenkaan, paljon oon lueskellu lähinnä kesisten juttuja.
santis; brita-torttu kuulostaa herkulta ja meijän neiti täytti eilen 5kk, eli aika lailla samoja ikiä!
Isäinpäivä tosiaan lähestyy..miten pystytte oleen erossa herkuista? Kakkua pitää syödä molemmissa mummoloissa ja kait se täytyy miehellekkin jokin herkku tehdä!
No, lähden vielä laskee paljon on pisteitä jäljellä :)
Onko meillä nuorin? Tyttö on syntynyt 18.7. Eli kohta 4kk. Mun pisteily on nyt mennyt aivan läskiksi! En saa edelleenkään itseäni niskasta kiinni. Pisteet paukkuu, vaikka on se 10 ylimääräistä...:o(
Niin, meidan pikku Max syntyi 22.07 eli pikkasen alle 4 kk viela. En ole imettanyt enaa kahteen kuukauteen kun pojan paino vaan laski, eli maitoa ei ollut tarpeeksi ja kaveri vaan kuihtui vaikka kuinka syotin. nyt meilla syodaan korviketta ja kaikki ovat tyytyvaisia ja painonnousu palannut normaaliin.
Pisteissa olen pysynyt viime paivat ja ollaan reippailtukin taas lasten kanssa. Viimeksi tana aamuna tehtiin tunnin reipas kavelylenkki mina ja kaikki kolme lasta, Max kantoliinassa ja kaksi muuta tuplarattaissa. Taidetaan olla aika naky kun tuolla viiletamme. heh. No saimme kaikki hyvan mielen ja kolme lisapistetta, saastelen niita sunnuntaille kun meillakin olis tarkoitus kakku leipoa isalle.
Tsemppia ja hyvaa viikonloppua kaikille,
Olgamaria
Moi!
Toivottavasti vielä mukaan mahtuu yksi ylipainoinen ja epätoivoinen äiti-ihminen... Esittelyä, vassokuu...
Olen 30 v kolmen lapsen äiti, kauhukolmikon iät 3 v, 2 v ja kohta 3 kk. Vipinää piisaa päivissä, ja silloin harvoin kun vapaahetken saan kuluu se mukavasti hyvän ja lihottavan syömisen parissa. Mutta ei siis enää tästä lähtien :) Täysimetän joten pojoja on mukavasti käytössä, tähän astisella syömisellä ei paino ole imetykselläkään laskenut. Kumma juttu... ;)
Painoa mulla on tällä hetkellä 79 kg ja pituutta 170 cm, tavoitteena olisi päästä sinne 70 kiloon tai vähän alle. Raskaudesta ei ole kiloja jäänyt, nämä ylimääräiset ovat edellisen äitiysloman peruja.
Ostin Painonvartijoiden CD-rompun, mikä on ainakin tähän asti osoittautunut olevansa hintansa väärti. Pitääpä katsoa miten homma etenee ja jaksaako sitä ainoana vapaahetkenänsä hypätä koneelle pisteitä laskemaan. Onneksi te tsemppaajat olette olemassa!
Mutta hyppelehdin sitten maanantaina pinoon lukemien kanssa, isänpäivänä taitaa pisteet venyä ja paukkua...
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Vieläkö olisi tilaa yhdelle epätoivoiselle " äitiyskilojen" kanssa kamppailevalle?
Itsekseni olen tässä vanhemman pv-rompun kanssa yrittänyt taistella mutta jatkuvasti repsahdan eikä mistään tule mitään.(nytkin parhaillaan suklaakeksi suussa ;-)))
Pudotettavia kiloja olisi kahdeksan (ja kun tuota pituutta ei paljoa ole niin makkarat vaan korostuu) ja lapsia kolme. Vauva tulee ihan pian puoli vuotta ja täysimetyspisteet siis romahtaa entisestään. Apua. Kun ei nytkään nuo kahdeksan lisäpistettä riitä, nälkä kurnii koko ajan vaikka syön enimmäkseen puuroja, ruisleipää, vihanneksia... Ja kun on jatkuva nälkä niin on myös jatkuvasti repsahtamassa :-)
Voitteko sen verran neuvoa että saako enää lainkaan lisäpojoja kun vauva täyttää sen puoli vuotta ja siirrytään osittaiselle imetykselle? Tuo vanha romppu antaa vain 8 lisäpistettä täysimettävälle mutten löydä mainintaa paljonko pisteitä saa käyttää kun imettää yli puolivuotiasta. Kiva jos joku valaisee ummikkoa :-)
Yritäisin nyt tosissani hakea motivaatiota tästä posrukasta että joskus vielä mahtuisi vanhoihin vaatteisiinkin - tällä hetkellä kun vieläkin kuljen mammapöksyissä kun muut niin ahistaa ;-)
Mukavaa viikonloppua
Nappula
Kahden lapsen äiti,nuorin 2v.Tarkoitus olisi laihduttaa n.8kg aluksi.
Pituutta 171cm ja tämän hetkistä painoa 74kg.Kivasti on hoitovapaan aikana päiväkahvipullat kertyneet peppuun ja reisiin :)) Synnäriltä lähtiessä painoa oli 66kg.Nyt torstaina aloittelin joten tuloksia ei vielä toistaiseksi näy.
Kiva uusia mukaan. Täällä siis kymmenkunta aktiivista pointsaaja pinoutunut maanantaisin eli useimmilla silloin punnituspäivä, jokatapauksessa kirjautuminen ainakin. Pino avataan aamulla (kuka ekana koneelle ehtii) ja jokainen laittaa tuloksensa pinoon sekä tavoittensa yms. Olen vielä yrittänyt laskea pointsaajien kokonaispudostuksen viikottain, se on keskimäärin ollu sellaista kilo per hlö, joskus repsahduksia.
Viikolla availlaan pinoja ja kerrotaan onnistumisista, epäonnistumisista ja repsahduksista ken koneelle ehtii....Elokuun 15.päivä on ekat pointsaajat aloittanut ja parhaimmilla lähtenyt jo 10 kiloa. Siinäpä tätä homman taustaa. Yhdessä pienempiin mittoihin!
T. yx pointsaaja
Tervetuloa uusille, aina mahtuu porukkaan!
Mulla mennyt ihan ok, pikkasen ylittänyt viikolla pisteitä tosta 18:sta... Huomenna on ne pikkujoulubileet ja sitten isäinpäivä, joten luulen, että pisteet ylittyvät jonkinverran reipaasti.. Noh, maanantaina sen sitten näkee mitä vaaka sanoo. Yritän välttää ihan älyttömiä syöminkejä ja juominkeja. Nytkin taidan mennä kuluttamaan niitä muutamia ylilyöntipisteitä tonne ulos kävelylenkille..
Satsumassi,kiitos kannustuksesta sen juoksemisen suhteen :). Mieli tosiaan tekisi aloittaa, ehkä mä tässä hieman voin herätellä sitä ja sitten keväällä kun tiet sulaa, niin aloittaa kunnolla ja tosissaan. Ties vaikka intoutuisi ostamaan sykemittarit ja kaikki. Olen kuntoplussan ym. sivuilta katsellut juoksusta faktatietoa ja harjoitusohjelmataulukkoja, mieli tekisi kyllä... Nyt maittaisi juoksukin kun on kevyempi kantaa sitä ruhoaan mukanaan. Kesällä tuntui, että reidet hankasi yhteen ja piti vetää vatsaa kokoajan sisään,jotta tunsi olonsa edes hieman siedettävämmäksi. Oli kokoajan sellainen itseinho päällä. Ensi kesänä en aio samasta ongelmasta kärsiä!
Katselin kuvia kesältä ja voi että mulla oli niissä mahaa, reittä jne.. Ei sitä itse oikein tajunnut miten ne kilot olivat silleen tulleet vaivihkaa ja huomaamatta. Toki vaatteet vähän kiristi, mutta ei sitä silti kunnolla tajunnut ennenkuin tosiaan yksi puolituttu ihan ääneen totesi mun _hieman_ saaneen pyöreyttä (vaivaiset 10 kg)... heh. Siitä se ajatus sitten lähti ;)...
Nyt on siis lähes 10 kadonnutta kiloa ja kesälliset housut pyörii päällä :)).. eikä muuten harmita yhtään vaikka joutuis uusiakin ostamaan ;). Nyt sitten vaan tiukkaa kuria, että paino pysyy tossa 67 kg:ssa ja sais vielä kilonpari laskeakin vaikka. Tarkkaa painonhallintaa ja liikuntaa, niin ensikesänä tämä tyttö on taas oman itsensä kokoinen..
Niin, mutta siis nyt viikonloppuna pitää pitää itsensä suhteellisen aisoissa. Pienistä palasista se totuus sitten koostuu.. Ei riitä, että sanoo sen kerran EI niille herkuille.. valitettavasti se taitaa jatkua ja jatkua vaan, ainakin jossain mittakaavassa hautaan saakka. Askel askeleelta etiäppäin!
Joten... Tämä tytsy lähtee nostelemaan niitä jalkojaan nyt tonne kylmään ja pimeään ulkoilmaan.
Morjens! Palaillaan.
T: Lössykkä
Nii se siivous muuten vkolla kesti 2,5h tuntia ja poltti 550kaloria..ihan kivasti. Tällä viikolla olen hyvin vielä pysynyt pisteissä, enkä ole liikunta pisteitä käyttänyt ollenkaan..ja joka päivä olen liikkunut, mutta ehkä nyt la ja su menee passaten. Yritän siis jo totutella siihen, että ku kiinteät aloittaa ja pisteitä tippuu 5, ni pysyisi pisteissä..
taas pisteet ylittyivät! Siinä ne mun itsekuri viikot (laitoin viime vkonloppuna kahden vkon tavoitteet pysyä pisteissä =)). No ihan kamalia ylityksiä ei ole tullut, mutta parina päivänä reilusti kuitenkin. Onneksi enää en ole ahmimalla ahminut, vaan nyt kuukauden pisteilyn jälkeen kohtuus on löytynyt. Karkit, varsinkin suklaa ja sipsit on heikko kohta, mutta muuten pullan ja keksin mussuttelu on jäänyt pois. Helpotti, kun pidin taukoa päiväkahvittelusta tai päiväunien aikaisesta teehetkestä jonkun lehden kera. Ei tullu syötyä samalla niitä herkkujakaan salaa!!! Nyt uskaltaa juoda kupin ilman makeanhimoa.
Painonpudotus näyttäis nyt hidastuneen sinne puolen kilon nurkille viikossa, kun noita ylityksiäkin on tullut, eikä ulkoilua läheskään normaaliin tahtiin...
Tervetuloa kaikki uudet joukkoon, olen itsekin aika tuore tapaus =))
Mulla mies ja kaks tyttölasta (11/01 ja 01/05). Esikoisen synttäritkin ois ens vkolla, siinä sitä taas venyy ja paukkuu...
Tanaan taas parempi paiva, kello on meilla jo kohta kuusi illalla ja pisteita viela 6 kaytattamatta. Eillinen olikin ihan katastrofi paiva, keskimmaisella on korvatulehdus ja viimeiset kaksi vuorokautta mennyt lahinna valvoen, joten eilen sitten repsahdin lasten kanssa hampurilaiselle, mcdonaldsin kana-ateriasta rapsahti se 15,5 pistetta joten yli mentiin ja reippaasti iltaan mennessa.
No tanaan sitten ollut vasymyksesta huolimatta uusi ja ryhdikas paiva. Heti aamusta olin kahden vanhemman lapsen kanssa tuplakarrykavelylla, nilkkapainot jalassa reippailin 45 min, n 4km lenkin. Hiki tuli ja hyva mieli.
Nyt yritetaan taalla aloitella iltatoimia jotta paastaisiin ajoissa nukkumaan, jos vaikka itsekin sais vihdoin kunnon younet...
Tsemppia kaikille ja kiitos tuestanne ja viesteista, varsinkin nain rattivasyneena en varmaan pisteiden laskua jaksaisi ilman teidan tukeanne.
Yhdessa kohti tavoitteitamme pointsaajasiskot!!!!
T.Uupunut mutta paattavainen Olgamaria