Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

puolivuotiaan illat

28.11.2011 |

Moikka! Miten nukutatte puoli vuotiaanne iltaisin?

Meillä pienestä asti ollut haastava iltaisin, ja meille vaan toitotettu että "kyllä se menee ohi, se on vaa ohimenevä vaihe", no tätä vaihetta on kestänyt reilu 5kk..

Muutama hassu kerta saatu illalla nukkumaan todella helposti, elikkä sänkyyn vaan mennään ja tyttö alkaa nukkumaan syötyään (imetän). Kuitenkin tyttö haluaa aina nukahtaa rinnalla- ja minun olisi myös pysyttävä siinä aamuun asti! Tyttö haluaa nukahtaa rinnalla tissi suussa ja irrottaa sen joskus myöhemmin, joskus jopa olen vielä hereillä, mutta jos koitan siitä vielä nousta niin vartin päästä viimeistään alkaa kitisemään.

Tässähän ei silleen ole ongelmaa, muttakun minä en tosiaankaan saa unta samaan aikaan kuin tyttö haluaisi nukkumaan, eli yhdeksän aikoihin. Siinä sitten makoilen ja valvon tuonne 12 asti ainakin.. Lukeakkaan en siinä voi, kun tyttö raivostuu jos on valot päällä, tai jos teen jotain siinä samalla!

Alan väsyä tähän että olen 24/7 aivan sidoksissa pieneen, sellainen äidintyttö kun on.. joka on siis tosi ihanaa, hellyyttävää, yms mutta kyllä sitä haluaisi iltaisin edes sitä omaa aikaa viettää. Päivisinkään en oikein saa rauhassa olla, kun tyttö ei ole ikinä syönyt tuttipulloa (kun ei huoli) niin en voi lähteäkään oikein mihinkään.

Tuttia ei myöskään ikinä ole syönyt.

Tähän asti tämä kuvio on ollut minulle iha ok, mutta nytkun tyttö täyttää pian jo 7kk niin minusta hän saisi opetella nukahtamaan ilman tissiä. Vieressä voin olla, ja olisi upeaa, jos myös isä kelpaisi nukuttajaksi. Miehen mielestä kyllä tyttä voisi jo omaan sänkyyn siirtyä nukkumaan, mutta minussa siinä ei ole järkeä koska tyttö herää edelleen syömään 1-2 kertaa yöllä, joten helpommalla pääsee kun on vieressä.

Vinkkejä? Omia kokemuksia??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan samanikäinen tyttö ja on kanssa aiemmin nukahtanut tissille. On kylläkin sen jälkeen nostettu sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Nyt on parin kuukauden verran tehty niin että olen syöttänyt ihan muualla kuin sängyssä tai sitten irrottanut varovasti otteen jos on meinannut nukahtaa ja sitten vaan nostanut sänkyyn ja sanonut hyvää yötä. Joinakin iltoina menee todella hyvin ja tyttö nukahtaa hetken jokellettuaan mutta toisinaan joutuu ottamaan hetkeksi syliinkin kun itku on kova. Mutta olen vaan laskenut petiin heti kun yhtään rauhottuu. Eikä 20 minuuttia kauempaa ole minään iltana tarvinnut unta omassa sängyssä odotella. Ja olen huomannut että isä saa paremmin tytön rauhottumaan ja nukahtamaan syliin, olisiko yksi syy sekin ettei tuoksu maidolle.. Meillä herätään nyt sairastelujen takia vähintään 4-5 krt yössä, mutta olen nostellut sen takia ettei opi nukkumaan välissä. Voisin ajatella että teilläkin voisi olla ratkaisuna se että opettaisit nukahtamaan omaan sänkyyn. Siinä voisi ajan myötä jäädä yösyötöt kokonaan poiskin. Tuo ei ole mukava tilanne, tiedän kokemuksesta että on ahdistavaa jos on ns.koko ajan kiinni kun vauva on jo kuitenkin tuonkin ikäinen. Etkö

päivällä saisi kiinteällä ruualla hieman hengähdystaukoa, jos isä tai muu hoitaja antaisi sitä?? Meilläkään ei tuttipulloa ole otettu, mutta nyt pärjäävät jo kun voi antaa sosetta pahimpaan nälkään :)

Toivottavasti tästä oli jotain apua, tsemppiä :)

Vierailija
2/3 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta, luulin jo ettei kukaan aijo vastata :')

Joo, ollaan tosiaan nyt koitettu tuota, että syötän eri huoneessa aina kuin makuuhuoneessa, elikkä pidän syömisen ja nukkumisen erillään. Tämä toimii aluksi ja tyttö nukahtaakin aikansa pyörittyään ja heiluttuaan paikoillaan, mutta herää kohta ja ei nukahda ennenkuin saa tissin suuhun. Ja maitoa ei oikeastaan ime, vaan haluaisi vain tuttina käyttää rintaa, kun oikea tutti ei kelpaa..

Meillä taas isä ei missään nimessä kelpaa tytölle nukuttajaksi! Isä on kokeillut sen sata kertaa, josko hän kelpaisi, mutta tyttö yltyy vain kamalaan huutoon, eikä loppua näy ennenkuin minä menen paikalle. En tosin ole edes kestänyt kauan huudattaa, olisinko 5 minuuttia edes ikinä? Jostain luin, että pitäisi raa'asti vain antaa huutaa, että oppii vain että huutamalla saa äidin paikalle jos äiti aina juoksee tosiaan paikalle..

Kyllä päivällä isä voisi hoitaa soseiden annot ja siitä on ollut puhettakin, mutta nyt kun aloin miettimään asiaa, niin minä nekin syötöt kyllä suurimmaksi osaksi hoidan.. Isäntä karkaa aina keittiöstä kun alan puhumaan "otettaisko vähän kasvis sosetta?" :D pitääpä vähä parempaa jöötä pitää, heh..

Kiitos tsempistä, jospa tästä selvittäisiin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika, koht 6kk. Me syödään klo19.30-20 iltapuuro, sitten kylpyaika, ja sit leikitään vähän js laitetaan yöpuku päälle, klo21 ilta velli juodaan meidän sängyssä ja laitetaan meidän iltaCD päälle ja iltalamppu, ku vellit on juotu niin sänkyyn. Nukahtaa hyvin yksin, ollaan tehty alusta asti samalla tavalla niin hyvä rutiini, TOTTAKAI välillä herra on niin pirtee niin ei todellakaa nukahda mutta yleensä.. Yritä löytää joku hyvä iltarutiini ja sit pikku hiljaa opetatte tyttö omaan sänkyyn.. Ymmärrän hyvin että iltaisin haluu omaa aikaa ku on koko päivän lapsen kanssa. Kaikkea hyvää teille! :)