Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukauden ruokakauppalasku 566e/6 henkeä

Vierailija
28.11.2011 |

Täällä on ollut muutama ketju viikon/kuukauden ruokakuluista, ja pidin mielenkiinnosta itsekin kirjaa ruokakuluista kuukauden ajan.

Eli marraskuun osalta ruokakauppalaskun loppusummaksi tuli 566e ylöspäin pyöristettynä. Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 4 lasta. Summa sisältää myös pesuaineita yms.

Käytiin kaupassa kerran viikossa ja kuukauden aikana kerittiin myös juhlia isänpäivää ja kaksia synttäreitä, eli oli tavallista enemmän ns. ylimääräisiä ostoksia. Myös yksi joululahja ja vähän ruokatarvikkeita hyväntekeväisyyteen sisältyy tuohon summaan. Kaupat olivat Prisma ja Citymarket.

Onko kukaan muu innostunut pitämään kirjaa ruokakuluista?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa kuussa tekee n. 13 euroa per päivä. Laskin äsken piruuttani, mitä maksaa esim. tomaatti-jauhelihapasta viidelle: 7,49. Tuohon päälle kun lisätään maidot, leivät, juustot, makkarat, keksit, jälkiruoat, teet, kahvit, kaakaot, mehut, murot, jne, niin aika taitava saa olla, että selviää alle 25 eurolla päivässä.

meille ilmaisia tuotteita ovat esim. perunat, marjat (vadelmat, mustikat, puolukat, viinimarjat, karviaiset), sienet, omenat, tillit, persiljat, lehtisalaatti. Nuo kasvimaan tuotteet ovat kesäisin, muita säilön talveksi.

Murto-osalla kaupan hinnoista ostan porkkanat, kaalit, sipulit, lantut, palsternakat, punajuuret kurpitsat.

Edullisesti ostan kurkut, tomaatit, maidon ja kerman (0,50€ litra) luomunaudanlihan (kokoelma 13€/kg), possun 3€/kg ja peuran (5€/kg).

Muroja tai keksejä ei syödä, ja jälkiruoat, leivät, leivonnaiset, jauhot ja ryynit, mehut, hillot, hyytelöt ja marmeladit ei tule kaupasta.

Kaikkea en tässä nyt edes jaksanut/muistanut luetella, mutta enköhän itse tiedä paljonko ruokaan menee rahaa, kun pidän siitä kirjaa.

Vierailija
42/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko menee pidemmällä aikajaksolla keskimäärin ruokaan kuukaudessa rahaa. Yhden kuukauden kun saa aika alhaiseksi syömällä vanhoja varastoja pois.

Me olemme 6 henkinen perhe ja kauppaan menee 650e kuukaudessa keskimäärin. Emme syö sisäfilettä, harvoin kokolihaa paitsi broileria. Emme voi ostella persimonen ja muita kalliita hedelmiä jne.

Kertoisitko meille muille onnettomille taloustunareille miten saat rahasi riittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa kuussa tekee n. 13 euroa per päivä. Laskin äsken piruuttani, mitä maksaa esim. tomaatti-jauhelihapasta viidelle: 7,49. Tuohon päälle kun lisätään maidot, leivät, juustot, makkarat, keksit, jälkiruoat, teet, kahvit, kaakaot, mehut, murot, jne, niin aika taitava saa olla, että selviää alle 25 eurolla päivässä.

meille ilmaisia tuotteita ovat esim. perunat, marjat (vadelmat, mustikat, puolukat, viinimarjat, karviaiset), sienet, omenat, tillit, persiljat, lehtisalaatti. Nuo kasvimaan tuotteet ovat kesäisin, muita säilön talveksi.

Murto-osalla kaupan hinnoista ostan porkkanat, kaalit, sipulit, lantut, palsternakat, punajuuret kurpitsat.

Edullisesti ostan kurkut, tomaatit, maidon ja kerman (0,50€ litra) luomunaudanlihan (kokoelma 13€/kg), possun 3€/kg ja peuran (5€/kg).

Muroja tai keksejä ei syödä, ja jälkiruoat, leivät, leivonnaiset, jauhot ja ryynit, mehut, hillot, hyytelöt ja marmeladit ei tule kaupasta.

Kaikkea en tässä nyt edes jaksanut/muistanut luetella, mutta enköhän itse tiedä paljonko ruokaan menee rahaa, kun pidän siitä kirjaa.

Vierailija
44/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo 400 euroa ei pitänytkään sisällään kaikkia ruokamenoja. Kyllä minäkin halvalla hoitaisin perheen ruoat, jos saisin puolet ilmaiseksi. Itse asiassa voinkin ajatella niin, että minulla menee 50 euroa kuussa viisihenkisen perheen ruokahuoltoon. Mieheltä menee sitten toista tonnia, mutta minullehan ne on ilmaisia.

Vierailija
45/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juurekset alkaen 20 senttiä kilo.

Maitoa ei voi ostaa sitä kautta, sen haen itse navetasta 5 km:n päästä. Ja ennenkuin joku älähtää kuinka kalliiksi se tulee, niin kerron, että ajan työmatkani siitä autolla ohi ja teen ostoksen samalla, se kun täytyy hakea aina siihen tiettyyn samaan aikaan. Ostan 10 litran sangollisen, se riittää meillä 3-4 päivää.

Vierailija
46/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ilmaisia tuotteita ovat esim. perunat, marjat (vadelmat, mustikat, puolukat, viinimarjat, karviaiset), sienet, omenat, tillit, persiljat, lehtisalaatti. Nuo kasvimaan tuotteet ovat kesäisin, muita säilön talveksi. Murto-osalla kaupan hinnoista ostan porkkanat, kaalit, sipulit, lantut, palsternakat, punajuuret kurpitsat. Edullisesti ostan kurkut, tomaatit, maidon ja kerman (0,50€ litra) luomunaudanlihan (kokoelma 13€/kg), possun 3€/kg ja peuran (5€/kg). Muroja tai keksejä ei syödä, ja jälkiruoat, leivät, leivonnaiset, jauhot ja ryynit, mehut, hillot, hyytelöt ja marmeladit ei tule kaupasta. Kaikkea en tässä nyt edes jaksanut/muistanut luetella, mutta enköhän itse tiedä paljonko ruokaan menee rahaa, kun pidän siitä kirjaa.

Eli tuo 400 euroa ei pitänytkään sisällään kaikkia ruokamenoja. Kyllä minäkin halvalla hoitaisin perheen ruoat, jos saisin puolet ilmaiseksi. Itse asiassa voinkin ajatella niin, että minulla menee 50 euroa kuussa viisihenkisen perheen ruokahuoltoon. Mieheltä menee sitten toista tonnia, mutta minullehan ne on ilmaisia.

Ne loput joita en luetellut ostan siis ihan normaalihinnalla kaupasta. Tuossa oli esimerkki siitä, millä keinoin olen saanut laskun niin pieneksi.

Vierailija
47/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ilmaisia tuotteita ovat esim. perunat, marjat (vadelmat, mustikat, puolukat, viinimarjat, karviaiset), sienet, omenat, tillit, persiljat, lehtisalaatti. Nuo kasvimaan tuotteet ovat kesäisin, muita säilön talveksi. Murto-osalla kaupan hinnoista ostan porkkanat, kaalit, sipulit, lantut, palsternakat, punajuuret kurpitsat. Edullisesti ostan kurkut, tomaatit, maidon ja kerman (0,50€ litra) luomunaudanlihan (kokoelma 13€/kg), possun 3€/kg ja peuran (5€/kg). Muroja tai keksejä ei syödä, ja jälkiruoat, leivät, leivonnaiset, jauhot ja ryynit, mehut, hillot, hyytelöt ja marmeladit ei tule kaupasta. Kaikkea en tässä nyt edes jaksanut/muistanut luetella, mutta enköhän itse tiedä paljonko ruokaan menee rahaa, kun pidän siitä kirjaa.

Ne loput joita en luetellut ostan siis ihan normaalihinnalla kaupasta. Tuossa oli esimerkki siitä, millä keinoin olen saanut laskun niin pieneksi.

avauksessa :ruokakauppalasku 566e/6 henkeä

Vierailija
48/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasi kun sanottiin, että valehtelen jopa itselleni. En ole ap.

Vierailija
49/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän, kuin rupean sangolla hakemaan maitoa..puhumattakaan että ehtisin ja jaksaisin säilöä, kuivata, leipoa jne kaikkea mitä syödään. Onneksi on Citymarket ;)

Vierailija
50/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me asutaan kaupungissa, ja ollaan ruokahankinnoissa 100% vähittäismyyjien varassa. Tai onhan meillä sieniä yms. varastossa säilöttynä, mutta niin vähän, että niillä ei ole oikein mitään vaikutusta ruokalaskuun. Ja säilytystiloja on niin vähän, että kaupassa on käytävä joka ainoa päivä.

Vierailija
51/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi tai alle puoleen hintaan... eipä onnistu normaalilta kaupungissa asuvalta! Peurasta voi vain haaveilla, hirven jauhelihaa sai kerran tänäsyksynä kaupasta 10€/kg.

Eli normaaleilla hinnoilla teilläkin menisi 700-800€/kk. Lucky you...

Vierailija
52/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän, kuin rupean sangolla hakemaan maitoa..puhumattakaan että ehtisin ja jaksaisin säilöä, kuivata, leipoa jne kaikkea mitä syödään. Onneksi on Citymarket ;)

kaupoissa juosta. On niin paljon kätevämpää hankkia iso määrä kerralla kun siihen mahdollisuus on.

Silloin saa lähiruokaa, jossa ei ole lisäaineita, ei tule pakkausjätettä ja aina on kaikkea varastossa, voi laittaa mitä ruokaa vaan huvittaa. Nämä hyvät puolet siis sen edullisuuden lisäksi.

Meitä on niin moneksi ja kiva että niistä voi täällä keskustella. Täytyy vaan ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset arvot ja tärkeydet elämässä. Mun elämässä on aika tärkeää se, että meidän perhe syö mahdollisimman aitoa ja puhdasta ruokaa.

Vierailija
53/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa juosta. On niin paljon kätevämpää hankkia iso määrä kerralla kun siihen mahdollisuus on.

Silloin saa lähiruokaa, jossa ei ole lisäaineita, ei tule pakkausjätettä ja aina on kaikkea varastossa, voi laittaa mitä ruokaa vaan huvittaa. Nämä hyvät puolet siis sen edullisuuden lisäksi.

Meitä on niin moneksi ja kiva että niistä voi täällä keskustella. Täytyy vaan ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset arvot ja tärkeydet elämässä. Mun elämässä on aika tärkeää se, että meidän perhe syö mahdollisimman aitoa ja puhdasta ruokaa.

helposti? Me saadaan hirvenlihaa ilmaiseksi, silti kauppaan menee joka kuukausi 1000€, eikä siellä juosta joka päivä edes.

Vierailija
54/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi tai alle puoleen hintaan... eipä onnistu normaalilta kaupungissa asuvalta! Peurasta voi vain haaveilla, hirven jauhelihaa sai kerran tänäsyksynä kaupasta 10€/kg. Eli normaaleilla hinnoilla teilläkin menisi 700-800€/kk. Lucky you...

Mutta eipä kaikki ihmiset kaupungeissa asu. Tosi moni elää niin kuin meidän perhe ja monella se olisi mahdollista, mutta ei ole halua. Se on kuitenkin keino pitää ruokalasku pienenä ja siitähän tässä on keskusteltu.

Vierailija
55/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa juosta. On niin paljon kätevämpää hankkia iso määrä kerralla kun siihen mahdollisuus on. Silloin saa lähiruokaa, jossa ei ole lisäaineita, ei tule pakkausjätettä ja aina on kaikkea varastossa, voi laittaa mitä ruokaa vaan huvittaa. Nämä hyvät puolet siis sen edullisuuden lisäksi. Meitä on niin moneksi ja kiva että niistä voi täällä keskustella. Täytyy vaan ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset arvot ja tärkeydet elämässä. Mun elämässä on aika tärkeää se, että meidän perhe syö mahdollisimman aitoa ja puhdasta ruokaa.

helposti? Me saadaan hirvenlihaa ilmaiseksi, silti kauppaan menee joka kuukausi 1000€, eikä siellä juosta joka päivä edes.

Selitin mistä mitäkin ostan, kun mulle sanottiin, että valehtelen kaikille, jopa itselleni. Tiedän vain oman ruokalaskuni summan, kun siitä pidän kirjaa. Miksi tästäkin nyt näin iso haloo tuli?

Vierailija
56/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sisäfileitähän sillä ei ostella, mutta itse kävin äsken kaupassa ja ostin ainekset nakkisoppaan, josta riittää kahdelle päivälle (tänään päivällinen, huominen lounas ja päivällinen). Hintaa tuli 8€ koko satsille ja arvatkaas mitä? KAIKKI AINEKSET OVAT KOTIMAISTA LUOMUA.

Ei meilläkään joka päivä pelkkää keittoa syödä, mutta lapsi toivoi sitä tänään. :) Kun vähän katsoo mitä ostaa, lähikaupastakin saa edullisesti perusaineksia. Itse tehty luomunakkikeitto kera näkkileivän on ihan varmasti tarpeeksi ravitsevaa ja terveellistä ruokaa, mutta tämmöisiä ruokia ei enää tehdä. Mielummin ostellaan fileitä, haetaan pizzaa jne. ja sitten haukutaan miten luomu on "niin kallista".

Vierailija
57/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sisäfileitähän sillä ei ostella, mutta itse kävin äsken kaupassa ja ostin ainekset nakkisoppaan, josta riittää kahdelle päivälle (tänään päivällinen, huominen lounas ja päivällinen). Hintaa tuli 8€ koko satsille ja arvatkaas mitä? KAIKKI AINEKSET OVAT KOTIMAISTA LUOMUA. Ei meilläkään joka päivä pelkkää keittoa syödä, mutta lapsi toivoi sitä tänään. :) Kun vähän katsoo mitä ostaa, lähikaupastakin saa edullisesti perusaineksia. Itse tehty luomunakkikeitto kera näkkileivän on ihan varmasti tarpeeksi ravitsevaa ja terveellistä ruokaa, mutta tämmöisiä ruokia ei enää tehdä. Mielummin ostellaan fileitä, haetaan pizzaa jne. ja sitten haukutaan miten luomu on "niin kallista".

Ja jos jokaiseen ateriaan laitta jotain juuresta tai vihannesta, ei se ole kallista, vaan jatkaa sitä lihaa tai kalaa sopivasti.

Esim. 1kg itse tehtyä perunasipulisekoitusta jonkun ruoan perusosaksi maksaa noin euron.

Vierailija
58/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sisäfileitähän sillä ei ostella, mutta itse kävin äsken kaupassa ja ostin ainekset nakkisoppaan, josta riittää kahdelle päivälle (tänään päivällinen, huominen lounas ja päivällinen). Hintaa tuli 8€ koko satsille ja arvatkaas mitä? KAIKKI AINEKSET OVAT KOTIMAISTA LUOMUA.

Ei meilläkään joka päivä pelkkää keittoa syödä, mutta lapsi toivoi sitä tänään. :) Kun vähän katsoo mitä ostaa, lähikaupastakin saa edullisesti perusaineksia. Itse tehty luomunakkikeitto kera näkkileivän on ihan varmasti tarpeeksi ravitsevaa ja terveellistä ruokaa, mutta tämmöisiä ruokia ei enää tehdä. Mielummin ostellaan fileitä, haetaan pizzaa jne. ja sitten haukutaan miten luomu on "niin kallista".

Mä oiekasti ihmettelen, eikö teillä ole perheissä liikkuvia teinejä/aikuisia, kun kerran soppakattilallisella elää viisihenkinen porukka 2 päivää? Ei herranpieksut meillä kovaa treenaavat mies ja teinipoika kuolisivat nälkään tuollaisilla eväillä plus tulisi soppa jo illalla korvista ulos...

Vierailija
59/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tavalla tilattuan tuotteet tulevat kalliimmiksi: "Revot tietävät, että ruokapiirin kautta tilattu ruoka tulee kauppojen hintoja kalliimmaksi."?

lähde:Kotiliesi

Vierailija
60/106 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole treenaavia aikuisia eikä teinejä taloudessa. Syödään neljästi päivässä, aamuisin on puuroa ja lounas usein eilisen jämiä.

Jos asennoituu niin että soppa se vaan paranee ajan kanssa, ei mitään ongelmaa pitää ruokakulut alhaalla. :) Jos treenaava mies suostuu syömään vain järkyttäviä määriä punaista lihaa eikä koske esim. kananmuniin tai soijarouheeseen, toki siinä menee rahaa. Muuten en näe ongelmaa miehenkään ruokkimisessa, ei hänenkään tarvitse älyttömästi syödä vain siksi että liikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi