Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keltaanko pyytää lapsen kummeilta joululahjaksi...

Vierailija
25.11.2011 |

...himoitsemani marimekon lakanat? Maksavat 49 €. Kummit ovat nuoria parikymppisiä opiskelijoita mutta jos ostaisivat puoliksi... Kun kyselivät että mitä tarvittaisiin?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion junavetureita saa kympillä. Siis iso ero siihen, että maksaisi 25-50 euroa.

laitetaan sitten ideaksi Brion junarataa niin av-mammat pysyvät huosuissaan. Taitaa kummi säästää noin 5 € siinä mutta jos olen muuten niin ahne niin kai se on näin tehtävä. Sitäkään ei lapsi ole itse toivonut. ap

Vierailija
42/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaisi pyytää nyt kallista lahjaa. Itse ainakin ostan VÄLILLÄ kalliin lahjan (kallis mielestäni yli 25 euroa) ja sitten muutaman seuraavan kerran halvemman.

viime kesänä ostivat puoliksi synttäri-lahjaksi Maatila Duploja ison laatikollisen. Ovh. 72 € ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian halpa. Minusta 20-30 € on sopiva. ap.

Vierailija
44/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan sitten ideaksi Brion junarataa niin av-mammat pysyvät huosuissaan. Taitaa kummi säästää noin 5 € siinä mutta jos olen muuten niin ahne niin kai se on näin tehtävä. Sitäkään ei lapsi ole itse toivonut. ap

Sinä se vaan jankkaat toivomisista. Ja ilmeisesti sinulle on tärkeää että toive olisi ainakin 20 euroa tai se kuva on ainakin tullut näistä sinun kirjoituksistasi. Arvaappa kummasta lapsi ilahtuu enemmän jouluna lakanasta vai lelusta ?

Minä en ymmärrä miksi sitten nimeäisit jonkun tietyn brion junaradan osan kummeilta toiveeksi ? Miksi et voi toivoa esim. lakanoita koko X. tai Miten olisi taskulamppu, pulkka, heijastinliivi lapselle tai sanoa vaikka niille kummeille että saavat hommata ihan mitä haluavat.

Vierailija
45/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan kyllä hyvissä ajoin sanottu kaikille sukulaisille ja kummeille, että toivomme heidän osallistuvan kalliimpaan yhteislahjaan eikä ostavan erillisiä pikkupaketteja. Lahjana on luonnonkuituinen peitto, ja erikseen vielä sanoimme, että hyvä summa on vaikka vain 5e (luultavasti useimmat kuitenkin haluavat osallistua vähän enemmällä). Toki aiomme maksaa jäljelle jäävän osan lahjasta itse. 2-vuotias ei oikeasti tarvitse mitään kovin ihmeellistä, ja meillä on muutenkin niin vähän tilaa, että vanhoja tavaroita joudutaan antamaan eteenpäin jos jotain uutta ostetaan. Peitolle sen sijaan on käyttöä pitkään ja se on oikeasti tarpeellinen, vaikkei se sillä lailla lapsen lahja olekaan kuin joku lelu tai vastaava.

Ap:n tilanteessa varmaan sanoisin kummeille, että toivon heidän osallistuvan lakanoiden ostoon itselleen sopivalla summalla ja jättäisin lopullisen päätöksen sitten kummien tehtäväksi (ja maksaisin tietty mahdollisen ylijäävän osan omasta pussistani).

Vierailija
46/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan kummilapsen äidille, joka toivoi pojalleen joululahjaksi 90 euron legoja, että jouluna ostaisin mieluummin jonkin vähän kohtuuhintaisemman, kun silloin on paljon muitakin lahjoja ostettavana, muusta rahanmenosta puhumattakaan. Syntymäpäivälahja voi maksaa enemmän, kun silloin ei ole muita rahanmenoja.

Vierailija
47/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tulee ilmi viimeisestä kommentistasi. Suuttua nyt hyvistä neuvoista. Itsehän päätät mitä kehtaat ja mitä et. Turha suuttua jos et saa mieleisiäsi vastauksia.

En minäkään kyllä kehtaisi nimetä tiettyä kuosia, noin kallista vieläpä, ja opiskelijoille nyt varsinkaan vaikka yleensä olisivatkin antaneet jotain saman hintaista. Opiskelijoilla kun rahatilanne voi vaihdella suurestikin, enkä usko että vanhempansa maksavat lastensa kummilasten lahjat. Ei ainakaan meillä. Kallis se on silti lakanoista. Mut itsehän päätät.

Vierailija
48/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostamme aina kummilapselle noin 50 € lahjan ja lapsemme kummi ostaa samanhinatisen. Olemme muutenkin kavereita ja on kiva sopia lahjoista etukäteen. Tulee sitten mieleistä.

Vierailija
49/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANOT NIILLE KUMMEILLE, ETTÄ LAKANOILLE OLISI TARVETTA. Sitten saavat itse päättää millaiset ja minkä hintaiset.

Vierailija
50/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää tuollaista kerjäämistä. Ostakaa itse peittonne ja lakananne. Eihän ne kummit ole valittu lapselle sitä varten että niiltä kerätään rahaa shoppailua varten. Kyllä on kummien merkitys vääristynyt jos he ovat vain lahjojen ostoa varten.

Vierailija
51/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tietyt. Jos niitä en kehtaa lapselle toivoa niin ostan sitten itse. ap

Vierailija
52/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää tuollaista kerjäämistä. Ostakaa itse peittonne ja lakananne. Eihän ne kummit ole valittu lapselle sitä varten että niiltä kerätään rahaa shoppailua varten. Kyllä on kummien merkitys vääristynyt jos he ovat vain lahjojen ostoa varten.

Vierailija
53/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertookin kaiken, sä olet niitä, joiden lapsille ei kukaan uskalla viedä halpaa lahjaa, kun pitäis kaiken olla parempaa ja kalliimpaa.....

Jokainen ostaa sellaista kun haluaa, mulla on 5kummilasta, joten en laita jokaiselle 25e tai yli lahjaan... Välillä vähän kalliimpaa, välillä halvempaa. 35e on tähän mennessä kallein mitä olen 6-vuotiaalle kummitytölle ostanut synttärilahjaksi, nyt saa sitte jouluksi vain jotain ihan pientä, ehkä10e arvoisen.

Vierailija
54/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi sen pussilakanasetin YHDELTÄ kummilta ja jotain muuta toiselta kummilta. Kyllä he oppivat toiveesi tuntemaan hyvin pien. Älä sitten ihmettele, jos kummilapseen eivät kummit muutaman vuoden kuluttua pidä yhteyttä.

44

Vierailija
55/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:lla on jokin lakanafetissi.

Ne on yleensä kuitenkin vain vuodevaatteita, ei elämäntapajulistus.

Vierailija
56/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tietyt. Jos niitä en kehtaa lapselle toivoa niin ostan sitten itse. ap

Vierailija
57/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuossa tapauksessahan kummit ovat kysyneet toivetta, mutta ehkä toiveena "lakanat lapselle" voisi olla hieman helpompi, niin voisivat sitten tosiaan itse valita sen, minkä hintaisia ostavat. 49 euroa on jo ihan kunnon summa, varsinkin opiskelijalle.

Omille kummilapsilleni ostin silloin, kun he olivat pieniä (siis alle 12-vuotiaita) 15-30 euroan lahjojam ja joskus annoin 20 e rahana (tämä oli lähes 10 vuotta sitten, jolloin tuolla summalla jo saikin jotain).

Oma lapseni on saanut kummeiltaan lahjoja välillä 10-100 euroa. Yhdellä kummeista on 10 kummilasta, joten ei voi olettaakaan, että hän ostaisi kenellekään kovin kalliita lahjoja. Yhdellä taas on vain yksi, niin ostaa sitten kalliimpia lahjoja.

Yhdeltäkään kummilta en lähtisi "tilaamaan" jotakin tietyn merkkistä ja hintaista lahjaa, se ärsyttäisi varmasti. Omien kummilasten kanssa on joskus ärsyttänyt, kun eivät ole juurikaan yhteydessä minuun, mutta olettavat saavansa silti lahjoja. Toisesta en ole kuullut vuosiin (pidin pitkään yksipuolisesti yhteyttä), joten muutama vuosi sitten lopetin lahjojen lähettämisen. Toiselle (on jo lähes aikuinen) lähetän edelleen jouluksi hieman rahaa, synttäriksi en enää.

Vierailija
58/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt. Eli sun lapsen kummien (kotona asuvien nuorien opiskelijoiden) pitää ostaa lahja SINULLE sinun toiveittesi mukaan...Huh heijaa.

Oletko kysynyt lapselta, millaiset lakanat hän voisi haluta? Eikö kummin lahja ole joko lapsen toiveiden mukainen tai sitten kummin maun mukainen? Äiti liittyy asiaan korkeintaan siten, että häne kertoo, mitä lapsi hänen mielestään TARVITSEE, ei mitä äiti itse haluaa.

Vierailija
59/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kehtaa todellakaan. Itse olen opiskelija, mieheni on töissä. Ei todellakaan ole varaa pistää yhden ihmisen lahjaan 49 euroa. Yritetään pärjätä n. 30 max maksavilla lahjoilla kun niitä lahjottavia on useampia :S

Sitäpaitsi. Eikö kummien pitäisi ostaa lahja lapselle, ei sulle?

Vierailija
60/74 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Onko nämä kummit pariskunta? Me ollaan kummeja eräälle pojalle eikä todellakaan ostettaisi 50 euron lahjaa edes puoliksi vaikka ei olla opiskelijoitakaan. Ehdoton kipuraja on 25 euroa ja yleensä ostan alesta just kirjoja tms. Legojakin saa alesta joten et voi ap tietää mitä ovat aiemmista lahjoista ostaneet. Ja jos kerran kalliimman lahjan ostaa niin ei se tarkoita että ovat aina siihen valmiita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan