Keltaanko pyytää lapsen kummeilta joululahjaksi...
...himoitsemani marimekon lakanat? Maksavat 49 €. Kummit ovat nuoria parikymppisiä opiskelijoita mutta jos ostaisivat puoliksi... Kun kyselivät että mitä tarvittaisiin?
Kommentit (74)
En kehtaisi. Anna kummien keksiä lahja ihan itse, elleivät sitten kysy suoraan ideaa. Jos kysyvät, niin kerro lakanoista, mutta anna joku edullisempikin idea.
pikkuautoja, pehmoleluja, kirjoja, vaatteita... Lapsi on kolmas, joten kaikki "perustavara" löytyy, ei kuitenkaan enää isompien sisarusten lakanoita sillä heillä oli suoraan aíkuisten peitot. Nyt tilan vuoksi kuopus siirtyy aluksi "pikkusänkyyn". ap.
Pyydä niitä antamaan vaikka leikkipuisto ja lastenhoitolahjakortit lapselle ja loput rahat voivat pitää. Niin meillä hoidetaan kummilapsihommia, varsinkin jos olisi kyse OPISKELIJOISTA!
Jos kaikki muut pitää ajatusta törkeänä, silloin sun kompassi on väärässä, senkin senkin ahne äiti! Sitä lahjaa ei osteta SULLE!
Enhän muuten olisi mitään ehdottamassakaan. ap
Oma mielipiteeni: En kehtaisi suoraan mennä pyytämään Marimekko-lakanoita, mutta pyytäisin vain yksinkertaisesti vuodevaatteita.
miksi sitten kyselet, kun oot jo selvästi päättäny että voit pyytää lakanoita?
Kysy kummeilta mihin heillä on varaa, ei kai se voi kovin vaikeaa olla?
Eihän 2 v. osaa mitään toivoa ja onko siinä nyt eroa esittääkö lahjaideaksi 25 € lakanoita vai saman hintaista lelua? Toinen kummeista on nuori poika, joka ei taatusti jaksa kierrellä lelukaupoissa... Yleensä heiltä tosiaan on tullut tuon hintaluokan lahjoja ja ajattelin että kerrankin tulisi jotain jota tarvitaan. ap.
No jos kerta oletat että kummeille on samantekevää mitä ostavat niin pyydä suoraan rahana tuo lahja. Sanot vaan että 25 euroa sinulle äidille.
Minusta lelu on lapselle ja lakanat taas äidille. Kummit halunnevat ostaa lahjan nimenomaan lapselle eikä äidille ? Minä kirjoitin ostaneeni toiveesta lakanoita kummilapsille mutta silloin sain itse päättää / kysellä lapselta minkälaisia sänkyvaatteita. Minusta on kiva ostaa lapselle vaikka muumisänkyvaatteet koska oletan että hän voisi tykätä niistä. Mutta en haluaisi ostaa kummilapseni äidille marimekon sänkyvaatteita koska oletan että lapsi tykkäisi enemmän esim. muumikuvioinnista lakanoissa.
Olen yh-opiskelija, ja kummilapsille ostan max 20e lahjoja, en kuitenkaan mitään lakanoita ainakaan ainoana lahjana, vaan sellasta josta se LAPSI ilahtuu, ei ensisijaisesti äiti.
Mut tietty teet kuten parhaaksi näet
Ymmärrän periaatteessa tuon, että toivotaan jotain käytännöllistä, jos kerran lapsella - joka on vielä noinkin pieni, joten tuskin edes tietää tietyn paketin tulevan kummilta - on leluja ja rojua jo yllin kyllin ja sen sijaan jostain käytännöllisestä puute. Lapsen on mielestäni myös hyvä oppia, että juhlapäivinä voi saada myös käytännöllisiä lahjoja, kuten vaatteita, harrastustarvikkeita jne., ei pelkkiä itse toivottuja leluja. Edelleen ymmärrän myös kummeille esitetyt lahjatoiveet, JOS KERRAN NIITÄ ON SUORAAN KYSYTTY.
Se, että haluat juuri tietyt - aika kalliitkin - lakanat, ei kuitenkaan liity mitenkään lapsen tarpeisiin, vaan omiin sisustushaluihisi ja somistusmielitekoihisi. Pyydät siis periaatteessa lahjaa itsellesi. Jos olet sitä mieltä, että lapsi tarvitsee lakanoita, sano näin kummeille. Siis että lakanat uuteen sänkyyn voisivat olla kiva ja tarpeellinen lahja. Anna kummien itse valita sopiva hintaluokka ja juuri sellaiset lakanat, jotka HE haluaisivat antaa KUMMILAPSELLEEN.
Eihän 2 v. osaa mitään toivoa ja onko siinä nyt eroa esittääkö lahjaideaksi 25 € lakanoita vai saman hintaista lelua? Toinen kummeista on nuori poika, joka ei taatusti jaksa kierrellä lelukaupoissa... Yleensä heiltä tosiaan on tullut tuon hintaluokan lahjoja ja ajattelin että kerrankin tulisi jotain jota tarvitaan. ap.
Ymmärrän kyllä, että olisi kiva saada äidin silmääkin miellyttäviä lakanoita, mutta itse en kehtaisi pyytää suoraan jotain tiettyä kuosia. Jos lakanoita tarvitsette, niin sanot sen lahjatoiveita kysyttäessä.
Minusta sopuivaa on kertoa jokin max 10-15 euron täsmätoive tai sitten suuntaa-antava kuten "joku peli" tai "joku yöpuku" tai "joku eläinkirja".
t. Seitsemän kummitäti
laitetaan sitten ideaksi Brion junarataa niin av-mammat pysyvät huosuissaan. Taitaa kummi säästää noin 5 € siinä mutta jos olen muuten niin ahne niin kai se on näin tehtävä. Sitäkään ei lapsi ole itse toivonut. ap
en kehtaisi! kuulostas melko ahneelta.
...jospa pyytäisit vaikka "joku kiva tyynyliina" tai "muovailuvahaa" tai sormivärejä tms - nehän kuluvat joten tarvetta on jatkuvasti.
Leluja on aivan tarpeeksi, mutta lakanoille olisi käyttöä kun kohta siirtyy pois pinniksestä.
Yleensä on kummeilta tullut noita noin 20 €:n lahjoja joten ajatelin että voisivat ostaa tuon kimpassa eikä tarvitsisi miettiä enempää. No tietysti voin toivoa lapselle Duploja tai Brion junarataa, mutta niitäkään ei oikein alle 20 €:n saa ja kumpiakin on isot laatikolliset. Samoin kirjoja jne. ap
Siis vanhempien pitäisi mkaksaa OMIEN kummilastensa lahjojen lisäksi lastensa kummilasten lahjat? Huh hei.
...vanhemmat maksavat käytännössä maksavat sen. ap
vaikka sitä junarataa tai lakanat puoliksi tms. Voisivat sitten itse valita niistä sopivan hintaista.
laitetaan sitten ideaksi Brion junarataa niin av-mammat pysyvät huosuissaan. Taitaa kummi säästää noin 5 € siinä mutta jos olen muuten niin ahne niin kai se on näin tehtävä. Sitäkään ei lapsi ole itse toivonut. ap
ämmä eka kysyy onko sopivaa,ja sitten kun saa vastauksia mitkä ei miellytäkkään alkaa haukkumaan!!!
muah! älä kysele jos et kestä vastauksia!!
en muutes pyytäis brion junarataa kun sekin on kallis!
ahne ihminen oot.
Oletteko enää tekemisissä? Oliko sukulainen vai ystävän lapsi?
Meillä halusin viedä lapselle jotain pientä aina kun näimme (ehkä 6-8 kertaa vuodessa), mutta näistä sain käskyn olla tuomatta. Kerran toin lapselle omenoita, kun äitinsä ei osta, kun on niille allerginen. Sain pussin takaisin ja todettiin tylysti, että ostamme omat omenat.
viime kesänä ostivat puoliksi synttäri-lahjaksi Maatila Duploja ison laatikollisen. Ovh. 72 € ap.
ehdottaa vain lakanoiden ostoa (koon voi sanoa esim. Junior koko), muttei tuolla lailla nimeten kallista merkkiä. Osta itse ne kalliit lapsellesi lahjaksi ja anna opiskelijoitten ostaa halvemmat mutta muuten kivannäköiset. Onhan kivempaa lapselle, että he valitsevat lakanat, on enemmän heidän näköisensä valinta ja muistona lapselle kivempi, kun on nimenomaan kummien valitsemat.