Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli eilen ensimmäinen työpäivä Intialaisessa ravintolassa

Vierailija
25.11.2011 |

Ja en voi muuta sanoa kuin yöks.

Eli aloitin uudessa työpaikassa, haastattelussa intialaien pomo oli tosi mukava, samoin paikalla ollut nainen joka oli kokenein tarjoilija.

Saavuin työpaikalla sovittuna päivänä, ja minua vastassa oli 3 intialaista miestä ja tämä nainen. Nainen aloitti työpäivänsä vetämällä röökiä keittiössä. Miehet käyttäytyivät todella sovinistisesti, puristelivat naista takapuoesta, ehdottelivat seksiä (vitsillä mutta tosissaan) Katsoin silmät pyöreänä toimintaa.

Työntekijä, jonka tilalle minut otettiin, on muuttamassa 2vk päästä kotiseudulleen. Hän kävi pikaisesti ravintolalla pyörähtämässä, meidät esiteltiin ja jutustelimme vähän. Nainen vaikutti oikein mukavalta, toivotti onnea.

No. Kun nainen lähti, alkoi järkyttävä haukkuminen. Eli tämä "kokenut" tarjoilija alkoi haukkumaan kaikkea hiustyylistä työvaatteiden epäsiisteyteen (eipä ollut itsellekään kummoiset)

Sitten minulle ilmoitettiin että aluksi minun täytyy tehdä kaikki sunnuntaivuorot, ja ne sitten maksetaan pimeästi, eikä palkka todellakaan ole tuplat mitä sen kuuluisi olla. Siis mitä! Minulle oltiin merkattu myös joulu, vaikka jo työhaastattelussa kerroin että minulla on silloin suunniteltuna matka lapsieni kanssa.

Ihan oikeasti, itku meinaa tulla. En todellakaan halua mennä sinne töihin. Mitä teen?

sopimusta en ole allekirjoittanut vielä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työaikojen puolesta paikka ei valitettavasti sovikaan sinulle. Sinulla on lapsia ja heidän hoitonsa on vaikea järjestää noiden työaikojen puitteissa.

Älä mene sinne. Alku jo noin järkky, mitä vielä tuleekaan?

Vierailija
2/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sairaslomalla, ja siksi palaan ylipäänsäkin työelämään. Lapset on siis miehen kanssa. Ja tarvitsemme rahaa. Joulu- ja tammikuu eletään hyvin säästöillä, mutta sen jälkeen alkaa näyttää pahalta jos rahaa ei ala kertymään.

Kannattaako ottaa se riski etten saakkaan työpaikkaa? Vaikeita asioita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työtilanne kotipaikkakunnallasi on? Itse kyllä en ko. työpaikassa jatkaisi, ennemmin menisin vaikka Mäkkärin kassalle.

Vierailija
4/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi tuollaiseen paikkaan edes periaatteesta. Röökiä keittiössä?!

Eiköhän ravintola-alallakin löydy keikkatyötä aika reilusti, varsinkin nyt joulunalla ja ihan kunnollisista paikoista. Katso vaikka keikkatyötävälittävät firmat.

Vierailija
5/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiki oli jo niitä viimeisiä vaihtoehtoja. Epätoivo meinaa iskee ja kymmeneksi olisi töihinmeno.. En kyllä ainakaan sitä sopparia halua allekirjoittaa.

Vierailija
6/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijät istuskelivat työtasoilla ja pitivät paljaita jalkojaan niillä. Käsiä ei pesty kun käsiteltiin salaatteja, vaan ensin käytiin hakemassa olutta varastosta ja sitten laitettiin asiakkaalle salaatti lautaselle. Nan-leipiä säilytettiin muovipusseissa lattialla, niin että osa leivistä koski maata. Ja näitä leipiä siis ihan tarjoiltiin asiakkaille.

En ymmärrä miten ko. paikka on pässyt terveystarkastuksesta läpi..

Nyt joulun alla kyllä riittää keikkatyötä mutta eihän sillä kyllä nelihenkistä perhettä elätä :/

Vierailija
7/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet etta olet hyvakin kirjailija mutta et edes osaa perusasioita aiheestasi.

Vierailija
8/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= kaalisalaattia, tomaattia ja kurkkua

Vierailija
9/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalat ovat yleensa samosat ja pakorat korianterichutneyn kanssa tai sitten joku chaat.

Aika kylma muuten tahan aikaan vuodesta on kulkea paljasjaloin.

Vierailija
10/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä nyt ei kovin vaikea ole pois ottaa? Kyllä omistaja on intialainen, samoin keittiötyöntekijät. Alkusalaatti ehkä ei.

Seuraavaksi varmaan väität että ravintola sijaitsee Porvoossa.. ihan miten vaan

Vierailija
11/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi intialaisissa on yleensä "orjat" samoin intiasta töissä, niillehän voi maksaa mitä lystää.

Vierailija
12/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ole allekirjoittanut

et mene sinne, ilmoitat että sait toisen työn tms

Vierailija
13/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhti naudanlihapihvi silavakastikkeella.

Sorry, huono yritys mutta saithan ainakin muutaman av-mamman tuohtumaan ja levittamaan juttua.

Vierailija
14/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne, ties maksavatko palkkaakaan, ainakaan ajallaan...

Varmasti löydät jotain muuta! Luota vaistoosi!

Vierailija
15/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin olen ollut intialaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan alkusalaatti. Olkoonkin sitten "intialainen". Pikkukaupungeissa lounaspaikkojen täytyy tarjota sitä, mitä asiakkaat haluavat, vaikkei se ihan oikeaoppista kansallista kulinarismia edustaisikaan. Älkää snobbailko siellä!

Olis kiva tietää, missä kaupungissa ap:n mainitsema ravintola on...

Vierailija
16/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin olen ollut intialaisessa ravintolassa, jossa tarjoillaan alkusalaatti. Olkoonkin sitten "intialainen". Pikkukaupungeissa lounaspaikkojen täytyy tarjota sitä, mitä asiakkaat haluavat, vaikkei se ihan oikeaoppista kansallista kulinarismia edustaisikaan. Älkää snobbailko siellä! Olis kiva tietää, missä kaupungissa ap:n mainitsema ravintola on...

ap:n nupissa. Halpaan menette ja helposti.

Vierailija
17/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ravintolaa pyöritetään intialaisella työvoimalla joulun välipäivätkin. Wonder why..

Aivan vapaasti voitte väittää että olen keksinyt koko jutun.

Soitin ravintolaan että minulle on tarjottu toista työpaikkaa, jossa työajat ovat sopivammat minulle ja lapsilleni.. nyt vielä kun löytäisi sen uuden työn.

Vierailija
18/18 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalat ovat yleensa samosat ja pakorat korianterichutneyn kanssa tai sitten joku chaat.

Aika kylma muuten tahan aikaan vuodesta on kulkea paljasjaloin.

Tummahipiäinen kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi