kun täällä aina tyrkytetään työttömille ja vähävaraisille sitä siivoustyötä..tässä vähän faktaa siitä!!
aina kun joku valittaa, ettei ole rahaa koska on työttömänä joku valopää täällä väläyttää tämän kuolemattoman lauseen:
- kyllä töitä riittää tekevälle, mee vaikka siivoomaan, siivoojista on pulaa!!
no, mieheni menetti työpaikkansa. meillä on kaksi lasta ja olen itse äitiysvapaalla.
mieheni meni töihin siivousfirmaan, vaikka työ ei todellakaan vastaa koulutusta.
mites meidän tulot nousi:
ennen saatiin n. 200e asumistukea ja 470e työttömyyskorvausta+ minun äitiysrahani ja lapsilisäni.
nykyään saadaan 800e miinus verot+ minun äitiysrahani ja lapsilisät.
lasketaas. 670e ennen, alle 800e nyt. mieheni on töissä 5 päivää viikossa. onko se sen arvoista? tienata nyt n. 100e enemmän, ja mies joutuu olemaan töissä silti joka päivä? joka päivä on siis monta tuntia pois lapsilta yhden vaivaisen satasen takia.
mikään työ ei ole niin turhaa kun siivoustyö, näköjään. onneksi mies nyt kävi eilen haastattelussa, ja saattaa saada oman alansa työpaikan, missä palkka on sellainen, että kannattaa käydä töissä!
kuinka moni teistä olisi valmis käymään töissä tuolla rahalla?
Kommentit (46)
Onpa jopa rahat loppuneen niin, että töihin ei ole tahtonut päästä, mutta sitten vaan tingitään ruuasta, että saa tehdä töitä. Työkokemus on kuitenkin se tärkein juttu työn tekemisessä.
t.7
sun muita ei edes kannata käydä cv:ssä hehkuttelemaan. ei kuulema kiinnosta työnantajia. tämä sulle joka jeesusteli että työnantajat ovat kiinnostuneita jos on tehny niitä huonompiakin hommia
Tätä olen itsekin yrittänyt selittää ihmisille. Yleensä pidetää vain nirsona, jos ei halua muuta kuin vain oman alan töitä.
Minä käyn töissä ja saan n.700¿ käteen, mies opiskelee ja saadaan asumistukea. Joskus mietin mitä järkee, mutta lapsi on iloisempi kun hoidossa kavereita ja minulla henkireikä.
Toki voi itseään kouluttaa lisää ja hakea samalla aktiivisesti oman alan töitä, mutta se kertoo myös jotain asenteesta elämään ja asioihin, jos on valmis myös kokeilemaan jotain oman alan ulkopuolelta.
Tämän voin kertoa kyllä kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Sain paikan, jossa juuri nyt olen, koska minulla on laaja työkokemus ja näkökulma muihinkin asioihin kuin vain omaan " alaani" .
Meillä näet asiakaskunta koostuu näistä muista aloista ja on meille vain eduksi, että voimme asiantuntevasti keskustella heidän kanssaan heidän ongelmistaan ja tarpeistaan ja toimittaa sitten heille heidän tarvitsemansa sovelluksen ja koulutuksen. Olen siis IT-alalla.
Terv. se sama ku hehkutti työmarkkinoiden arvostavan työkokemusta
Vierailija:
Toisaalta sanotaan että hanttihommat vieraannuttavat oman alan töistä. Luulisi työnantajan arvostavan myös sitä että aktiivisesti hakee oman alan töitä ja vaikka hankkii lisäkoulutusta.
Tuollaiseen orjatyöhön ei todellakaan kannata mennä. Jos yhteiskunta ja valtio ei sen verran voi tulla työttömiä vastaan että laittaisi niitä valtionyhtiöiden miljoonia optioita vaikka työntekijöiden palkkaamiseen, niiin ihan hyvällä omallatunnolla sitä voi olla työttömyyskorvauksellakin. Ihmisarvoa se ei vähennä yhtään. On muitakin arvoja kuin työnteko ja tuottaminen. Ap:n tapauksessa on paljon arvokkaampaa, että isä viettää aikaansa lastensa kanssa kuin tekee aliarvostettua orjatyötä.