Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun täällä aina tyrkytetään työttömille ja vähävaraisille sitä siivoustyötä..tässä vähän faktaa siitä!!

Vierailija
09.11.2005 |

aina kun joku valittaa, ettei ole rahaa koska on työttömänä joku valopää täällä väläyttää tämän kuolemattoman lauseen:

- kyllä töitä riittää tekevälle, mee vaikka siivoomaan, siivoojista on pulaa!!

no, mieheni menetti työpaikkansa. meillä on kaksi lasta ja olen itse äitiysvapaalla.

mieheni meni töihin siivousfirmaan, vaikka työ ei todellakaan vastaa koulutusta.

mites meidän tulot nousi:

ennen saatiin n. 200e asumistukea ja 470e työttömyyskorvausta+ minun äitiysrahani ja lapsilisäni.

nykyään saadaan 800e miinus verot+ minun äitiysrahani ja lapsilisät.

lasketaas. 670e ennen, alle 800e nyt. mieheni on töissä 5 päivää viikossa. onko se sen arvoista? tienata nyt n. 100e enemmän, ja mies joutuu olemaan töissä silti joka päivä? joka päivä on siis monta tuntia pois lapsilta yhden vaivaisen satasen takia.

mikään työ ei ole niin turhaa kun siivoustyö, näköjään. onneksi mies nyt kävi eilen haastattelussa, ja saattaa saada oman alansa työpaikan, missä palkka on sellainen, että kannattaa käydä töissä!

kuinka moni teistä olisi valmis käymään töissä tuolla rahalla?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tilanne on se, että työhön mennessä tulot pienenevät niin paljon, ettei sillä pysty itseään elättämään.

Työttömänä ollessa sentään rahaa riittää ruokaan eikä tarvitse nähdä nälkää. Bussilippuunkaan ei kulu rahaa juuri ollenkaan.

Minä ainakin mielelläni tekisin sellaista työtä, josta saisin edes saman verran palkkaa kuin työttömänä ollessani.

En tarkoita tällä sitä, että työttömänä olisi jotenkin hauskempi vain oleilla. Itse asiassa se on tosi turhauttavaa.

Mutta tilanne on vain se, että jos menen tällä hetkellä töihin, ei saamani rahamäärä riitä vuokran jälkeen edes välttämättömiin menoihin, esim. jatkuvat lääkemenot, vaan on pakko tinkiä ruoasta.

Koin tämän kantapään kautta, kun olin puoli vuotta töissä matalapalkka-alalla.

Koko palkka hupeni vuokraan, sähkölaskuun, seutulippuun ja pakollisiin lääkemenoihin. Työpaikkaruokailussa ei ollut varaa käydä, joten illat kuluivat ruokaa valmistaessa seuraavaa työpäivää varten. Seutulippu on pakko olla, en voi neljältä aamulla lähteä fillaroimaan kymmeniä kilometrejä ja sama taas iltapäivällä.

Jonkin aikaa työssä oltuani huomasin, etteivät rahat riitä pakollisten menoerien jälkeen edes kunnon ruokaan, vaikka vapaa-aikana ei tekisi mitään maksullista. Puolen vuoden aikana laihduin melkein 20 kg raskaassa työssä koska rahaa ei jäänyt riittävästi kunnolliseen ruokaan.

Eli kyllä mielummin olen kotona kuin raadan kirjaimellisesti nälkäpalkalla.

Paremmin koulutetuista töistä tietenkin maksetaan parempaa palkkaa, mutta milläs opiskelet kun vuokrakin ja laskut pitäisi maksaa. Ei niitä ja opintotarvikkeita opintotuella maksella.

Matalapalkka-alojen palkkatasoa tulisi nostaa ja niiden verotusta keventää huomattavasti, että saataisiin työttömyys laskemaan.

En haluaisi olla työtön, mutta olen olosuhteiden pakosta. Siksi keskitynkin tällä hetkellä vapaaehtoistyöhön.

Vierailija
22/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan näin:

Työttömänä saat työttömyyskorvausta esim. 1000¿

Menet osa-aika työhön ja tienaat 300¿

Puolet tästä tienatusta palkasta vähennetään työttömyyskorvauksen määrästä. Eli tienaat sen 300¿ + työttömyyskorvausta 850¿, saat 150¿ enemmän kuin kotona maatessa.

Näin tiettyyn rajaan asti.

Jossain on vika kun nykyihmiset eivät arvosta työntekoa, mielummin ollaan tukien varassa kotona makaamassa. Se 100¿ on ihan käypää rahaa. Jos jokainen jää laakereilleen makaamaan ei niiden tukien maksajia enää löydy.

Olen sitä mieltä, että työttömyyskorvauksen eteen pitäisi tehdä jotakin yleishyödyllistä, ettei tukea saisi enää tyhjäntoimittamisesta esim roskien keräystä tien vieriltä muutama tunti viikossa tai vanhainkodissa sanomalehden lukua vanhuksille.

Rekrytoin työkseni ja aina kun näen aukkoja CV:ssä jään pohtimaan missä syy. Minuun tekee vaikutuksen jos työnhakija on ollut monenlaisissa hommissa. Jos vastaikkain on 2 työnhakijaa ja toinen on ollut siivoassa vuoden kun tämä toinen on maannut kotona työttömänä, palkkaan huomattavasti mielummin sen töitä tehneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin olen kotona, kuin töissä jollain paskapalkalla. Sanokaa te muut mitä sanotte!

Vierailija
24/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

100¿ on lähes 600mummon markkaa.

Ainakin minulle se on iso summa rahaa.

Vai oliko kyse siitä, että ap:tä hävettää, että miehensä on siivoojana?

Vierailija
25/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

leviää. Ap:lle vaan tiedoksi, että luojan kiitos kaikki eivät ajattele noin, että ei kannata mennä töihin. Oltaisiin meinaan konkassa koko suomi, jos ihmiset valitsisivat ennemmin kotona istumisen kuin työn tekemisen. Jos oman ammatin töitä ei vaan ole, niin silloin pitää hyväksyä se tosiseikka, että joutuu tekemään muuta työtä. Ja jos paikkakunnan ainoat vapaat työt on siivoustyöt, niin näin vaan on.

Mielestäni pitkäaikaistyöttömät, joiden paikkakunnalla olisi muuta työtä, pitäisi pakottaa töihin. Ei edes suomella ole varaa siihen, että heidät elätetään tuilla. Tuet vaan pienemmiksi silloin, näin työnteko on aina kannattavaa ;)

Vierailija
26/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole työtävieroksuva luuseri, koko ikäni olen tehnyt töitä ja itseni elättänyt ilman sossun tai työkkärin rahoja.

Kyllä työstä pitää maksaa kunnon palkka. Mitä järkeä on sellaisessa yhteiskunnassa (vrt. esim. Amerikka), missä ihminen ei pysty elättämään itseään pelkällä työnteolla, vaan lisäksi pitää saada yhteiskunnan tukea tai tehdä useampaa työtä? Joka alalle kunnon palkat niin työttömienkin määrä vähenee varmasti.

Vierailija
27/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli työttömänä, ei edes hakenut uutta työtä, kun sai niin hyvin ansiosidonnaista. Vaan tuska alkoi, kun ilmainen raha loppui ja töitä olisi pitänyt löytää... Työnantajat kyselivät, oliko aktiivisesti hakenut töitä ja miksei ollut jo aiemmin hakenut niitä ja niitä paikkoja (suht harvinainen ala!). Tuli hiukan lusmun maine!

Vierailija
28/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan ne valopäätkin linjoille..

paljos te muuten tienaatte? jos yli 1000e, niin turha tulla sanomaan oikeen mitään tähän ketjuun...

ja kyllä, 100e on meille ihan yhdentekevä raha, jos sen takia isä on pois lapsilta monta tuntia päivässä.

eli teidän mielestä ilmeisesti 100e on tärkeämpi kun isän läsnäolo lapsille?

ja edelleen, pitkäaikaistyöttömät erikseen, he tarvitsevatkin sitä työtä pysyäkseen työmaailmassa mukana.

tosin on ihmisarvoa alentavaa pakottaa ketään tekemään orjatyötä, mitä se kyllä on, jos tienaa noin vähän.

eikä muuten nolota se, että mieheni on siivooja. olen itse asiassa helvetin ylpeä hänestä!!

ap

Vierailija
29/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan yhteiskunnan elättinä oleminen oli niin iso häpeä, että mikä tahansa työ kelpasi. Nyt punnitaan tarkkaan kannattaako ja mielellään jäädään kotiin makaamaaan.

Muuten myös ne siivoushommat kannattaa siinä cv:ssä mainita. Ainakin minun kohdallani ne noteerattiin kun vastavalmistuneena oman alan töitä etsin.

Vierailija
30/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruikuttaa)

Vierailija
31/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kannustin häntä ottamaan sen!!!

mies itse otti eilen asian esille, siis tämän palkkajutun. valitti, kun lapset jäävät vähemmälle turhan takia.

ap

Vierailija
32/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ÄITIYSLOMALLA, enkä taatusti jätä täysimetyksellä olevaa vauvaa kenenkään hoitoon!!

ap

Vierailija
33/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen ÄITIYSLOMALLA, enkä taatusti jätä täysimetyksellä olevaa vauvaa kenenkään hoitoon!!

ap

Ja KENENKÄÄN hoitoon, on sentään lapsen isä. Vai onko?

Vierailija
34/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kun työllä ei enää tienaa niin paljoa että se kannattaisi.

Kerran siivonnut 2kk ja siihen jäi.Tulot laski 120e/kk kun kävin siivoamassa.

Vierailija
35/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin esim. hoitotyö. Ja valitettavan moni muukin naisvaltainen työ. Olisi ammattiliitoilla tosiaan tekemistä! Miesvaltaisten alojen ammattiliitot (esim. paperi) saavat kyllä pidettyä omiensa puolta, mutta miksei se onnistu esim. hoito- ja palvelualoilla? >:(

Vierailija
36/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen työnantaja, jonka luona miehesi käy haastattelussa arvostaa varmasti sitä, että on hankkinut työtä vaikkakin " huonompaa" kuin mitä ennen teki.

Työt annetaan tekijöille ei " lusmuille" ja se, että miehesi on valmis tekemään edes jotain kasvattaa hänen arvoaan työmarkkinoilla.

Vierailija
37/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikaisia. Ei sillä rahalla perhettä elätetä, ei edes itseään, jos ei saa lisäksi vaikkapa sitä opintotukea.

Vierailija
38/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onnessani jos pääsis siivoomaan edes kymmenen tuntia viikossa.

Vierailija
39/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitään järkeä siinä ei ole, harmittaa että meni alunperin sinne..

ap

Vierailija
40/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet työttömyyskorvauksella, se tippuisi puolella jo tuosta 10tunnin hommasta.

jäisit miinukselle, ja olisit siis tyytyväinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi