Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattelin tänään Prismassamme Joulupuu keräyksen paketti toiveita!!!

Vierailija
23.11.2011 |

Oikeestikko ilkeette toivoa noin kalliita lahjoja,järkiään 30 - 50 € arvoisia.Eikö vähempi riitä??Jäi auttamatta =(

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta olen lukenut tuosta keräyksestä, mutta miten se käytännössä toimii? Mistä siis toiveet tai jos ei ole toiveita niin mihin lahjat toimitetaan? Hieman voisi kärjestävä taho panostaa infoon, voisi lahjamäärä kasvaa aika lailla...

Katso vaikka Joulupuu-Helsinki, ohjeet esim. LahjaEHDOTUKSET, ei ole kummosia...Kaliita ym.

Keräyspaikka FOORUM 22.12.2011 asti. INFO-ottaa lahjat vastaan päivällä, jos paikalla 2 krs FAZER-kahvilaa vastapäätä pöytien luona ei ole vielä paikalla ihmisiä.

Lahjan saa itse päättää. Kirjoita vaikka lapulle lahjanaruun kiinni Saaja tyttö, poika 3 - 6 vuotta ja mitä paketti sisältää.

Esim.Vaatetta, kosmetiikkaa ym. mitä haluaa antaa. Lahjakoetti summa ??, mitä haluat 5-10-15-20 ym.

Aina jotakin lahjaksi keksii, ei ole vaikeaa.

Vierailija
2/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn summan lahjakortteja

kauko ohjatavia autoja

kännyköitä

kaijuttimia

Ja kyllä se toive vanhemmalta kysytään,sillä itse oma lapseni saa myös joulupuulahjan.Laitoin vaan että jotain hevosjuttua..No tietty varakaathan niitä ostaa mutta silti tuntuu ihan hurjalta nuo kalliit toiveet.

ihmettelen, miksi ostat jollekin joulupuulahjan jos omasikin saa? Eikö kannattaisi ostaa se lahja vaan sille omalle lapselle, niin ei tarvitsisi viedä toivetta joulupuuhun. Vai ajattelitko, että säästät kun haet jonkun halvan krääsän jollekin vieraalle lapselle ja omasi saisi kalliimman?! Yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sain lapsilleni lahjat seurakunnan joulupuu-keräyksen kautta. Tämä sen takia, että olin hakenut ruokaraha-avustusta seurakunnalta, koska olin yh ja kotihoidontuella ja toimeentulotuen asiakkaana. (hoitovapaalla/virkavapaalla töistäni ja sitten se yksinhuoltajuus tuli siihen päälle myöhemmin).

2 v tyttö sai nuken. Ihan soma ja sievä nukke, mutta tyttö ei ole nukke-ihmisiä, eikä ole sillä koskaan leikkinyt, vaikka olen yrittänyt tarjota nukkea leikkiin. Nukella on pehmeä vartalo, sulkeutuvat silmät ja hiukset, ja vaatteet.

6 v poika sai lautapelin, jonka idea ei meille oikein auennut. Pelissä kisataan, kukaa kerää muovisilla muovikuppiottimilla eniten kortteja eli vaatii nopeutta ja nopeaa havaintokykyä ja sitten joku voittaa.

Ei tämäkään lelu oikein ollut mikään in-juttu.

Ajatus kyllä on ollut kaunis.

Mutta meidän lastemme kohdalla nämä eivät olleet joulun ainoat lahjat!! Ja lapsillamme on aivan valtavasti tavaraa ja lelua muutenkin. Se, mitä on vähän, on raha, tälläKIN hetkellä. Ihan ruokaan ja arkisiin juttuihin tarvittaan enemmän rahaa, sillä palkkani on todella pieni.

Me emme myöskään ole mielenterveys- tai alkoholiongelmaperhe emmekä lastensuojelun asiakkaita.

Pienipalkkaisena yksinhuoltajana taloudellisesti kylläkin tiukoilla, joten en voi ostella kovin kummoisia lahjoja lapsilleni tänä vuonna, enkä osallistua ostamalla joulupuu-keräykseen.

Jos joskus sellaiseen laittaisin nimeni ja tietoni, toivoisin kyllä ihan "täsmälahjaa", ihan sen takia, että meidänkin lapsilla on ihan tiettyjä toiveita, eikä vain tarve saada mikä tahansa lahja. Ja on myös tarpeita, ne tosin on enemmän sitten sitä kalliimpaa tavaraa, kenkiä ja ulkoilupukuja, harrastevälineitä. Mutta niitähän ei köyhän lapsi saanut toivoa?

Vierailija
4/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa ällöttää tämä kerskakulutus joka joulu, kun lähipiirin kanssa avataan hullut kasat lahjoja ja lapset on sitten ihan pyörällä päästään kun lahjoja on ihan liikaa. Pitäis varmaan siirtyä "yksi lahja jokaiselle" -tyyliin, ehkä lapsille muutama kuitenkin.... Jos nyt tulee hyvä ja persoonallinen lahjaidea, niin mikäs sinä, mutta ettei hankittaisi lahjoja vain koska on pakko.

Sinulla on täydet mahdollisuudet rajoittaa sitä lasten saamaa lahjamäärää. Pyydä jotain tiettyä. Pari kolme lahjaa per muksu ja sellaista mitä todella toivovat tai tarvitsevat, ja se on siinä.

Vierailija
5/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias on jo melkein aikuinenkin. Rahan arvo on hyvä oppia ajoissa.

Vierailija
6/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-17 vuotiaat voivat jo mennä koulun ohella töihin. 17-vuotias on jo melkein aikuinenkin. Rahan arvo on hyvä oppia ajoissa.

Miksi tuon ikäisille "lapsille" pitäisi mitään ostaa, kun varsin hyvin voivat mennä töihin ja ostaa tavaraa itselleen!!

Pienet lapset on asia erikseen.

Vierailija
7/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut (=krääsä) ovat nykyään niin halpoja, että ihan jokaisella on varaa ostaa runsaasti joululahjoja! Ruoka on paljon kalliimpaa kuin lelut. Toki muotilelut ovat kalliita.

Itseäni tällainen keräys ärsyttää. Eikö meidän kaikkien pitäisi opettaa lapsille vähemmän materialistista joulua? Ostetaan vähemmän ja kestävämpää. Opetetaan lapsille joulun muita arvoja (yhdessäoloa, jouluista tunnelmaa, toisista välittämistä, iloa). Lapsi ei välttämättä itse kaipaa monta lahjaa - jos ette tyrkytä lelulehtiä ja pyydä valitsemaan niistä... Tärkeintä on, että lapsen pari tärkeintä lahjatoivetta löytyy pukinkontista, jos ne eivät ole ihan mahdottomia.

Niih, mutta eikö tämä joulupuu-keräys ole niille lapsille, joiden vanhemmat eivät pysty ostamaan YHTÄÄN AINOAA joululahjaa. Vai lapsille, joiden vanhemmat pystyvät ostaamaan vain pari lahjaa?

Täytyy kai sitten kerjätä meidänkin muksulle ilmainen ISO laatulahja, kun ei pystytä itse (2 työssäkäyvää aikuista) ostamaan kuin ihan pari pientä juttua (joita lapsi tosin hartaasti toivoo).

Vierailija
8/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille perheille pitäisi antaa kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, juustoa, kinkku jne. Ehkä kannattaisi antaa ainesten lisäksi helppoja reseptejä, joiden avulla aikuiset ja/tai lapset pystyisivät tekemään helposti joulun.

Vierailija
9/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn summan lahjakortteja

kauko ohjatavia autoja

kännyköitä

kaijuttimia

Ja kyllä se toive vanhemmalta kysytään,sillä itse oma lapseni saa myös joulupuulahjan.Laitoin vaan että jotain hevosjuttua..No tietty varakaathan niitä ostaa mutta silti tuntuu ihan hurjalta nuo kalliit toiveet.

ihmettelen, miksi ostat jollekin joulupuulahjan jos omasikin saa? Eikö kannattaisi ostaa se lahja vaan sille omalle lapselle, niin ei tarvitsisi viedä toivetta joulupuuhun. Vai ajattelitko, että säästät kun haet jonkun halvan krääsän jollekin vieraalle lapselle ja omasi saisi kalliimman?! Yäk.

Siis minä ainakin ymmärsin tämän viestin niin, että lapset toivoisivat kauko-ohjattavaa autoa yms. mutta tämä kirjoittaja laittoi vaan toiveeksi 'hevosjuttua' omalle lapselleen, koska ei kehdannut laittaa mitään kallista. En ymmärrä, miksi häntä nyt mollataan..?

Vierailija
10/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla ja koettanut ostaa jotakin kivaa. Yleensä ostan juuri noille nuorille, jotka vähiten lahjoja saavat.

Tänä vuonna kysyin Lionsin keräysvastaavalta, saisinko ihan täsmätoiveita, että todellakin joku nuori saisijuuri sen lahjan, josta uneksii. Toiveina oli sitten leffalippuja ja lahjakortteja Mäkkärille ja Heseen. Niistä sitten kokosin n. viidenkympin paketteja, mukaan suklaata.

Vierailija
11/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketit lapsille. koskaan ei olla itse toivottu mitään, lahjojen saaminen on ollut (iloinen) yllätys.

Vierailija
12/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille perheille pitäisi antaa kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, juustoa, kinkku jne. Ehkä kannattaisi antaa ainesten lisäksi helppoja reseptejä, joiden avulla aikuiset ja/tai lapset pystyisivät tekemään helposti joulun.

Köyhyys tai pienituloisuus ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi uusavuton eikä osasi kokata edullista ruokaa.

Pähkinöitä: oma lapseni on allerginen pähkinöille.

Hedelmät ja kasvikset, ovat totta vain, kalliita, ja niitä tulee ostettua harvoin. Ei ollenkaan siinä määrin kuin haluaisi.

Olen itse pienituloinen ja erittäin mielelläni otan vastaan ruokakassin, mutta en yhtäkään einestä, koska lapsi on allerginen emmekä voi hyödyntää eineksiä.

Ruokaohjeista kyllä vetäisin ne purkkiherneet nenääni, sillä osaan kokata, en ole uusavuton eikä minulta ole arjen hallinta hukkasessa, vaikka tulot niin hiivatin pienet onkin, että olen ns. köyhä.

Koettakaa hyvät ihmiset erottaa nämä asiat toisistaan: köyhyys EI tarkoita sitä, ettei osaa huolehtia lapsista tai laittaa edullisesti ruokaa! Köyhyys tarkoittaa vain sitä, että rahat ei riitä juuri mihinkään !! syynä on pienet tulot ja ne pienet tulot voi olla ihan palkkatulotkin.

terveisin 1200 euroa kuukaudessa palkkaa ja yh.

Vierailija
13/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitetaan siinä kuusessa roikkuvassa lapussa lapsen ikä ja sukupuoli, eikä mitään toiveita. Tyyliin "tyttö 3 vuotta", "poika 8 vuotta" jne.

Ei ole koskaan ollut mitään toiveita, on vain lapsen sukupuoli ja ikä.

Vierailija
14/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan köyhyys tarkoita sitä että olisi joku avuton työtä vieroksuva luuseri jolla arjen hallinta on hukassa.

Mieheni sairastui vakavasti, ja vaikka vakuutus korvaa osan niin ei kaikkea, ja kun omat työt ovat pienipalkkaisia pätkätöitä (ja korkeakoulututkinto on, että ei opiskelun puutteesta tarvitse syyttää) niin suu saa olla aika lailla säkkiä myöten.

Vierailija
15/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos köyhä lapsi hartaasti toivoo muutaman kympin lahjaa? Plus, että tosiaankaan lapset eivät tajua tavaroiden hinnoista yhtään mitään, tai rahan arvosta ylipäätään. Vai meneekö se niin, että köyhän LAPSEN on pysyttävä lestissään ja tyydyttävä sekundaan? Myös jouluna?

Jos sinulla ap, ei ole varaa osallistua keräykseen, älä osallistu. Meillä muilla lienee inhimillisyyttä ja empatiaa sinunkin puolestasi.

Ja vinkkinä, keräykseen voi osallistua vaikka kaveri- tai työporukan kanssa kimpassa niin ei tule kalliiksi kellekään.

Vierailija
16/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ylisukupolvista luuseriutta, tukien hyväksikäyttöä, vaikealla lapsuudella ratsastamista ettei vain tarvitsisi ottaa vastuuta elämästään...

Nou vei, maksan verot (32%) ja thats it.

olet läpeensä paha ihminen. Häpeän sinua ja kaikkia kaltaisiasi! Millaisesta rautalangasta se pitäisi vääntää, että se LAPSI ei valitse perhettään eikä sukuaan, joten sitä LASTA ei myöskään missään olosuhteissa, kenenkään toimesta köyhyydestään tai luuserivanhemmistaan pitäisi rankaista.

Vierailija
17/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin ollut niin köyhä kun köyhä vaan voi olla, pienituloinen yh ja silti on joka joulu lapsille lahjat ostettu. Onni on toki myös sukulaiset joilta on itseni lisäksi lahjoja tullut, onko todella niin, että on ihmisiä kenellä ei ole mitään sukulaisia, ei isän eikä äidin puolelta?

Ja se on kyllä totta, että yleensä se lapsi toivoo samoja leluja mitä muillakin on ja mitä esim.telkkarissa mainostetaan.

Mitä enemmän ikää, sen tarkempia toiveissa ollaan.

Jos nyt ajattelee vaikka omaa poikaa joka on nyt 7v niin tänä vuonna sillä on ollut tosi kalliit toiveet iso lego paketti ym..

Poika on kuitenkin vielä niin pieni, että uskoo joulupukkiin ja joulupukiltahan voi toivoa mitä vaan kun ei se sillä ole rahasta kiinni :D

Onneksi nykyisin on sen verran hyvä tilanne, että pystyy lahjoja hankkimaan ilman vuoden säästämistä, mutta jos ois toisin niin kyllä pojalla samat toiveet sieltä joulupuusta olis kun muualtakin. Itse kyllä mietin tarkkaan kun sukulaiset ja ystävät kyselee mitä lapset on toivonut, että kerron vaan niistä 10e jutuista, enkä todellakaan sano, että on toivonut niitä 50e leluja.

Vierailija
18/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä puheita!!!! Ei 15 - 17 vuotias saa välttämättä edes kesätöitä, muista töistä puhumattakaan!!! Missä niitä töitä jaetaan????

Kyllä 15 - 17 vuotiaskin on Joululahjansa ja joulunilon ansainnut, olis töitä tai ei!!!

Vierailija
19/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.jcporvoo.com/fi/projektit/joulupuu/lahjavinkkeja/

Tuolta löytyy yleispätevä toivelist. Ei täälläkään puussa ole muuta kuin laput, joissa ikä & sukupuoli.

Vierailija
20/108 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos esittäisitte sinne Nuorkauppakamarille ja sosiaalivirastolle, että laittaisivat toivelistaan myös lahjakortit esim.Citymarkettiin ja Anttilaa. Lahjakorteilla perhe voisi sitten ostaa tarpeellista, kuten vaatteita, ruokaa ym.

Ne täsmälahjojen ostot on vähän hankalia. Haalari esimerkiksi 120 cm ei ole aina saman kokonen mallista ja valmistajasta riippuen.