Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattelin tänään Prismassamme Joulupuu keräyksen paketti toiveita!!!

Vierailija
23.11.2011 |

Oikeestikko ilkeette toivoa noin kalliita lahjoja,järkiään 30 - 50 € arvoisia.Eikö vähempi riitä??Jäi auttamatta =(

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Joulupuu-keräyksessä ole lahjatoiveita ja sen järjestää nuorkauppakamari, ei MLL eikä kirkko. Kyseessä on joku muu keräys.

Vierailija
82/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa voi lahjaa mutta sen keräysken nimi on Lahja Lapselle. Kurjaa kun nämä keräykset menee iloisesti sekaisin kaikilla :( Lahja Lapselle keräysken järjestää seurakunnat yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa voi lahjaa mutta sen keräysken nimi on Lahja Lapselle. Kurjaa kun nämä keräykset menee iloisesti sekaisin kaikilla :( Lahja Lapselle keräysken järjestää seurakunnat yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa.

Vierailija
84/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvin 20€ lahjan mutta 50 -100 € en.Toisaalta rohkea rokan syö...

Vierailija
85/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn summan lahjakortteja kauko ohjatavia autoja kännyköitä kaijuttimia Ja kyllä se toive vanhemmalta kysytään,sillä itse oma lapseni saa myös joulupuulahjan.Laitoin vaan että jotain hevosjuttua..No tietty varakaathan niitä ostaa mutta silti tuntuu ihan hurjalta nuo kalliit toiveet.

Ei tule sellaista oloa että haluaisi auttaa :(

Joulupuukeräyksiin olen osallistunut aiempina vuosina. Silloin niissä lapuissa on lukenut vaan 'poika 5 v' tmv.

Minusta on törkeää toivoa vieraalta lahjoittajalta noin kalliita lahjoja.

Itse ollaan ajateltu ostaa aikuisille yhteiseksi lahjaksi (siis itsellemme) uudet kaiuttimet. Se syö kyllä ihan kokonaan joululahjabudjetin perheen aikuisten osalta.

Jos ostetaan lapselle kännykkä, niin se on jo silloin iso lahja eikä sen lisäksi paljon muuta enää tule.

Ei ihan äkkiä tule mieleen lähteä lahjoittamaan tuntemattomalle tuommoisia. Varsinkaan kun ei tiedä tuleeko ne edes käyttöön, vai menevätkö suoraan suoraan kirpparille.

Vierailija
86/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa toivojista on 15-17-vuotiaita, niin sekin kertoo jotakin yhteiskunnastamme, että sen ikäisissä on paljon syrjäytyneitä. Ihmisiä, joilla olisi varaa antaa heille jotakin sellaista, mikä saisi heidät tuntemaan tasa-arvoiseksi kaverinsa kanssa, ei tunnu löytyvän.

Vierailija
87/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsillani ole yhtään noin kallista toivetta.

Vierailija
88/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn summan lahjakortteja kauko ohjatavia autoja kännyköitä kaijuttimia Ja kyllä se toive vanhemmalta kysytään,sillä itse oma lapseni saa myös joulupuulahjan.Laitoin vaan että jotain hevosjuttua..No tietty varakaathan niitä ostaa mutta silti tuntuu ihan hurjalta nuo kalliit toiveet.

Ei tule sellaista oloa että haluaisi auttaa :( Joulupuukeräyksiin olen osallistunut aiempina vuosina. Silloin niissä lapuissa on lukenut vaan 'poika 5 v' tmv. Minusta on törkeää toivoa vieraalta lahjoittajalta noin kalliita lahjoja. Itse ollaan ajateltu ostaa aikuisille yhteiseksi lahjaksi (siis itsellemme) uudet kaiuttimet. Se syö kyllä ihan kokonaan joululahjabudjetin perheen aikuisten osalta. Jos ostetaan lapselle kännykkä, niin se on jo silloin iso lahja eikä sen lisäksi paljon muuta enää tule. Ei ihan äkkiä tule mieleen lähteä lahjoittamaan tuntemattomalle tuommoisia. Varsinkaan kun ei tiedä tuleeko ne edes käyttöön, vai menevätkö suoraan suoraan kirpparille.

Ei ollut mitään toiveita.

Ohjeissa luki vaan, että tarvitsee ostaa lahja, paketoida se, ja merkata lahjan saajan ikä ja sukupuoli.

Tuommoiseen vien ihan mielelläni pari pakettia.

Yleensä olen yhteen pakettiin laittanut jonkun lelun (esim. legopaketin) sekä paidan ja housut. Tytön pakettiin olen joskus laittanut jonkun korun lelun tilalle.

Ihan vilpittömästi toivon lahjan saavan ilahtuvan lahjastaan.

t. edellinen

Vierailija
89/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna meni 10-kuiselle tytölle ensinukke, 3-vuotiaalle pojalle kirja&paketillinen pikkuautoja sekä teinipojalle leffaliput, lipuke poppareihin&limuun+karkkipussi.

Vierailija
90/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Joulupuu-keräyksessä ollut aiemmin vain lapsen ikä ja sukupuoli lapussa. Vähiten lahjoja saavat yli 10-vuotiaat pojat. Itsekin koen vähän vaikeaksi keksiä sen ikäiselle lahjaa...

Seurakunnalla on puolestaan keräys, jossa antaja saa ilmoittaa lahjalle maksimihinnan. Sen mukaan saa sitten tietää jonkun lapsen lahjatoiveen.

Viime vuonna ostin 3-vuotiaalle pojalle Haban Eläinpyramidi-pelin. 12-vuotiaalle tytölle Espritin pyjaman ja pienen Kalevala-koru-riipuksen. Yli 10-vuotiaalle pojalle Stiga-jääkiekkopelin.

Seurakunnan keräyksessä oli toivottu pikkulasten kauko-ohjattavaa autoa ja tietynmerkkistä ja väristä ulkoilupukua. Tuo ulkoilupuku oli hankala, koska kaikki sen merkkiset oikean kokoiset oli jo myyty kaupoista joulukuussa. Ei oikeasti ollut missään - ei minkään värisenä! Lopulta ostin sitä merkkiä mitä oli saatavilla, toivottavasti lahjan saaja ei kamalasti pettynyt...

Kuulemma aika iso osa lahjoista on mummojen kutomia villasukkia tms.

Olen yrittänyt miettiä, millaisesta lahjasta saaja ilahtuisi ihan oikeasti. Tuon pyjaman ostin, kun se oli mielestäni niin ihana, mutta sitten aloin miettiä, että sitä ei voi esim. ottaa loman jälkeen kouluun ja näyttää kavereille tai pyytää jotakuta kylään katsomaan joululahjoja. Opettajana tiedän, miten tärkeä juttu tuo on lapselle, kun vertaillaan, mitä kukin sai joululahjaksi.

Olen ajatellut, että noilla lapsilla, jotka keräyksestä saa lahjoja, ei välttämättä ole kovin kiva joulu muutenkaan. Vanhemmat voi olla esim. alkoholisoituneita. Olen siksi panostanut lahjaan, että kerrankin sekin lapsi saisi jotain mieluista eikä vain jonkin halvan krääsän. Itse olen lapsena saanut aivan ihania lahjoja, joulut olivat maagisia (vaikka vanhemmillani ei liikoja rahoja ollutkaan), haluan edes vähän sitä joulun iloa jakaa muillekin lapsille.

On helppo sanoa, että onpa lapset tavaran perään, pitäisi olla ei-materialistinen joulu. Mutta ajatelkaapa itsenne lapsen tai nuoren asemaan, joka ei ehkä ikinä saanut lahjaksi jotain oikeasti kivaa! Miltä tuntuu, kun kaikki muut vertailevat koulussa lahjojaan. On se helppoa seistä vieressä ja sanoa, älä ole materialisti.

Lahjakortteja en ole ostanut, koska itse olisin lapsena kokenut pettymykseksi, jos jouluna olisin saanut vain jonkun muoviläpyskän. Lahjan pitää mielestäni olla sellainen, että siitä on iloa joulunpyhinä.

Kerääjät usein ehdottavat nuorille cd-levyjä tai lahjakorttia musiikkikauppaan. Mutta vaikea sanoa jonkun musiikkimakua - ja mahtaako nuoret enää keräillä mitään levyjä, kun musiikki ladataan netistä tiedostoina...

Koen tosi tärkeäksi osallistua näihin keräyksiin. Lähipiirin lapset saa niin paljon kaikkea - nekin, joiden vanhemmat valittavat rahatilannetta. Mutta opena olen nähnyt, että on niitäkin lapsia, jotka ei ehkä muuta saa kuin jotkut hanskat tai alushousut ja suklaalevyn. Toivoisin, että jokainen heistäkin saisi yhden ilahduttavan lahjan.

En itse ole koskaan osallistunut tällaisiin keräyksiin, mutta tänä vuonna taidan selvittää mitä lähistöllä on ja osallistua:)

91/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli www.rakennajoulupuu.fi mutta myös muut kuin vantaalaiset voivat osallistua. Osallistumisvaihtoehtoja on monia: Lapsen paketin lahjoittamisesta myös esim. vuohen hankintaan Kirkon Ulkomaanavun kautta. Tutustukaa vaihtoehtoihin.

Olen ollut mukana joululahjaprojektissa ja voin vakuuttaa, että ne perheet joihin lapsen lahja menee, ovat todella sen tarpeessa. Monelle lapselle on joulupuupaketti joulun ainoa lahja. Niistä on tultu kiittämään usein jälkeenkinpäin.

Se, kenen kukkarossa ei tunnu parikymppiä voisi miettiä jättäisikö vaikka yhdet kakkukahvit kahvilassa väliin ja antaisi säästyneellä rahalla jollekin lapselle jouluiloa, edes paketin verran. Lapsen elämä on usein ollut näissä perheissä vuositolkulla taloudellista ahdinkoa, ja usein mukana on myös terveydellisiä kysymyksiä.

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta.

Vierailija
92/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ylisukupolvista luuseriutta, tukien hyväksikäyttöä, vaikealla lapsuudella ratsastamista ettei vain tarvitsisi ottaa vastuuta elämästään...

Nou vei, maksan verot (32%) ja thats it.

Vierailija
93/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pienet tulot, mutta on kiva auttaa jos vaan voi. Parina jouluna olen laittanut parikymppiä IRRTV.n lapsivangeille, jonnekinpäin Venäjää. He ostavat rahoilla lapsivangeille villasukkia tai muuta tarpeellista. Oikeasti uskon, että Suomessa asiat on melko hyvin, toki on hyvä auttaa oman maan lapsiakin joulutoiveissa, mutta kun on niin paljon lapsia niin paljon pahemmissakin tilanteissa...

Yksi sukulainen asuu Turkissa ja hän auttaa kristillisen järjestön kanssa paikallisia mustalaisia. Hänen kautta tiedän että apu menee kokonaisuussaan perille, siellä on mm. 15 v. tyttö jolla on vauva, ja asuvat kurjissa hökkeleissä jonne ei tule vettä.... Apu on lähinnä vaippojen, puhdistuspyyhkeiden ja vauvanvaatteiden ostoa heille, koulutarvikkeita, joskus kustantavat vaikkapa lääkäriin menon. Rahaa heille ei voi antaa, koska se menis kaikkeen muuhun.

Mua alkaa ällöttää tämä kerskakulutus joka joulu, kun lähipiirin kanssa avataan hullut kasat lahjoja ja lapset on sitten ihan pyörällä päästään kun lahjoja on ihan liikaa. Pitäis varmaan siirtyä "yksi lahja jokaiselle" -tyyliin, ehkä lapsille muutama kuitenkin.... Jos nyt tulee hyvä ja persoonallinen lahjaidea, niin mikäs sinä, mutta ettei hankittaisi lahjoja vain koska on pakko.

Vierailija
94/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ylisukupolvista luuseriutta, tukien hyväksikäyttöä, vaikealla lapsuudella ratsastamista ettei vain tarvitsisi ottaa vastuuta elämästään...

Nou vei, maksan verot (32%) ja thats it.

kun lapsi itkee jouluna kännisten vanhempien örveltäessä lahjojen ja ruuan puutetta. Toivotan sulle oikein hyvää joulua.

Vierailija
95/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heillä ole velvoitetta ostaa joululahjoja sijoitetuille lapsille. Lapsi ja lapsesta saatavat rahat kyllä kelpaavat, mutta siinä vaiheessa, kun pitäisi kohdella lasta tasavertaisena perheenjäsenenä, aletaan inistä jotain hyväntahtoisuudesta ja kiittämättömistä lapsista.

Hävetkää saatanat jos osaatte, mutta älkää kerjätkö sijoituskohteillenne lahjoja muilta ihmisiltä.

Vierailija
96/108 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on joutunut ikävään tilanteeseen yllättäen.

Uskoisin, että suurin osa joulupuu ym. keräyksiin osallistuja on itse ns. pienituloinen ja ymmärtää monenkin tiukan tilanteen. Harvemmin ne isotuloiset niitä lahjoja toisille ostelee.

otakaa yhteyttä sinne kirkkon ja sossuun, jos vaikka jotain lahjoja sieltä saisi.

Kyllä lapsi ilahtuu niistä pienistäkin lahjoista.

Mielellään sitä antaisi tarpeeseen vaikka lahjakortin CM ruokarahaksi, mutta siinä on riskinsä, esimerkiksi alkoholisoituneilla vanhemmilla voi olla muuta käyttöä rahalle, kuin lapsen tarpeet. Saattaa mennä lasten joulu lopullisesti pilalle.

Vierailija
97/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. tyttö 4v talvitakki 100 cm, tyttö 15v kokovartalopeili, poika 14v lahjakortti kenkäkauppaan

Nyt menee vellit ja puurot sekaisin.

Joulupuu nuorkauppakamarin ja sosv keräys, ei toivomuksia ole esitetty.

Em. Tekstistä näkee, etä lahjat tulisi tosi tarpeeseen. Ei lapset muuten tuollaisia toivo.

Toki kaikkien lasten tekee mieli niitä paljon mainostettuja ja kalliitakin lahjoja.

Nuoriso haluaa kännyköitä Mp3 ja silleen, ei se synti ole vaan ajan henki. Lapset ns. syrjäytyvät, jos ei ole samoja tavaroita kuin kavereilla.

Ne joilla on varaa, toivottavasti panostavat näihin hinnakkaampiin tuotteisiin. Kyllä se vähävaraisemman halvempi lahjakin varmasti lasta ilahduttaa. Tarkotushan on ostaa vähävaraisille lapsille joululahja, lapsille,jotka eivät ehkä muuten saisi mitään lahjaa.

Ei monella työssäkäyvälläkään ole varaa kaikkia lastensa toiveita täyttää, vaikka haluja löytyisikin, rahat eivät vain kaikkeen riitä.

Se, että jotkut ovat pettyneitä saamiinsa lahjoihin, tuntuu kurjalta, meistä lahjojen ostajista.

Uskoisin kuitenkin, että moni on myös ilahtunut saamastaan paketista.

Sitä positiivista palautetta kovasti kaivattaisiin tällekkin palstalle.

Toivotaan, että sitäkin saadaan jossain välissä.

Tarkoitushan on hyvä, ehkä lahjat eivät vaan aina kohtaa toivojaansa, mikä on tietysti sääli.

Hyvää Joulua

Vierailija
98/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä puheita!!!! Ei 15 - 17 vuotias saa välttämättä edes kesätöitä, muista töistä puhumattakaan!!! Missä niitä töitä jaetaan???? Kyllä 15 - 17 vuotiaskin on Joululahjansa ja joulunilon ansainnut, olis töitä tai ei!!!

Mites olis vaikka <a href="http://www.google.fi/" alt="http://www.google.fi/">http://www.google.fi/</a&gt; ??! On muuten yllättävän hyvä keksintö. Vink, vink. Nuorille tarjolla olevia töitä on esim. jakelutyö, hyllyttäjä, pakkaaja, siivooja, puhelinmyyjä/haastattelija/ym, erilaisia apulaisten paikkoja on tarjolla jne. Oletko tietoinen tällaisesta kuin työ- ja elinkeinotoimisto? Yllättävä kyllä. Sieltä löytyy töitä jopa nuorille. Vau!!! Järjenkäyttö sallittua. Huoh...

Mene muru sinne muutaman euron tuntipalkalla ja opiskele siinä sitten vielä jossain välissä. Ajattelitko tehdä 3 tuntia viikossa, vai alatko oikein paiskia tosissas hommia, että saat kivan joululahjan ittelles. jaatko oikein urakalla mainoksia, voit tienata vaikka halvan kännykän ittelles. Kusetusta noi sun haastettelijat ja puhelinmyyjät ja mainosten jakajat, ei niistä mitään palkkaa makseta, taskurahaa ja käytetään hölmöjä hyväksi..

Sovitaanko nyt vaan, että kaikki on lahjansa ansainneet jouluna.

Kuvitteletsä, että joku alaikäinen saa jotain "kunnon" töitä?? Eihän niillä ole minkäänlaista koulutusta saatika työkokemusta. Ite aloitin siivoushommat 14 vuotiaana ja ihan koulun ohella. Ei ole kuule kovinkaan vaativa ja raskas työ. Olen myöskin tehnyt puhelinmyyntiäkin. Liksa tuli jos osas myydä. Kukaan ei ole kusettanut multa liksoja. Ei työ ole mitenkään vaikuttanut mun opiskeluun tai muuhunkaan. Se on tietty asia erikseen jos on liian vaativa työpaikan suhteen, pitää kaikkia epärehellisinä ja on vain yksinkertaisesti laiska. Ei sillä asenteella pitkälle pötkitä. Onnee vaan :)

Vierailija
99/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et. Työkkäristä nyt ei mitään töitä löydä eikä tarjota aikuisillekaan, vaikka olisi työkokemustakin.

Ihmeellisiä puheita!!!! Ei 15 - 17 vuotias saa välttämättä edes kesätöitä, muista töistä puhumattakaan!!! Missä niitä töitä jaetaan????

Kyllä 15 - 17 vuotiaskin on Joululahjansa ja joulunilon ansainnut, olis töitä tai ei!!!

Mites olis vaikka &lt;a href="<a href="http://www.google.fi/" alt="http://www.google.fi/">http://www.google.fi/</a&gt;" alt="<a href="http://www.google.fi/" alt="http://www.google.fi/">http://www.google.fi/</a&gt;"&gt;<a href="http://www.google.fi/&lt;/a&gt;" alt="http://www.google.fi/&lt;/a&gt;">http://www.google.fi/&lt;/a&gt;</a&gt; ??! On muuten yllättävän hyvä keksintö. Vink, vink.

Nuorille tarjolla olevia töitä on esim. jakelutyö, hyllyttäjä, pakkaaja, siivooja, puhelinmyyjä/haastattelija/ym, erilaisia apulaisten paikkoja on tarjolla jne. Oletko tietoinen tällaisesta kuin työ- ja elinkeinotoimisto? Yllättävä kyllä. Sieltä löytyy töitä jopa nuorille. Vau!!! Järjenkäyttö sallittua. Huoh...

Vierailija
100/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattais vähän pidentää aikaa niin siihen ehtisi osallistua paremmin. Edes viikko tai mieluummin kaksi!

Itse muutamana vuotena ottanut lahjoja vastaan Tampereen torilla. Toiminta on kuitenkin vapaaehtoisuuteen pojautuvaa, joten välttämättä niitä vapaaehtoisia ei aina löydy näin joulunalla valitettavasti kun muutamaksi päiväksi.