Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattelin tänään Prismassamme Joulupuu keräyksen paketti toiveita!!!

Vierailija
23.11.2011 |

Oikeestikko ilkeette toivoa noin kalliita lahjoja,järkiään 30 - 50 € arvoisia.Eikö vähempi riitä??Jäi auttamatta =(

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos esittäisitte sinne Nuorkauppakamarille ja sosiaalivirastolle, että laittaisivat toivelistaan myös lahjakortit esim.Citymarkettiin ja Anttilaa. Lahjakorteilla perhe voisi sitten ostaa tarpeellista, kuten vaatteita, ruokaa ym. Ne täsmälahjojen ostot on vähän hankalia. Haalari esimerkiksi 120 cm ei ole aina saman kokonen mallista ja valmistajasta riippuen.

että on tarkoitus ilahduttaa sitä LASTA, ei vanhempaa! Katso nyt itseäsikin, heti olisit ruokaa ostamassa!

Vierailija
102/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tää joulupuukeräys on taas ollut ihana. Mä olen mielelläni ostanut sinne yhden lahjan aina meidän kuolleen lapsen muistoksi, tiedän monien muidenkin lapsikuolemaperheiden tekevän niin. Minusta kolmenkymmenen euro ei ole kohtuuton. Sillä saa esimerkiksi legopaketin, pari vaatetta tms. Toki tiedostan moku mahdollisuuden, että joku trokaa lahjan kirpparilla, mutta se riski on kaikessa hyväntekeväisyydessä. Mun mielestä on outo ajatus, että köyhien lasten pitäisi saada rihkamalahjoja. Jos ei halua osallistua tuohon keräykseen, niin voi laittaa vaikka pari kolikkoa joulupataan. Mahdollisuuksia kuitenkin on paljon auttaa.

On kirjoittajalla sydän paikallaan. Mutta ehkä juuri sen takia, että on kokenut elämässä kovia, niin osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä puheita!!!! Ei 15 - 17 vuotias saa välttämättä edes kesätöitä, muista töistä puhumattakaan!!! Missä niitä töitä jaetaan???? Kyllä 15 - 17 vuotiaskin on Joululahjansa ja joulunilon ansainnut, olis töitä tai ei!!!

Ei vaan taida monelle kelvata. Itse olen hankkinut näin taskurahoja ihan pikkulikasta.

mansikkatila, eikä sinne ole vuosiin otettu suomalaisia töihin. Sinne tulee venäläisiä, koska niitä saa kerralla ison määrän, tulevat ryhmänä, ovat useita viikkoja, ovat motivoituneita, paiskivat töitä jopa 14-16 h päivässä sesonkina. Ja iältään yleensä siellä jopa 30-40 vuoden paikkeilla. Samat tyypit vuodesta toiseen.

Tunnen kaksikin marjatilallista ja ei sinne suomalaisia kesätöihin oteta.

Ei taida olla suomalaisnuorilla kovin hyviä mahdollisuuksia päästä marjatiloille kesätöihin, ellei sitten jonnekin ihan paikalliselle pikkutilalle mistä on vaan suoramyyntiä.

Vierailija
104/108 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille tarjolla olevia töitä on esim. jakelutyö, hyllyttäjä, pakkaaja, siivooja, puhelinmyyjä/haastattelija/ym, erilaisia apulaisten paikkoja on tarjolla jne. Oletko tietoinen tällaisesta kuin työ- ja elinkeinotoimisto? Yllättävä kyllä. Sieltä löytyy töitä jopa nuorille. Vau!!! Järjenkäyttö sallittua. Huoh...

Aika paljon nuoren pitäisi paiskia töitä saadakseen itselleen taskurahaa, joilla ostaa vaikka se joululahja. Köyhien perheiden lasten omat ansiothan lasketaan toimeentulotuessa heidän tulokseen, eli jos nuori saa vaikka 200 euroa, se vähennetään hänen tuestaan. Nuoren täytyy siis ostaa itse tienaamilla joululahjarahoilla ruokaa ja muuta välttämätöntä - kuten shampoota, terveyssiteitä, deodoranttia...

Vierailija
105/108 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos esittäisitte sinne Nuorkauppakamarille ja sosiaalivirastolle, että laittaisivat toivelistaan myös lahjakortit esim.Citymarkettiin ja Anttilaa. Lahjakorteilla perhe voisi sitten ostaa tarpeellista, kuten vaatteita, ruokaa ym. Ne täsmälahjojen ostot on vähän hankalia. Haalari esimerkiksi 120 cm ei ole aina saman kokonen mallista ja valmistajasta riippuen.

että on tarkoitus ilahduttaa sitä LASTA, ei vanhempaa! Katso nyt itseäsikin, heti olisit ruokaa ostamassa!

Katson itseäni, joo, minä tämän lahjojen lahjoittajana kirjoitin.

Ajatuksena lapsen oman lahjatoiveen toteuttaminen ja lopuilla voisi saada vielä ruokaa pöytään jouluksi. Varaton tarvitsee vaatetta ja ruokaa siinä missä lelujakin. Joskus ne "lahjatoiveet" ja vaatteiden koot eivät ole osoitettu oikealle lahjan saajalle.

Kaupasta lahjan tai vaatteen saisi juuri saajan mielen mukaiseksi.

Vierailija
106/108 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä -Karjala lapussa kysytään toive ja sen saa laittaa jos haluaa.Paketin saa sosiaalitoimistosta.Se annetaan sossunasiakkaille tai lastensuojelun asiakkaille. Näin meillä täällä Etelä Karjalassa Kiitos ja Hyvää Joulua Paketti tuolla odotaa aattoiltaa....sekä tulee tarpeeseen lapseni on kärsinyt ihan tarpeeksi että voi aattona iloita jonku hyväntahtoisen lahjoittajan paketista. Toivotaan että jotain hevosaihetta paketista löytyy vaikka vain jotain ihan pientä ja halpaa..

[/quote]

Jos voi toivoa ja lahjoittaja joutuu kirjoittamaan mitä paketissa on??? Kuinka et tiädä mitä paketti sisältää??? Helsingissä ainakin kirjoitetaan mitä paketissa on. Toiveita en ole koskaan nähnyt???

Toivotaan, että lahja on mieluisa. Hyvää Joulua

Vierailija
107/108 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä joudut ostamaan joululahjat itsellesi, niin sääliksi käy.

Ei tarvitse itse ostaa itelleni lahjoja, vaikka ei se kyl mua harmittais vaikka en mitään sais ja ihan ite itelleni ne ostaisin. Tiedoksi myös, etten ehdottanu marjojen poimintaa ja tähän aikaan ei pahemmin marjat kasva, mutta kyllä poimin niitä sitten ku niitä on :)

Vierailija
108/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Joulupuu-keräyksessä ollut aiemmin vain lapsen ikä ja sukupuoli lapussa. Vähiten lahjoja saavat yli 10-vuotiaat pojat. Itsekin koen vähän vaikeaksi keksiä sen ikäiselle lahjaa...

Seurakunnalla on puolestaan keräys, jossa antaja saa ilmoittaa lahjalle maksimihinnan. Sen mukaan saa sitten tietää jonkun lapsen lahjatoiveen.

Viime vuonna ostin 3-vuotiaalle pojalle Haban Eläinpyramidi-pelin. 12-vuotiaalle tytölle Espritin pyjaman ja pienen Kalevala-koru-riipuksen. Yli 10-vuotiaalle pojalle Stiga-jääkiekkopelin.

Seurakunnan keräyksessä oli toivottu pikkulasten kauko-ohjattavaa autoa ja tietynmerkkistä ja väristä ulkoilupukua. Tuo ulkoilupuku oli hankala, koska kaikki sen merkkiset oikean kokoiset oli jo myyty kaupoista joulukuussa. Ei oikeasti ollut missään - ei minkään värisenä! Lopulta ostin sitä merkkiä mitä oli saatavilla, toivottavasti lahjan saaja ei kamalasti pettynyt...

Kuulemma aika iso osa lahjoista on mummojen kutomia villasukkia tms.

Olen yrittänyt miettiä, millaisesta lahjasta saaja ilahtuisi ihan oikeasti. Tuon pyjaman ostin, kun se oli mielestäni niin ihana, mutta sitten aloin miettiä, että sitä ei voi esim. ottaa loman jälkeen kouluun ja näyttää kavereille tai pyytää jotakuta kylään katsomaan joululahjoja. Opettajana tiedän, miten tärkeä juttu tuo on lapselle, kun vertaillaan, mitä kukin sai joululahjaksi.

Olen ajatellut, että noilla lapsilla, jotka keräyksestä saa lahjoja, ei välttämättä ole kovin kiva joulu muutenkaan. Vanhemmat voi olla esim. alkoholisoituneita. Olen siksi panostanut lahjaan, että kerrankin sekin lapsi saisi jotain mieluista eikä vain jonkin halvan krääsän. Itse olen lapsena saanut aivan ihania lahjoja, joulut olivat maagisia (vaikka vanhemmillani ei liikoja rahoja ollutkaan), haluan edes vähän sitä joulun iloa jakaa muillekin lapsille.

On helppo sanoa, että onpa lapset tavaran perään, pitäisi olla ei-materialistinen joulu. Mutta ajatelkaapa itsenne lapsen tai nuoren asemaan, joka ei ehkä ikinä saanut lahjaksi jotain oikeasti kivaa! Miltä tuntuu, kun kaikki muut vertailevat koulussa lahjojaan. On se helppoa seistä vieressä ja sanoa, älä ole materialisti.

Lahjakortteja en ole ostanut, koska itse olisin lapsena kokenut pettymykseksi, jos jouluna olisin saanut vain jonkun muoviläpyskän. Lahjan pitää mielestäni olla sellainen, että siitä on iloa joulunpyhinä.

Kerääjät usein ehdottavat nuorille cd-levyjä tai lahjakorttia musiikkikauppaan. Mutta vaikea sanoa jonkun musiikkimakua - ja mahtaako nuoret enää keräillä mitään levyjä, kun musiikki ladataan netistä tiedostoina...

Koen tosi tärkeäksi osallistua näihin keräyksiin. Lähipiirin lapset saa niin paljon kaikkea - nekin, joiden vanhemmat valittavat rahatilannetta. Mutta opena olen nähnyt, että on niitäkin lapsia, jotka ei ehkä muuta saa kuin jotkut hanskat tai alushousut ja suklaalevyn. Toivoisin, että jokainen heistäkin saisi yhden ilahduttavan lahjan.