Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kattelin tänään Prismassamme Joulupuu keräyksen paketti toiveita!!!

Vierailija
23.11.2011 |

Oikeestikko ilkeette toivoa noin kalliita lahjoja,järkiään 30 - 50 € arvoisia.Eikö vähempi riitä??Jäi auttamatta =(

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä halpaa. Omani valitti, kun ei ole koskaan saanut perheen kooltaan suurinta pakettia sanoin, että taisit viime jouluna saada perheen kalleimman lahjan - joo mutta ei se ole ollenkaan sama kuin isoin paketti. Tämä lapsi uskoo vieläjoulupukkiin, joten moitteet eivät olleet varsinaisesti tarkoitettu äidille :-)

Vierailija
62/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Littlest pet shoppeja, legoja, schleitz-hahmoja, barbeja, bratzeja jne.

Niitä halpoja krääsäjuttuja vanhemmatkin pystyvät ostamaan. Sellaista pientä, mitä saa vapaavalinnasta tai tokmannilta halvalla.

Laatujuttuja ne haluavat, kun muillakin on. Kyllä lapset ymmärtävät yli 5-vuotiaina laadun perään kaiken.

5v. koska hän ei tosiaankaan tajua lelun arvon tai laadukkuuden päälle mitään. Hän näkee vain lelun, jonka olisi kiva saada. Eli kelpaa ihan se 2 euron lelukännykkä tai sitten se 150 euroa maksava legopaketti.

Tänäkin vuonna pukinkontista löytyy halpiskrääsää mutta myös vähän kalliimpaa/laadukkaampaa lelua, ihan lapsen toiveiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan auttanut kun olen todella pienituloinen. Sain täältä kerran idean että voisinkin auttaa ja ostaa jollekin lapselle jotain kunnes kuuluulin että ne toiveet on todella tuo luokaa. Ei ole varaa omallekaan lapselle ostaa kun ehkä yksi luon hintaluokan toive. Tänä vuonna ei sitäkään. Ostan lahjoja pitkin vuotta ja laitan niitä kaappin jemmaan siltä riittää hyvin omalla lapselle täksi jouluksi esim. autorata 10€ (norm.39€) jne. Jotain tuollaista ennakkoon ostettua voisin laittaa myös sinne keräykseen, mutta toiveethan on ihan jotain muuta.

Joku kirjoitti että ei ne aikuiset toivo vaan lapset. Juu meilläkin lapsi toivoo esim. kaverisynttärilahjaksi yli 100€ juttuja, mutta puutun siihen heti ja sanon että ei sellaista voi saada kaverisynttäri lahjaksi vaan voit toivoa esim. angry birds avaimenperää, Cars 2 pikkuautoa tms. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
64/108 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme lahjoja sosiaalitoimen kautta pari vuotta sitten, kun olimme koko perhe hetken aikaa toimeentulotuella. Lahjat olivat kivoja ja käytännöllisiä, rahallinen arvo ei kymppiä enempää mutta lapsi leikkii niillä edelleen. Kiitos heille, jotka lahjoittivat! Samoin saimme kotipalvelun kautta 100€ lahjakortin K-kauppoihin ja itku tuli, kun tajusin että nyt on meidänkin pöydässä kinkku... syvä kiitos lahjoittajille!

Vierailija
65/108 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä se on MLL, joka kyllä mainostaa paikallisten lehtien palstoilla asiaa ihan riittävästi, jopa liikaakin.

Eli otat kuusesta tms. missä se lahjatoive nyt onkin toiveen mukaan, ostat lahjan ja viet paketoimatta keräyspisteeseen toivelappu siihen kiinni liimattuna. Tai sitten vain luet toiveen, kerrot, mitä ostat ja kerääjät ottavat lapun talteen ja sitten viet lahjan heille, käytäntö vaihtelee.

Pari vuotta sitten vein lahjaksi nuken, ompelin vaatteitakin sille ja kas, nukke ynnä vaatteet olivat joulun jälkeen kaupan kirppiksellä.

saavansa siitä seuraavan viikon ruokarahat.

Sitä kun on todella tiukkaa voi tuollaistakin tapahtua.

Vierailija
66/108 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketin. Jouduimme silloin hakemaan toimeentulotukea, koska olin opiskeleva yksinhuoltaja. Muuten emme olleet sosiaaliviraston asiakkaita, ts. hyvä koti. Myös noilla minimituilla ostin tietysti lapselle lahjan itsekin, ja myös sukulaisilta tuli paketit, kuten varmaan suurella osalla köyhemmistäkin.

Eli ei Suomessa ne kaikki avustuspaketin saajat ole mitään heitteillä olevia suunnilleen kodittomia tai laiminlyötyjä lapsiparkoja.. vaikka sellainen kuvitelma tuntuu joillain olevan :)

Hyvin kiitollinen olin saamistamme lahjoista, en kehdannut jättää hakematta, se olisi tuntunut väärältä. Ja tänä vuonna sitten ostettiin itse paketti lahjapuulle.

Vierailija
67/108 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heillä ole velvoitetta ostaa joululahjoja sijoitetuille lapsille. Lapsi ja lapsesta saatavat rahat kyllä kelpaavat, mutta siinä vaiheessa, kun pitäisi kohdella lasta tasavertaisena perheenjäsenenä, aletaan inistä jotain hyväntahtoisuudesta ja kiittämättömistä lapsista.

Hävetkää saatanat jos osaatte, mutta älkää kerjätkö sijoituskohteillenne lahjoja muilta ihmisiltä.

Vierailija
68/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja ja samoin aikuiset, ei nekään tarvii, onhan ne töissä.

Samoin isovanhemmat, ne tulee kanssa unohtaa, nehän on jo tooosi vanhoja ja varmaan tajuaa, ettei ne lahjoja tarvii, ostakoon tavaransa itse, onhan niillä eläkkeet!!

Sopiva ikäraja lahjoihin voisi olla joku alle 5v, mutta nuorin sitte ehkä 3v koska eihän ne taas oikeen tajua jos on nuoremopia kuin 3v!

Ajattelin ihan samaa!!15-17 vuotiaat voivat jo mennä koulun ohella töihin. 17-vuotias on jo melkein aikuinenkin. Rahan arvo on hyvä oppia ajoissa.

Miksi tuon ikäisille "lapsille" pitäisi mitään ostaa, kun varsin hyvin voivat mennä töihin ja ostaa tavaraa itselleen!!

Pienet lapset on asia erikseen.

Vierailija
69/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tää joulupuukeräys on taas ollut ihana. Mä olen mielelläni ostanut sinne yhden lahjan aina meidän kuolleen lapsen muistoksi, tiedän monien muidenkin lapsikuolemaperheiden tekevän niin.

Minusta kolmenkymmenen euro ei ole kohtuuton. Sillä saa esimerkiksi legopaketin, pari vaatetta tms.

Toki tiedostan moku mahdollisuuden, että joku trokaa lahjan kirpparilla, mutta se riski on kaikessa hyväntekeväisyydessä.

Mun mielestä on outo ajatus, että köyhien lasten pitäisi saada rihkamalahjoja.

Jos ei halua osallistua tuohon keräykseen, niin voi laittaa vaikka pari kolikkoa joulupataan. Mahdollisuuksia kuitenkin on paljon auttaa.

Vierailija
70/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyn summan lahjakortteja

kauko ohjatavia autoja

kännyköitä

kaijuttimia

Ja kyllä se toive vanhemmalta kysytään,sillä itse oma lapseni saa myös joulupuulahjan.Laitoin vaan että jotain hevosjuttua..No tietty varakaathan niitä ostaa mutta silti tuntuu ihan hurjalta nuo kalliit toiveet.

ihmettelen, miksi ostat jollekin joulupuulahjan jos omasikin saa? Eikö kannattaisi ostaa se lahja vaan sille omalle lapselle, niin ei tarvitsisi viedä toivetta joulupuuhun. Vai ajattelitko, että säästät kun haet jonkun halvan krääsän jollekin vieraalle lapselle ja omasi saisi kalliimman?! Yäk.

YÄK vaan itelles!!Etkö ottas miljoona jos joku tarjois??? ;)

Sai viime vuonna Villasukat sieltä että silleen...Totta kai otan lapselle lahjan jos sossut niin päättävät.Isänsä kun ei osta mitään eikä isänsuku.Itse opiskelen 4 ttä ammattia pakosta,tuloni ovat 850€ ja vuokra 700€ että se niistä mun joululahjoista.Etkö itse ottaisi jos sulle tarjotaan???Olisin voinut jonkun edullisen lahjan ostaa jollekin toiselle.Meidän toiveena on vain hevosaihe,ei mitään muuta!

Vierailija
71/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos köyhä lapsi hartaasti toivoo muutaman kympin lahjaa? Plus, että tosiaankaan lapset eivät tajua tavaroiden hinnoista yhtään mitään, tai rahan arvosta ylipäätään. Vai meneekö se niin, että köyhän LAPSEN on pysyttävä lestissään ja tyydyttävä sekundaan? Myös jouluna?

Jos sinulla ap, ei ole varaa osallistua keräykseen, älä osallistu. Meillä muilla lienee inhimillisyyttä ja empatiaa sinunkin puolestasi.

Ja vinkkinä, keräykseen voi osallistua vaikka kaveri- tai työporukan kanssa kimpassa niin ei tule kalliiksi kellekään.

Mulla kuule riittää empatiaa vaan ei ole sitä rahaa omiinkaan laskuihin.Ja en ole itse aiheuttanut tilannettani vaan työnantajani.Kiitos VITTUILUISTA...

Vierailija
72/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos esittäisitte sinne Nuorkauppakamarille ja sosiaalivirastolle, että laittaisivat toivelistaan myös lahjakortit esim.Citymarkettiin ja Anttilaa. Lahjakorteilla perhe voisi sitten ostaa tarpeellista, kuten vaatteita, ruokaa ym.

Ne täsmälahjojen ostot on vähän hankalia. Haalari esimerkiksi 120 cm ei ole aina saman kokonen mallista ja valmistajasta riippuen.

Vierailija
73/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei pieni lelulahja olekaan mitään, ei taida mennä tarpeeseen. Miksi pitää listalla olla puhelimia ja mp3 soittimia, ei ymmärrä.

Vierailija
74/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai väitätkö ettei muut lapse ttoivo tuon hintaisia lapsia. On se kauheata kun köyhäkin lapsi ilkeöää toivoa jotain kaupassa / mainoksissa näkemäänsä eikä tyydy sanomaan,e ttä mulle kelpaa mikä vaan. Häpeä ap asennttasi!!

Vierailija
75/108 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. tyttö 4v talvitakki 100 cm, tyttö 15v kokovartalopeili, poika 14v lahjakortti kenkäkauppaan

Vierailija
76/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monenlaisia tapoja joulupuissa.toisiin viedään toiveiden mukaan ja esim.nuorkauppakamarin tyttö tai poika,ikä ja vapaaehtoinen lahja,uusi tai itsetehty...

Vierailija
77/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä, olisiko ystäväpiirissä joku henkilö tai useampikin, joka voisi myös osallistua joulupuu-keräykseen. Kahden tai kolmen kimpassa tuollainen 30-50 euron lahja on ihan mahdollinen. Ja joku pieni tyttö tai poika tulee ikionnelliseksi.

Vierailija
78/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:38"]

on monenlaisia tapoja joulupuissa.toisiin viedään toiveiden mukaan ja esim.nuorkauppakamarin tyttö tai poika,ikä ja vapaaehtoinen lahja,uusi tai itsetehty...

[/quote]

Et ilmaise itseäsi kovinkaan selkeästi :DD Nuorkauppakamarin tyttö tai poika??

Vierailija
79/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin sossun kanssa tekemisiin yhden asian tiimoilta joskus joulun alla vuosia sitten. Tulivat kotiin haastattelemaan lapsia ja toivat mukanaan joulupuulahjoja. Olen yh, mutta palkkani kattaa kaikki taloutemme kulut ihan mukavasti.  Antoivat haastattelun loputtua lapsille nuo lahjat, joita en olisi halunnut. Huomasin lahjojen antamisen vasta, kun lahjat olivat lapsilla. Suoraan sanottuna olivat ihan turhia meille pehmolelu yms. Lapsilla on legoja monta laatikkoa, monia barbeja, lautapeleja, pleikkarit, wiit, w-boxit, iphonet, tabletit jne. Isovanhemmatkin suht varakkaita ja yksi jopa kuuluu maakunnan suurituloisimpiin. 

Itse en osallistu joulupuujuttuihin, koska lahjat voidaan antaa minne ja kenelle vain...tarpeettominakin

Vierailija
80/108 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan Joulupuukeräyksessä ainakin oli kahdenlaisia lappuja:

Esim. Poika 7 v, legopaketti

ja    tyttö 16v 

Eli osassa toive, osassa vaan sukupuoli ja ikä. 

Pojan lahjaan ei tarvinnut kirjoittaa mitään, paketoitiin ja laitettiin lappu kiinni pakettiin. Tytön lahjaan taas paketoinnin jälkeen kirjoitettiin lappuun mitä sisältää.