Paljonko lapsellasi unohduksia wilmassa?Mikä luokka?
Kommentit (30)
Ekaluokkalaisen äitinä opettelen Wilmaa vasta käyttämään enkä ole onnistunut tuollaista välilehteä koko palvelusta löytämään. Poissaolot kyllä näkyvät, mutta ei mitään unohduksia?
Tai luultavammin ope ei niitä (vielä) merkkaa.
ekaluokkalaisten opet harvemmin niitä merkkaa, mutta ne on samalla välilehdellä kun poissaolot - eri värinen merkki..
Selvitän siellä vain poissaolot ja käyn kirjeenvaihtoa opettajien kanssa tarvittaessa. Katson koenumerot ja -aikataulut.
On tosi mukavaa, että opettajilta tulee joskus palautetta ihan muuten vain. Poika sai kiitosta mm. loistavasta tuntiaktiivisuudesta ja kohteliaasta käytöksestä. 9.lk
Sen sijaan inhokkiopettaja laittaa kerran viikossa huomautuksen käsialasta
Kyse ei ole siitä, ettäkö en huolehtisi. Läksyt tarkistetaan joka kerta yhdessä.
Mutta jos (ja kun) lapsi unohtaa merkata läksyn, niin mistä minä sitten voisin sen tietää, että ko. tehtävä piti tehdä?
Opettaja ei ilmoita läksyjä vanhemmille, vaan se on lapsen tehtävä merkata ne ylös itse.
mut veikkaisin 15. Eikä oo Wilma, vaan Helmi, ja siinä näkyy esim. läksyt tekemättä. Enkä oo edes varma, onko kaikki unohduksia vai muuten vaan tekemättä. Ja poika 4 lk.
Ja minusta ei 10-vuotiaan kanssa voi kaikkea tehdä kädestä pitäen. Kysyn päivittäin, onko tehnyt läksyt ja siinnä se. Sanktioita tulee sitten jälkikäteen, kun olen saanut tietää.
Syksyllä 6 unohdusta, joista kolme tässä kuluvassa kuukaudessa.. 3lk.
Siihen opettaja ei laita unohduksia, niistä ilmoitetaan lapulla kotiin kun unohduksia tullut 5.
Viestejä tulee Helmen kautta, mutta niitä tulee myös reissuvihossa sekä irtopapereina.
Me ollaan kerran saatu unohteluista ilmoitus.
Ekalla lapsi.
Hyvä koulussa, kokeista kiitettäviä mutta läksy-unohduksia joka viikolle 1-4.
Ja ei lapsen jokaista asiaa pysty tarkistamaan. Vai soitatteko jokaikinen päivä itse opelle ja tarkistatte läksyt? Toisekseen lapsen opeteltava huolehtimaan omista asioistaan, ei ole hyvä jos vanhemmat tekevät/tarkistavat kaiken puolestaan.
Toisella ei yhtään.
2.lklaisella pojalla 2, molemmilla kerroilla liikuntavaatteet kotona
on unohtunut läksyt.
En ole yllättynyt, sillä syksyllä opettaja ryhtyi antamaan läksyjä isoissa pompseissa.
Läksyjä tulee 2 kertaa viikossa isompi määrä kerrallaan. Niihin kuuluu mm. viikkourakoita. Pitkiä harjoituksia, jotka pitää saada viikon aikana valmiiksi.
On ollut lapsella (ja meillä vanhemmillakin) opettelua että muistaa kaikki huolehtia ajallaan.
Muutama viikko meni lukukauden alussa läksyjen porrastamisen harjoittelemiseen.
Lapsi on toisella luokalla.