Veronpalautuksia useimmille, joten kysyn, että
Pitävätkö ihmiset tarkoituksella veroprosenttia suurempana kuin pitäisi juuri siksi, että niitä ropsahtaisi joulukuussa tilille?
Mulla menee aina tasan verotus, kun olen tarkka, etten maksa liikaa veroa, mutta täytyy myöntää että vähän potuttaa, kun ei tule niitä palautuksia.
Eikös sen veroprosentin saa itse nostaa, jos haluaa ilman mitään virallisia papereita?
Kommentit (6)
vouti kun nappaa palautukset itselleen ja palkka on itsellä niin pieni että ei paljoa summa lyhene niin annan omalta osaltani joululahjan valtiolle palautuksien muodossa valtio antaa valtio ottaa.
vouti kun nappaa palautukset itselleen ja palkka on itsellä niin pieni että ei paljoa summa lyhene niin annan omalta osaltani joululahjan valtiolle palautuksien muodossa valtio antaa valtio ottaa.
Etkö ole ajatellut velkajärjestelyä mieluummin?
Ei menisi turhia ulosottokuluja esim., eikä kai korotkaan kasvaisi?
Palautukset ovat lähinnä työmatkakuluja, joita on vaikea arvioida koko vuodelta ennakkoon. Ihan kivat rahat tänäänkin rapsahti.
pidän vähän yli kuin alle, sillä en halua maksaa lisäveroa. Käytännössä tämä sitten aiheuttaa sen, että kun tekee vähennykset ja ylimääräisistä keikoista on maksanut extra-veroa, joulukuussa tulee satasista tonniin takaisin.
Eikä se missään vaiheessa pitkin vuottakaan harmita.
samoin työmatkakulut joten tarkan veroprosentin tietäminen hankalaa. Joskus maksan lisää ja joskus saan takaisin.
mutta jos haluaa pienentää, pitää laskettaa se verotoimistossa.
Mulle palautuksia tulee paljon ihan siitä, että Freelancerina voin aina vähentää vaikka mitä verotuksessa, siis työhuonevähennykset ym. työhön liitettävissä olevat työkalut.