Mitä ehdottomasti nähtävä Amsterdamissa?
Haluan päästä keväällä pitkäksi viikonlopuksi jonnekin matkalle miehen kanssa ja ykköskohteeni olis ollut Lontoo, mutta mies ei sinne haluakaan koska on ollut jo monta kertaa (mutta minä en!) ja hän valitsikin nyt kohteeksi Amsterdamin.
No ok sekin, olin vain asennoitunut jo Lontooseen ja tsekannut monta paikkaa siellä mitä haluaisin nähdä. Nyt tutkinnat aloitettava alusta, mutta ehdottakaa te siellä käyneet mitä ehdottomasti pitää nähdä/kokea Amsterdamissa.
Kommentit (23)
Van Gogh -museo ja kelluva kukkatori.
Nähtävää on paljon ihan vain kuljeskellessa, mutta Anne Frank tietysti. Lue ensin kirja, ellet ole lukenut. Punaisten lyhtyjen kujalle en kyllä menisi. Eksyin itse sinne vahingossa, jouduin todistamaan huumejengin tappelua, mutta onneksi paikalle osui poliisiauto, joka ajoi vierellä saatellen minut pääkadulle.
Amsterdam on ihana paikka! Mun lempparinähtävyydet on timanttihiomovierailu, Van Gogh museo ja Miró museo, Rembrandtin ja Anne Frankin talot. Ja lempiruoka rijstafel! Kannattaa kokeilla jos pitää mausteisesta ruuasta. Kanavaristeily
Keväisin käyn mielelläni Keukenhofissa ihailemassa tulppaaneja ja muita kukkia siellä puutarhassa.