Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lamaannun täysin lasten mennessä nukkumaan - mitä te muut teette silloin?

Vierailija
22.11.2011 |

Olen yh, minulla on kaksi lasta, 5- ja 8-vuotiaat. Ns. oma aika muutenkin kortilla mutta kun saan lapset nukkumaan (n.20.30) lamaannun ihan täysin, en osaa tehdä YHTÄÄN MITÄÄN vaan useimmiten menen nukkumaan (tai lukemaan ja siitä hyvinkin pian nukahdan).

Pyörin ympyrää, en jaksa keskittyä telkkariin, en mihinkään muuhunkaan, en edes iltapalaan. En vaan osaa tehdä mitään ! Joskus voin roikkua netissä mutta en jaksa sitäkään.

Ja siltin kaipaan että jaksaisin jotain...silittää vaikka vaatteita, lukea sohvalla, nauttia omasta olosta, ehkä jumppailla/joogata, kirjottaa päiväkirjaa, askarrella tms.

Usein vaan ahdistun kun tajuan että pitäisi siivota mutta en jaksa, sitä kaiketi pakenen sitten nukkumaan menolla.

MIKSI !? Miten saisin sen pienen hetken edes itselleni ja niin että myös nauttisin siitä?

Mitä te muut teette? Ja nautitteko siitä? Mikä on sellainen asia mitä oikein odotatte kun lapset nukkuu?

Kiitos teille :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennettuja telkkariohjelmia/leffoja kyllä katson, syön iltapalaa tai jopa herkuttelen. Tai sitten olen tietokoneella. Kunhan saan rentoutua ja olla vain.

Vierailija
2/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka lapsi on jo 7v. menen usein nukkumaan lähes samaan aikaan kuin hänkin. Meillä on tapana lukea joka ilta sängyssä iltasatu ja lapsi haluaa nukahtaa niin, että ole siinä vieressä, jolloin nukahdan usein itsekin. Varsinkin pimeään aikaan on ihan pakko mennä nukkumaan, että jaksaa taas seuraavana päivänä.

Jos onnistun olemaan nukahtamatta tai jos mies hoitaa nukutuksen, katson hetken telkkaria tai luen. Eilen juteltiin miehen kanssa noin tunti lapsen nukahdettua. Ja sitten vaan nukkumaan.

Ei sitä täysin omaa aikaa kauheasti jää. Tosin kun lapsi on jo noin iso, pystyn hänen valveilla ollessaan tekemään kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun aina kun lapsetkin nukkuu. Muuten en jaksa pyörittää yksin huushollia.

En ole totaali-yh, mutta mies matkustelee paljon, jolloin kaikki jää minulle.

Vierailija
4/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudun siis. En siivoa tai tee työhommia todellakaan.

Vierailija
5/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen kyllä roskien vientiä lukuunottamatta kaikki kotityöt =D minulla on myös vain yksi lapsi.

kun lapsi menee nukkumaan (jo klo 19 aikaan, pieni lapsi vasta) yleensä siivoan keittiön, laitan tiskit pyörimään ja yleensä yhden koneellisen pyykkiä vielä. sitten istun sohvalle, katson tv:tä tai olen koneella. OLEN VAAN =) syön ehkä suklaata :D

kokeilehan tuota että laitat nukkumaanmenon jälkeen vielä astian- ja pyykinpesukoneet päälle. pieni vaiva mutta aikaansaava olo kun "jaksaa siivota" vielä illalla ;) ja aamulla kiva herätä kun astianpesukone tyhjä ja puhtaat astiat kaapissa ja puhdasta pyykkiä kuivumassa eikä kaikki korit pullota täynnä :) päivällä sitten kun lapset hereillä niin imuroi, pyyhi pölyjä jne..

Vierailija
6/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omissa mietteissäni, kun on aikaa omille ajatuksille.

Lapset 7v. ja 10v. Kuopus vniin kiinni meissä vanhemmissa ja nukkuessaan ei huuda äitiä.

Vierailija
7/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit aamulla listan tärkeimmistä asioista jotka tänään pitäisi tehdä. Silloin sun ei tartte miettiä mitä tekisit ja kaikki tekemättömät työt ei paina päälle epämääräisenä isona möykkynä.

Illalla voit nauttia oikeasti "omasta ajastasi" kun olet tehnyt ne listan työt.

Minua auttaa tämä koska muuten ajattelen illallakin että pitäisi tehdä kaikkia mahdollisia tekemättömiä töitä ja vaikka päivän aikana olisi kuinka touhunnut niin ei ole sellaista "päivän työt tehty oloa" ennenkuin rupesin käyttämään listaa.

Vierailija
8/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapset on jo aika isoja, paljonko he siivoaa?

Vai passaatko kaiken heille?

Kun lapset menee nukkumaan niin sen jälkeinen aika on minun omaa. Enkä ala siivoamaan pakotettuna. Muksut kerää lelut ja aamulla voidaan imuroida. Isoin lapsi (7-v.) tekee jo isoja siivousaskareita.

Omassa kodissa ei ole hyvä jos tuntee että on pakotettu siivoamaan alkuyöstä!

Vierailija
9/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen iltapalan, katson telkkaria samalla kun teen käsitöitä (kudon). Saatan kaivaa esille helmikoruhommat. Askartelen joskus kortteja (nyt pitäisi tehdä joulukortteja). Tai asetun tietokoneelle tänne palstalle tai rupean kirjoittamaan. Harrastan luovaa kirjoittamista nettiryhmässä ja joka kuukausi on pakollisia ja vapaaehtoisia tehtäviä.

Vierailija
10/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkuu vielä päiväunet, jonka seurauksena nukkuu niin lyhyet yöunet, ettei ole mitään hetkeä itselleni, kun lapsi nukkuu. Ainakaan jos aion jaksaa seuraavana päivänä töissä.

Mutta silloin kun tuollainen hetki välillä tulee, en osaa minäkään tehdä oikein mitään.

Vierailija
11/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä yleensä painun sinun lailla myös nukkumaan... Ja voit uskoa, että myös kotimme näyttää jo siltä, että iltaisin en jaksakaan siivota, vaikka vielä iltapäivällä sellaisen päätöksen olen tehnyt.

Vierailija
12/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti yritän vaan jaksaa tehä kouluhommia :(((

Vierailija
13/13 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mukavinta on lukeminen ja television katselu. Hyvä mieli tulee myös vaikka itse tehdystä jalkahoidosta tai muusta itsensä hoitamisesta. Päätän etukäteen illalla, mitä teen. Mitään suorituspaineita en tuohon suostu ottamaan.