Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, voiko sydämen syke tuntua reidessä???

Vierailija
18.09.2024 |

Tänään alkoi aamupäivällä suht voimakas leposärky molemmissa reisissä, joka meni iltaan mennessä ohi. Olen tässä illalla tehnyt kotihommia, mm. siivonnut kylppärin. Puolisen tuntia sitten alkoi outo, tykyttävä tunne vasemmassa reidessä, joka ei ole kipua, ihan kuin sydämen syke tuntuisi siinä! Ei ole ikinä ennen ollut tällaista...

Olen kärsinyt jo monta vuotta sydämen lisälyönneistä, mutta ne tuntuvat kurkussa tai rinnassa, ei koskaan alempana. Yritin googlettaa, mutta en löytänyt tietoa tällaisesta oireesta. Onko muilla ollut tätä, mistä voisi johtua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä, että minulla on anemia (hemoglobiini 112, ferritiini alle 12) ja syön rautatabletteja

ap

Vierailija
2/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihtunut, jos nyt tunsit eka kerran?

Vierailija
4/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloissa kulkee isot verisuonet ja pulssi voidaan mitata vaikkapa nivusista. On ihan normaalia. Rauhoitut niin sykkeet laskee

Vierailija
5/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppa?

Vierailija
6/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista.

Vierailija
7/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta, miten olis soitto terveydenhuoltoon?

Vierailija
8/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollain ongelmat :D

Vierailija
9/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko laihtunut, jos nyt tunsit eka kerran?

En ole laihtunut, olen ollut ylipainoinen jo vuosia

ap

Vierailija
10/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli aina tarinankertoja, joka sai meidät kaikki kuuntelemaan henkeämme pidätellen. Eräänä iltana hän kertoi tarinan, joka jäi mieleeni ikuisesti.

"Se oli sota-aikaa", hän aloitti vakavana. "Sotasairaalassa oli haavoittuneita joka nurkassa. Eräänä päivänä hoitajat toivat sisään sotilaan, joka oli saanut sydänkohtauksen. He kiirehtivät avaamaan miehen paidan, mutta jotain oli pielessä. Miehen sydäntä ei löytynyt rintakehästä!"

Me kaikki pidätimme hengitystämme, odottaen isoisän selitystä.

"Siinä sitä oltiin lääkärit ihmeissään. Etsivät ja etsivät, mutta sydän oli kadonnut. Lopulta, pitkän etsinnän jälkeen, he havaitsivat, että sotilaan sydän oli siirtynyt reiteen! Siellä se pumppasi verta kuin mitään kummallista ei olisi tapahtunut."

Isoisä nauroi syvään, ja me lapset katsoimme toisiamme epäuskoisina. "Mutta voiko sydän oikeasti olla reidessä?" kysyin lopulta.

Isoisä hymyili ja kohautti olkapäitään. "Kuka tietää, poikaseni. Sodassa ja elämässä mikään ei ole mahdotonta."

Vierailija
11/11 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla elohiiri eli lihan väreilee itsekseen. Minulla tapahtuu joskus niin, kun en ole muistanut juoda tarpeeksi vettä. Silmänluomen sijaan elohiiri voi tulla melkein mihin tahansa lihakseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän