Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pahimmat muistosi koululääkärintarkastuksista
21.11.2011 |
Mulle tulee mieleen kaksi kertaa, joista en erityisemmin pitänyt.
1. Yläasteella ensin terkkari ja sitten lääkäri valitti mun painosta. Olin mukamas alipainoinen ja uhkasivat soittaa kotiin, saanko tarpeeksi ruokaa.
2. Lukiossa piti esitellä itseään ja ottaa rintsikat pois vanhan miehen koululääkärin edessä.
Jälkeenpäin nämä ovat hassuja tapauksia ja osoittavat miten typerä sitä nuorena olikaan. :D
Kommentit (701)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Lääkärin tarkastus
Itse poikana jouduin joskus 3-4 luokalta alkaen säännöllisesti lääkärin tarkastukseen, kun tahtomattani lirautin välillä pissat housuun.
Koululääkäri oli jotain 50 vuotias lihava ruma nainen ja apuna 30 vuotias terveydenhoitaja.
Yleensä oli myös 50 vuotias äitini mukana.
Lääkäri käski ottaa housut auki.
Kun laskin niitä vähän, suuttui hän ja käski ottaa ne kunnolla nilkkaan ja seistä edessään.
Häpeissäni housut nilkassa lääkäri yleensä puristeli kiveksiä, veti esinahan taakse ja katseli alapäätä kiinnostuneena.
Monesti ajattelin, ettei hän oikeasti ymmärtänyt pissauksen syytä (aikuisens löyty eturauhasen liikakasvu), vaan halus vain hiplata genitaalit sekä katsella sääriä sekä pyllyä.
Ja tätä jatku monta vuotta muutaman kuukauden välein.
Sama toistui myös tavallisessa lääkärin tarkastuksessa, myös kun lähdettiin kesällä leirille.
Myös koulun rehtori ja luokan opettaja olivat monesti lääkärin tarkastukdessa katselemassa kun olin siellä lähes alasti.
Tässä vedettiin lääkärin salassapitoon, kun muuten ei koulu olisi tiennyt tärkeitä asioita.
Vielä yläasteella sama lääkäri halus tutkia munat housut kintuissa.
Ammattitaitoa kyseisellä vanhan liiton lääkärillä ei ollut.
Mr Kalle