Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat muistosi koululääkärintarkastuksista

Vierailija
21.11.2011 |

Mulle tulee mieleen kaksi kertaa, joista en erityisemmin pitänyt.

1. Yläasteella ensin terkkari ja sitten lääkäri valitti mun painosta. Olin mukamas alipainoinen ja uhkasivat soittaa kotiin, saanko tarpeeksi ruokaa.

2. Lukiossa piti esitellä itseään ja ottaa rintsikat pois vanhan miehen koululääkärin edessä.

Jälkeenpäin nämä ovat hassuja tapauksia ja osoittavat miten typerä sitä nuorena olikaan. :D

Kommentit (701)

Vierailija
41/701 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veltto ja nihkeä kädenpuristus.

Vierailija
42/701 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes kätelty. Asennevammainen se lekuri kuitenkin oli. Nuoret olivat kaikki pahoja jos ei ollut vähintään kasvissyöjä jne. Aika rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/701 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella piti riisuutua, mutta en muista että enää lukiossa olisi täytynyt edes paitaa ottaa pois. Eikä meillä ollut lukiossa mitään varsinaista tarkastustakaan jossa olisi mitattu, punnittu jne. Se oli enemmänkin juttelua yleisistä terveyteen liittyvistä asioista lääkärin kanssa.

Osuipas tämäkin silmiini.

Minulle kamalin kokemus oli kun koululääkäri lukiossa kysyi minulta tarkastuksen alussa, että "jännittääkö sinua"? Näytin kai siltä, että minua jännitti mutta kukapa ei sitä siinä jännittäisi olla vain rintsikoilla ja pikkuhousuilla lääkärin edessä.

Vierailija
44/701 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on ollut kun pissanäyte piti antaa terkkarin katsoessa toimitusta.

Joku huumetesti vai?

Ei ollut huumetesti vaan virtsan pH-arvot kai vaan tarkastettiin.

Näin oli. Virtsaa siinä tutkittiin.

Vierailija
45/701 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ne eivät jännittäneet. Johtui hyvin paljon siitä että terkkari oli hyvin miellyttävä ja hän oli virassa koko kouluaikani joten kävin hänen luonaan useasti. Sanoisin että se pitkällä kiinni siitä millasella fiilingillä sinne menee ja miten nämä terveydenhuollon ammattihenkilöt sinuun suhtautuvat. Tiedän että koppaviakin tapauksia on.

Tosi kovakarvainen on pitänyt olla jos ei teini-ikäisenä näitä yhtään jännittänyt. Kaikkihan niitä tarkastuksia jännitti.

Vierailija
46/701 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että ainakin ryhtiä tutkittiin ja epämiellyttävänä muistona jäi yläasteelta kun mieslääkäri ei saanut silmiään irti rinnoistani. Ja tila oli jäätävän kylmä ja vetoinen.

Vierailija
47/701 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja siellä piti muutamaan kertaan esitellä mikä silloin tuntui kiusalliselta 15-17 vuoden ikäisenä. Ei minulla mitään valittamista siitä ollut, ihan vaan hiukkasen käväisi mielessä sekin että parempihan ne on antaa tutkia. Tutkimustilanne oli se mikä teki siitä sellaisen mistä en oikein tykännyt.

Vierailija
48/701 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka mua ei normaalisti ole ikinä lääkärissä riisuutuminen ja noi toimenpiteet haitannu, niin jotenkin se, että toi tapahtu nimenomaan koulussa eikä jossain oikeassa terveydenhoitopaikassa, teki siitä inhottavampaa. Tai oli vaikeempi ajatella lääkäriä lääkärinä kun sillä ei ollu sitä sairaalaa ympärillään.

Vierailija
49/701 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka mua ei normaalisti ole ikinä lääkärissä riisuutuminen ja noi toimenpiteet haitannu, niin jotenkin se, että toi tapahtu nimenomaan koulussa eikä jossain oikeassa terveydenhoitopaikassa, teki siitä inhottavampaa. Tai oli vaikeempi ajatella lääkäriä lääkärinä kun sillä ei ollu sitä sairaalaa ympärillään.

Tutkittiinko sulla useemman kerran kouluaikana?

Vierailija
50/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi mieslääkäri kurkkasi pikkareihin joko karvat kasvaa. Se on jäänyt mieleen kiusallisena juttuna.

Tämä kuulostaa taas urbaanilegendalta. Vuodesta toiseen nämä smata jutut, heh.

Totaalisen samaa mieltä. Vieläköhän näillä jutuilla koulussa pelotellaan?

Joskus 90-luvulla kurkattiin pariinkin otteeseen, ala-asteella ja yläasteella. Että kuului ainakin meidän tarkastusten repertuaariin.

Vierailija
51/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli 80-luvulla.

Vierailija
52/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi mieslääkäri kurkkasi pikkareihin joko karvat kasvaa. Se on jäänyt mieleen kiusallisena juttuna.

Joskus 90-luvulla kurkattiin pariinkin otteeseen, ala-asteella ja yläasteella. Että kuului ainakin meidän tarkastusten repertuaariin.

Joskus olen ihmetellyt miksi terkka ei voisi vaan kysyä, onko karvoja tullut jne. Miksi pitää sinne kurkkia? Kuka siinä valehtelisi yhtään mitään??

Vierailija
53/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakaveri sai huhun mukaan täyden erektion naisterkkarin edessä, tarkastuksen aikana. Voin vain kuvitella miten helvetisti häntä oli hävettänyt :D

Mistähän olet tämänkin _huhun_ kuullut?

Vierailija
54/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli koululääkärin kysymykset terveellisestä ruokavaliosta. Koska omani ei ollut sitä niin piti hieman värittää tarinaa etten olisi isoa moraalisaarnaan saanut.

Vierailija
55/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtitarkastus... pikkuhoususillaan pyllistely lääkärin edessä. En tykännyt.

Vierailija
56/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt mieleen 8. luokan lääkärintarkastus. Terveydenhoitaja neuvoi, että voidaan jättää pikkarit ja liivit päälle, mutta eihän meillä kellään ollut liivejä, vaikka ehkä olisi ollut aihetta. Meidän luokka oli vaan hitaampi kaikessa, ekat hankkivat liivinsä vasta kasin jälkeisenä kesänä.

Mies lääkäri oli silmiinnähden vaivautunut yläosattomuudestani ja minua nolotti sen lääkärin puolesta.

Vierailija
57/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ihmetellyt miksi terkka ei voisi vaan kysyä, onko karvoja tullut jne. Miksi pitää sinne kurkkia? Kuka siinä valehtelisi yhtään mitään??

Jotenkin oksettavan holhoavaa, ettei voida kysyä vaan pitää päästä konkreettisesti tarkastamaan. Ihme kun ei menkkojenkin alkamisesta pyydetä jotain todisteita, tyyliin tulemaan paikalla silloin kun on menkat niin voidaan varmistaa asia... Potilashan on aina niin avuton ja tyhmä urpo, että ei sen sanaan voi luottaa...

T. se 90-luvulla kahteen kertaan kurkittu

Vierailija
58/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oksettavan holhoavaa, ettei voida kysyä vaan pitää päästä konkreettisesti tarkastamaan. Ihme kun ei menkkojenkin alkamisesta pyydetä jotain todisteita, tyyliin tulemaan paikalla silloin kun on menkat niin voidaan varmistaa asia... Potilashan on aina niin avuton ja tyhmä urpo, että ei sen sanaan voi luottaa...

T. se 90-luvulla kahteen kertaan kurkittu

Ei kai siinä voi olla mitään muuta syytä kuin terkkarit eivät usko nuoren sanomaa. Pitää päästä omin silmin näkemään. Samperin kiusalliselta se siinä tilanteessa tuntuu kun housuja pitää alkaa raottamaan.

Vierailija
59/701 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ällöä. Siitä tulisi tosi epämiellyttävä fiilis koko juttuunm jos se alkaisi tuosta. Muutenkin hikiset kädet ovat jotain mistä en pidä.

Vierailija
60/701 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yläasteelta on puolestaan jäänyt mieleen se, kun aina ennen tarkastusta piti riisuutua. Meillä oli sen vastaanottohuoneen ja odotushuoneen välissä sellainen välihuone, jossa oli meitä aina kaksi tyttöä kerrallaan. Toinen ohjattiin sinne jo valmiiksi riisuutumaan kun toinen oli vielä siellä vastaanottohuoneessa. Kun edellisen tarkastus oli ohi, seuraava meni melkein lennossa sisään.

Meillä oli ala-asteella vähän tuollainen samanmoinen systeemi mutta meitä oli odotushuoneessa useampi tyttö ehkä jotain 5-6. Sitten vasta kun mentiin sisään, piti ottaa päällysvaattet pois.

Näin oli muuten mullakin joskus 90-luvulla. Tarkastus oli Turussa. Terveydenhoitaja tuli hakemaan odotushuoneesta aina yhden potilaan välihuoneeseen, jossa edellinen potilas oli pukemassa vaatteita ylleen. Yllätys yllätys, montaakaan sanaa siinä emme keskenämme vaihtaneet. Tilanne oli sellainen jäätävä olosuhteista johtuen.