Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat muistosi koululääkärintarkastuksista

Vierailija
21.11.2011 |

Mulle tulee mieleen kaksi kertaa, joista en erityisemmin pitänyt.

1. Yläasteella ensin terkkari ja sitten lääkäri valitti mun painosta. Olin mukamas alipainoinen ja uhkasivat soittaa kotiin, saanko tarpeeksi ruokaa.

2. Lukiossa piti esitellä itseään ja ottaa rintsikat pois vanhan miehen koululääkärin edessä.

Jälkeenpäin nämä ovat hassuja tapauksia ja osoittavat miten typerä sitä nuorena olikaan. :D

Kommentit (701)

Vierailija
381/701 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 10:47"]

MInäkin olet Turusta ja on samansuuntaisia kokemuksia. Lisäksi kesäsiirtolassa Turussa piti mennä uimaan alasti, taisi olla niin, että alle 12v uivat alasti. Poikien kesäsiirtolasta tuli valvoja/opettaja veneellä seuraamaan tapahtumaa.  Muistan miten vaikeaa se taisi olla yhdelle tytölle joka taisi olla transseksuaali ja jota ennen uintia kaikki taisivat luulla pojaksi. Miksi muuten 80-luvulla oli erilliset kesäsiirtolat tytöille ja pojille? Lukioikäsenä koulupolin gynelle piti riisua kokonaan alasti myös.

[/quote]

Taidat tarkoittaa kuitenkin interseksuaalia?

[/quote]

En tarkoita. 7-9v tyttö voi helposti näyttää vaatteet päällä ihan pojalta vaikka sukupuolielimet ovatkin naisen.

[/quote]

Ja sitähän ei voi kuin spekuloida onko interseksuaali/hermafrodiitti ja lapsena olisi tehty jotain toimenpiteitä.

Vierailija
382/701 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:37"]

Pahin kokemus... ryhtitarkastus ja rintsikoiden riisuminen joskus yläasteella.

[/quote]

Mitäs ihmeellistä tuossa muka on???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/701 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella rokotus. Olin ihan hiljaa kun yks kerrallaan luokasta lähdettiin ettei mua lainkaan huomattaisi, pelkäsin piikkejä kuollakseni. Keksi ne kuitenkin mut. Kiljuin, potkin ja takerruin oviin, mut väkisin raahattiin terkkarille. Ei tosiaankaan kukaan yrittänyt puhumalla rauhoitella tms.

Vierailija
384/701 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:10"]

Minua taas ärsytti vietävästi kun aina koululääkärit kyyläsivät rintojani. Minulla ei edes ole kovin isot rinnat joita katsoa mutta joka kerta en voinut välttyä ajatukselta että hän kyylää niitä muuten kuin normaalisti. Rintoja ei minulta koskaan koululääkäri ole ns. fyysisesti tutkinut eikä muistaakseni rintsikoitakaan tarvinnut riisua kuin kerran joskus yläasteen aikana. Epämiellyttävä muisto tästä on vaan jäänyt.

[/quote]

Käsittämätöntä tämä vouhkaaminen täällä. Hyvänen aika, rintojen tutkiminen kuuluu asiaan. Jo nuorena on hyvä opettaa, miten rinnat voi itsekin tutkia.

Vierailija
385/701 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella luokalla hyppäsin kiipeilytelineestä huonosti, kaaduin ja otin iskun vastaan oikealla kädellä. Menin valittamaan terkkarille että nyt pyörryttää ja sattuu käteen aika paljon. Se laittoi makaamaan sängylle ja kehotti pyörittelemään rannetta. No, ranne liikkui kohtalaisesti, joten terkkari oli sitä mieltä että voin mennä jatkamaan koulupäivää. Vaadin sitä kuitenkin soittamaan isälleni, joka vei minut tutkittavaksi lääkärille. Aivotärähdys ja murtunut ranne.

Vierailija
386/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 17:33"]

Kävin peruskoulun vuosina 87-96 ja lukion 96-99 ainakin silloin nuo tarkastukset olivat sellaisia minuutissa sisään ja ulos -tyylisiä. Ei kustu purkkeihin, ei kurkittu kalsareihin, eikä rutisteltu tissejä ja rintsikat sai pitää päällä.

Hävettävimmäksi kokemukseksi muodostui kasiluokan tarkastus. Terkkarin huoneen ja odotustilan välinen ovi oli ns. paperia, joten kaikki mitä terkkarin huoneessa puhuttiin, kuului läpi odostushuoneeseen. Tarkastukseen mentiin aakkosjärjestyksessä ja minun jälkeeni odotushuoneeseen jäi kaksi poikaa. Olin ns. late bloomer, eivätkä menkat olleet silloin vielä alkaneet. Terkkari sitten kyseli suureen ääneen, että "onko kuitenkin valkovuotoa" ja muita ihania kysymyksiä, joihin sitten naama punaisena vastailin. Odotushuoneeseen palatessani pojat hihittelivät keskenään ihan antaumuksella...

[/quote]

Vaikuttaa siltä, ettet joutunut edes näissä tarkastuksissa edes riisuutumaan...

Vierailija
387/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen aikoihin terkkari kutsui minut odotushuoneesta sisälle. Menin sisälle ja ennen kuin hän ehti vielä ovea sulkea, niin hän kailotti kovaan ääneen "että sitten kuteet veks..." tai jotain muuta vastaavaa mitä en ihan sanatarkasti muista mutta ajatus oli kuitenkin tuo. Väitän että moni kuuli sen siellä odotushuoneen puolella.

Vierailija
388/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rinnat ovat alkaneet kasvaa, niin puberteetti on alkanut. Se siitä.

Vierailija
389/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 18:20"]

Kävin peruskoulun vuosina 87-96 ja lukion 96-99 ainakin silloin nuo tarkastukset olivat sellaisia minuutissa sisään ja ulos -tyylisiä. Ei kustu purkkeihin, ei kurkittu kalsareihin, eikä rutisteltu tissejä ja rintsikat sai pitää päällä.

Hävettävimmäksi kokemukseksi muodostui kasiluokan tarkastus. Terkkarin huoneen ja odotustilan välinen ovi oli ns. paperia, joten kaikki mitä terkkarin huoneessa puhuttiin, kuului läpi odostushuoneeseen. Tarkastukseen mentiin aakkosjärjestyksessä ja minun jälkeeni odotushuoneeseen jäi kaksi poikaa. Olin ns. late bloomer, eivätkä menkat olleet silloin vielä alkaneet. Terkkari sitten kyseli suureen ääneen, että "onko kuitenkin valkovuotoa" ja muita ihania kysymyksiä, joihin sitten naama punaisena vastailin. Odotushuoneeseen palatessani pojat hihittelivät keskenään ihan antaumuksella...

[/quote]

[/quote]

Kyllä siellä kalsareilleen joutui, mutta ei se nyt mitenkään hävettänyt. Ne joilla oli jo tissit, eli myös rintsikat päällä, eivät niitä rintsikoita myöskään joutuneet riisumaan.

Vierailija
390/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 18:20"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä siellä kalsareilleen joutui, mutta ei se nyt mitenkään hävettänyt. Ne joilla oli jo tissit, eli myös rintsikat päällä, eivät niitä rintsikoita myöskään joutuneet riisumaan.

[/quote]

Alusvaatteisilleen riisuminen oli meilläkin se juttu mutta lukiossa opetettiin myös omatoimisesti tutkimaan rinnat jolloin rintsikat piti luonnollisesti myös ottaa pois.

Vierailija
391/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku mainitaan täällä aika monta kertaa. Onkohan Turussa "pahimmat" koululääkärit? :D

Vierailija
392/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvun lopussa ja 90 luvun alussa meillä oli muistaakseni lääkärin tai ainakin terkkarin tarkastus kerran vuodessa aina syksyllä. Ihan alussa muistan istuneeni odotushuoneessa puolialastomana jossain ryhmässä. Muuten sitten joka helkkarin vuosi miespuolinen henkilö toteaa "ja katsotaas onko kivekset laskeutuneet" ja työntää kädet housuihin. Viimeisen kerran kai kasilla. Omalta kohdalta ne kyllä laskeutui jo huomattavasti aiemmin...

Vierailija
393/701 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 20:15"]

80 luvun lopussa ja 90 luvun alussa meillä oli muistaakseni lääkärin tai ainakin terkkarin tarkastus kerran vuodessa aina syksyllä. Ihan alussa muistan istuneeni odotushuoneessa puolialastomana jossain ryhmässä. Muuten sitten joka helkkarin vuosi miespuolinen henkilö toteaa "ja katsotaas onko kivekset laskeutuneet" ja työntää kädet housuihin. Viimeisen kerran kai kasilla. Omalta kohdalta ne kyllä laskeutui jo huomattavasti aiemmin...

[/quote]

Mä luulin, että tuohon aikaan miespuolisia terkkareita ei edes ollut. Omalle kohdalle ei ainakaan osunut.

Vierailija
394/701 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 17:48"]

Virtsanäyte siinä terkkarin vielä katsoessa.

[/quote]

Kuulostaa vähän huumetestiltä. En ole kyllä aikaisemmin kuullut että pissanäyte pitäisi jossain koulun terveystarkastuksessa antaa valvotusti. Esim. työterveydessä niin joskus tehdään. Itse olen työterveyden puolella tainnut pariin kertaan antaa näytteen mutta silloin sen saanut aina antaa privaatisti.

[/quote]

Liittyisiköhän tuo virtsan pH-arvojen testaamiseen?

[/quote]

Miksi joku huijaisi pH-arvon testaamisessa? Ei pääse esim. palvelualaa opiskelemaan jos on liian hapan tyyppi? Tai päinvastoin? ;) Siitä kai täs oli kyse että miksi helvetissä se piti VALVOTUSTI antaa?

[/quote]

Kröhöm, narkkari, kröhöm...

[/quote]

Ai onko pH-arvo ja huumetesti sama asia? (Sori kun en oo perehtynyt asiaan) Oliko niitä huumetestejäkin jo (perus)kouluissa? Sen uskon että nykyään voi jo ollakin..

Minäkö tyhmä, nyt en oikein ymmärrä.. ;)

[/quote]

Anteeksi, että kommentoin tähän väliin mutta ei kai kouluissa mitään huumetestejä tehdä. Virtsan pH-arvon mittaaminen liittyy muihin asioihin.

Ja eikös henkilölle joidenkin säännösten mukaan pidä ilmoittaa jos hänelle tehdään huumetesti ja siitä on oikeus kieltäytyä? Esim. työnhaun yhteydessä sillä voi olla merkitystä valituksi tulemisessa jos huumetestistä kieltäytyy.

Vierailija
395/701 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin muisto oli kun mieslääkäri kurkkasi housuihini ja sanoi "tuolla näyttää kaikki olevan kunnossa"

olin 12v, karvoitus ja menkat jo alkaneet. en ole kasvanut sen ikävuoden jälkeen

mutta olin lapsi ja se oli todella noloa.

Vierailija
396/701 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääkäri ilmoitti minulle aikoinaan että minulla on kaksi kiloa ylipainoa ja että ne pitäisi saada pois. Minusta se oli tarpeetonta. Hän vaihtui onneksi seuraavan vuosiluokan tarkastukseen. Uusi koululääkäri ei puuttunut painoasiaan mitenkään.

Vierailija
397/701 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:44"]Koululääkäri ilmoitti minulle aikoinaan että minulla on kaksi kiloa ylipainoa ja että ne pitäisi saada pois. Minusta se oli tarpeetonta. Hän vaihtui onneksi seuraavan vuosiluokan tarkastukseen. Uusi koululääkäri ei puuttunut painoasiaan mitenkään.

[/quote]

Olit tainnut kuitenkin saada ne kilot pois kun menit seuraavaan tarkastukseen vai mitä? Siksi lääkäri ei ehkä puuttunut asiaan.

Vierailija
398/701 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 09:44"]Koululääkäri ilmoitti minulle aikoinaan että minulla on kaksi kiloa ylipainoa ja että ne pitäisi saada pois. Minusta se oli tarpeetonta. Hän vaihtui onneksi seuraavan vuosiluokan tarkastukseen. Uusi koululääkäri ei puuttunut painoasiaan mitenkään.

[/quote]

Olit tainnut kuitenkin saada ne kilot pois kun menit seuraavaan tarkastukseen vai mitä? Siksi lääkäri ei ehkä puuttunut asiaan.

[/quote]Taisipa olla että siinä oli käynyt niin että kiloja oli tullut vielä muutama lisää. :)

Vierailija
399/701 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääkärit olivat usein vanhoja miehiä. Väkisin tuli mieleen, ovatkohan he pervoja...

Vierailija
400/701 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:10"]Koululääkärit olivat usein vanhoja miehiä. Väkisin tuli mieleen, ovatkohan he pervoja...

[/quote]Ja olihan niitä paita pois -tyyppejäkin joukossa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän