Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISmussukat KE-TOon***

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]nyt vasta ehdin palstalle kunnolla, jossain vaiheessa olin jo kirjoitattamassa mutta kiireessä dellasin kaikki kun en saanut valmista..

käytiin päivällä neuvolassa ja täti ihmetteli mun vatsan suurta kokoa ja epäili jo viikkojen menneen sekaisin:D

oli jo laittamassa mua sokeritestiin ens viikolle, mutta kun kokeili kohdun (joka kuitenkin oli ihan suht mitoissaan), otti sf:n (joka oli nyt 22. joo, yläkäyrällä mennään), pissatesti oli puhdas ja painonnousukin ihan sopivassa tahdissa, ei laittanutkaan vielä (on siis edessä jossain vaiheessa tammikuuta). meillä on diabetes paha sukurasite, eli senkin vuoksi seurataan nyt tarkasti.

vauva potkii superpaljon, pitkin päivää ja mieskin tuntee liikkeet. sen olen huomannut että esim. jumpan jälkeen vauva on tosi aktiivinen illalla. jos on ollut tiiviimpi jumppa, on vauva superaktiivinen - siksi ajattelinkin ottaa nyt entistä enemmän kärjet pois liikunnasta: tanssitunteja, salitreeniä ja uutena uiminen, johon hankin jo sarjalipunkin:)

kävin tsekkaamassa kampin keskuksen tapaamispaikaksi, kerron siitä illemmalla omassa tapaamispinossa. nyt on mentävä - hieronta edessä!

Caddie ja Pirpana, rv 22+1[/color]

Vierailija
22/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!Tänään on pitkästä aikaa sinulta kirjoitus,jossa et mainitse sanaa YLIOPISTO:)Olet varmaan jo saanut sitä niin paljon alleviivatuksi että ehkä itseäsikin hävettää,meitä on nimittäin varmasti muitakin kuin minä,joita pistää tuo outo piirre silmään.

Yliopistoissa opiskelee kymmeniätuhansia opiskelijoita Suomessa.Se ei enää ole,toisin kuin vuosisata sitten,niin iso ja kummallinen ja " wow" -juttu,vaan opiskelua ja puurtamista siinä kuin muissakin korkeakouluissa.Silti,jokaisessa kirjoituksesssi mainitset sanan YLIOPISTO ainakin kerran-onko niin,että olet tavallisesta duunariperheestä ja nyt polleana,kuin oikein YLIOPISTOA käyt/olet töissä.

Itserakkautesi on hauskaa sinänsä myös.Eilisessä pinossa kerroit matkastanne Saksaan,ja tänään varmistelit,että jos joku ei sitä tiedä,ja rakensit aansinsiltoja että pääsit siitä taas kehaisemaan.Kiva juttu,matka siis,mutta..nykyäänhän Frankfurtiin lentää parilla kymmenellä eurolla halppisyhtiöiden kautta..joten ei se miehesi lahjakorttii ehkä NIIN suuri juttu ole:D

Oletko Lily ajattelut,että kanssasi maalismammoissa pyörii myös muita korkeastikoulutettuja,matkustelevia etc.naisia,jotka vaan hymähtelevät kun näkevät epätoivoisen sitkeät kirjoittelusi koskien sitä rakasta YLIOPISTOA ja muuta..vähän niin kuin rikkaista ihmisitä voisi sanoa:Ne oikeast rikkaat ovat hiljaa rahoistaan,ja ei-niin-rikkaat metelöivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koneelle jaksanu raahautua. Taitaa olla hemppa taas laskenu! Oon tosin rautalääkkeitä syöny jo kuukauden päivät..tänään en ottanu lainkaan kun monta päivää vaivasi ylävatsakipu ja ummetus..Katsotaan nyt onko niillä rautatapleteilla osuutta siihen asiaan niinkuin pakkauksen (retafer) haittavaikutuksissa lukee. Tänään heti masu ollu hyvä. Haen sitten obsidania myöh. Mulla vasta melkein kahen viikon päästä seurv neuvola joten sitten vasta tiedän tuon hemppa tilanteen.

Tärkeimmät kuulumiset on ne että kävin eilen ultrassa oikein hyvällä synnytys ja naistentautien lääkärillä nimeltään Tuukka Tarkkila. Siellä se meidän pikkuvesseli pyöriskeli ja imi peukkua. Koko vastasi täysin viikkoja mutta tän hetkistä painoa lääkäri ei saanu arvioitua kun pikkuinen ei kuulemma mahtunu kunnolla ruutuun. Mitähän se meinaa? Pituus oli kuitenkin 25 cm kokopituus. Nelilokeroinen sydän löytyi, palleakaari, isot ja pikkuaivot ja sitten PIPPELI ; ) Eli kyllä vaan mun omat tuntemukset paikkaansa piti että poikahan meille on tulossa. IHANAA! Näin sen itsekin omin silmin kun pikkuinen niin auliisti esitteli haaroväliään ; ) tästä myös kuvat todisteena ; ) 100 % varmuudella lääkäri sanoi myös että " tällä lapsella ei ole ainakaan kitalakihalkiota" . Siinä siis tärkeimmät. Tutki myös samalla kohdunsuun tilanteen samaan rahaan vaikkei aihetta epäilyyn ollu ja kaikki sielläkin kunnossa. Tiukasti kiinni ja 2,5-3 cm kanavaa jäljellä. Mitään huolenaihetta mistää ei siis ole. Kovasti vauva likkuu päivä päivältä enemmän ja potkut kovenee. Eipä meille siis mitään muuta uutta.

Palailen taas viim perjantaina pinoon. Siihen saakka moido!

t.lyytikki rv 21+4

Vierailija
24/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vielä yhtäkään ollu. Ja synnytyksessä en pelkää mitään muuta kuin sitä että ehdinkö sairaalaan ajoissa kun esikoinen syntyi 6,5 tunnissa oppikirjojen mukaan. epiduraali hyvänä kivunlievityksenä. Kuopus syntyi myös oppikirjojen mukaan 3,5 tunnissa jolloin epidr ei ehtiny vaikuttaan kun jo aloin ponnistaan joten jos samaa vauhtia mennään niin tämä pikkumies syntyy 1,5 tunnissa.KÄÄK! Noh mietitään sitä sitten lähempänä.

Mäkin saatan joutua sokeritesteihin kun painoa tullut jo liki 7 kg. Kohdun korkeus luulatavasti mitataan vasta ens kerralla ekan kerran ja tiedän jo että se huitelee yläkäyrillä kun olen jo niin iso. oonkin täällä kertonu kuinka kaikki kyselee että ´" joko kuukauden päästä on laskettu" tai että " kaksiko sieltä on tulossa" . Mulla normaalisti painoindeksi lievän yläpainon puolella mutta bmi tä en muista. Mutta nyt hankkiudun ulos lähtöön tuonne pimeyteen lasten kanssa.

Vierailija
25/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähään aikaan ole jaksanut kirjoitella... oon tosiaan vaan lepäillyt nyt viikon mitä tätä saikkua nyt on kestänyt.

Mulla oli eilen se kontrolli naistenklinikalla ja kaikki oli kunnossa. Kohdunkaula oli nyt taas 23mm kun viikko sit oli 18mm eli lepo on tehnyt tehtävänsä =) Seuraava kontrolli " vasta" kahden viikon kuluttua. Uskaltauduttiin jopa harrastamaan seksiä, mutta hirveä morkkis tuli sen jälkeen et mitä jos nyt aiheutettiin keskenmeno, mutta eipä mennyt kauaakaan kun vauva ilmoitteli itsestään joten eipä tuo tainnut haitata ;) Täytyy nyt varovaisesti olla ja kuulostella omaa kroppaa.

Meinasin jo perua tän viikon perjantain neuvolalääkärin ku kävin tuolla naistenklinikalla, mutta onhan se hyvä juttu et hoitaa neuvolan asiat sit erikseen ja onhan se kiva nähdä kunnolla vauva ultraruudulta kun ei ne lääkärit nois kontrolleis näytä vauvaa ja samalla mulla on sit terkallekin aika.

[color=green] Caddie: Voi vitsi mä voin vaan kuvitella miten valtava sun masu jo on. Oli jo niin hienon pinkeän pyöreä jo silloin kun meillä oli se tapaaminen ja varmasti hurjasti kasvanut tässä välissä! =) Toivottavasti et raskausdiabetesta saa vaivaksesi. Mun äiti meinasi saada loppuvaiheessa kun mua odotti, mutta ei sit onneksi " puhjennutkaan" .

Nyt täytyis nostella peppua ylös tuolilta kun ollaan kohta lähdössä ostamaan mun siskolle synttärilahjaa (täyttää 15v tiistaina) ja mulle uutta käsilaukkua kun toi edellinen on jo niin karsea ja vaikka kuinka vanha. Itseasiassa mullakin on perjantaina synttärit ja mies on kovasti kysellyt mitä haluaisin lahjaksi, mutta en ole keksinyt yhtään mitään niin on todellakin ylläri mitä saan vai saanko yhtään mitään! =D

Vierailija
26/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs Espoossa asun minäkin ja siksi sulle perhevalmennuksesta vastasin. Mun ryhmässä oli toista lasta odottava 1,5v. sitten, kun odotin esikoista. Meille ainakin sanottiin, että ehdottomasti SAA tulla mukaan vaikka olisi uudelleen synnyttäjä!!

Kerro neuvolassa synnytyspelosta, koska se ainakin mulla piti huolen siitä, että otettiin jutut todesta ja sain " palvelua" .

Pinja

Vierailija
27/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sängyn pohjalta. Pari päivää on mennyt huilatessa, katsotaan josko huomenna jaksaisi jo mennä töihin. Antibioottikuuri auttoi ainakin hieman mutta yskä on kyllä kauhea vielä ja sitten ei yöllä saa nukutuksikaan. Kauhea valitus heti kärkeen, sori.

Liikkeistä oli juttua. Ne näkyvät selvästi ulospäin ja tuntuvat myös. Mutta eivät sillä puolella ollenkaan jossa on istukka. Kun olen ylhäällä niin ei liikkeitä oikeastaan ole, mutta kun menen pitkäkseni niin alkaa hurja meno :)

Painoa on tullut 10 kg. Täytynee alkaa tarkkailla mitä suuhunsa laittaa. Masun taputtelustakin oli kai juttua. Esikoista odotellessa koin sen tosi oudoksi kun kuka vaan saattoi tulla taputtelemaan. Nyt se ei häiritse enää (ainakaan vielä).

Isänpäivää vietämme kotosalla. Odotan jo viikonloppua ja leppoisaa oleskelua.

Onko muuten tuo Kimmien teksti jokin provo, kun en ole ennen moiseen törmännyt?

Nyt esikoinen huutelee minua jo hampaiden harjaukseen avuksi, moooiii!

Vierailija
28/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]minäkin sitä Kimmien viestiä luulen. Eipä ole munkaan mielestä aiemmin täällä pyörinyt. Ärsyttävää tollanen! Tsemppiä [b]Lily[/b]

-M-

Vierailija
29/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin tuossa hetki sitten ja ajattelin tulla vielä pikaisesti moikkaamaan teitä ja vastailemaan kysymyksiin ym. mutta taidan jättää väliin. Tuli sen verran paha mieli erästä pinon kirjoitusta lukiessani. Se taisi olla tarkoituskin.. Onnea vaan Kimmie! Toivottavasti sinulla on nyt hyvä olla.

Ikävää että joku ajattelee minun jotenkin kerskuvan sillä että opiskelen yliopistossa. Minä en ajattele että korkeakoulu on tie autuuteen. Olen syvästi pahoillani jos olen antanut ymmärtää niin! Tällä hetkellä opiskelu on vain aika iso osa elämääni koska olen niin lähellä valmistumista. Enkä nyt tarkoittanut kerskua sillä.. Se että käyn töissä opiskelujen ohella on kaikkea muuta kuin helppoa. Taloudellisesti tämä on kuitenkin ollut ainoa järkevä ratkaisu. Olen erittäin onnellinen että olen saanut oman alan töitä ja tiedän saavani jatkaa äitiysloman jälkeen samassa työpaikassa. Nykyään on harmittavan paljon työttömiä ja pätkätyöläisiä joilla ei ole mitään tietoa huomisesta. Tiedän olevani siis onnellisessa asemassa. En halua mitenkään kerskua sillä asialla.

Pyydän myös syvästi anteeksi jos joku loukkaantui siitä kun halusin jakaa iloni tulevasta matkasta. Me emme todellakaan matkusta usein ja tämmöinen yllätys oli todella mahtava asia minulle. Mieheni on tehnyt aika paljon töitä niiden rahojen eteen ja että sai nähdä hymyn kasvoillani kun kuulin matkasta. Tarkoitukseni ei ollut kerskua. Halusin vain jakaa iloni teidän kanssanne.

Nyt menen syömään jotain ja sitten suihkun kautta sänkyyn. Mukavaa iltaa kaikille! Palaan ensi viikolla pinoon mikäli olen vielä tervetullut.

Lily & Nappo 24+0

Vierailija
30/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Tietty sä olet tervetullut tänne takaisin heti, kun ihanalta matkaltanne palaatte. Nauttikaa toisistanne! Tollaset provot on tosi inhottavia, tarkoituksena vaan satuttaa jotakuta. Koita unohtaa koko viesti.

Häntä pystyyn!

-M-

Vierailija
31/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä mikä ihme siinä on että pitää ehdoin tahdoin toisille saada paha mieli... Kukaan ei käske täällä kirjoituksia lukemaan ja jos pistää noin vihaksi, voi vapaasti valita mieleisensä palstan. Toivottavasti nyt ei Lilyn ilta mennyt kokonaan pilalle sillä henk koht uskon ettei meillä muilla tänne kirjoittajilla ole vastaavanlaisia tuntemuksia. Jokainen kirjoittaa aiheista jotka ovat itselle tärkeitä ja joka päiväisiä. Tuleva vauva on ainoa asia joka meitä kaikkia yhdistää, mutta on mukava lukea myös muista intresseistä. En itse koe kenenkään täällä yrittävän päteä millään ja toivon että kimmien kommentit jätetään omaan arvoonsa. Nyt toivotan hyvää yötä kaikille!

Kati

Vierailija
32/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahantahtoiselta toi kirjoitus mustakin kuulosti ja täysin aiheettomalta.

Nyt en enää muista kysymyksiä enkä muutakaan kommentoitavaa vaikka pitkin päivää olenkin ketjua käynyt lukemassa. Tuosta vatsan koosta sen verran että mullakin oli edellisessä raskaudessa se mitta 22,5cm ja nyt vaan 19cm näillä viikoilla ja silti tällä kertaa tuntuu vatsa kyllä isommalta. Nyt siis viikkoja 22+5

Ostettiin muuten eilen Quinnyn Buzzit. Niihinhän saisi myös vauvankopan mutta saa nähdä pidetäänkö niitä siihen asti =)

Vierailija
33/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon valmennuksista ei ole nyt mulle ainakaan neuvolassa mitään puhuttu, saattaa johtua siitä ettei esikoisen syntymästä niin kovin kauaa ole (2003). Silloin 2002/2003 valmennus oli.

Siinä taisi olla pari kertaa neuvolassa ja yksi kerta Jorvissa joka oli meikäläiselle turha, koska en aikonutkaan synnyttää siellä, ja vastaavat tiedot (lähinnä puhetta kivunlievityksistä ja Jorvin remontista :P) sain muualtakin.

Tänään juuri ilmoittauduin Haikaranpesään, ja siellä muutenkin on oma valmennus, joten en varmaan mitään neuvolan valmennuksia edes erikseen kaipaa.

Ihmetytti vain, että se tuli pikemmin kuin odotin, eli neljä kuukautta ennen laskettua :O!

Nyt vain toivon, että raskaus sujuu loppuun asti hyvin ja Haikaranpesässä on tilaa silloin kun se itselle ajankohtaista on ;).

Jos sinne en mahdu, harkitsen vakavasti Naikkaria, koska Kättärin tavallisesta osastosta ei kovinkaan " sydämellisiä" muistoja jäänyt.

Meillä oli rakenneultra perjantaina. Siellä kaikki hyvin, paitsi mieleen jäi kummittelemaan kun kätilö sanoi lapsivettä olevan vähänlaisesti MUTTA riittävästi.. Esikoisen odotuksessa vettä oli aika runsaasti, eli jos kolmannen kerran sitten mahdollisesti joskus olisi sopivan keskiverrosti ;).

4D-ultra kiehtoisi kovasti, mutta miestä ei kiehdo sen hinta :D. No, on se vähän alkanut lämpenemään ajatukselle, joten jos viikon parin päästä jo oltaisiin menossa ;).

Vierailija
34/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato] Liikkeitä tuntuu entistä enemmän ja paljon kovempina kuin ennen. Mieskin tunsi eilen ensimmäisen kerran pienen tömäyksen massusta.

Melike77: Hienoa että ultrassa kaikki kunnossa, ja nyt voit nauttia raskaudesta! Eiköhän kaikki mene hyvin loppuun asti! Te olette sen ansainneet.

Onnea lyytikille pojasta!

N82: Hyvä että lepo on auttanut!

Mä en jaksa ymmärtää, että joku viitsii tarkoituksella pahoittaa jonkun mielen... Toivottavasti Lily et jätä pinoa, vaan kuulemme sinusta jatkossakin. Tuskin täällä kukaan muu aiheesta ajatteli samalla tavalla, kuin kimmie. Mä en voi käsittää, että joku jaksaa lukea näitä pinoja, ilmeisesti vain kommentoidakseen niitä ikävällä tavalla. Mitä liikkuu sellasen ihmisen päässä??? Täytyy myöntää, että mullekin tuli tosi paha mieli siitä, mitä AV:llä meistä kirjoitettiin, varsinkin, kun siinä juuri minun kirjoituksiani kommentoitiin. Silloin kävi kyllä mielessä, että unohdan koko vauva-palstan...

Miten joku viitsii/jaksaa lukea näitä kaikkia pinoja ja viestejä, ja sitten linkittää niitä tonne AV:lle arvosteltaviksi? Mulla ei tulisi mieleenkään tehdä näin! Mitä hittoa he siitä saavat? Miksi pitää lukea, jos ei pysty ymmärtämään muiden intoa ja onnellisuutta tulevasta vauvasta, ja muistakin asioista. Minun mielestä on aika surullista, että ihmiset eivät pysty ymmärtämään muiden onnea, ja kaikkea innostuneisuutta pidetään pahana asiana. Miten sellainen voi ärsyttää?

No, toivon että jatkossa kukaan ei pahoita mieltään, vaikka meistä kirjotettaisiin mitä. Tule takaisin Lily!

NapNap rv23+1 [/color]

Vierailija
35/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei ole varsinaisesti tuota valmennusta tarjottu, jotain th mainitsi siitä eka käynnillä, mutta totesin sen esikoisen kohdalla niin turhaksi etten edes mieti meneväni toista kertaa. Se oli nimittäin kaukana synnytyvalmennuksesta, mitä olisin kaivannut. Ei siellä katsottu kuin kymmenen vuotta vanhoja vauvanhoitovideoita ja sitten käytiin samat asiat kalvolla läpi sen jälkeen. Toiselle osuudelle emme edes viitsineet mennä. Voihan se riippua tietenkin neuvolasta ja kunnastakin, mitä järjestävät. Jorviin tutustuminenkin oli vähän niin ja näin, remontin takia ei päästy tutustumaan saleihin tai vuodeosastoon ollenkaan. Toivottavasti muilla sujuu paremmin nuo.

Itse en niinkään pelkää synnytystä, lähinnä se jos alkaa keskellä yötä ja etenee nopeasti, ja mihin sitten poitsu hoitoon. Esikoisen synnytys meni hyvin. Kotona kärvistelin aika pitkään, säännölliset supistukset alkoi 20.30 ja Jorvissa olimme vähän ennen 1.00, jolloin olin auki 3cm, sain melkein heti epiduraalin ja sitten aukeni aika vauhdilla. 1,5 tuntia sen saannista olin 8cm auki ja sain pienen lisäannoksen. 4.45 aloin ponnistelemaan ja 5.29 oli poika maailmassa. Ponnistaminen kesti aika pitkään, ehkä senkin takia, kun vauva ei ollut laskeutunut. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu nopeammin. Poitsu oli 3270g ja 52cm.

Minuakin kiinnostaisi kovasti tietää, mitä av on meistä kirjoittanut. Haulla en löytänyt mitään. Lilylle tsempit, ei kannata ottaa itseensä noita typeriä kateellisia kirjoituksia.

Huomenna viimein neuvola.

Tiitiäinen ja kirppu 21+6

Vierailija
36/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti lueskellut kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse... Laiskottaa.

Isäinpäivälahjaksi hankin miehelle, esikoispojallemme ja yhdelle miehen kaverille liput Karjala-turnaukseen. Meidän poika on nimittäin aivan hillitön urheilufani, oli sitten laji mikä tahansa. Muutenkin tekee hyvää isän ja pojan viettää aikaa keskenään, kun tällä hetkellä miehen kaikki vapaa-aika kuluu rakennuspuuhissa...

Omaan napaan kuuluu vain hyvää. Tosin vatsan koko hirvittää, kun jotenkin muistelisin, että olin suunnilleen saman kokoinen esikoisesta viimeisilläni ;).

Jatketaan me omia höpinöitämme ulkopuolisisten kritiikistä huolimatta. Köyhä on elämä niillä, joilla riittää tuollaiseen puhtia...

AliisaS + Edvard rv 22+3

Vierailija
37/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Vantaalla ainakin on oikein megaharmaata, mulla on myös koulu loppusuoralla ja tänään ja huomenna viimeiset tunnit + ruotsin tentti, se pelottaa eniten. Nyt pitäis lukea, mutta nää vauva-sivut kiinnostaa enemmän. Viikonloppuna opinnäytetyön korjaukset ja sit alkais kaikki olla valmista. Töihin kun vaan sais kaivettua jostain motivaatiota...

Meille tuli eilen Tapiolasta päätös vauvan vakuutuksesta ja varausmaksu 72¿ eli päädyttiin siis ottamaan vakuutus.

Monkey eilen alotteli galluppia painosta. Mulla muistaakseni BMI oli eka neuvolassa 23 ja painoa on nyt tullut 5,5kg, huomenna neuvola, joten siellä taas selviää viimeisimmät lukemat ja tiedot. Mutta ihan kivasti toi masu on vaan tohon eteen tullut palloksi ettei muualta ole paikat levinneet:)

Maanantaina menen 4d ultraan Femedaan. Pitkän pohdinnan jälkeen päätin sit mennä, peruinkin ajan jo kerran!! Luin vanhasta vauva-lehdestä artikkelin ko ultrasta ja siitä miten tarkkaan sillä pystytään näkemään kaikki, se sit ratkaisi asian. Saa nähdä tuleeko poika-ololle varmistus=)

Men nu läsä svenska!!

Terkuin Sport75 rv 23+4

Vierailija
38/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä pinoutua ennen kuin lähden lääkärin vastaanotolle. Eilen oli nimittäin neuvola ja terkkari oli sitä mieltä, että lääkäri kannattaa tehdä sisätutkimus, koska supistuksia tulee usein. Saapas nähdä, mitä lääkäri sanoo. Itse en osaa vielä kauhean vakavasti suhtautua, kun tällaista on ollut aiemmissakin raskauksissa eikä kyse onneksi ole ollut sen vakavammasta.

Neuvolassa kaikki ok. Hb vaan pysyttelee matalana (105), rauta ei tehoo millään. En enää keksi keinoja, millä imeytymistä auttaisin... Voiskos joku auttaa? Verenpaineet kanssa vaan laskee (102/60), mutta se ei kai ole paha, jos pystyssä pysyn. Joku sentään on nousussakin, nimittäin paino (nyt on tullat 5,5 kg (BMI oli 22). Ja sf-mitta oli peräti 19,5, joten yläkäyrillä mennään.

Tää oli taas pelkkää omaa napaa, mutta nyt tulee kiire, jos aioin ajoissa ehtia sinne lääkäriin. Voikaahan hyvin!

LiiJaa 21+0

39/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpä minäkin nyt lueskelemaan tätä ke-to pinoa ja tulin tosi pahalle mielelle tuosta Lilylle suunnatusta viestistä. Taitaa sen kirjoittaja olla itse sellainen henkilö, joka ei hakemisestaan huolimatta ole päässyt yliopistoon eikä omista sellaista miestä, joka järjestäisi hänelle tuollaisia yllätyksiä. Olkoonkin vaikka liput Frankfurtiin kuinka halpoja tahansa, niin yllätys on ihana! Minä olisin kyllä ollut aivan yhtä onnellinen tuollaisesta kuin sinäkin. Älä siis Lily välitä tuosta ja ajattele vain että kateudesta ne pahat kielet laulaa. Ja sinulle kimmie(vai miten se oli) haluaisin sanoa, että jos sinulla on tosi tarve arvostella toisia, niin mene aukomaan päätäsi jollekin toiselle palstalle. En tiedä oletko itse odottava äiti, vai et, mutta muistuttaisin vain, että raskaana nainen on tunnepuolelta herkimmillään ja tuollaiset asiattomat kommentit voivat satuttaa tosi pahasti. Koitahan aikuistua ennenkuin tulet tänne kirjoittelemaan tuollaisia!

No, kyseltiin tuosta painon noususta ja minulla sitä on tullut jo 6,5kg ja masukin on mahtava. BMI:tä en muista,mutta hyvä se oli. Sf-mitta menee reilusti yli käyrien, mutta vauva on silti viikon mitoissa jäljessä, hassua.=) Tuossa just vertasin entisiä neuvolakortteja ja painoa on nyt saman verran melkein kuin edellisiä viimesillään odottaessani. Mutta en jaksa ottaa siitä paineita, hyvin on kilot ainakin aiemmilla kerroilla sitten synnytyksen jälkeen karisseet. =) Hyviä vointeja vaan kaikille ja älkäämme välittäkö tuollaisista lapsellisista kirjoitteluista!

Äityli80 ja poika rv22+4

Vierailija
40/46 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Dodgerblue]Työpäivä takana (huh, huh!) ja isänpäivälahjaostokset tehtynä. Illalla pitäis alkaa neidin kanssa askartelemaan kortteja ja siinä sitä tekemistä riittää, kun neidillä on isä, kaksi pappaa ja kolme isovaaria =) Voitte vaan kuvitella, kuinka meillä kiirettä pitää viikonloppuna, kun kaikkia pitää ehtiä käydä onnittelemassa. Ollaan jaettu niin, että käydään perjantaina ja lauantaina mun puolen suku ja sitten sunnuntaina miehen puoli ja siinä samalla juhlitaan isänpäivää omassa kotona.

Omaan (.) ei uutta kuulu. Kovasti töissä saan ihailua masustani ja se tuntuu kivalta.

Monkey ja mosse rv. 21+1