Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISmussukat KE-TOon***

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Fuchsia]ja ihanaksi yllätyksekseni huomasin, että tää selkähän oli yön aikana parantunut. Pitää nyt vaan varoa kauheasti kurkottelemasta ja kumartelemasta, etti niksahda heti uudestaan. Ehdin sitten jo eilen soittaa, etten tänään pääse töihin, mutta kyllähän mä oisin voinukin mennä, vähän nyt nolottaa. Toisaalta hyvä, että ilmoitin illalla, enkä oottanu aamuun ja sitten jos oiskin pitäny jäädä kotiin, niin mistä ne olis siihen hätään enää sijaista saanu.

Ruuaksi aattelin laittaa tänään merimiespihvejä, kun oli sitä lihaa tuolla pakastimessa, ei vaan kauheasti houkuttele se lihan ruskistaminen ja nyt oonkin kovasti yrittäny etsii netistä, että voisko sen lihan laittaa raakana pataan... mutta ei ilmeisesti voi. Mäkö laiska? =)

Oma (.) ennallaan. Meillä ei kyllä vauvan liikkeet vielä tunnu masun päältä, eilenkin mies piti kättä masun päällä, eikä tuntenut, vaikka mä kyllä tunsin vauvan muksaukset.

Ja jos sitä menis aamupalan laittoon.

Monkey ja mosse rv. 21 (Jee, taas uusi viikko!)

Vierailija
2/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla oli tosi hidas aamu, nousin jo klo 7 koiria ulkoiluttamaan, mutta saavuin työpaikalle vasta viitisentoista minuuttia sitten..ja minun ei edes tarvitse viedä lapsia hoitoon tms! Toivottavasti mä muutun tehokkaammaksi, muuten mulla kestää kohta kolmisen tuntia heräämisestä siihen, että pääsen työpaikalle asti..

Vatsa on nyt selkeästi kasvanut, ja ulkopuoliset huomaavat pyöristyneen vatsakumpuni! Minusta se näyttää ihan mukavalta, vaikka minua huvittaakin, että minulla on VATSA. Heh-heh. Olen myös tuntenut liikkeitä muutaman kerran, tosin aika vaimeina, sillä minulla on istukka etupuolella.

Harmikseni huomasin, että minulla on jo varattua ohjelmaa keskiviikolle 23.11., en siis pääse mukaan maalismussukoiden II tapaamiseen. Toivottavasti seuraava kerta sopisi minullekin, olisi mukava tavata teidät!

No niin, nyt töiden kimppuun..ja ihanaa keskiviikkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä vielä puhuttu perhevalmennuksesta mitään neuvolassa?

Mulla ei, enkä ollut ihan varma järjestääkö Espoo sitä edes mitenkään (edellisiä lapsia odottaessa n. 10 v. sitten se juuri oli säästösyistä lakkautettu/siirretty maksulliseksi työväenopistoon).

Mutta eilen vilkaisin Espoon kaupungin nettisivuja, ja siellä kyllä reteesti esiteltiin perhevalmennuksen sisältöä, ja ensimmäinen tapaaminen olisi jo viikoilla 22-24 !! Itsellä menossa nyt jo 22+5 eikä neuvolassa ole siis puhuttu mitään.

Onkohan tätä valmennusta oikeesti täällä, vai oonko mä nyt taas jäämässä jostain paitsioon?

Ensi ma ois neuvola että saisin Kelan paperit täytettäväksi, mutten tiedä pääsenkö sinnekään jos tää flunssa jatkuu.

Onko muille vielä kerrottu valmennuksestsa?

Tiedän että ei se nyt maailman ihmeellisin juttu ole, mutta mielellään menisin sinne, saisi miestäkin vähän aktivoitua, näkisi muita samassa tilanteessa olevia... edellisistä synnytyksistä muutenkin niin pitkä aika ja pelkoa jäänyt päälle.

Vierailija
4/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sandybrown] Mulla oli aamulla neuvola, ekaa kertaa uudessa neuvolassa, mies oli mukana. Terkkari on todella mukava, tälläkin kertaa.

Painoa on tullut noin 4kg yhteensä, hemppa oli laskenut, oli nyt 118, suositteli raudan aloittamista. Sf-mitta 20, eli ihan keskikäyrällä mennään. Kohtu on jo yli navan... Siinä kun kuunneltiin sydänääniä, niin vauveli potkaisi oikein kunnolla, ihan niin että mun maha liikahti! Terkka kysyi, että tunsinko... no tunsin ja NÄIN! Seuraava käynti onkin sitten joulukuun alussa lääkärille, ja joulukuun lopussa terkkarille.

monkey: Mä olen myös Nalle Puh fani! Tykkään myös kaikista lasten leffoista, kirjoista ym... Disneyn DVD:t täyttää hyllyt. Ja eilen ihastelin kirjakaupassa satukirjoja... Ostin siskon tytölle ristiäislahjaksi satukirjan. Ja hyvä homma että selkä on kunnossa!

Maisa71:lle onnittelut tytöstä!

Töihin ajattelin palata ehkä helmikuussa 2007. Sinne asti olisi vapaata, kun laskee yhteen vanheimpainvapaan ja pitämättömät lomat.

Perhevalmennuksesta ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta. Mikä se perhevalmennus oikeastaan on...? Synnytysvalmennus taitaa olla erikseen...?

Kelan lappuset sain, täytyy vaikka viikonloppuna täytellä. Vielä pari kysymystä niistä: Annanko mä sen mun oman täytetyn lapun palkanlaskijalle? Täyttääkö palkanlaskija sen ansiot-kohdan? Ja lähettää sitten eteenpäin...? Laitanko siihen mun lappuun isyysloma-kohdalle mitään?

NapNap+Mörkö rv23+0 [/color]

Vierailija
5/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevalmennuksesta... Meillä ainakin oli esikoisen kanssa joskus viikon 30 jälkeen, en muista koska. Täällä se on tarkoitettu ensi synnyttäjille mutta varmaan sinne pääsee toista odottavatkin jos vaan ottaa asian neuvolassa puheeksi. En ainakaan tunne ketään jolle toista odottaessa sitä olisi neuvolan puolelta automaattisesti tarjottu. Soita vaikka neuvolaasi ja kerro toiveestasi.

Rupesin eilen laskemaan lapsen lempinimiä ja meillä todella pitää paikkansa että rakkaalla lapsella on monta nimeä. Minkälaisia lempinimiä teillä on vanhemmille lapsille. Meillä neiti on Iita-Liina, Iita, Tintta-Maaria, Tintta, Tinttis, Tipu, Tipsu, Kulta, Muru, Enkeli, Rakas... Ja oikeastaan vain minä niitä käytän. Vanhempani kutsuvat välillä myös Iitaksi, yleisemmin äitini.

Joko teillä suunnitelmat isänpäivälle? Meillä mun äiti ja pikkuveli 4v tulee meille lauantaina ja on yötä. Kaitpa mä jonkun hyvän aamupalan väännän mutta lahjaa en ole viel keksiny. Pitäis viel joku kortti askarrella esikoisen kanssa. Ei vaan meinaa aika riittää. Tänään pitäisi leipoa kakku, huomenna on MLL:n syyskokous ja minä tietty lupauduin... Huomenna päivällä illaan menossa kyläilemään ja siis illalla se kokous...Perjantaina sitten pitäisi siivota koko kämppä... en halua kuulla äiskältä palautetta kun on pölykoiria nurkissa...

Omassa navassa ei mitään uutta. Ollut vähän hiljaisempi aamu juniorilla ja takapuolikaan ei ole enää niin puutunut...

No nyt valmistautumaan kaupassa käyntiin...

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (23+3)

Vierailija
6/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Fuchsia]eli eipä se selkä nyt ihan kunnossa olekaan. Kumartuminen ja istumisen jälkeen ylösnousu sattuu ikävästi tonne alaselkään. Taisi olla vaan yön jälkeen hyvin levänneenä vähän aikaa kunnossa. Ei tää kyllä oo läheskään niin paha kuin eilen - onneksi!

Täällä toinen [b]NapNapin[/b] lisäksi, jolla hyllyissä disneyn piirrettyjä, Nalle Puh-kirjoja (etenkin niistä vanhanaikaisesti piirretyistä tykkään), Mauri Kunnaksen kirjoja, Astrid Lindgrenin kirjoja jne. Ja noista osa on hankittu ennen esikoista jo. Esikoiselle ostettiin ennen syntymää sellanen ihana vanhanaikaisen nallen näköinen Puh unileluksi. Mutta eipä siitä tullut kuitenkaan lempiunikaveri, vaikka yritys oli kova =) Aina mukana joka paikassa sairaalasta asti. Nytkin aattelin käydä Itiksessä samassa kaupassa (Idea-bulevardi) kattoo " mosselle" samantapaista unikaveria.

Pesukone pyörii ja nyt neidin kanssa ulos ennen ruokaa.

Monkey jälleen

Vierailija
7/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille!

On taas vierähtänyt aikaa kun viimeksi kirjoittelin-lukemassa käyn kuitenkin melkein joka ilta kunhan jälkikasvu uinahtaa eli olen kutakuinkin kärryillä kuulumisista:)

Vastaillempa minäkin edellisen pinon kysymyksiin:

SYNNYTYKSISTÄ- eka v.2002 kesti " oppikirjamaiset" 12h. Avautuminen kesti koko yön ja teki kipeää....Vasta aamulla 8.30 (illalla menty sairaalaan)anestesialääkäri " ehti" tulla laittamaan epiduraalin- oli muuten maaliskuu joka tosi kiireistä aikaa! Ponnistusvaihe oli 22min. Tuloksena ihana poika 3630g ja 51cm rv 40+0;)

Toka synnytys elokuulta 2004 olikin varsinainen pikatoimitus. Kärvistelin supistelemassa säännöölisesti kotona 2h niinkuin kuuluu kiltisti ja sairaalaan tultaessa olin järkytyksekseni vain 3-4cm auki. Salejakaan ei ollut vapaana(eli taas ruuhkakuu..) joten passittivat portaita kävelemään.5 järkkysupistusta ehti tulla ja saatiin miehen kanssa viestitettyä etten pysty enää kävelemään ja paineentunnettakin olisi takapäässä..Kätilö vielä tuumasi että jos tohon siivouskoppiin suihkuun kun ei vieläkään sali valmis(tämä siis kättärillä).

Totesin että jotain kyllä nyt tulee ja niin rynnättiin märkään vastapestyyn saliin jossa ei edes välineitä valmiina. Juuri ehdi pukemaan synnäripaidan ja käymään sängylle kun sanoin että NYT TULEE! Kätilökin meni ihan sekaisin- pyöri vaan ympyrää kun mietti että kutsuisiko ensiksi apua vai ottaisiko vauvan tarvikkeet esille:) Toinen kätilö juoksi paikalle ja vauva syntyi yhdellä ponnistuksella- jonka jouduin keskeyttämään hetkeksi kun imivät pojan nenua kun pää syntynyt- vesi oli vihertävää. Koko kesto siis 4h josta ponnistus 3min. Avautuminen 3-10cm siis 40min:ssa.

Tästä syystä nyt sain kehoituksen lähteä ekasta nippauksesta ja jopa kotisynnytyksen ohjeet sain:)

Mistäköhän muusta oli puhetta. Vakityöpaikat meillä molemmilla, olen ollut hoitovapaalla kuopuksesta ja nyt siis siirryn suoraan ä-lomalle varhennettuna 2.1.06.

Kummit mietittynä- vaan ei kysyttynä.Masun taputtelu ei haittaa kunhan ovat tuttuja..

Omaa napaa-vauva potkii vilkkaasti, neuvolassa kaikki hyvin.Harjoitussuppareita tuntuu välillä ja iskias ilmoitteleee itsestään säännööllisesti-niin ja ne liitoskivut..eli häpyluu ja häntäluu kovimalla koetuksella, lonkat vaivaa vaan ylösnoustessa. Huomenna menen 4-d ultraan, jännittää!

Mukavaa viikkoa!

jokuli ja mönkijä 23+6

Vierailija
8/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä piti sanoa että toinen poika syntyi 38+5 ja luomuna- kipu kamala mutta toipuminen paljon nopeampaa eli valitsisin tämän kakkosen uusinnan mieluummin seuraavaksikin:)

Isänpäivästä- meillä juhlitaan ihan kotosalla ja käydään ukkien luona.Ostin miehelle mental-wearistä paidan " isä on todella väsynyt" . Sopii meidän elämäntilanteeseen tosi hyvin. Firman pyöritys ja talon rakennus on vienyt meiltä mehut tämän vuoden aikana-eikä loppua näy:( Ostin siis itsellenikin " äiti on vähän väsynyt" paidan. Mahdetaan olla masentava näky lapsinemme ison mahan kanssa koko perheenä jossain jos molemmilla paidat päällä- oikea lapsettoman painajaiskuva:)))

jokuli

Vierailija
9/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks!

Minäkin tulin pinoutumaan ennen kuin lähden käymään pikaisesti kaupassa ja sitten menen iltapäivällä taas töihin.

PERHEVALMENNUS. Me asutaan Espoossa ja minulle th sanoi tässä taannoin kun kysäisin että koska perhevalmennus alkaa että tammikuulle ovat suunnitelleet meidän neuvolassa meille maaliskuussa synnyttäville valmennuksen. Siitä pitäisi tulla kuulemma ihan kirje kotiin. En osaa sanoa miten muualla Espoossa asia on järjestetty mutta kannattaa kysäistä.

ISÄNPÄIVÄ. Meillä menee isänpäivä osittain Frankfurtissa ja sitten lentokoneessa matkalla takaisin Suomeen. :) Minun tekisi kovasti mieli yllättää mieheni jollain kivalla lahjalla isänpäivänä vaikka hän nyt ei vielä isukki olekaan. Olisiko ideoita? Mulla ei nimittäin pää taas toimi ollenkaan.. :)

Huomenna olisi sitten tosiaan lähtö sinne Saksan maalle ja sunnuntaina tullaan takaisin. Laukut on kutakuinkin pakattuina ja jännitys on kova. :) Ihanaa päästä rentoutumaan ja viettämään aikaa yhdessä! Me ollaan oikeasti niin harvoin samaan aikaan kotona että tää on jo tosi luksusta. Osataankohan me edes olla niin monta päivää putkeen yhdessä? :)

Mies otti jo tällekin päivälle vapaan kun sillä niitä ylityötunteja piisaa. Miehen käsitys vapaapäivästä on vaan melkoisen erilainen kuin useimmilla. Hän lähti nimittäin jonnekin arkistoon tutkimaan jotain mistä en edes yritä ottaa selvää. :) Kuulemma etsii matskua jotain artikkelia varten.. Mä vähän aamulla miehelle naureskelin että ottais nyt rennosti kun kerrankin saa mutta mies rentoutuu kuulemma parhaiten näin.

Omassa (.) ei kummempia muutoksia. Suppareita oli taas tuossa aamulla muutamia ja närästys tuntuu pahenevan päivä päivältä eikä oikein mikään auta. Tai no piimä auttaa mutta kun en viitsisi sitäkään koko ajan litkiä. :) Vessassa pitää hypätä alvariinsa. Hirvittää jo ajatuskin lentokoneen vessasta.. Ja mä varmaan joudun viihtymään siellä puolet lentomatkasta kun rakko täytyy ennätysvauhtia. :)

Mutta nyt mun on pakko lähteä käymään kaupassa kun pitää ostaa miehelle partavaahtoa ja itselleni pari kosmetiikkajuttua matkaa varten. :) Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Reissutunnelmissa jo, Lily & Nappo 24+0 (hui kuinka paljon!!)

Vierailija
10/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sandybrown] Isänpäivänä on siskon tytön ristiäiset, joten isänpäivää tulee vietettyä varmaan siinä samalla. Omalle isälleni annan ainakin kortin, joku pieni lahjakin olisi kiva ostaa. Ideoita lahjaksi omalle isälle?

monkey: Mä olen kans joskus katellut sieltä itiksen Idea-kaupasta niitä NallePuh-pehmoleluja! muistan, että ihastelin siellä joskus sellaista vanhanaikaista Nasua. Täytyypi käydä siellä! [/color]

Vierailija
11/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kattomassa kirjakaupassa sellainen kun lapsen huolto- ja korjaus käsikirja tai vastaava en tarkkaan muista nimeä. Sellainen ohut opus jonka jokainen isä jaksaa lukea. Se on ihan hulvattoman hauska ja siinä on asiaa isille jo ennen synnytystä... Suosittelen ja on kuitenkin pieni ja hauska lahja...

Nyt kun kerran taas vauhtiin pääsin niin vastaan viel muutamaan kyssäriin. Eli vatsojen taputtelusta oli puhetta. Vielä ei vatsaa ole taputellut muut kuin ystäväni ja se ei minua häiritse. Viime raskaudessa miehen exä oli aina minut nähdessään paijaamassa ja painamassa korvaa vatsaani... En kyseisestä ihmisestä edes pidä tai saatikka koskaan olla samoissa porukoissa pyöritty. Samalla yritti sitten saada miestäni takaisin ja lateli ikuisia rakkauden tunnustuksiaan... Voitte varmaan kuvitella miten se silittely ahdisti... Nyt onneksi hieman rauhoittunut ja tavataan vaan moikataan ja jatketaan omia asioitamme.

Olikohan vielä muuta... Eipä kait... Jos nyt vaikka sitten tosissani lähtisin sinne kauppaan....

Kati

Vierailija
12/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]aatteli käydä kattoo sellasta kuvakirjaa kuin MAAILMAN PARAS ISÄ. Jossain lehdessä oli siitä kuva ja nimen mukaan sopisi niin hyvin isänpäivälähjaksi. Aiemmin oon jo ostanut iskälle lahjaksi neidiltä kirjan MIKSI ISÄ ON TÄRKEÄ. Ja kun oikein mietin, mähän taidan harrastaa näitä ns. lastenkirjoja lahjaksi miehelleni; ekana jouluna ostin hänelle kirjan ARVAA KUINKA PALJON SINUA RAKASTAN.

-M- *menee päiväunille* kun neiti lähti kerhoon

Vierailija
13/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monkey: Toi ARVAA KUINKA PALJON SINUA RAKASTAN - kirja on ihana, oon kattellu sitä monta kertaa, mut en oo saanu ostettua, pitäisköhän nyt ostaa se isäinpäivälahjaks.

Noi muutkin kirja-ideat oli kyllä hyviä. Pitää vierailla kirjakaupassa. Ajattelin, että olis kiva muistaa miestä jotenkii- varmaan yllättyis, kun vauva on " vasta" tuloillaan, eikä meillä tietysti vielä ole isäin- tai äitien-päiviä vietetty.

Fiona + vaapukka 22+3

Vierailija
14/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x- kyllä perhevalmennukseen otetaan kaikki toista odottavatkin jos itse haluaa mennä! Ilmoita vaan neuvolassa. Maaliskuisille valmennukset alkavat yleensä vasta tammi-helmikuussa. Joku kysyi myös eikö se ole eriasia kuin synnytysvalmennus. Tuo perhevalmennus taitaa olla oikea sana nykyään.

Joku kyseli Kelan papereiden täytöistä. Kannattaa käydä + omassa työpaikassa (kanslia tms) kyllä kertovat mitä tarvitsevat!

Mulla kiirettä pitää oman asunnon myynnin kanssa, meni onneksi viikossa! Nyt pakkailut käynnissä ja hih kuukauden päästä ollaan jo uudessa kämpässä.

Mulla vauveli liikkuu aktiivisesti pitkiäkin aikoja kerrallaan. Olo hyvä. Tosin eilen alko supistamaan, kun kiipesin kauppakeskuksessa portaat vauhdilla niinku ennenkin;=)

Pinja rv22+1

Vierailija
15/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]ja tällä kertaa gallupin kanssa. Kävin tuossa äsken lukemassa [b]NapNapin[/b] galluppia helmi-/ maalismammoille ja siitä tulikin mieleeni, että paino kun on kaikilla ruvennut nousemaan, aika eritavalla näköjään kuitenkin, niin mikä teillä on ekassa neuvolassa ollut BMI? Mulla se on ollut 20 ja painoa siis tullut viime perjantaihin mennessä 4kg.

Taas meen hetkeksi pois...

-M-

Vierailija
16/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun BMI oli 29 ja painoa tullut 5kg

-Santtu 24+0

Vierailija
17/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt sitten vauvalle vakuutus! Tänään tuli vakuútus paperit postissa:) Varausmaksu pitää maksaa joulukuun alussa, sitten ei muuta kun vauva odottelemaan.

-Santtu (taas)

Vierailija
18/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin neuvolaan, ja ensin vähän epäröidöen sanoi että tammikuussa on ryhmä alkamassa ja kaikki vähän vaiheessa kun on muutoksia jne ... ja sitten katsoi jostain että ei ollutkaan eka lapsi kyseessä, ja tokaisi " ei meillä ole ikinä annettu valmennusta toistaan odottaville" ja " mitäs sinä sitten olisit halunnut" .

PINJA72 - saanko kysyä missä päin asutte? Kun siis täällä Espoon keskuksen seudulla ei ilmeisesti perhevalmennusta saa, kuin ehkä ensisynnyttäjät.

Sanoin neuvolan tädille että edellisistä kerroista on kuitenkin yli 10 v. aikaa, no jonkun videon voisin saada lainata sitten myöhemmin!!

Olisin halunnut nimenomaan ryhmävalmennusta just siksi että olisi kaikenlaista perhe/synnytyskeskustelua siellä ryhmän kesken ohjaajien vetämänä, mihin MIESKIN tulisi mukaan. Nyt en saa siä sitten oikein mitenkään aktivoitumaan tähän odotus/synnytysjuttuun, mitään kirjoja se ei tykkää lukea.

Ultrissa se on kyllä ollut mukana.

Lisäksi mulla on synnytyspelko josta oon jo puhunut aiemminkin, tänään tuntui että sitäkin vähän ihmeteltiin.

Sitten täällä jo kyselinkin uskallanko ottaa määrättyä TOCLASE-yskänlääkettä, kun pakkauksessa käsketään välttää käyttöä. Neuvolassa ei osattu varmaksi sanoa, käskettiin soittaa yleiseen terveystietopalveluun -> sieltä käskettiin soittaa Yliopiston Apteekkiin -> sieltä käskettiin soittaa johonkin Teratologiseen tietopalveluun, jonka puhelinaika tältä päivältä oli kuitenkin just ohi eikä siellä vastattu.

Ärsyttää kun se lääkäri määräsi tuollaista, koska varmasti on jotain lääkkeitä joita on edes VÄHÄN enemmän tutkittu raskausajankäytöstä kuin tuota, josta suoraan sanottiin että ei ole tutkittu.

Hain äsken sitten apteekista reseptivapaata Resilaria, jota kuulemma voi ottaa tilapäisesti, toivon että se auttaa.

Mä oon niin väsynyt niin väsynyt ja ensi yönä on PAKKO voida nukkua, koska huomenna tärkeä työjuttu ja -ilta.

VAAVIN LIIKKEISTÄ vielä: oon tosi iloinen ollut että vauveli liikkuu kovasti, tuntuu että sillä on ainakin asiat ok, mites teillä muilla?

Mutta sitten toisaalta pelkään että oon niin stressantunut miljoonien huolieni takia, että vauvakin kokee sen, ja on SIKSI niin aktiivinen! Oonko mä ihan hölmö...

Kun saanut lukea että stressireaktioiden aikaan vauvat olleet paljon aktiivisempia.

Vierailija
19/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, vieläkin leijailen ihan pilvissä!! :)

Eli meillä oli siis tänään rakenneultra... Kaikki on vauvalla loistavasti, lapsivettä normaalisti ja koko vastasi päivälleen viikkoja (ultraaja sanoi, että tämäpä ihme, että harvoin enää tässä vaiheessa vastaavat)!! Meidän pupunalle nukkui ensiksi, mutta heräsi sitten siinä painelussa ja oli NIIN söpö, että... Imi peukkua, heilutteli käsiä ja jalkoja, availi suutaan, venytteli kaulaa jne. Äidille tuli oikein kyynel simäkulmaan sitä pientä ihmettä katsoessa!! Painoarviota ei saatu, mutta sukupuoli selvisi 90% varmasti... Se jääköön kuitenkin vielä salaisuudeksi!! ;)

Nyt voi sitten ruveta odottelemaan tätä vauvaa ihan tosissaan (keskenmenojen takia kun olen tässä ollut ihan hermoheikko ja pelännyt ties mitä)... Ostoksiakaan en ole vielä tehnyt, mutta nyt kyllä pelkään hurahtavani täysillä kauppojen valikoimaan!! Huomenna ajateltiin lähteä ekaa kertaa lastentarvikkeeseen katsastamaan vaunuja...

IIK, mä voisin huutaa koko maailmalle kuinka onnellinen olen, että vauvalla on kaikki hyvin!!

Terkuin Mellu ja Pupunalle rv20+2 [color=red][size=4]♥

[/quote]

Vierailija
20/46 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vapaapäivän viettäjä...

Mulle ei kuulu juuri kummempaa. Liikeitä olen ruvenut tuntemaan enemmän, vihdoinkin!!! Ja närästää täälläkin..

Maanantaina oli neuvola, hb edelleen matala, vaikka rautaa syönkin (115).

Kelan papereita täytellään täälläkin. Isyysloma anotaan omalla lomakkeella, vasta sitten myöhemmin.

Jokuli menossa 4d ultraan. Tule sitten kertomaan millaista oli?? :)

T. Suzy rv 22+2