¤¤¤Keskiviikko pinoon Syys04¤¤¤
Kommentit (27)
Pojan jumpasta suoriuduttu,iltatoimet ni on päivä pulkassa..
POika hidastellu pukemisen kanssa,kävellessä ja väittäny vastaan joka asiassa..Typy oppinu avaamaa kaikki kaapit ja vetelee kamoja ja eilen veti riisimurot lattialle...Pitäs vahtia kaappeja kokoajan!Meille ei enää tule lapsia!!!Minäkään en tahdo!
Selkä teki taas tenän.VÄhän kumartuu ni alaselässä tuntuu nii et ei meinaa henkeä saada..
Nyt ne tappelevat legoista...Kamala huuto!
jatu
Äreät liitoskivut pitivät meikäläisen tämän päivän sohvalla. Mies kun tuli äsken sählystä kotiin, tuumi että nytkö olet päässyt vauva-palstalle makaamaan.. Kyllä hyvän asennon löytää kun vain haluaa! :-)
Sini nosti kunnon parun potalla ollessaan tänään. Ihmettelin ääneen että mikä nyt on??? Mies tuli sitten tuohtuneena valaisemaan että etkö sinä ole antanut toiselle pyyhkimispaperia... Paperinpala Sinille käteen ja tomerasti neiti pyyhki pimpsan siihen ja heitti sitten paperin lattialle ja lähti pois vessasta! Tyhmä äiti kun ei toisellle pyhkimispaperia anna! :-D Myönnetään siis myös täällä että kyllä isi osaa myös.
Sini on vihdoinkin innostunut kävelemisestä. Eipä olisi voinut sattua parempaan ajankohtaan!
Apua, CSI alkoi jo.. Nyt tuli vain omaa napaa
Lila75
Ihan ensiksi Enkelille kovasti voimia surutyöhön, samoin kuin Tuttikselle.
Kiirettä on pitänyt, koulujutut kaatuu niskaan. Onneks pitäis olla niin et tää eka vuosi on " kunnon koulunkäyntiä" ja sit pitäis vähän helpottaa. Lähiopetusta 31h/vko ja joka aineesta on raporttia, esitelmää ym. Nytkin on 4 raporttia ku pitää palauttaa kahden viikon sisään ja miljoona muuta asiaa.
Meillä nukkuminen on menny tosi vaikeaksi, talviaikaan siirtyminen sekotti Idan täysin, meni nukkumaan joskus klo 23 ja aamulla ylös 5-6 aikoihin. Ite tein sit aina kouluhommia yli puolenyön, niin on kyllä ollu tosi väsyny olo. Tänään Ida nukahti jo ennen yhdeksää, joten josko tästä päästäis takasin normaalirytmiin. Joka yö Idan pitää päästä meiän sänkyyn ja siinä sit potkii ja huitoo, ärsyttävää!!!! Mä haluaisin nukkua rauhassa, tai siis vaikka Idan kanssakin, mut en voi sietää sitä et se potkii, nyppii ym. TEkee sen siis unissaan, alottaa n. 15 min ennen ku oikeasti herää...
Maanantaina Idalta leikataan kitarisat ja putkitetaan korvat. Josko sekin sitten tois helpotusta, lääkäri totesi Idan korvassa olevan niin paljon alipainetta että varmaan vaikeuttaa nukkumista.
jokunen g muistu mieleen: Ida nukkuu pääasiassa omassa huoneessa, terätön tai terällinen yöpuku yllä, äp-pakkauksen peitto päällä. Tai siis ei se peitto pysy päällä... Tyyny on ihan ohut, on ollut jo joitain kuukausia, Ida tykkää hirveästi nukkua myös tavallisella tyynyllä (Paksummalla) mut en oo toistaseks vielä antanu. Meiän välissä jos nukkuu niin aina tunkee päänsä mun tyynylle.
Kovasti on uutta vauvaa kuumeilevia, yöheräilyistä ja väsymyksestä huolimatta kuumetta esiintyy meilläkin (minulla ja ehkä hieman miehelläkin) mutta nyt opiskellaan ahkerasti ja katsotaan sitten.
Idan pitäisi mennä päiväkotiin tammikuussa, mutta kaikki paikat meidän alueella on täynnä. Jossain saattaisi olla tilaa, mutta on niin hankalan matkan päässä, että jopa tän alueen päivähoidon johtaja (tai joku sellanen) totesi ettei tuu onnistumaan, kun mä kuitenkin veisin Idan aamulla... ja auto on siis miehellä... Nyt tosin miehen työt loppuu talveksi, joten oon yrittäny ehdottaa, et jos mies hoitais Idaa vaikka helmikuun loppuun asti. Viel ei olla kuitenkaan päätetty mitä tehdään.
Läpäisin muuten molemmat Ankkiksen " kielitestit" , no syytä onkin, ruotsinkoe oli viime viikolla ja ylihuomenna saadaan tulokset.
Jeps, nyt lukemaan Mestarimyyjä-kurssin kirjaa... kamala 400-sivunen opus! Vapaaehtonen kurssi, joten mitä mä siellä teen????
Sori, omaa napaa.
Petra ja Ida 1v2kk
p.s Leppis: Kiitos sähköposteista, sain niistä tosi paljon vinkkejä. Kaverin sisko on töissä Iloisessa Maapallossa, joten mennään sinne ostoksille kunhan saan kaikki kouluhommat parempaan jamaan.
Meillä on kyläilemässä miehen ystävä, joten pikaisesti vain piipahdan. Tealle *vertaishali* . Meilläkin tosiaan on isintaapero. Pikkuhiljaa tosin äitikin on taas hetkittäin alkanyt olemaan pop :)
Jaksuja kaikille raskautetuille (ja raskauttamattomille ;)) työläisille ja kotiäideille.
Palataan huomenissa.
God Natt!
Pusseja ja krammeja ♥
:Saamuska
V Ä S Y T T Ä Ä.....
Leppikselle maidosta. Ei tän ikäinen tartte periaateessa mitään ns. maitoa jos ruokavaliossa muuten kaikki ok. Eli kalkin voi ottaa purkista. Siis niinkin voi olla. Parempi tietty jos jotain on. Oletteko te kokeillu muiden pinon äippien tapaan Gefilus-maitoa tai luomu-maitoa? Jos se oliskin vaan sellasesta, eikä niinkään maitoallergiasta johtuvaa...?? *toivoo* Se sun kirjoittama, että kakka on kauniin värinen loi hymyn mun naamalle :)
Kaunis kakka vain mielessä... Ääh, pää tyhjää...
T-P: Eihän sit vaan Onnilla korvat kipuile? Ku kerran pystyssä heti nukahti? Just asking... Meneekö ne suihkeet edelleen? Molemmat?
Olisko kellään ehdotusta vaipaksi Mega-Herkkikselle? Tähän asti käytetty Sassalla Pamperseja, käyneet täysillä. Sitten ne pirulaiset meni ja muutti koostumusta " 12 tunnin suoja" ni eipäs käykään enää :(
Oon kokeillu jo Muumi-vaipat, ei auttanu. Viikko nyt niitä käytetty. Liberot hyllytetty jo aikoja sitten kerran kokeilun jälkeen... Huomenna oon menossa Lidliin, olen kuullu jollekin tosi allergiselle niiden vaippojen sopivan. Täytyy koklaa... Mutta muita ehdotuksia otetaan vastaan. Kestot ei ole nyt oikein vaihtoehto. Sassa kun tuota nestettä vaan " syö" niin pissaa tulee ihan kauheesti ja kakkakin on sellasta iki-ihanaa NJ-kakkaa joka on ku savea eikä meinaa lähteä edes pesemällä pepusta ni mites sit kestoista.... Et ei kiitti.
Voi kun päästäis pian vaipoista kokonaan. Nyt ei siltä näytä. Kun ei edes suostu istumaan. Saati mitään tekemään... Tajutonta Lilalla et Sini ite pyyhkii. Siis jo. Ihan vauvoja nää vielä on. Kait :)
Oon ihan tajuttoman väsyny. Enkä tiiä miksi. Liekö joku aika kuukaudesta. Mut sais helpottaa. Pojan kanssaki menee hermot tsiljoona kertaa päivässä :(
No, nyt tuutumaan.
Hyviä öitä kaikille toivoo
Kerppu
p.s. ai kerroinko et " joudun" töihin? siis keikkaa, kaks sunnuntaita joulukuussa... rahatilanne sanois kyllä kokonaan töihin. tai mitä siitä matalapalkka-alalla sit ees verojen ja hoitomaksujen jälkeen jäis käteen, lämmintä kättä kait... PLÄÄH! täytyy alkaa lottoo.....??
No eihän mul tapana tähän aikaa olekaa nukkua :-/
Poika oli ihan mahoton illan,joka asiast alko vääntää vastaa ja viiminen ku en antanu kattoo Turtlesia enää puolkasin aikaa...Sit meni mul hermo ja tuli taas pojalle huudettua.Nyt niin hirvee olo!!!! :-( Mut se poika kyl osaa ärsyttää...En tiiä mitä sen kans tekis?!
Leppis:Et sit varmaa tuu huomen jumppaa jos ette pe lähe??
Unia kaikille!!!
jatu
En enää ymmärtänytkään ihan kaikkea Ankkiksen kirjotuksesta. Mutta pääasiat kuitenkin:) Saa jatkaa!
Kehun, keh! Pikkurinsessa heräsi tänään klo 8.15 ja nukkui iltapäivällä 3h unet! Minä sain taas viettää päivän tärkeän hetken (hih!), eli makoilla sohvalla, vaikken heti edes syöksynyt sohvaperunaksi.
Oikeasti, päivälepo on tärkeä juttu nyt. Olen päättänyt, että tälle tajuttomalle väsymykselle ja hyytymiselle on tehtävä jotain. Nukun ainakin tän viikon alakerran sohvalla nukahtamislääkkeen voimin ja lisäksi koitan päivällä torkkua. Tänään tuntui vähän pirteämmältä enkä ensin meinannut pitää päivälepoani, mutta kummasti siinä torkahtelin, kun vähän aikaa makoilin. Isorinsessa on kummasti antanut mun olla rauhassa sohvalla.
Pikkurinsessasta on tullut oikea taapero! Tänään puistossa vaan käveli edes takaisin innoissaan, ihqu! Mieskin saa heti hymyn naamalleen, kun pikkurinsessa kävellä taapertaa eteiseen vastaan. Iih!
Kävin koiran kanssa pienen lenkin, oikein reippaasti kävellen. Siitäkin tuli hyvä mieli. Isorinsessaakin kehuttiin tarhassa, oli vedellyt lounaallakin lautasen tyhjäksi ja ollut muutenkin reipas ja iloinen flunssasta huolimatta. Kuinkahan kauan tätä jatkuu:)
Jaaha, nyt tulee tappelu taas meidän taisteluparille (=mies ja isorinsessa). Tähänkö tää mukava oli loppuikin... :)
T: Ynis