Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppauksesta, täytyy olla todella iso salaliitto

Vierailija
21.11.2011 |

kun ihan koko ajan tulee tutkimuksia jotka on jotain kautta karppauksen vastaisia... Ei kai ne kaikki nyt sentään ole Suomen leipätiedotuksen masinoimia?

Esim. mitenkähän se Pekka Puska on onnistunut tähänkin brassitutkimukseen vaikuttamaan, jonka lopputulema oli se että viljat ja hedelmät parantaa hedelmällisyyttä?

In addition, embryo implantation rates and pregnancy rates were significantly lower when men ate a lot of red meat.

On the other hand, eating more cereal grains -- such as wheat, oats or barley -- was associated with improved sperm concentration and motility. Fruit was linked to a speed and agility boost in sperm.

http://www.reuters.com/article/2011/11/21/us-sperm-idUSTRE7AH2H820111121

Ja Hesarissa tänään:

British Medical Journalin julkaisemat tulokset osoittavat paksu- ja peräsuolisyövän riskin pienentyvän 10 prosenttia jokaista päivittäistä 10 gramman kuituannosta kohden. Täysjyvätuotteisiin liittyvä vaikutus oli vielä suurempi ja suureni mitä enemmän niitä söi. Riski pieneni 20 prosenttia, jos täysjyväviljoja söi noin 90 grammaa päivittäin.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Viljakuidut+auttavat+v%C3%A4ltt%C3%A4m%C3%A4%…

Eikö se nyt jossain näkyisi jos täysjyväviljat ja hedelmät olisivat haitallisia terveydelle, kuten karpit meille kertovat?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo yksi tuolla valitti, että ruisleipäkin on niin sokerista, että sen sokerit pitäis laskea siihen viralliseen osaan. Mun mielestä juurikin ruisleipä tai vastaava täysjyvätuote on hyvä pitämään sokerit tasaisena.

Ruisleipä on niin sanottua nopeaa hiilihydraattia, jonka glykeeminen indeksi on suurempi kuin suklaalla tai puhtaalla sokerilla. Ettekö te oikasti tiedä mitään? ettekö te osaa lukea?

mitä?:O onko mun tiedot näin vanhentuneita, vuonna 1997kun sairastuin diabetekseen niin mulle lääkärit sanoivat että ruisleipä on hidasta hiilaria, ja vaalealeipä nopeaa:O

ei mulla muuta, piti vain ihmetellä että näinkö ne tiedot muuttuvat:O onneksi en syö leipää ollenkaa

Vierailija
42/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä?:O onko mun tiedot näin vanhentuneita, vuonna 1997kun sairastuin diabetekseen niin mulle lääkärit sanoivat että ruisleipä on hidasta hiilaria, ja vaalealeipä nopeaa:O ei mulla muuta, piti vain ihmetellä että näinkö ne tiedot muuttuvat:O onneksi en syö leipää ollenkaa

Ruisleipä (GI 71) on sokeria (GI 65) nopeampaa hiilihydraattia! Ruisleipä on suomalaistutkimustenkin mukaan korkean glykeemisen indeksin elintarvike, jollaisia viralliset ravitsemussuositukset kehottavat välttämään. Lisäksi Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto on hylännyt yhtä lukuunottamatta kaikki leipomoteollisuuden esittämät ruisleivän terveysväittämät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten oli Antti Heikkilä Studio 55:ssä. Silloin juontaja kysyi, että pitääkö nyt kaikkien jättää se leipä pois? Vastaus oli että -Ei pidä, ellei se aiheuta mitään oireita. Haukuttu lääkärikään ei ole niin fanaattinen kuin moni nettikarppaaja.. Olen itse Heikkilän kirjoja lukeneena samaa mieltä nin monesta asioista ja noudatan osin hänen suosittelemaa ruokavaliotaan, mutta en tunnista itseäni näistä "nettikarppaajista" ollenkaan. Jos on lihava, tai jos on terveysongelmia ja epämääräisiä vatsaongelmia, niin kannattaa kokeilla diettiä. Jos se tehooa, niin mainiota, jos ei niin sen voi lopettaa. Niin yksinkertaista! Mutta jos voi hyvin ja on painoonsa tyytyväinen, niin turhaahan sitä on ruokavaliotaan muuttaa.

Vierailija
44/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo yksi tuolla valitti, että ruisleipäkin on niin sokerista, että sen sokerit pitäis laskea siihen viralliseen osaan. Mun mielestä juurikin ruisleipä tai vastaava täysjyvätuote on hyvä pitämään sokerit tasaisena.

Ruisleipä on niin sanottua nopeaa hiilihydraattia, jonka glykeeminen indeksi on suurempi kuin suklaalla tai puhtaalla sokerilla. Ettekö te oikasti tiedä mitään? ettekö te osaa lukea?

mitä?:O onko mun tiedot näin vanhentuneita, vuonna 1997kun sairastuin diabetekseen niin mulle lääkärit sanoivat että ruisleipä on hidasta hiilaria, ja vaalealeipä nopeaa:O

ei mulla muuta, piti vain ihmetellä että näinkö ne tiedot muuttuvat:O onneksi en syö leipää ollenkaa

Hei mulle sanottiin kuules ihan sama juttu kun lapsena sairastuin diabetekseen ja tota virallisterveellistä ruokavaliota mulle opetettiin :) Lisäksi toi suklaan hitaus perustuu sen runsaaseen rasvapitoisuuteen, joka heikentää sokerin imeytymistä.. Eli ei se suklaa silti terveellistä ole,m ainakaan se perus Fazer :D

Vierailija
45/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla kokeili greippi-muna-diettejä, lentoemäntädiettejä yms. 90-luvulla oli kaalisopat yms. Nyt on karppaus. Ja nämä eukot on edelleen ylipainoisia. Vuosikymmeniä on etsitty onnea ja hoikkuutta huuhaadieteillä ja ei ole tullut mieleenkään, että söisi terveellisesti ja liikkuisi niin ei tarvitsisi olla aina jollain "muotidietillä"

kun ne puputtaneet suklaata, pullaa, karkkia, pizzaa, juustoa ja kaikkea muuta ja huomaavat lihovansa.

Ja virallisterveellistä ei ole edes kokeiltu vaan lähdetty KUURILLE.

Syöppöjä ovat suurin osa ja rakastavat hössöttää hulluna, mutta terveellisesti syömisestä ei ole hajuakaan.

Ryytykää juntit ja etteks te osaa lukea on karppien klassikoita.

Ruotsissa karppaus on jo menneen talven lumia ;-)

Ja nyt ne samat ihmiset huutaa karppifoorumilla kuinka hirveitä eväitä karppaamattomat työkaverit syö, ihan lounastauolla säälittää.

Kummasti sitä tosiaan unohtuu, että suurin osa on karppausta noudattanut vasta ehkä pari vuotta, antavat itsestään kuitenkin kuvan jonka mukaan mitään muuta ei ole koskaan ollutkaan. Onneksi me muut muistamme...

Vierailija
46/46 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla kokeili greippi-muna-diettejä, lentoemäntädiettejä yms. 90-luvulla oli kaalisopat yms. Nyt on karppaus. Ja nämä eukot on edelleen ylipainoisia. Vuosikymmeniä on etsitty onnea ja hoikkuutta huuhaadieteillä ja ei ole tullut mieleenkään, että söisi terveellisesti ja liikkuisi niin ei tarvitsisi olla aina jollain "muotidietillä"

kun ne puputtaneet suklaata, pullaa, karkkia, pizzaa, juustoa ja kaikkea muuta ja huomaavat lihovansa.

Ja virallisterveellistä ei ole edes kokeiltu vaan lähdetty KUURILLE.

Syöppöjä ovat suurin osa ja rakastavat hössöttää hulluna, mutta terveellisesti syömisestä ei ole hajuakaan.

Ryytykää juntit ja etteks te osaa lukea on karppien klassikoita.

Ruotsissa karppaus on jo menneen talven lumia ;-)

Ja nyt ne samat ihmiset huutaa karppifoorumilla kuinka hirveitä eväitä karppaamattomat työkaverit syö, ihan lounastauolla säälittää.

Kummasti sitä tosiaan unohtuu, että suurin osa on karppausta noudattanut vasta ehkä pari vuotta, antavat itsestään kuitenkin kuvan jonka mukaan mitään muuta ei ole koskaan ollutkaan. Onneksi me muut muistamme...

EI karppaus ole dietti! vaan ruokavalio ja elämäntapa.. Vähän kuin kasvisruokavaliot ym.:)