Mieheni kertoi telakoituneensa saunaillassa
Mieheni tuli juuri kotiin saunaillasta. Hän kertoi minulle, että on "telakoitunut" siellä kaverinsa kanssa. Eli olivat asettaneet kalunsa vastakkain ja sitten vuorotellen vetäneet esarit toisten päälle.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Olen järkyttynyt.
Kommentit (884)
Kumma, ettei täällä vielä ole käsitelty leimaamista. Eli toinen, ehkä hieman harvinaisempi tapa, saunailloissa. Eli siis, kun joku on riisumassa vaatteitaan ja hänellä on vielä kalsarit jalassa, niin yllätetään kaveri työntämällä sormi kaverin peräaukkoon. Tästähän jää sitte leima kalsareihin josta se nimikin sitten juontaa juurensa :)
Kredibiliteetille on mainio mainio suomenkielinen vastine, uskottavuus. Se on asia joka puuttuu kirjoituksestasi täysin. Vastailet henkilölle, joka on eri kuin se, joka yleisti telakointikielteiset henkilöt matalaotsaisiksi paheksujiksi. Omassa pikku maailmassasi kuvittelet, että kaikki telakoinnista myönteisesti kirjoittavat ovat yksi ja sama henkilö.
Minä kirjoitin telakoitumisen yleisyydestä, mutta minun ei tarvitse todistaa asiaa sinulle mitenkään. Jos kuulut oikeisiin piireihin ja saat kutsuja saunailtoihin, tutustut ilmiöön jossain vaiheessa. Ellei se sitten väisty uusien tuulien tieltä, mutta nyt ei siltä näytä.
jos tällaiseen ei ole ennen törmännyt niin tämä siis on se normijuttu päästäkseen "piireihin". Entä jos tällaista ei vain yksinkertaisesti halua tehdä mitä sitten?
Ainakin 20 vuotta tuota on harrastettu saunailloissa. Olen kiertänyt maata puolueeni asioilla ja ainoastaan Kainuussa on ollut nuiva suhtautuminen tähän, mutta puolueemme kannatus onkin siellä heikoimmillaan ja väkeä vähemmän.
Oulun Porvarit taas ovat vapautuneet 20 vuoden aikana paljon ja ei sellaista saunailtaa, etteikö 'telakalle' joku ehtisi.
pistää vihaksi miten täälläkin (suomen??)ruotsalaiset on jotenkin julistamassa telakoitumista ylä luokan huviksi..
itse oon amis, kaikki kaveritkin on amiksia ja voin kertoa et on se telakoituminen tuttua munkin kaveriporukassani....
fakta on se että armeijassahan tuohon suurinosa miehistä tutustuu, taustasta riippumatta!
...jos on tutustuakseen. oon ymmärtänyt että esim säkylän varuskunnassa telakoituminen on aika tabu,kantahenkilökunnassa on paljon niitä jotka eivät katso sitä hyvällä. sitten taas esim. niinisalossa ymmärrteään miten tärkeä aseveljeyden nostattaja se oikein onkaan.
mun kavereista suurimman osan kanssa ollaan telakoiduttu. Ja kaikki ollaan heteroita. Kalun asettaminen peppuun tai vaan pakaralihasten väliin tuntuu kans kivalta. Mut enemmän se on sellasta sosiaalista läppää. On joku joskus kännis ottanu jonkun kivetkin suuhun.. oli ihan hauskaa!
Ettei jotkut miehet ymmärrä mitä on raiskaus...
Ei sinällään muuten, musta noi telakoitumiset kuulostaa ihan hauskalta, itsekin varmaan tekisin jos mies olisin. Ihmettelen, etten ole aiemmin kuullut, vaikka kaikenlaista muuta onkin tullut kuultua.
Toivottavasti me tytötkin keksitään jotain vastaavaa!
Piti lainata aiempaa viestiä, jossa mies kertoi saunailloissaan tapahtuvan niin että vuoronperään vedetään sammunutta miestä perään
"Tästä syystä muuten kaikkia miehiä ei edes kutsuta telakoitumaan, jos heidän epäillään olevan homoja tai biseksuaaleja. Telakoitumista ehdotetaan vain ehdottoman heteroseksuaalisessa seurassa."
Aivan. Telakoituminen EROTTAA heteromiehen homosta! Vain hetero voi telakoitua.
Olen mitä ilmesimmin solminut avioliiton homomiehen kanssa. Laita avioerohakemus heti vireille kotipaikkasi käräjäoikeudessa. Mitä pikemmin,sitä paremmin. Toivotan sinulle voimia.
mun kavereista suurimman osan kanssa ollaan telakoiduttu. Ja kaikki ollaan heteroita. Kalun asettaminen peppuun tai vaan pakaralihasten väliin tuntuu kans kivalta. Mut enemmän se on sellasta sosiaalista läppää. On joku joskus kännis ottanu jonkun kivetkin suuhun.. oli ihan hauskaa!
Jos sun muna on kovana toisen miehen kanssa, niin en pidä sitä kovinkaan heteroiden hommana. Eikä sitä munaa saa sinne toisen peppuun, ennenkä se on kovana.
Voi apua mitä oon tänään oppinut suomalaisista miehistä, melkeen kaikki on wanna be heteroita, mut oikeesti biseksuaaleja. Eihän teitä voi edes kunnioittaa enää. Ei siinä mitään jos joku on homo, lesbo tai bi. Mut jos väittää kivenkovaa olevansa hetero, eikä tunnusta näitä homoilutaipumuksiaan, vaan pistää ne veljeyden piikkiin, on se epäkunnioitettavaa. Petätte vaimojanne näiden piilohomo kavereiden kanssa, ja pahimmassa tapauksessa viette tauteja kotiin.
Olen mitä ilmesimmin solminut avioliiton homomiehen kanssa. Laita avioerohakemus heti vireille kotipaikkasi käräjäoikeudessa. Mitä pikemmin,sitä paremmin. Toivotan sinulle voimia.
Saat olla naimisissa homomiehen kanssa tai erota, mutta miksi jonkun muun pitäisi laittaa avioerohakemus vireille?
Vastailet henkilölle, joka on eri kuin se, joka yleisti telakointikielteiset henkilöt matalaotsaisiksi paheksujiksi.
Tämä on vapaa palsta jossa kirjoittajaa ei voi tunnistaa mitenkään joten millä voit olettaa aikaisemman kirjoittajan tietävänsä vastanneen jollekin toiselle henkilölle?
Eli jos futis porukasta jollain on joku sukupuolitauti niin se on sen jälkeen koko joukkueella... Ei mitään järkeä tässä hommassa.
...millä voit olettaa aikaisemman kirjoittajan tietävänsä vastanneen jollekin toiselle henkilölle?
Tuota noin: ihan helposti ja osaamalla lukemisen jalon taidon: Kaveri kun huuteli minulle (jolle hän vastasi, eikä siis sille, jolle kuvitteli vastanneensa):
Odotan muuten edelleenkin sinulta niitä 20 todistetta tapauksista, jossa telakointiperinteen selville ottaminen on tapahtunut
Koska hän näyttää odottavan minulta "edelleenkin" joitakin todisteita, on oletettavaa, että hän on pyytänyt niitä minulta. Näin yksinkertaista se päättely on, kun on äidinkielentuntinsa käynyt ja muutenkin harrastanut lukemista ja myös kirjoittamista.
Matalaotsaisuuteen yhdistyy valitettavan usein tietämättömyys kulttuurista ja perinteistä ja myös lukutaidon vaatimaton taso. No, nämä ovat kytkökssissä toisiinsa, se on tiedetty jo kauan. Toivottavasti tämä ei ollut liian vaikeaa tekstiä ksäitettäväksi.
Tämä on vapaa palsta jossa kirjoittajaa ei voi tunnistaa mitenkään joten millä voit olettaa aikaisemman kirjoittajan tietävänsä vastanneen jollekin toiselle henkilölle?
Kirjoittaja lainailee yhtä viestiä, ja koko ajan sinuttelumuotoa käyttäen vaatii todisteita jostain asiasta, jota tämä lainailtu henkilö ei ole edes maininnut.
En siis tässäkään viestissä voi ensin sinutella sinua, ja sen jälkeen vaatia sinua tarkentamaan Rovaniemen telakoitumista koskevia kirjoitteluitasi. Tällaisella palstalla tuleekin nimenomaan olettaa, että viestit ovat useiden eri henkilöiden kirjoittamia.
En kysy näitä kysymyksiä puolesta tai vastaan asenteella, vain puhtaasti mielenkiinnosta.
1) Miksei telakoitumisesta saa nauttia myös seksuaalisesti?
2) Miksi telakoitumista pitää puolustella ei homoksi-toiminnaksi? Mitä pahaa siinä on vaikka telakoituminen olisikin homo- tai bi-seksuaalia toimintaa? Vähentääkö se sen luomaa yhteenkuuluvuuden tehoa? Voiko hetero ja homo harrastaa telakoitumista?
3) Onko telakoitumisella hankittu miesten välinen tunnesidos pelkkään kännivitsiin pohjautuva asia? Vertautuuko esim. halaus ja rakastan sinua- lause telakoitumisen tuottamaan tunnesiteeseen?
4) Miksi ylipäätään telakoitumista pitää selitellä vitsillähän me kokeiltiin -tyylisillä ilmauksilla? Itse ainakin kokisin koko rituaalin tyhjäksi jos vastassa olevalle ystävälle ei tuo intiimihetki merkitsisi muuta kuin pelkkää vitisä.
Löydät näihin kysymyksiin vastaukset luettuasi kaikki tähän keskusteluun liittyvät postit alusta alkaen.
Toivon että löydät aiheen "punaisen langan" ja pystyt myös unohtaa nuo epäilyksesi telakoitumisen ja homoseksuaalisuuden yhteydestä toisiinsa.
Olen kohta nelikymppinen heteromies ja tuo on mielestäni täysin normaalia toimintaa, ei mitään syytä huolestua. Kyseessä on siis lähinnä hyvien ystävien yhteenkuuluvuuteen liittyvä rituaali eikä siinä ole mitään seksuaalisuuteen viittaavaa. Varmasti suurin osa miehistä harrastaa tuota parhaiden ystäviensä kanssa.
Ai normaalia? no ei todellakaan ole normaalia. lähinnä menee mielestäni seksuaalisen homman puolelle. Mä ymmärrän vielä sen että taputetaa frendiä selkään tai jopa halataan mut jos joka kerta kun näkee kavereita ja aletaa hieromaa kulleja yhteen niin jossain menee se raja.. sinäkin irstas nelikymppinen mies. T: Mies 23v
Kyllä te jaksatte trollailla tästä telakka ja häntäily jutusta, haha oikeesti keksikää nyt oikeesti joku uus trolli. Minä menen nyt telakoitumaan koirani kanssa